kanonkongen 34395 Skrevet 7. April, 2020 Borende X skrev, for 9 minutter siden: Vi har tidligere i historien set hvad der kan ske, når en ukendt sygdom dukker op, som ingen har antistoffer imod. Midt i 1300-tallet hærgede "Den sorte Død", der kom fra Kina (!). Den rev op mod halvdelen af Europas befolkning væk, og da spanierne kom til Mexico i 1519 og væltede Aztekerriget med sine millioner af indbyggere, var det ikke begrundet i militærteknisk- eller talmæssig overlegenhed, men i at invasorerne havde nogle sygdomme med, som aztekerne ikke havde antistoffer imod. Lidt firkantet sagt døde aztekerne af forkølelse, fordi spanierne kom over med snotnæser. Hej @Borende X Det nærmeste vi kan relatere til er jo den Spanske syge der brød ud i 1918. På verdensplan slog den jo rigtig mange mennesker ihjel. Og anden bølgen i DK var jo også slem. https://videnskab.dk/krop-sundhed/den-spanske-syge-var-relativt-mild-i-danmark-og-ramte-paa-mystisk-vis-de-20-40-aarige Så, hvis man skulle sammenligmne med noget i DK er det nok det her. Der skete for 100 år siden. Den, kom også som et lyn fra en klar himmel. God dag KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 7. April, 2020 (edited) Indiske Devina skrev, for 2 minutter siden: Så det vil sige at der måske er mange af os der allerede har haft det uden at vide det? yep, måske Redigeret 7. April, 2020 af Asmodeus Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 7. April, 2020 (edited) kanonkongen skrev, for 3 minutter siden: Hej @Borende X Det nærmeste vi kan relatere til er jo den Spanske syge der brød ud i 1918. På verdensplan slog den jo rigtig mange mennesker ihjel. Og anden bølgen i DK var jo også slem. https://videnskab.dk/krop-sundhed/den-spanske-syge-var-relativt-mild-i-danmark-og-ramte-paa-mystisk-vis-de-20-40-aarige Så, hvis man skulle sammenligmne med noget i DK er det nok det her. Der skete for 100 år siden. Den, kom også som et lyn fra en klar himmel. God dag KK Helt rigtigt med Den spanske Syge, men nu har jeg problemer med min korttidshukommelse, så derfor aztekerne. Redigeret 7. April, 2020 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 7. April, 2020 Jensen skrev, for 5 minutter siden: Jeg tror heller ikke du skal ønske dig at blive syg (og det regner jeg heller ikke at du gør eller nogen gør), for det er en sygdom man kan dø af. Med hensyn til tallene så er der noget jeg ikke forstår, og det er hvis antallet af indlagte er faldet og det er fordi der er flere der er døde end der er "ny-indlagte", er det så godt at antallet af indlagte kun er faldet for der er mange der er døde. Det håber jeg virkelig ikke. Jeg håber det er fordi folk er blevet raske Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 7. April, 2020 Asmodeus skrev, for 2 minutter siden: yep, måske Det er da godt ikke? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 7. April, 2020 Indiske Devina skrev, for 1 minut siden: Så det vil sige at der måske er mange af os der allerede har haft det uden at vide det? I realiteten ja. Man har bare ikke haft fokus på at undersøge det. De prøver så nu at tage et hav af prøver. Og tager blod fra dem der, har været smittet og raske igen. For at undersøge deres blod. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 7. April, 2020 Indiske Devina skrev, Lige nu: Det er da godt ikke? jo, hvis man dermed har fået antistoffer, der gør, at man er immun. MEN dét er der mig bekendt ikke nogen, der ved med sikkerhed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. April, 2020 Indiske Devina skrev, Lige nu: Det er da godt ikke? For dig jo. For dem du måske har smittet uden du vidste du havde det, er det måske ikke så godt. Det kommer an på hvor hårdt de har været ramt af det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 7. April, 2020 kanonkongen skrev, Lige nu: I realiteten ja. Man har bare ikke haft fokus på at undersøge det. De prøver så nu at tage et hav af prøver. Og tager blod fra dem der, har været smittet og raske igen. For at undersøge deres blod. Okay:-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 7. April, 2020 https://www.dr.dk/nyheder/indland/nu-bliver-alle-bloddonorer-testet-corona-kan-vise-hvem-der-har-vaeret-smittet-uden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 7. April, 2020 Christina ssbbw skrev, Lige nu: For dig jo. For dem du måske har smittet uden du vidste du havde det, er det måske ikke så godt. Det kommer an på hvor hårdt de har været ramt af det. Jeg tvivler på jeg har smittet nogen da jeg ikke har været i fysisk kontakt med nogen i evigheder. men jeg