Hop til indhold
Joey Joe Joe

Jeg er Hassan er død

Recommended Posts

Joey Joe Joe skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er Hassan er død

Var det ham digteren der skød en anden mand i foden med et pistol?

Mener du ikke Yahia Hassan? Det var digteren. Og jo, han skød en anden perker i foden for år tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 2 timer siden:

Jeg er Hassan er død

Var det ham digteren der skød en anden mand i foden med et pistol?

Jo en 17 årig dreng.

Del dette indlæg

Link til indlæg
doctor who skrev, for 2 timer siden:

Mener du ikke Yahia Hassan?

Naaa mon ikke han mener Yahya Hassan? ;)
Vidste I for øvrigt hvor han fik inspirationen til han lidt særprægede oplæsning fra? 

https://www.youtube.com/watch?v=48AZr_sbdpc
https://www.youtube.com/watch?v=87SHkbA6wKI

Første klip er fra den desværre uafsluttede Lars Von Trier serie "Riget". Dette klip kan med fordel ses flere gange. Sidste klip er med den nu hedengangne digter Yahya Hassan - må han hvile i fred. Dette klip kan man evt. vælge IKKE at se til ende. Tsk tsk tsk.... Kom ikke og sig at lighenden på recitationsmåden ikke er slående?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Høvdingen skrev, for 18 minutter siden:

= ???????????????????????????????????

Han yndede selv at kalde sig for "perker". Om det var i protest eller om han selv betragtede sig som perker skal jeg ikke kunne sige. Men nej, det er sgu ikke et pænt ord at bruge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg købte og læste på e- book hans første digtsamling og fortrød, det sagde mig intet. Jeg er ikke kulturradikal og formentlig ikke begavet nok til at vurdere om den havde en kunstnerisk værdi ( hvis det altså kræver begavelse ).

Som han udtrykte : Jeg er født muslim , har levet som muslim og vil dø som muslim.

Fred være med det og alle de imaginære jomfruer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Boon Lott
22 cm and thick skrev, for 2 timer siden:

Han yndede selv at kalde sig for "perker". Om det var i protest eller om han selv betragtede sig som perker skal jeg ikke kunne sige. Men nej, det er sgu ikke et pænt ord at bruge.

“Det er jo heller ikke noget nyt, at danskerne godt kan lide det, når en perker stiller sig op og ligesom går mod sine egne”

”Jeg hører ikke til. Jeg hører ikke til blandt hykleriske muslimer. Men jeg hører heller ikke til blandt hykleriske danskere”

https://www.berlingske.dk/aok/yahya-hassan-jeg-hoerer-ikke-til-blandt-nogen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjaaaa en ung mand med nogle indre spændinger.

Personligt så jeg ikke det store i hans lyriske talent eller mennesket Y.H. Megen af opmærksomheden skyldes at han som perker (hans betegnelse), sagde det som alle vidste, men som ikke var politisk korrekt at sige. Ikke hans lyriske talent.

Men jeg har stor respekt for, at han ikke blot var en del af det store tavse flertal, men deltog i samfundsdebatten.

Dog respekterer jeg mest, vi er jo på Eroguide, at han gennempulede hans lærer. Det må være en hver rask skoledrenge drøm. Det var bestemt min. Men jeg havde ikke Y.H.s formatet til at nappe min smukke skolelærer. Det hak har jeg ikke i mit bælte. Her har han min største respekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C

Jeg har læst hans digte ( nogle af dem) og kan godt se at han var meget talentfuld. Hans sidste digtsamling fra november er forøvrigt indstillet til nordisk råds litteratur pris. 

Han beherskede det danske sprog og kunne lege med ordene på en måde som er sjældent set - selv hos etnisk danske sprogtalenter og skribenter 

Han var en plaget ung mand og jeg synes det er umådeligt trist at livet var så pinefuldt for ham 

Ja han gik imod sine egne og det kræver et kæmpe mod. Især i de kredse han kom fra. Han havde virkelig noget på hjerte. Men hans talent kostede ham også hans liv for ingen kan holde til ikke at høre til nogle steder. Udstødt af sine egne og alligevel ikke hørende til hos andre. 

Jeg blev sgu trist da jeg hørte det at han var fundet død. 24 år gammel. :(

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 18 minutter siden:

Jeg har læst hans digte ( nogle af dem) og kan godt se at han var meget talentfuld. Hans sidste digtsamling fra november er forøvrigt indstillet til nordisk råds litteratur pris. 

Han beherskede det danske sprog og kunne lege med ordene på en måde som er sjældent set - selv hos etnisk danske sprogtalenter og skribenter 

Han var en plaget ung mand og jeg synes det er umådeligt trist at livet var så pinefuldt for ham 

Ja han gik imod sine egne og det kræver et kæmpe mod. Især i de kredse han kom fra. Han havde virkelig noget på hjerte. Men hans talent kostede ham også hans liv for ingen kan holde til ikke at høre til nogle steder. Udstødt af sine egne og alligevel ikke hørende til hos andre. 

Enig i alt du siger her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 3 timer siden:

Enig - der er sørgeligt på så mange planer!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...