Hop til indhold
Sødmand

Klamydia

Recommended Posts

Hej

Hvordan føles det at have Klamydia? Jeg ved at mange ikke får symptomer men andre får. Nogle symptomer er udflåd og svige når man tisser. Jeg har ingen af delene men de sidste par måneder har en kilderende fornemmelse i pikken, uden jeg er liderlig. Det er noget der først opstår i løbet af dagen. I perioder går den kilderende fornemmelse over til en smerte i pikken. Er der andre der har prøvet at have dette? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sødmand skrev, for 12 minutter siden:

Hej

Hvordan føles det at have Klamydia? Jeg ved at mange ikke får symptomer men andre får. Nogle symptomer er udflåd og svige når man tisser. Jeg har ingen af delene men de sidste par måneder har en kilderende fornemmelse i pikken, uden jeg er liderlig. Det er noget der først opstår i løbet af dagen. I perioder går den kilderende fornemmelse over til en smerte i pikken. Er der andre der har prøvet at have dette? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sødmand skrev, for 3 minutter siden:

en kilderende fornemmelse i pikken

Søg læge - det er et problem og grunden til Klamydias store udbredelse at mange går for længe, inden de bliver undersøgt og kvinder ofte ikke mærker noget. - du skal bare medbringe en urinprøve, du skal tage 2 timer efter du sidst har tisset - så prøven er "frisk".

Så går der måske et par dage, før du kan ringe og få besked - og er den positiv, udskriver lægen en recept på 2 piller, du kan afhente på apoteket - det er så enkelt at jeg ikke forstår folk ikke bliver undersøgt noget oftere.

Det ville ellers være en ide, når coronatestteltene kommer op at køre, om man samtidigt gennemførte en test for klamydia, så den kunne komme ned på samme antal smittede som gonorhea. Men det kan være det løser sig selv, nu når alle værtshuse, diskoteker mv. må holde lukkede og antallet af "one night stands" er reduceret ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er enig og jeg har bestilt tid. For Ca.3 Uger siden købte jeg Azithromycin på en engelsk hjemmeside, og tog det efterfølgende . Så jeg burde vel være fri for det når jeg har taget det? Jeg har hellere ikke kunne læse at det at det kildrer skulle betyde at jeg har klamydia, men hvorfor gør det så det? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der vil komme udflåd ikke meget men nok til du kan se lidt i dine underbukser. Der vil også være rester på din pik ved urinrørs udmunding. Måske lidt feber og træthed .... 

Ved ikke om du er i forhold eller ej. Men du skal til lægen og der får du et sæt hestepiller. Måske også en podning. Og så skal lære at bruge kondom fremover. Specielt hvis du dyrker usikker sex og har en partner. 

Ofte et stort emne her på EG om sex uden kondom med en glædespige er farligt. Og ja man kan få så meget andet end aids. Klamydia er den mest smitsygdom uden kondom. Og man kan have det i lang tid uden man ved det som mand. Derfor smitte man så sin fast partner også. 

Redigeret af Lykkelige Dan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sødmand skrev, for 5 timer siden:

Jeg er enig og jeg har bestilt tid. For Ca.3 Uger siden købte jeg Azithromycin på en engelsk hjemmeside, og tog det efterfølgende . Så jeg burde vel være fri for det når jeg har taget det? Jeg har hellere ikke kunne læse at det at det kildrer skulle betyde at jeg har klamydia, men hvorfor gør det så det? 

Man skal bruge kondom 14 dage efter man er startet på en kur. Så nej man er ikke sygdomsfri fordi du tager de piller. Der sidde rester i urinrøret meget lang tid efter. Derfor kondom de næste 14 dage. 

Men sådan oplysninger får man jo ikke ved selv at bestille noget over nettet for at kurere sig selv 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har ingen udflåd og ej heller smerter når jeg tisser, kun den her irriterende kilderende i pikken. Så spørgsmålet er hvad der kan være

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Sødmand skrev, for 43 minutter siden:

Jeg har ingen udflåd og ej heller smerter når jeg tisser, kun den her irriterende kilderende i pikken. Så spørgsmålet er hvad der kan være

Mit  bedste  råd  er  at  opsøge lægen og  blive  testet.  Det  hjælper  ikke  med diverse  husmoderråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man synes det er træls at involvere sin familielæge i problemet, så er der hudklinikken på det gamle Marselisborg hospital i Aarhus, som tester. Du krydser nej til at din læge skal have besked.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lyder nu mest som urinrørsbetændelse. Det har typisk intet med sex at gøre. Det kan f.eks skyldes fnuller fra dine underhyler, lagenet, dynen, støv, hårskæl og tusindvis af andre årsager.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg havde for mange år siden noget udflåd, som gav tydelige pletter i underbukserne, og en kildrende/kløende fornemmelse i urinrøret. Jeg var rimelig sikker på, det ikke var en kønssygdom, men blev selvfølgelig undersøgt med podning og urinprøve. Lægen kunne se nogle overfladeceller, men der var ingen bakterier. Jeg blev kureret med samme medicin som til klamydia, og det hjalp omgående.

Nogle år senere kom det igen, dog knap så meget udflåd, men den samme kildrende fornemmelse. Denne gang ventede jeg lige et par dage, nu vidste jeg jo, det ikke var alvorligt, og det gik så også bare i sig selv igen.

Men hvis det har stået på i et par måneder, så skal du få det undersøgt, og lad så være med at købe medicin på nettet, uden du ved, hvad du fejler. Det er ingen skam at gå til læge, uanset hvilke symptomer man har.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...