Hop til indhold
Jernsvinet

Walking Street tørlægges

Recommended Posts

Kloakarbejdet forventes at vare 5 måneder. Haha, som om! 
Der er allerede 4-5 igangværende infrastrukturprojekter i Pattaya med store forsinkelser.

Glimrende timing, netop som der vil være mulighed for at åbne på for WS igen til juni, graver man vejen op. Thainess strikes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lyder godt.

Den by har så meget brug for bedre kloaker.

Det regner rigtig meget og de fleste af deres gader forvandles til strømmende floder.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
basba skrev, 1 time siden:

Lyder godt.

Den by har så meget brug for bedre kloaker.

Det regner rigtig meget og de fleste af deres gader forvandles til strømmende floder.

 

Infrastrukturen var aldrig rigtigt dimensioneret til dens størrelse, og er jo vokset "organisk", altså uden central styring.
Inden Vietnamkrigen var det bare et lille fiskerleje, og Pratumnak var regnskov. 

Men oversvømmelserne kan man ikke gøre så meget ved, da tropiske regnstorme er en del af den geografiske beliggenhed. 

Men snakken går jo mere på, at borgmesteren har en anden dagsorden med at opstarte det nu, hvor alle har brug for at komme igang med business igen - nemlig at få kontrol over Walking Street, big business, lige som Phuket, lad de mindre ejere gå fallit og få bankerne til at overtage. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 38 minutter siden:

Men snakken går jo mere på, at borgmesteren har en anden dagsorden med at opstarte det nu, hvor alle har brug for at komme igang med business igen - nemlig at få kontrol over Walking Street, big business, lige som Phuket, lad de mindre ejere gå fallit og få bankerne til at overtage. 

Jeg mener hele tiden der har været planer om at det skulle starte op i marts og så strække sig de 5 måneder frem, faktisk for at påvirke højsæsonen mindst muligt. Det er formentlig også blevet udskudt pga. coronahysteriet - og dernede er de virkelig hysteriske … 
Selv om landet åbner op snart så kommer der jo ikke gæster væltende ind fra starten. Der kommer næppe meget gang i byen før højsæsonen - som nok også bliver halv sløj. Sidste højsæson var ikke for god. 
Men de 5 måneder skal nok blive til minimum 5 kvartaler … vejarbejdet på Beach Road har i hvert fald varet lang tid. Jeg kan ikke lige huske hvornår det skulle have været færdigt, men det har i hvert fald ikke fulgt tidsplanen ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
møgsvinet skrev, for 18 minutter siden:

Selv om landet åbner op snart så kommer der jo ikke gæster væltende ind fra starten.

De kinesiske turister har vist pakket kufferten og venter bare på Thailand ophæver deres lockdown - og igen tillader folk at opholde sig på stranden - men de lægger jo ikke mange penge i Walking street eller hos barpigerne - derimod investerer de i Condos, nyder meget at se de store ladyboy shows, sejle rundt i speedbåde og deltage i store spisearrangementer.

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
møgsvinet skrev, for 20 minutter siden:

Jeg mener hele tiden der har været planer om at det skulle starte op i marts og så strække sig de 5 måneder frem, faktisk for at påvirke højsæsonen mindst muligt. Det er formentlig også blevet udskudt pga. coronahysteriet - og dernede er de virkelig hysteriske … 
Selv om landet åbner op snart så kommer der jo ikke gæster væltende ind fra starten. Der kommer næppe meget gang i byen før højsæsonen - som nok også bliver halv sløj. Sidste højsæson var ikke for god. 
Men de 5 måneder skal nok blive til minimum 5 kvartaler … vejarbejdet på Beach Road har i hvert fald varet lang tid. Jeg kan ikke lige huske hvornår det skulle have været færdigt, men det har i hvert fald ikke fulgt tidsplanen ...

Jeg var der nogle få dage i februar, men med hele svigerfamilien :-), så ikke så meget WS :) 
Men jeg havde min bil med, og både Beach rd, noget af Saisong rd, Kasetsin på Pratumnak, Thappraya krydset mellem Jomtien og Pattaya samt 3-4 km af Jomtien 2nd rd var gravet op, alle med meget lidt aktivitet.  Det er alt sammen hovedtrafikflow som de allerede har spærret. 

Russerne og kineserne skal nok komme igen så snart det er muligt, men jeg tvivler på om trafikken fra vesten er tilbage til højsæsonen, eller overhovedet. Inderne lægger ikke mange penge, trods regeringens påstand om det modsatte.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 3 timer siden:

De kinesiske turister har vist pakket kufferten og venter bare på Thailand ophæver deres lockdown - og igen tillader folk at opholde sig på stranden - men de lægger jo ikke mange penge i Walking street eller hos barpigerne - derimod investerer de i Condos, nyder meget at se de store ladyboy shows, sejle rundt i speedbåde og deltage i store spisearrangementer.