har været syg imens vi har haft lockdown Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Helt Reel 306 Skrevet 7. April, 2020 Indiske Devina skrev, for 32 minutter siden: Så kan nogen forklare det for mig. Skal prøve at gøre det simpelt... Når der er en ny virus, kan man ikke forhindre, at en meget stor del af befolkningen på et eller andet tidspunkt bliver smittet. Når man først har været smittet, så er man immun. Og så er virus ikke så alvorlig mere. Den er mere som en almindelig influenza, som mange er immune overfor. Så når antallet af indlagte falder, så er det udtryk for at færre bliver smittet. Det er godt fordi færre dør. Men det er også dårligt fordi befolkningen så ikke udvikler immunitet. Hvis man ikke havde nedlukket samfundet, så ville befolkningen meget hurtigt blive smittet. Befolkningen ville hurtigt udvikle immunitet overfor Corona. Men samtidig ville utroligt mange blive indlagt. Måske 50.000 mennesker. Og så ville sygehusene bryde sammen. Mange mennesker ville dø alene fordi de ikke ville kunne få behandling. F.eks. er der I Danmark kun 1000 respiratorer. Og hvis der er 50.000 patienter, så er det et problem. Så kunsten er at nedlukke samfundet, men kun så meget at der stadig er folk der bliver smittet. At befolkningen udvikler immunitet uden at sundhedsvæsenet bryder sammen. Og det vil tage lang tid! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 7. April, 2020 Indiske Devina skrev, for 4 minutter siden: Jeg tvivler på jeg har smittet nogen da jeg ikke har været i fysisk kontakt med nogen i evigheder. men jeg har været syg imens vi har haft lockdown Jeg vil sgu gerne have dannet antistoffer - så hvis du er syg, så lægger jeg gerne krop til at få sygdommen, så jeg kan blive immun INDEN alle andre danskere begynder at presse sundhedsvæsenet. Ja, kom bare med alle jeres angreb, jeg er kynisk og kold. Men det er jo fakta, så kombardo' Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 7. April, 2020 Asmodeus skrev, Lige nu: Jeg vil sgu gerne have dannet antistoffer - så hvis du er syg, så lægger jeg gerne krop til at få sygdommen, så jeg kan blive immun INDEN alle andre danskere begynder at presse sundhedsvæsenet. Ja, kom bare med alle jeres angreb, jeg er kynisk og kold. Men det er jo fakta, så kombardo' Jeg er ikke syg mere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. April, 2020 Indiske Devina skrev, for 4 minutter siden: Jeg tvivler på jeg har smittet nogen da jeg ikke har været i fysisk kontakt med nogen i evigheder. men jeg har været syg imens vi har haft lockdown Hvis du ikke ved du har været smittet, så har du stadig været i supermarkedet. Har du rørt ved håndtaget til mælkekøleren efter du har rørt dit ansigt, så kan du smitte de næste kunder uden at nogle af jer ved det. Det er jo det der er hele problemet med raske smittebærere. Og inden du skriver du ikke køber mælk, så har du nok rørt noget andet i supermarkedet. Indkøbskurven, den pakke pålæg der lå ved siden af den du tog osv. Det er derfor det er så vigtigt at blive hjemme hvis vi tror vi har det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 7. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 1 minut siden: Hvis du ikke ved du har været smittet, så har du stadig været i supermarkedet. Har du rørt ved håndtaget til mælkekøleren efter du har rørt dit ansigt, så kan du smitte de næste kunder uden at nogle af jer ved det. Det er jo det der er hele problemet med raske smittebærere. Og inden du skriver du ikke køber mælk, så har du nok rørt noget andet i supermarkedet. Indkøbskurven, den pakke pålæg der lå ved siden af den du tog osv. Det er derfor det er så vigtigt at blive hjemme hvis vi tror vi har det. Jamen Christina. Vi får jo ikke bugt med Covid19 ved at ingen får sygdommen. Det er jo dét, der er hele pointen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 7. April, 2020 Christina ssbbw skrev, Lige nu: Hvis du ikke ved du har været smittet, så har du stadig været i supermarkedet. Har du rørt ved håndtaget til mælkekøleren efter du har rørt dit ansigt, så kan du smitte de næste kunder uden at nogle af jer ved det. Det er jo det der er hele problemet med raske smittebærere. Og inden du skriver du ikke køber mælk, så har du nok rørt noget andet i supermarkedet. Indkøbskurven, den pakke pålæg der lå ved siden af den du tog osv. Det er derfor det er så vigtigt at blive hjemme hvis vi tror vi har det. Jeg har brugt viggo appen til at handle ind med. Så får man varene leveret til sin dør hvor de ringer på og går lige efter. Så den eneste kontak der kan ha været er når de har rørt min dørklokke:-) og den skulle gerne være skinnene ren. Jeg har bogstavligt været meget panisk med det her. Selv hvis jeg stiller mig ud under mit halvtag for at få noget frisk luft har jeg hansker på Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. April, 2020 Asmodeus skrev, for 1 minut siden: Jamen Christina. Vi får jo ikke bugt med Covid19 ved at ingen får sygdommen. Det er jo dét, der er hele pointen. Prøv lige at læse hvad jeg svarer på, for at forstå mit svar. Ingen af os kan vide om vi har været raske smittebærere. Derfor kan ingen af os sige at vi ikke har smittet nogle, medmindre vi har været fysisk isoleret fra verden siden det kom til landet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. April, 2020 Indiske Devina skrev, for 1 minut siden: Jeg har brugt viggo appen til at handle ind med. Så får man varene leveret til sin dør hvor de ringer på og går lige efter. Så den eneste kontak der kan ha været er når de har rørt min dørklokke:-) og den skulle gerne være skinnene ren. Jeg har bogstavligt været meget panisk med det her. Selv hvis jeg stiller mig ud under mit halvtag for at få noget frisk luft har jeg hansker på Nu skal du tænke omvendt. Nu skal du sørge for at blive smittet, mens der er plads på hospitalet. Men da vi ikke ved om der er plads hvis vi får brug for det, så er vi på røven uanset hvad. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 7. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 8 minutter siden: ......Det er derfor det er så vigtigt at blive hjemme hvis vi tror vi har det. det var nu bare denne del af dét du skrev jeg svarede på. Det er jo dén holdning jeg anfægter. Smitten kan i mine øjne komme til at blive spredt så langsomt, at det bliver et større problem end hvis man spredte den hurtigere. Dette ud fra en kold og kynisk betragtning om, at vi skal have sygdommen for at blive immun overfor den. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. April, 2020 Asmodeus skrev, for 1 minut siden: det var nu bare denne del af dét du skrev jeg svarede på. Det er jo dén holdning jeg anfægter. Smitten kan i mine øjne komme til at blive spredt så langsomt, at det bliver et større problem end hvis man spredte den hurtigere. Dette ud fra en kold og kynisk betragtning om, at vi skal have sygdommen for at blive immun overfor den. De siger da stadig vi skal blive hjemme hvis vi tror vi har det. Børn og pædagoger skal blive hjemme, hvis de er det mindste syge. Så lige nu skal vi kun smitte, mens vi ikke ved vi har det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Boon Lott Skrevet 7. April, 2020 Jo jo, den er jeg med på, flokimmunitet og alt det der. En anden mulighed, hvis man er ekstremt bange for sygdommen, er vel at isolere sig indtil en vaccine er fundet? Eller bare vente til at der bliver fundet en type medicin der effektivt bekæmper sygdommen. Som det er nu, kan dem der bliver alvorligt syge vel ikke engang behandles, bortset fra hospitalsindlæggelse og evt. hjælp til respiration? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 7. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 6 minutter siden: Nu skal du tænke omvendt. Nu skal du sørge for at blive smittet, mens der er plads på hospitalet. Men da vi ikke ved om der er plads hvis vi får brug for det, så er vi på røven uanset hvad. Lige præcis. Det fucker godt nok med min hjerne. Tænker meget sort og hvidt så enten skal man eller også skal man ikke. Et ja eller et nej ikke et tjaaa eller naaarj Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. April, 2020 Boon Lott skrev, Lige nu: Jo jo, den er jeg med på, flokimmunitet og alt det der. En anden mulighed, hvis man er ekstremt bange for sygdommen, er vel at isolere sig indtil en vaccine er fundet? Eller bare vente til at der bliver fundet en type medicin der effektivt bekæmper sygdommen. Som det er nu, kan dem der bliver alvorligt syge vel ikke engang behandles, bortset fra hospitalsindlæggelse og evt. hjælp til respiration? De siger det kan tage et til halvandet år. Devina kan ikke undvære pik så længe (så meget ved jeg om hende), så hun må hellere få det overstået. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 7. April, 2020 Christina ssbbw skrev, Lige nu: De siger det kan tage et til halvandet år. Devina kan ikke undvære pik så længe (så meget ved jeg om hende), så hun må hellere få det overstået. Så må hun have en synål med prøvemedicin i armen og en "synål" for neden. Så skulle hun være vaccineret for både det ene og det andet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg