Hop til indhold
Guest Indiske Devina

Kan nogen forklare det her for mig?

Recommended Posts

Guest Indiske Devina

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-04-antallet-af-indlagte-falder-og-det-er-ikke-kun-en-god-ting-naar-danmark-skal

Er der nogen der har tid og lyst til at forklare mig det her, sådan det er lettere at forstå.

For jeg er lidt forvirret:wacko:

Det er godt det falder med folk der bliver indlagt men også dårligt? Why?

Vi skal vel over det så hurtigt som muligt?

Vil de pludselig gerne have vi smitter hinanden eller vil de ikke have det?

Seriøs jeg fatter intet. Så kan nogen forklare det for mig.

Jeg har læst det men syns det var svært at læse og forstå da jeg er ordblind.

Så hvis nogen af jer syns at det skulle være nemt at forstå og vil kalde mig alt muligt, husk nu vi er altså forskellige og hvad er svært for mig er måske let for dig og omvendt:)

(Føler lidt jeg er nødt til at skrive det, da jeg altid føler mig som en idiot når der er noget jeg ikke forstår)

På forhånd tak for svar

Redigeret af Indiske Devina

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej @Indiske Devina

Det er godt, at sygehusvæsenet, er i den grønne bølge. Så de kan følge med. Hvis du ser Italien og Spanien. Blev ulykkeligvis alt for mange smittet på en gang. Og sygehusvæsenet brød sammen. De kom ind i den røde bølge.  Og det er rigtig skidt.

Når de siger det, kan være skidt, at for få, er smittet. Så tænker jeg de mener at. når samfundet åbner op igen. Kan der potentielt blive så mange smittede at vi kommer ind i den røde bølge. Fordi med de indgreb der er lavet altså DK er lukket ned. Kan for få være immune over for Covid-19.  når der åbnes op. Så spredningen, kan eskalere voldsomt. 

Håber jeg fik skrevet det ok. Og nu er der ingen der, skal bankes i hovedet fordi man er ordblind. Og husk der findes ikke dumme spørgsmål. Kun dumme svar.

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fakta er at ca. 60% af befolkningen skal have været smittet før man normalt opnår folkeimmunitet imod en virus.

Ingen kan med 100% sikkerhed sige det også gælder denne vira (covid19)

Den eneste grund til at samfundet er lukket delvist ned er ønsket om at smitten ikke skal foregå alt for hurtigt, men gerne så sundhedsmyndigheder kan følge med.

Det skyldes at en stor del af de smittede ikke kan klare sig selv og har behov for pleje og en del har også brug for en respirator for at trække vejret, og faktisk i længere tid en vi normalt oplever at folk skal bruge en sådan

Hvis sygehusene overbelastes af for mange syge på en gang sker der det at alt for mange dør uden grund da de kunne have været reddet såfremt der havde været flere læger, respiratorer osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man vil gerne have at et højere antal ender med at have været smittet, så der er resistens for at virussen kan finde grobund fremadrettet.

Det er denne omtalte "grønne kurve" der er tale om, hvor vi skal holde os i det grønne for at sundhedsvæsenet kan følge med.

"Problemet" der nu er opstået, er at vi har været for gode til at isolere os, så ikke nok er blevet inficeret. Hvis vi så åbner op for landet igen, vil de der er smittede blot kunne smitte en masse der ikke har været smittet endnu, og så er vi tilbage hvor epidemien startede i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
kanonkongen skrev, for 1 minut siden:

Hej @Indiske Devina

Det er godt, at sygehusvæsenet, er i den grønne bølge. Så de kan følge med. Hvis du ser Italien og Spanien. Blev ulykkeligvis alt for mange smittet på en gang. Og sygehusvæsenet brød sammen. De kom ind i den røde bølge.  Og det er rigtig skidt.

Når de siger det, kan være skidt, at for få, er smittet. Så tænker jeg de mener at. når samfundet åbner op igen. Kan der potentielt blive så mange smittede at vi kommer ind i den røde bølge. Fordi med de indgreb der er lavet altså DK er lukket ned. Kan for få være immune over for Covid-19.  når der åbnes op. Så spredningen, kan eskalere voldsomt. 

Håber jeg fik skrevet det ok. Og nu er der ingen der, skal bankes i hovedet fordi man er ordblind. Og husk der findes ikke dumme spørgsmål. Kun dumme svar.

God dag.

KK

Tak ja det giver mere mening.. men hvordan skal det kunne undgåes?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 1 minut siden:

Hvilket kunne undgås?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er præcis dét ingen aner, hvad man skal gøre ved. På den ene side skal mange smittes, og på den anden side ønsker man ikke for stort pres på sygehusene. Det betyder, at man sidder mellem to stole. Kort sagt - vi er fucked!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Argent skrev, Lige nu:

Hvilket kunne undgås?

At ende i den røde kurve?

Og samtidig ikke få folk til at dø, fordi nogen skal smittes?

Måske overtænker jeg det. Men syns det lyder som en umulig opgave

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 3 minutter siden:

Vi skal smittes allesammen (næsten) men kun nogle få af gangen, så lægerne kan følge med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, Lige nu:

Ja det jo det der er svært. Og derfor de prøver med en lille åbning af samfundet. Et tænkt eks. En festival med 30.000 mennesker. der smitter 1 person 1. Som så smitter 2 osv. Så, er katastrofen der. Nu det så vuggestuer, BHVér,  og 0 til 5 klasse. Der åbnes op for. Så kan tiden kun vise, hvad der sker. Jeg er pædagog. Og er da bekymret om vi kan håndtere de regler overfor de små pus. 

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Asmodeus skrev, Lige nu:

Det er præcis dét ingen aner, hvad man skal gøre ved. På den ene side skal mange smittes, og på den anden side ønsker man ikke for stort pres på sygehusene. Det betyder, at man sidder mellem to stole. Kort sagt - vi er fucked!

Så der er kort sagt ikke rigtig noget vi kan gøre for at hjælpe?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
kanonkongen skrev, for 1 minut siden:

Ja det jo det der er svært. Og derfor de prøver med en lille åbning af samfundet. Et tænkt eks. En festival med 30.000 mennesker. der smitter 1 person 1. Som så smitter 2 osv. Så, er katastrofen der. Nu det så vuggestuer, BHVér,  og 0 til 5 klasse. Der åbnes op for. Så kan tiden kun vise, hvad der sker. Jeg er pædagog. Og er da bekymret om vi kan håndtere de regler overfor de små pus. 

God dag.

KK

Det kan jeg godt forstå. Børn er generelt uforudsigelig. Det er dem der er sværest at styre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

At ende i den røde kurve?

Og samtidig ikke få folk til at dø, fordi nogen skal smittes?

Måske overtænker jeg det. Men syns det lyder som en umulig opgave

Ja det er jo så det næste spørgsmål - for hva' fa'n siger man til en nation der har været så gode til at isolere sig, at vi nu ikke kan sikre os folkeimmunitet?

Jeg tænker den gradvise genåbning måske er en løsning, at man med 2-3 ugers mellemrum åbner mere og mere op, så de kan kontrollere hvem der er smittet og indlagt, og sundhedsvæsnet ikke overbelastes.

Når man så kan se at et vis procent-del af befolkningen har været smittet, så kan man kalde os klar, og åbne mere op.

Alternativt, håbe på en vaccine er klar inden da, og så springe den naturlige resistens-opbygning over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 6 minutter siden:

Så der er kort sagt ikke rigtig noget vi kan gøre for at hjælpe?

Du kan passe på dig selv - men på et tidspunkt rammer man ind i en syg uanset om man vil det eller ej. Så et råd kunne være: Få sygdommen nu, mens der ikke er for meget pres på sygehusene. Senere kommer presset, og så bliver det et spørgsmål om prioriteringer. At isolere sig, dét virker her og nu - men ...... så lad os få gang i knalderiet, så vi kan få flokimmunitet

Redigeret af Asmodeus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 29 minutter siden:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-04-antallet-af-indlagte-falder-og-det-er-ikke-kun-en-god-ting-naar-danmark-skal

Er der nogen der har tid og lyst til at forklare mig det her, sådan det er lettere at forstå.

For jeg er lidt forvirret:wacko:

Det er godt det falder med folk der bliver indlagt men også dårligt? Why?

Vi skal vel over det så hurtigt som muligt?

Vil de pludselig gerne have vi smitter hinanden eller vil de ikke have det?

Seriøs jeg fatter intet. Så kan nogen forklare det for mig.

Jeg har læst det men syns det var svært at læse og forstå da jeg er ordblind.

Så hvis nogen af jer syns at det skulle være nemt at forstå og vil kalde mig alt muligt, husk nu vi er altså forskellige og hvad er svært for mig er måske let for dig og omvendt:)

(Føler lidt jeg er nødt til at skrive det, da jeg altid føler mig som en idiot når der er noget jeg ikke forstår)

På forhånd tak for svar

Jeg har ingen lægefaglig baggrund og er heller ikke profet.

Men problemstillingen er, at folk, der ikke har været smittet, heller ikke har udviklet antistoffer. Og når man er gået så hårdt til værks med isolation, forbud o.s.v., er det af angst for konsekvenserne ved, at en hel befolkning på 5,6 mio, der ikke har kendt denne virus før og derfor heller ikke har udviklet antistoffer, lige pludselig banker på sygehusenes døre.

Det, Heunicke har forsøgt, er at "udjævne" smitten, så ikke alle på én gang bliver syge og får sygehusvæsenet til at bryde sammen.

Vi har tidligere i historien set hvad der kan ske, når en ukendt sygdom dukker op, som ingen har antistoffer imod. Midt i 1300-tallet hærgede "Den sorte Død", der kom fra Kina (!). Den rev op mod halvdelen af Europas befolkning væk, og da spanierne kom til Mexico i 1519 og væltede Aztekerriget med sine millioner af indbyggere, var det ikke begrundet i militærteknisk- eller talmæssig overlegenhed, men i at invasorerne havde nogle sygdomme med, som aztekerne ikke havde antistoffer imod. Lidt firkantet sagt døde aztekerne af forkølelse, fordi spanierne kom over med snotnæser. 

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Asmodeus skrev, for 2 minutter siden:

Du kan passe på dig selv - men på et tidspunkt rammer man ind i en syg uanset om man vil det eller ej. Så et råd kunne være: Få sygdommen nu, mens der ikke er for meget pres på sygehusene. Senere kommer presset, og så bliver det et spørgsmål om prioriteringer. At isolere sig, dét virker her og nu - men ...... 

Tanken om at blive syg skræmmer mig helt vildt:-(

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, men hvis man tror på, at man ved at blive smittet danner antistoffer så man ikke kan få det igen, så gælder det jo om at få sygdommen mens der er "fred og ro" på intensivafdelingerne, hvis man skulle være uheldig at blive voldsomt ramt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina

Jeg fik en ide 

Jeg ved ikke om det er en god ide eller skod ide.

Vi er ca 5.8 millioner i dk

Hvis man nu tog eks 100 mennesker eller hvor mange sygehusene nu kan holde til.

Gav dem virussen, holdte dem isoleret indtil de var helt raske igen og sendte dem hjem også tog de næste 100 mennesker og gjorde det samme.

Så ville det være kontrollerede forhold og dem der er smittet får den rette hjælp:D

Men det er som sagt en strøg tanke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 6 minutter siden:

Jeg tror heller ikke du skal ønske dig at blive syg (og det regner jeg heller ikke at du gør eller nogen gør), for det er en sygdom man kan dø af.

Med hensyn til tallene så er der noget jeg ikke forstår, og det er hvis antallet af indlagte er faldet og det er fordi der er flere der er døde end der er "ny-indlagte", er det så godt at antallet af indlagte kun er faldet for der er mange der er døde.

Redigeret af Jensen
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Asmodeus skrev, for 2 minutter siden:

Ja, men hvis man tror på, at man ved at blive smittet danner antistoffer så man ikke kan få det igen, så gælder det jo om at få sygdommen mens der er "fred og ro" på intensivafdelingerne, hvis man skulle være uheldig at blive voldsomt ramt.

Det er rigtig men var der ikke 2 virusser der kører rundt? 1 man kan blive imun fra og 1 hvor man kan få det igen og igen? Eller har jeg læst forkert et sted?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik en ide 

Jeg ved ikke om det er en god ide eller skod ide.

Vi er ca 5.8 millioner i dk

Hvis man nu tog eks 100 mennesker eller hvor mange sygehusene nu kan holde til.

Gav dem virussen, holdte dem isoleret indtil de var helt raske igen og sendte dem hjem også tog de næste 100 mennesker og gjorde det samme.

Så ville det være kontrollerede forhold og dem der er smittet får den rette hjælp:D

Men det er som sagt en strøg tanke

Det er faktisk dét, myndighederne prøver på, bare i lidt større målestok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Det er faktisk dét, myndighederne prøver på, bare i lidt større målestok.

Ja okay det giver mening så

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

Alle i hele verden skal have covid19. Det er så kommet dertil, at vi ikke kan undgå det. Hvert land sørger for at deres egne borgere bliver smittet uden at blive det for hurtigt. Ser du på Italien, så anede de ikke det var kommet til deres land, og da de opdagede det, var det for sent. For mange bliver syge på en gang. Derfor kan deres sygehuse ikke følge med, og derfor dør alt for mange, for der er ikke nok læger, sygeplejersker og respiratorer. 

Vores sundhedsvæsen mener de kan følge med, hvis hver enkelt smittet smitter 1,2 personer. Lige nu er tallet 0,9 fordi vi har været for gode til at følge regeringens råd. Så de lukker børnene ud og håber smittetallet stiger lidt. Og de mener børnene bedre kan klare det. Deres forældre er ofte unge og raske, så de kan også bedre klare at blive smittet. Dermed håber de smitten vil brede sig igennem befolkningen stille og roligt, og lægerne kan følge med. Men uanset hvad, så vil der være folk der dør. Det kan vi ikke undgå. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Besnes mand skrev, for 1 minut siden:

Nu er det jo meget langt fra alle der bliver smittet som bliver syge, langt de fleste oplever det nærmest som en alm. influenza

Så det vil sige at der måske er mange af os der allerede har haft det uden at vide det?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...