Guest Nemtøs Skrevet 19. April, 2020 FrokostUartig skrev, for 58 minutter siden: med mindre en lille fugl har pippet noget i dit øre, som jeg så ikke har hørt om... Og er dette tilfælde - kunne det jo være, at der var nogen, som skulle kigge dybt i eget (forholdsvise store) barm for at vurdere tilgang til diskretion.. men det er vist en anden sag...….. ?????? Jeg håber virkelig at jeg tolker dette forkert, men hvis du hentyder til at jeg skulle være den lille fugl, så er du meget langt ude i skoven. Jeg kunne aldrig finde på at røbe noget, som jeg har fået at vide i en fortrolig snak. Jeg udlevere ikke andre mennesker og at indikerede dette er simpelthen for langt ude!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 19. April, 2020 (edited) FrokostUartig skrev, for 1 time siden: Og er dette tilfælde - kunne det jo være, at der var nogen, som skulle kigge dybt i eget (forholdsvise store) barm for at vurdere tilgang til diskretion.. men det er vist en anden sag...….. ?????? @FrokostUartig - der tabte du mig. Var det et skyts rettet mod mig, dig selv eller en helt tredje? Anyway - har en ungdom der minder meget om din kan jeg høre. Og jeg trigges også, når jeg støder på det på min vej. For mig er det nok småborgerlighedens klassiske dyder med de gode manerer og korrekt etikette, men hvor følelser skal lukkes ned, som trigger mig. Langt mere end de monogame parforhold. Men hvorfor trigger det mig - og hvorfor trigger PF dig? Nu tør jeg ikke længere udtale mig om dig , men for mit vedkommende handler det om at det belyser min egen fejlbarlighed. At jeg var i det - at jeg fandt mig i det, uden at gøre oprør imod det. Så irritationen pejer indad. Ikke fordi jeg vil tilbage til det, men fordi, men ad andre grunde. Sorry @Emmadarling for at hive dig med i en verbal trekant, uden dit samtykke. Redigeret 19. April, 2020 af Rust in Peace Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FrokostUartig Skrevet 20. April, 2020 Rust in Peace skrev, for 10 timer siden: @FrokostUartig - der tabte du mig. Var det et skyts rettet mod mig, dig selv eller en helt tredje? Anyway - har en ungdom der minder meget om din kan jeg høre. Og jeg trigges også, når jeg støder på det på min vej. For mig er det nok småborgerlighedens klassiske dyder med de gode manerer og korrekt etikette, men hvor følelser skal lukkes ned, som trigger mig. Langt mere end de monogame parforhold. Men hvorfor trigger det mig - og hvorfor trigger PF dig? Nu tør jeg ikke længere udtale mig om dig , men for mit vedkommende handler det om at det belyser min egen fejlbarlighed. At jeg var i det - at jeg fandt mig i det, uden at gøre oprør imod det. Så irritationen pejer indad. Ikke fordi jeg vil tilbage til det, men fordi, men ad andre grunde. Sorry @Emmadarling for at hive dig med i en verbal trekant, uden dit samtykke. Nej - den sidste kommentar var bestemt ikke rettet mod dig.. men pyt nu med det - hvad er det, de kloge siger - "det man vander, gøder man" og hvem gider i det hele taget bruge ressourcer på negativitet.. anyway… For at vende tilbage til dit behov for at analysere min momentære irritation over den gode PF (som nok ville korse sig, hvis han vidste, at han var genstand for en debat i et købesexunivers) - så kan jeg også irriteres over mennesker, som har behov for at analysere andres adfærd, frem for at blive på egen banehalvdel. Sagt med andre ord - dit input havde fået mere pondus, hvis du havde skrevet "ja, jeg mindes selv, at når jeg bliver irriteret over andres XXXXX, så er det tegn på, at jeg ønsker at XXXXX" - jeg er ikke den rette at analysere i hverken debat eller i det private - det er en uting at bruge tid på at filosofere over andres bevæggrunde for en eller anden adfærd.. Og alle er naturligvis velkomne til at have en mening om andres adfærd - man er til gengæld også velkommen til at holde denne for sig selv.. Vi lever i et frit land med ytringsfrihed, men ikke ytringspligt. Hurra. Når man bruger sin tid, både verbalt og på skrift på at analysere andres ord eller handling - så spilder man grundlæggende sit eget liv.. så - hvorfor du har behov for at konkludere, at jeg ønsker en tosomhed, som PF repræsenterer - handler om dig og ikke mig - jeg har ikke bedt om at blive analyseret af nogen.. så - lad os lade den være her - og ønsker jeg at blive analyseret, så er EG næppe ramme, hvor det skal ske... Ensidighed og manglende indsigter og aspekter vil aldrig være fundament for en analyse.. Så lad os holde debat-indlæg til at handle om ens egen mening, tilgang til sagerne og bevare meningen på egen banehalvdel - så bliver det så meget lettere at debattere på EG (og for så vidt også andre fora). Happy solskinsdag til alle Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 20. April, 2020 FrokostUartig skrev, for 14 timer siden: Og @Gh0st - du vil bare være superhappy ligesom Ole Henriksen - ja, I hørte det selv her - læs bare indlæg ovenover... Det viser sig - nemlig - at man gerne vil være eller have det, som man reagerer på.. .. Wrong Wrong Wrong Wrong i dobbelt potens Cremekongen er jo nærmest lalleglad og formodentlig ulidelig at være sammen med i længere tid. Ingen grund til at ønske at være super happy hele tiden , når man nu kan hvile i sig selv og ind imellem føle savn og derfor søge nye oplevelser. Jeg kan godt lide sjove, glade, positive og skæve personligheder, men det kan sgu blive for meget når det går over i skaberi 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FrokostUartig Skrevet 20. April, 2020 Gh0st skrev, for 11 minutter siden: Wrong Wrong Wrong Wrong i dobbelt potens Cremekongen er jo nærmest lalleglad og formodentlig ulidelig at være sammen med i længere tid. Ingen grund til at ønske at være super happy hele tiden , når man nu kan hvile i sig selv og ind imellem føle savn og derfor søge nye oplevelser. Jeg kan godt lide sjove, glade, positive og skæve personligheder, men det kan sgu blive for meget når det går over i skaberi Jeg er naturligvis enig - det er konklusionen i forlængelse af den gode Rust indlæg ;-.) Nej - naturligvis vil vi ikke være det, vi kritiserer. Vi er jo ikke 12 år længere.. Det er naturligt, at nogle menneskers adfærd føles irriterende - vi kan jo ikke gå rundt og lide alle mennesker.. ;-9 Det viser bare Rust´s tese ikke nødvendigvis holder vand.. (og ps. jeg synes også den gode Cremekonge er kammet lidt over - lidt ligesom jeg også opponerer imod den gode Jim Lyngvild… talentfuld eller ej.. og sådan er det så dejligt i Danmark - alle har sin plads, men man behøver ikke elske alle … ) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 20. April, 2020 FrokostUartig skrev, for 26 minutter siden: Jeg er naturligvis enig - det er konklusionen i forlængelse af den gode Rust indlæg ;-.) Nej - naturligvis vil vi ikke være det, vi kritiserer. Vi er jo ikke 12 år længere.. Det er naturligt, at nogle menneskers adfærd føles irriterende - vi kan jo ikke gå rundt og lide alle mennesker.. ;-9 Det viser bare Rust´s tese ikke nødvendigvis holder vand.. (og ps. jeg synes også den gode Cremekonge er kammet lidt over - lidt ligesom jeg også opponerer imod den gode Jim Lyngvild… talentfuld eller ej.. og sådan er det så dejligt i Danmark - alle har sin plads, men man behøver ikke elske alle … ) Jeg er enig, alle har sin plads, men der er nu engang nogen der overspiller, Jeg kunne slet ikke tage Gustav feks, men efter jeg faktisk har mødt han, så ændrede mit syn sig, for det var faktisk en ganske fornuftig person at tale med når det ikke var kamera på, og uanset hvad mn nu synes så er de alle tre vel " selv made" og har gjort det godt, så respekt for det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 20. April, 2020 Misjo1 skrev, for 45 minutter siden: Jeg er enig, alle har sin plads, men der er nu engang nogen der overspiller, Jeg kunne slet ikke tage Gustav feks, men efter jeg faktisk har mødt han, så ændrede mit syn sig, for det var faktisk en ganske fornuftig person at tale med når det ikke var kamera på, og uanset hvad mn nu synes så er de alle tre vel " selv made" og har gjort det