Guest YNWA Skrevet 7. April, 2020 moeffe skrev, for 26 minutter siden: Nej, festivaller markeder koncerter mm. til og med august altså 1. September. Massører, frisører mm. er 10. Maj. (alt sammen forudsætter at det går efter planen) lad os nu se, den med masører,tattovører, frisører hvor der er tæt kontakt kommer nok ik til at ske foreløbig, især når skolens afgangsprøver er aflyst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 7. April, 2020 Jeg undrer mig over tilgangen. Ville mene det var bedre, at få åbnet for noget mere erhverv end at få små børn i institutioner og skoler. Kommer 1 barn i institutionen med covid 19, så er der en ret stor chance for, at en del børn bliver smittet, da de ikke kan holde afstand. De børn kommer hjem til forældrene som ikke kan lade være med, at give lille pus knus, kram og kys. Så kører rouletten Åbner man eksempelvis for frisører og restauranter med ala Carte og minimum 2 m mellem bordene, så vil smitterisikoen ikke være større i min optik. Og vi får gang i noget erhverv, mindsker antal konkurser og reducerer udgifterne for statskassen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 7. April, 2020 Christina ssbbw skrev, for 16 timer siden: Men 10. maj! Jaaaaaaa. Så skal der hores over hele landet, så vi alle drukner i safter. Jeg GLÆDER mig!!! Men tør du udsætte dig selv og andre for smitte? Risikoen er ikke mindre d. 10. maj, så er du tryg ved det, så kan du lige så godt begynde nu! At dem med småbørn heller ikke må lave legeaftaler med naboens børn i dag, men at det en uge er ok at de deler snot med 300 andre i skolegården gør at jeg selv har det lidt svært med de meget stramme restriktioner pt. Jeg knalder ikke pt., men var den oplagte situation der, så ventede jeg ikke til d. 10. maj. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 7. April, 2020 Rust in Peace skrev, for 36 minutter siden: Men tør du udsætte dig selv og andre for smitte? Risikoen er ikke mindre d. 10. maj, så er du tryg ved det, så kan du lige så godt begynde nu! At dem med småbørn heller ikke må lave legeaftaler med naboens børn i dag, men at det en uge er ok at de deler snot med 300 andre i skolegården gør at jeg selv har det lidt svært med de meget stramme restriktioner pt. Jeg knalder ikke pt., men var den oplagte situation der, så ventede jeg ikke til d. 10. maj. Vi burde efterhånden alle have forstået, at der ikke er en vej udenom. Vi skal alle have denne nye virus. Det er for sent at inddæmme den. Den er i vores verden nu. Det vigtige er at vi ikke får det på en gang, så vores sygehusvæsen ikke kan følge med. Lige nu smitter vi for få. Derfor skal børnenes hverdag i gang igen, så de kan få smitten og smitte lidt videre. Efter hvad jeg har læst mig til, så skulle børnene være dem der klarer en omgang Covid19 bedst. Jeg tror det er derfor de bliver sendt i forvejen i forhold til resten af samfundet. Jeg følger regeringens retningslinjer. Så når Mette siger frisører, massører osv må åbne igen, så åbner jeg også. Men i modsætning til en del andre kvinder i branchen, så har jeg ikke så mange kunder når jeg er på. Dels fordi jeg ikke har en kæmpe mængde af mænd der er til mig pga min størrelse, og dels fordi jeg hellere vil fordybe mig i få mænd end føle det er et samlebånds-arbejde. Så jeg venter, og glæder mig til vores hverdag er tilbage til normalen igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg