Hop til indhold
Guest Tatra

Er det corona-no-go at slikke pigerne?

Recommended Posts

TheVoice skrev, for 5 timer siden:

Bestemt ikke, og det er jo derfor vi skal holde afstand, nyse i ærmet og spritte hænder,  forsøge at begrænse indkøb og vælge tidspunker hvor der ikke er overdrevet mange mennesker. Dette er grundlaget for, at smitten dels er under "kontrol".  Vi skal heller ikke alle styrte ud på Islandsbrygge og samles i rigtig mange små grupper, kysse, kramme og ellers glemme stort set alle påbud og ansvisninger.   

Jeg er helt enig i, at noget er forbundet mere risiko end andet, men det er det store folkemasser adfærd der udgår det største fare for, at smitten eksplodere,.  Jeg synes der helt ok at folk så gør sig en masse tanker omkring, at minimere risikoen ved købesex, men der er risiko, og der er der også selvom man ikke kysser.   Men pointe og håb er blot, at folk kan gennemskue, at det er de store folkemængders adfærd der virkelig har betydning samt at man stadig overholder disse, selvom man lige har dyrket købesex.   

Så, jeg har bestemt intet imod at nogle i branchen tilbyder samme ydelser som før Corona krisen, eller indføre restriktioner.   Den trafik der foregår i branchen er rimelig lille sammenlignet befolkningen samlede aktivitet, så igen igen når forlader frisøren, sandlægen, GP osv, så er bliver de tre basale krav blot endnu mere vigtige.  

i dag kom der så frem, at ret mange på plejehjem er blevet smittet.  Hvorfor mon det, når man nu har gjort "alt" for at beskytte dem.  Jeg gætter på,  at det skyldes, at det er utopisk at tro, at man kan alle pleje ældre mennesker uden dels at komme tæt på og dels uden berøringer.  Jeg kender faktisk flere der arbejder i ældreplejen, og det er faktisk min indtryk, at de tager situationen meget alvorligt og overholder alle anvisninger,  men alligevel kan smitten komme ind og brede sig.   Det var sådant set ikke min tanke at man skulle sammenligne smitterisiko imellem en klinik og et plejehjem.  Det var blot for at påpege,  at i de situationer hvor vi taler dels berøring og dels tæt kontakt, der kan smitten brede sig, og den gør det.

Og, nej er bestemt ikke tilhænger af, at vi skal leve 100% isoleret indtil der måske engang kommer en vaccine, at viraen måske mutere til noget harmløst eller der kommer nye og mere effektive behandlingsmetoder.  Så jeg har det faktisk helt ok med, at smitten måske vil stige lidt pga at de seneste åbninger, vi skal også have et liv.  Men jeg har det knap så fint med, at mange nu måske har glemt de tre vigtigste ting. 

plejecentrene er strikse hvad angår besøg udefra, mens personalet tager hjem efter fyraften og er ude i det åbne samfund,og møder ind på plejecentret næste dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, den 24.4.2020 at 17:25:

Ingen kys i Livs lightudgave tolker jeg, ikke ansigt til ansigt f.eks. hos en anden. Andre varianter ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...