 

 

autobahn skrev, for 2 timer siden:

Jeg var der nogle få dage i februar, men med hele svigerfamilien :-), så ikke så meget WS :) 
Men jeg havde min bil med, og både Beach rd, noget af Saisong rd, Kasetsin på Pratumnak, Thappraya krydset mellem Jomtien og Pattaya samt 3-4 km af Jomtien 2nd rd var gravet op, alle med meget lidt aktivitet.  Det er alt sammen hovedtrafikflow som de allerede har spærret. 

Russerne og kineserne skal nok komme igen så snart det er muligt, men jeg tvivler på om trafikken fra vesten er tilbage til højsæsonen, eller overhovedet. Inderne lægger ikke mange penge, trods regeringens påstand om det modsatte.  

Ja, jeg tror det eneste vejarbejde jeg ikke rigtigt lige husker jeg har stiftet bekendtskab med er det du nævner i Pratumnak. Til gengæld så noterede jeg mig at de også var i gang på 3rd Road ...

De kinesiske turister skal nok vende tilbage når de må, men selv om de udgør den største gruppe af turister, så udgør de trods alt 'kun' 20 % af den samlede turisme, og det er nok heller ikke alle kinesere der vender tilbage igen lige med det samme. Det er jo trods alt regntid/lavsæson nu. 
Russerne holder sig jo også mest til de russiske diskoteker osv., og heldigvis for det … 
Inderne må gerne blive hjemme. De er endnu nærrigere end russerne og der er flere steder de ikke er velkomne fordi der altid er bøvl med dem. 
Om turisterne fra Vesten vender tilbage til højsæsonen kommer nok til at afhænge meget af hvor meget der bliver åbnet op rundt omkring og hvad der bliver af rejseanbefalinger og ikke mindst hvordan det kommer til at se ud med billetpriserne. Der er helt klart en del vesterlændinge som er ved at skide i bukserne af skræk over corona men der er også en ret stor del som praktisk talt er ligeglade og ikke frygter det. Den sidste del skal nok vende tilbage så snart det er muligt. 
Selv håber jeg at rejseanbefalingerne bliver ændret inden efteråret (af hensyn til om rejseforsikringen vil dække) og at Thailand får åbnet grænserne inden og at flybilletterne ikke bliver alt for dyre. Jeg glæder mig i hvert fald til at kunne komme afsted igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
møgsvinet skrev, for 7 timer siden:

at flybilletterne ikke bliver alt for dyre.

Jeg er begyndt at studere dem og kan finde returbilletter i efteråret til kun godt kr. 3100,- - men med en lang mellemlanding i Zürich på hjemvejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer
Jernsvinet skrev, for 15 timer siden:

Jeg er begyndt at studere dem og kan finde returbilletter i efteråret til kun godt kr. 3100,- - men med en lang mellemlanding i Zürich på hjemvejen.

Det kan da ikke være bedre - snup en tur på en af byens fkk klubber i ventetiden

Hvad flyselskab er det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Til info så åbner de op nu, bliver spændende at følge, 

Min gamle ejendom i Pattaya har sænket det priser med over 50%, så hvis man er frisk på en flyvetur når grænserne åbner, så tænker jeg der bliver crazy mange gode deals 

Har mange venner som bor i Thailand og priserne pigerne tilbyder sig til pt er virkelig lave, så det minder om de gode gamle dage med 500st og 1000lt, 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gaffer skrev, for 6 timer siden:

Det kan da ikke være bedre - snup en tur på en af byens fkk klubber i ventetiden

Hvad flyselskab er det ?

På FKK efter en tur til Thailand ????

Swiss air

Del dette indlæg


Link til indlæg
average joe skrev, for 22 minutter siden:

Til info så åbner de op nu, bliver spændende at følge, 

https://www.pattayamail.com/coronavirus/pattaya-checkpoints-to-end-may-5-297866

Det har nu også været svært at opdrive tilfælde med Corona i Pattaya - og i hele Thailand har de hidtil kun haft 54 døde - ca. 1 for hver 100 i DK

Alkoholforbudet er også slut fra imorgen

https://www.pattayamail.com/news/thailand-will-lift-alcohol-sales-ban-on-sunday-may-3-297814

https://thethaiger.com/coronavirus/cv19-asia/cv19-thailand/thailand-re-opens-its-doors-tomorrow

Nogen må åbenbart have haft bedre adgang til de våde varer end andre eller forstået at forsyne sig i tide :

https://thethaiger.com/hot-news/crime/2-drunk-monks-arrested-in-north-east

The gamle ordsprog: "Fuld som en munk" gælder vist stadig - men at træffe en munk, der også kører bil, fuld som en munk, er vist ikke noget politiet træffer så tit - men nu er det ihvertfald slut med begge dele ;-)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, Lige nu:

https://www.pattayamail.com/coronavirus/pattaya-checkpoints-to-end-may-5-297866

Det har nu også været svært at opdrive tilfælde med Corona i Pattaya - og i hele Thailand har de hidtil kun haft 54 døde - ca. 1 for hver 100 i DK

Alkoholforbudet er også slut fra imorgen

https://www.pattayamail.com/news/thailand-will-lift-alcohol-sales-ban-on-sunday-may-3-297814

https://thethaiger.com/coronavirus/cv19-asia/cv19-thailand/thailand-re-opens-its-doors-tomorrow

Nogen må åbenbart have haft bedre adgang til de våde varer end andre eller forstået at forsyne sig i tide :

https://thethaiger.com/hot-news/crime/2-drunk-monks-arrested-in-north-east

The gamle ordsprog: "Fuld som en munk" gælder vist stadig - men at træffe en munk, der også kører bil, fuld som en munk, er vist ikke noget politiet træffer så tit - men nu er det ihvertfald slut med begge dele ;-)

 

 

 

Alkohol har ikke været et problem at skaffe, alle mine venner der har ikke manglet noget, og fået det bragt lige til døren, ca 20% over normal pris

 

Og de bliver kimmet ned af tøserne der mangler en skilling. 

Swiss har åbnet for priser jer til Juli hvis folk er friske, 3200kr og hotellerne er kamp billige, tag den pris du ser på hotels og skriv direkte til hotellet og du vil få en endnu billigere pris, de er sultne, bliver købers marked for sure, men spændt på at se hvor meget der åbner over de næste dage, for der er jo kun expats tilbage, og ingen turister 

Del dette indlæg


Link til indlæg
average joe skrev, for 15 minutter siden:

Og de bliver kimmet ned af tøserne der mangler en skilling. 

 Mange piger mangler penge til huslejen, ligesom Beer Bar ejerne også trues med at blive sagt op, da mange udlejere af disse etablissementer åbenbart ikke giver henstand eller er villige til at nedsætte huslejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 3 minutter siden:

 Mange piger mangler penge til huslejen, ligesom Beer Bar ejerne også trues med at blive sagt op, da mange udlejere af disse etablissementer åbenbart ikke giver henstand eller er villige til at nedsætte huslejen.

 

Korrekt, men de har bare et nyt problem, for der er ingen til at overtage evt lejemål, så har hørt mange forskellige ting om dette, men ingen tvivl om at de går en meget svær tid i møde, 

Del dette indlæg


Link til indlæg
average joe skrev, for 3 minutter siden:

Korrekt, men de har bare et nyt problem, for der er ingen til at overtage evt lejemål,

Nej, jeg forstår det heller ikke - det må da alt andet lige være bedre at sætte lejen ned et stykke tid og beholde gode og ellers stabile lejere, end at sætte dem ud og helt gå glip af en stabil indkomst - og evt. alligevel være nødt til at sætte den alvorligt ned, for at få nye lejere ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis alt går vel,  ca. 2 mdr. så skulle Pattaya være oppe igen, eller resterne af det ;)

Thai starter efterfølgende deres flyvninger til og fra EU 1 Juli 

Og Suvarnabhumi Airport åbner vel om ca. 1 mdr for 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer
Jernsvinet skrev, den 2.5.2020 at 20:24:

På FKK efter en tur til Thailand ????

Swiss air

mjae, det må kunne lade sig gøre at holde lidt igen den sidste uge og måske ligefrem være lidt kulturel - se lidt på malerier og skulpturer osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gaffer skrev, den 4.5.2020 at 19:08:

mjae, det må kunne lade sig gøre at holde lidt igen den sidste uge og måske ligefrem være lidt kulturel - se lidt på malerier og skulpturer osv.

Du har aldrig været i Thailand kan jeg høre … Pigerne dernede er langt mere interessante end nogen som helst kulturelle tilbud du måtte finde dernede :lol: 

Og jeg tror også det er betydeligt billigere at få lettet trykket før man stiger på flyet end hvis man tager på FKK i Zürich … 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer

Joe, jeg har været en del gange i Thailand - det er godt nok en del år siden. Sidst i 1990'erne

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
møgsvinet skrev, for 14 timer siden:

Du har aldrig været i Thailand kan jeg høre … Pigerne dernede er langt mere interessante end nogen som helst kulturelle tilbud du måtte finde dernede :lol: 

Og jeg tror også det er betydeligt billigere at få lettet trykket før man stiger på flyet end hvis man tager på FKK i Zürich … 

Det er også sjældent at man finder asiatiske piger på FKK - medmindre de har store overarme og bare giver massage uden ekstra ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 2.5.2020 at 00:13:

Jeg er begyndt at studere dem og kan finde returbilletter i efteråret til kun godt kr. 3100,- - men med en lang mellemlanding i Zürich på hjemvejen.

Nu godt 2800,- men stadig med et halvt døgns ventetid i Zürich ;-(

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gaffer
Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

Det er også sjældent at man finder asiatiske piger på FKK - medmindre de har store overarme og bare giver massage uden ekstra ;-)

Nåe jo, men der er vel også piger af andre nationaliteter der duer. Har ladet mig fortælle at det er nogle af de smukkeste piger, der findes, man kan møde på de Schweizske  fkk klubber. Det er vel også værd at opleve, nu når man alligevel er ude at rejse og har muligheden, inden man ender i gyngestolen under de 40 watt :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...