godt, så respekt for det. Man kan blive overrasket. En bekendt af mig har mødt Janni Ree privat i forbindelse med en fælles interesse. Han fortalte mig, at hun faktisk er meget sød privat og meget vidende om netop deres fælles interesse. Pointen er vel at man bør være lidt varsom med at dømme folk udfra deres optræden i medierne, men vi mennesker har en indbygget tendens til at vurdere folk udfra de første 15 sekunder i det første møde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 20. April, 2020 @FrokostUartig - nu var det oprindelige skriv dels en generel betragtning og ikke møntet på dit specifikt. Derudover skrevet med et smil på læben og er glimt i øjet. Men lad den ligger der. Skøn forårsdag til dig! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FrokostUartig Skrevet 20. April, 2020 Jamen hurra - Borg-fred og alle er blevet klogere... Pisse hurra Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sometimes 97 Skrevet 20. April, 2020 FrokostUartig skrev, for 13 timer siden: Jeg er naturligvis enig - det er konklusionen i forlængelse af den gode Rust indlæg ;-.) Nej - naturligvis vil vi ikke være det, vi kritiserer. Vi er jo ikke 12 år længere.. Det er naturligt, at nogle menneskers adfærd føles irriterende - vi kan jo ikke gå rundt og lide alle mennesker.. ;-9 Det viser bare Rust´s tese ikke nødvendigvis holder vand.. (og ps. jeg synes også den gode Cremekonge er kammet lidt over - lidt ligesom jeg også opponerer imod den gode Jim Lyngvild… talentfuld eller ej.. og sådan er det så dejligt i Danmark - alle har sin plads, men man behøver ikke elske alle … ) Jo mere rene vores sind er og jo bedre vi selv har det indeni, jo bedre kan vi rumme og elske alle andre mennesker.. Det er helt naturligt ja, at nogle menneskers adfærd føles irriterende på os. Men det er og bliver nu en psykologisk kendsgerning, at for at kunne se noget negativt i et andet menneske, vil der altid være tale om noget inde i en selv som man ikke er glad for. Det gælder uanset om du er ung eller voksen - eller i benægtelse.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FrokostUartig Skrevet 21. April, 2020 (edited) sometimes skrev, for 9 timer siden: Jo mere rene vores sind er og jo bedre vi selv har det indeni, jo bedre kan vi rumme og elske alle andre mennesker.. Det er helt naturligt ja, at nogle menneskers adfærd føles irriterende på os. Men det er og bliver nu en psykologisk kendsgerning, at for at kunne se noget negativt i et andet menneske, vil der altid være tale om noget inde i en selv som man ikke er glad for. Det gælder uanset om du er ung eller voksen - eller i benægtelse.. Udtaler du dig som professionel med faglig baggrund eller som lægmand ? Redigeret 21. April, 2020 af FrokostUartig manglede... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 21. April, 2020 sometimes skrev, for 9 timer siden: Jo mere rene vores sind er og jo bedre vi selv har det indeni, jo bedre kan vi rumme og elske alle andre mennesker.. Det er helt naturligt ja, at nogle menneskers adfærd føles irriterende på os. Men det er og bliver nu en psykologisk kendsgerning, at for at kunne se noget negativt i et andet menneske, vil der altid være tale om noget inde i en selv som man ikke er glad for. Det gælder uanset om du er ung eller voksen - eller i Ja i nogen tilfælle er det fordi man er misundelig og har det dårlig med sig selv. I andre gange er det simpelthen spørgsmål om kemi, fælles interesse og generelt være på samme bølgelængde. Og den sidste er nogen gange er der bare nogen eller noget man bare ikke bryder sig om. Der er ikke noget psykologisk bag det. Det tiltaler bare ikke en selv:-) Ligesom der er nogen herinde, hvor jeg elsker at læse deres tråde og kommentar og der er andre jeg ikke har lyst til at læse. Og der er helt sikkert også folk der har det på samme måde som mig. Nogen syns jeg er sød og spændende, andre syns jeg er røvirriterende. Kort sagt vi er forskellige og kan li forskellige ting og personer osv Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg