Hop til indhold
Kelsen

Hvorfor en nogle åbne igen allerede ?

Recommended Posts

Guest Emmadarling
Christina ssbbw skrev, for 47 minutter siden:

Nu bliver vi ikke "dirigeret rundt med" for sjov. Var vi fortsat som om intet var hændt, så var vi endt som i Italien hvor alt for mange dør, fordi sygehusene ikke kan følge med. Nu bliver der lukket lidt op, og så vil der være flere der bliver indlagt. Nogle vil dø. Det kan vi ikke komme udenom. Men forhåbentlig bliver andre reddet, fordi vi har læger, sygeplejersker og respiratorer nok. 

Forstår din frustration men vi var aldrig endt som Italien .

Vores levevis og helbredstilstand kan ikke sammenlignes med italienernes . 

I starten af denne krise trådte en professor i Italiensk historik frem på tv, og fortalte dette - så det er ikke noget jeg selv digter :-) 

Hvis du har rejst i landet, og endnu “værre” oplevet deres sundhedssystem indefra, så vil du vide, at de lever meget anderledes end os. 

Vores forebyggende arbejde i sundhedsvæsenet er langt bedre end andre lande. Vores vaccinationsprogram omfatter flere ældre og kronisk syge, end i Italien 

Nu er det tid til at juble over vores sundhedsvæsen som stadig er gratis :) 

Hvis vi skulle betale er jeg sikker på, at dødeligheden havde været højere 

Del dette indlæg

Link til indlæg
madame-anni skrev, for 9 minutter siden:

Vi skal bare vente med at jobbe! Jeg er så Domina og har ikke den samme nærkontakt og smitte risiko, men derfor er mit sted alligevel lukket pt. Jeg er rystet over at så mange både danske og udenlandske damer stadig vælger at jobbe, og jeg forstår ikke hvor deres hjerne befinder sig. Jeg forstår så heller ikke, at myndighederne ikke griber ind. Alle kan se her og på annoncelight og mange andre steder, at folk er fløjtende lige glade. Politiet er så lige glade, en af mine gode venner har kontaktet dem, pga annoncelight. Hun fik et regulært riv af, og blev spurgt om hun ikke havde andet at lave endat rode rundt på nettet efer den slags. Det havde de absolut ikke resurcer til at tage sig af. Rystende!! Og så kan de ikke forstå, at flere mænd end kvinder bliver smittet af det lort.

Jeg er enig med dig, vil blot korrigere dig lidt :-)  Der er få tal flere kvinder som bliver smittet en mænd, mænds forløb er for det meste bare mere alvorligt, men kvinder kan også blive hårdt ramt, så en ung pige derude på 29 ligge i respirator.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 5 minutter siden:

Forstår din frustration men vi var aldrig endt som Italien .

Vores levevis og helbredstilstand kan ikke sammenlignes med italienernes . 

I starten af denne krise trådte en professor i Italiensk historik frem på tv, og fortalte dette - så det er ikke noget jeg selv digter :-) 

Hvis du har rejst i landet, og endnu “værre” oplevet deres sundhedssystem indefra, så vil du vide, at de lever meget anderledes end os. 

Vores forebyggende arbejde i sundhedsvæsenet er langt bedre end andre lande. Vores vaccinationsprogram omfatter flere ældre og kronisk syge, end i Italien 

Nu er det tid til at juble over vores sundhedsvæsen som stadig er gratis :) 

Hvis vi skulle betale er jeg sikker på, at dødeligheden havde været højere 

Vores levevis og helbredstilstand kan ikke sammenlignes med italien, hvad har det med selve sygdommen Corona at gøre ?

Vores forebyggende arbejde nytter jo intet hvis folk slækker på det nu, virusen forsvinder jo ikke pga du eller andre holder åbent nu .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame-elisabeht(TV) skrev, for 57 minutter siden:

Kære Borende X

Ved du hvem står bag SIO hvem er Admin der ??

Det er jo på ingen måde sjovt for noget i landet lige pt.

God aften ønskes

Madame Elisabeht

Nej, det véd jeg ikke meget om.

SIO havde en god medbør, da Susanne Møller tegnede organisationen, men hun holdt op på et tidspunkt. Jeg ved ikke, om det var grundet mangel på støtte fra branchen, eller om der lå andre årsager bag. Ildsjæle brænder jo ud på et tidspunkt.

Sofie Brandvarm har vist prøvet at føre faklen videre, men jeg synes ikke det har givet videre offentlig genklang. Hvis hendes initiativ skal lykkes, kræver det, at glædespigerne slutter op. Her giver erfaringen mig dårlige vibrationer.

Redigeret af Borende X
Sdavefeyl

Del dette indlæg

Link til indlæg
madame-anni skrev, for 15 minutter siden:

Og så kan de ikke forstå, at flere mænd end kvinder bliver smittet af det lort.

Har en bekendt som har været ret fast gæst på et etableret sted i Midtjylland og han forstod ikke at en pige annoncerede - trods stedet officielt er lukket på deres hjemmeside.  Svaret var at hun arbejdede til langt ud på natten og gæster lukkes ind ad bagdøren så de ikke åbner for politiet. Og så skal der pludselig forudbetales et beløb. 

Han er rystet og kommer der ikke mere - altså når der må åbnes op igen på et tidspunkt. 

#stayhome

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Kelsen skrev, for 1 minut siden:

Vores levevis og helbredstilstand kan ikke sammenlignes med italien, hvad har det med selve sygdommen Corona at gøre ?

Vores forebyggende arbejde nytter jo intet hvis folk slækker på det nu, virusen forsvinder jo ikke pga du eller andre holder åbent nu .

Selvfølgelig har vores levevis alt med Corona at gøre. Er du sund og rask, er risikoen for fatale følger af Corona, mindre end hvis du er kronisk syg ... 

Jeg svarer på om vi får tilstande som i Italien .... IKKE hvorvidt det er moralsk eller umoralsk at holde åbent nu!

Det må de implicerede helt selv om ..... Personligt kommer jeg aldrig til at angive nogen :ph34r:

Virussen forsvinder aldrig. Den er kommet for at blive, og vil med tiden ramme de fleste af os. 

Med forebyggende arbejde mener jeg kronisk syge der er velvehandlet, børn der følger vaccinations programmerne osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, Lige nu:

Selvfølgelig har vores levevis alt med Corona at gøre. Er du sund og rask, er risikoen for fatale følger af Corona, mindre end hvis du er kronisk syg ... 

Jeg svarer på om vi får tilstande som i Italien .... IKKE hvorvidt det er moralsk eller umoralsk at holde åbent nu!

Det må de implicerede helt selv om ..... Personligt kommer jeg aldrig til at angive nogen :ph34r:

Virussen forsvinder aldrig. Den er kommet for at blive, og vil med tiden ramme de fleste af os. 

Med forebyggende arbejde mener jeg kronisk syge der er velvehandlet, børn der følger vaccinations programmerne osv. 

Jeg er top sund og rask og har løbet på eliteplan i mange år, aldrig røget og jeg har lige haft et alvorligt forløb på 5 uger og lægerne ka se mine lunger har taget varig skade.

Jeg håber blot at du tænker dig om og passer på dig selv og andre nu du holder åbent, jeg vil ikke være moralsk dommer over dig, personligt syntes jeg bare det er uansvarligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
madame-anni skrev, for 28 minutter siden:

Vi skal bare vente med at jobbe! Jeg er så Domina og har ikke den samme nærkontakt og smitte risiko, men derfor er mit sted alligevel lukket pt. Jeg er rystet over at så mange både danske og udenlandske damer stadig vælger at jobbe, og jeg forstår ikke hvor deres hjerne befinder sig. Jeg forstår så heller ikke, at myndighederne ikke griber ind. Alle kan se her og på annoncelight og mange andre steder, at folk er fløjtende lige glade. Politiet er så lige glade, en af mine gode venner har kontaktet dem, pga annoncelight. Hun fik et regulært riv af, og blev spurgt om hun ikke havde andet at lave endat rode rundt på nettet efer den slags. Det havde de absolut ikke resurcer til at tage sig af. Rystende!! Og så kan de ikke forstå, at flere mænd end kvinder bliver smittet af det lort.

Domina eller ej, så er din risiko for smitte nøjagtig lige så stor

Corona smitter ved dråbesmitte ... fysisk kontakt behøver ikke, at ha’ været tilstede . 

Det, at I er i samme rum kan være nok 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Kelsen skrev, Lige nu:

Jeg er top sund og rask og har løbet på eliteplan i mange år, aldrig røget og jeg har lige haft et alvorligt forløb på 5 uger og lægerne ka se mine lunger har taget varig skade.

Jeg håber blot at du tænker dig om og passer på dig selv og andre nu du holder åbent, jeg vil ikke være moralsk dommer over dig, personligt syntes jeg bare det er uansvarligt.

Hvor læser du jeg holder åben? 

Hvor læser du jeg skriver, at RASKE ikke kan blive syge og/eller få fatale følger?

Debat er kun mulig hvis man læser det der bliver skrevet, og svarer ud fra det!

Hvis andet ..... så bliver jeg træt :-o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kelsen skrev, for 1 time siden:

tja, er blot kedeligt, for størstedelen følger jo reglerne også selvom det har store konsekvenser for dem. Syntes bare det er ærgerligt at når samfundet lukker ned og det koster statskassen ku ved hvor mange milliarder som vi alle kommer til at betale at få ødelægger det for andre. Dem som holder åbent vil vel også gerne ha behandling på sygehus hvis de selv bliver hårdt ramt ligesom jeg gjorde.

Det har du helt ret i.

Vi kommer alle til at betale på den ene eller anden måde (og jeg vil i parentes bemærke, at problemerne omkring Middelhavet nok også kaster en regning af sig, som havner hos den danske skatteyder!).

Mit problem her med at åbne statskassen ligger i, at ikke alle i liberale (skattebetalende) erhvervsgrupper får del i statskassens glæder. Du kan nok selv gætte, hvilke jeg tænker på.

Skal jeg være sortseer, vil den nuværende situation betyde, at den danske del af branchen bukker under – og hvad sker der så? Jo, efter krisen kan vi glædespigebesøgende kun kunne besøge trækfugle – altså østpiger, der kommer herop for en kort bemærkning og smutter hjem igen.

Redigeret af Borende X
Spavefegl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 5 minutter siden:

Hvor læser du jeg holder åben? 

Hvor læser du jeg skriver, at RASKE ikke kan blive syge og/eller få fatale følger?

Debat er kun mulig hvis man læser det der bliver skrevet, og svarer ud fra det!

Hvis andet ..... så bliver jeg træt :-o

Du åbnede Annonce på AL 18.09 

Lad venligst lad vær at tale ned til mig, jeg blir også så træt af dine spydige svar.

Jeg gider ikke debatere mere med dig, alle andre kan sagtens holde en god tone.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Det har du helt ret i.

Vi kommer alle til at betale på den ene eller anden måde (og jeg vil i parentes bemærke, at problemerne omkring Middelhavet nok også kaster en regning af sig, som havner hos den danske skatteyder!).

Mit problem her med at åbne statskassen ligger i, at ikke alle i liberale (skattebetalende) erhvervsgrupper får del i statskassens glæder. Du kan nok selv gætte, hvilke jeg tænker på.

Skal jeg være sortseer, vil den nuværende situation betyde, at den danske del af branchen bukker under – og hvad sker der så? Jo, efter krisen kan vi glædespigebesøgnde kun besøge trækfugle – altså østpiger, der kommer herop for en kort bemærkning og smutter hjem igen.

Tænker ikke der er nogen der tvinger dig til at besøge en “trækfugl” :-o

Det valg træffer du 100% selv 

Husk nu ....  VI er stadig en del som har civile jobs og endsige helt normale liv .... og en stor del af os - GP’er - har faktisk også en intelligens 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Kelsen skrev, Lige nu:

Du åbnede Annonce på AL 18.09 

Lad venligst lad vær at tale ned til mig, jeg blir også så træt af dine spydige svar.

Jeg gider ikke debatere mere med dig, alle andre kan sagtens holde en god tone.

Min tone er helt igennem pæn og ordentlig! 

Du PÅSTÅR  jeg holder åben!! 

Ja jeg opdaterer min annonce hver evig eneste dag, og det har jeg gjort siden 12.3!!!

Selv på EG. står der jeg er aktiv hver dag til 00.59

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 2 minutter siden:

Det er jo jeres tolkning !!! 

Præcis som I tolker på mange andre ... HUSK ikke at dømme for hurtigt 

Syntes du er usympatisk, og folk herinde er ikke dumme .

Jeg er ikke int i yderlige dialog med dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Final Cut

Tja, lov er lov og politiet prioriterer, anmelder man et indbrud er det heller ikke sikkert de har tid til at komme. Jeg har ikke tænkt mig at lege politi, dem der holder åbent er  vel også klar over der er en risiko, selv besøger jeg ikke nogen i øjeblikket. Der er også en risiko ved rygning, der står på pakkerne at rygning kan dræbe, men det er der også nogen der skider på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kelsen skrev, for 25 minutter siden:

Der er ingen sundhedsmæssig retfærdighed til.

Jeg har selv i min ungdom været eliteløber, har aldrig røget, men godt kunnet lide en lille én i ny og næ. Heldigvis har jeg det godt, men sygsom skæver ikke til vor fortid. Der ligger dog også en god portion genetik i dette.

Du har min sympati.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Kelsen skrev, Lige nu:

Syntes du er usympatisk, og folk herinde er ikke dumme .

Jeg er ikke int i yderlige dialog med dig.

Sagt med andre ord .... Du ved ikke hvad du skal svare .... 

At kalde folk for dumme , ligger nu meget fjernt for mig. 

Usympatisk er egentlig heller ikke noget jeg plejer, at høre, men jeg anerkender din holdning og mening om mig 

Fortsat god påske 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 8 minutter siden:

Det er jo jeres tolkning !!! 

Præcis som I tolker på mange andre ... HUSK ikke at dømme for hurtigt 

Den der bringer et budskab bør selv sikre sig at budskabet bliver rigtigt forstået hos modtager.

Du kunne undgå misforståelser, hvis du som nogle af dine medsøstre skriver i deres annoncer, “at der pt. er lukker pga. coronasituationen”.

Redigeret af bigfoot

Del dette indlæg

Link til indlæg
bigfoot skrev, Lige nu:

Den der bringer et budskab bør selv sikre sig at budskabet bliver rigtigt forstået hos modtager.

Du kunne undgå misforståelser, hvis du som nogle af dine medsøstre skriver i deres annoncer, “at det pt. er lukker pga. coronasituationen”.

Præsis, men det gør hun ikke, og vi kan kun gætte hvorfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
bigfoot skrev, Lige nu:

Du kunne undgå misforståelser, hvis du som nogle af dine medsøstre skriver i deres annoncer, “at det pt. er lukker pga. coronasituationen”.

Det er vel udelukkende noget jeg selv bestemmer !

Jeg er jo allerede “dømt” fordi jeg ikke har gjort som andre ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 3 minutter siden:

Sagt med andre ord .... Du ved ikke hvad du skal svare .... 

At kalde folk for dumme , ligger nu meget fjernt for mig. 

Usympatisk er egentlig heller ikke noget jeg plejer, at høre, men jeg anerkender din holdning og mening om mig 

Fortsat god påske 

Hvem har kaldt folk dumme ? kan du ikke vedhæfte den bemærkning ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Der er ingen sundhedsmæssig retfærdighed til.

Jeg har selv i min ungdom været eliteløber, har aldrig røget, men godt kunnet lide en lille én i ny og næ. Heldigvis har jeg det godt, men sygsom skæver ikke til vor fortid. Der ligger dog også en god portion genetik i dette.

Du har min sympati.

Tak ven :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Kelsen skrev, for 1 minut siden:

Præsis, men det gør hun ikke, og vi kan kun gætte hvorfor.

Hmmm er det ikke en usympatisk kommentar ?? 

Gæt alt det du lyster .... Kun en kender svaret - MIG 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...