Hop til indhold
Guest Indiske Devina

En bøn til alle jer der er aktive endnu

Recommended Posts

TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Hvis man indlagt på intensiv, er det vel altid således, at pårørende ikke kan lukkes ind...

Det er en individuel vurdering... Jeg har besøgt (nære) personer på intensivafdelinger... (Men det var så før alt der her corona-halløj)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Christina ssbbw skrev, for 1 minut siden:

Det stakkels barn og den stakkels mor. Du kan jo ikke hilse hende fra mig, hvis hun ikke ved hvad du laver. Men sig til hende du har nogle bekendte der sender hende og hendes søn varme tanker. <3

Det vil jeg gøre:-) det er sq hårdt ikke at kunne tage over og give hende en krammer.  Men bare prøve at støtte gennem mobilen:-/

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 13 minutter siden:

Jeg ved så ikke om jeg har misforstået noget, men som jeg har forstået det, handler alle begrænsningerne primært om.

At holde antallet at smittede på et niveau, således at sundhedssektoren har kapacitet til at hjælpe den gruppe af smittede der kræver indlæggelse på intensiv og muligvis får brug for respirator.  

At vi alle indretter vores  færden på arbejde, privat og socialt således vi følger retningslinjerne og  ellers ved besøg, indkøb m.v. handler med omtanke

Hvis ovenstående er korrekt opfattet, så betyder det ligeledes konkret, at man nok stadig regner med, at forløbet stadig vil være som ved en influenza epidimi/pandami.   Det vil således sige, at man forventer at 10% af befolkningen vil blive smittet i 1. første bølge, hvorefter der forventes en 2. og 3 bøjlede.   Da Corona er nyt, har det nok været bedste bud.  

Let hurtig talregning siger således at over 500.000 forventes smittet. En eller anden procent del af disse vil kræve indlæggelse, hvorfor man som allerede nævnt ønsker at strække perioden (første bøjlen)

Når jeg ser de tal der offentliggøres, tænker jeg (helt personligt) at når Mette Frederiksen udmelder, at der måske efter påske skal løsnes lidt op, så er det nok snarere et udtryk for, at antallet af smittede lidt et godt stykke under forventet (Det går for langsomt), snarere end et udtryk for, at nu er  Coranavirusen er død/ved at blive udryddet i Danmark.   Hvis sidste nævnte skulle være  tilfældet burde man nok skifte strategi fra at strække perioden til regulær inddæmning.  

Så helt konkret "Det er bestemt ikke uansvarligt, hvis singler eller ganske almindelig mennesker der har begrænset samkvem med andre,  modtager besøg, så længe at det sker med omtanke"   

Jeg tror personligt du har meget ret i dine antagelser, eller i hvert fald i nogle af dem. Som jeg skrev tidligere, er Covid-19 antistoffer vi alle skal have. Dette fordi, at med den udbredelse Corona allerede har nu, og med den globale verden vi lever i, at vi rejser så meget og på kort tid. Ja så vil det være aldeles umuligt at inddæmme og udrydde Covid-19 virus. Det er altfor sent nu. Det lod sig gøre med de andre epedimier vi bla så i Afrika for år tilbage. Netop fordi man fik isoleret udbredelsen og isoleret de få tilfælde der kom udenfor epidemiens epicenter. 
Jeg tror personligt, at den omtalte kurve vi har set flere gange, den er nu blevet for flad. Som jeg husker de sidste tal, har vi pt ca 1200 respiratorer til rådighed alene til Corona patienter. Den kapacitet bliver slet slet ikke udnyttet. Derfor tror jeg, at vi nu ser en kontrolleret genåbning af samfundet. Men stadig med en del restriktioner og stadig med stor fokus på de sårbare grupper. Sådan vi kan få flere igennem et behandlingsforløb. 

Redigeret af Æ´Synderjyde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Indiske Devina skrev, for 14 minutter siden:

Jeg håber du fik det godt med den kommentar. Det er altid dejligt at sige hvad sagde jeg når nogen ligger ned!

Jeg vidste dog der ville komme en kommentar som den og ja jeg er ikke bange for at indrømme at jeg har været en spade og ja jeg har skam lært noget.

Heldigvis kan jeg da sige at jeg har været isoleret hele det her forløb igennem! 

Vi kan alle falde og tvivle. Det gjorde jeg også selv, da jeg på et tidspunkt tænkte at det nok var bedst at få Corona tidligt. Heldigvis spurgte jeg herinde, og fik nogle gode forklaringer af nogle kloge mennesker, så jeg forstod hvorfor det ikke ville være godt.

Husk der er intet galt i at komme i tvivl og stille spørgsmål. Der er kun noget galt, hvis man ikke lærer af svarene. Og det gjorde du heldigvis. <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Christina ssbbw skrev, Lige nu:

Vi kan alle falde og tvivle. Det gjorde jeg også selv, da jeg på et tidspunkt tænkte at det nok var bedst at få Corona tidligt. Heldigvis spurgte jeg herinde, og fik nogle gode forklaringer af nogle kloge mennesker, så jeg forstod hvorfor det ikke ville være godt.

Husk der er intet galt i at komme i tvivl og stille spørgsmål. Der er kun noget galt, hvis man ikke lærer af svarene. Og det gjorde du heldigvis. <3

Lige præcis tak søde<3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Devina,

Håber det allerbedste for drengen og hans familie ♥️

Søndag var der en artikel i Politiken/EB om hvordan det egentlig foregår bag murene når sygdommen behandles. Det er skræmmende læsning.

Er der én der vil sende den til statsministeren så hun ikke smider alt det oparbejdede goodwill overstyr? 

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/intensivlaeger-covid-19-er-vaerre-end-frygtet/8079909

 

Redigeret af Pele10

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

@Æ´Synderjyde og @TheVoice Jeg tror I begge har ret i, at vi alle skal igennem det. Og måske har I også ret i, at det går for langsomt lige nu. Jeg kan bare ikke rumme, hvis der skal gå et helt år, før vores hverdage er tilbage. Og jeg vil hverken have besøg eller tage på besøg hos veninder, før vores kære Mette siger vi gerne må. Jeg er nok lidt for autoritestro.

Jeg havde aldrig troet jeg skulle skrive kære om en statsminister. :blink: Hun gør det godt, den Mette. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Pele10 skrev, for 6 minutter siden:

Kære Devina,

Håber det allerbedste for drengen og hans familie ♥️

Søndag var der en artikel i Politiken/EB om hvordan det egentlig foregår bag murene når sygdommen behandles. Det er skræmmende læsning.

Er der én der vil sende den til statsministeren så hun ikke smider alt det oparbejdede goodwill overstyr? 

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/intensivlaeger-covid-19-er-vaerre-end-frygtet/8079909

 

Lige præcis, jeg har desværre hørt om det. 

Håber bare på det bedste:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan bare ikke rumme, hvis der skal gå et helt år, før vores hverdage er tilbage...

Hvis vi kigger på hvad vi ved om virus og covid-19 lige nu, så er "et helt år" nok ikke overdrevent pesimistisk...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 9 minutter siden:

@Æ´Synderjyde og @TheVoice Jeg tror I begge har ret i, at vi alle skal igennem det. Og måske har I også ret i, at det går for langsomt lige nu. Jeg kan bare ikke rumme, hvis der skal gå et helt år, før vores hverdage er tilbage. Og jeg vil hverken have besøg eller tage på besøg hos veninder, før vores kære Mette siger vi gerne må. Jeg er nok lidt for autoritestro.

Jeg havde aldrig troet jeg skulle skrive kære om en statsminister. :blink: Hun gør det godt, den Mette. :lol:

Det her handler nok ikke så meget om hvem der har ret.   Alle håber jo på, at man snarest kan leve et normalt liv igen, uden en helvedes masse restriktioner.  Jeg håber såmænd også, at der pludselig findes en vaccine, eller at andre forhold pludselig gør at den Djævel pludselig mister  sin angrebsstyrke.  

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Christina ssbbw skrev, for 2 timer siden:

Og os der er singler og overholder regeringens råd om at blive hjemme, rådner op alene i vores ensomme lejligheder. :(

Ååh kender det.

Jeg elsker at være singel, men savner også et kram og kys og at få afvide alt nok skal blive godt igen:cry:

Indtil videre har mine bamser og boksedukke fået extra opmærksomhed, det er bedre end ingenting:) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 10 minutter siden:

@Æ´Synderjyde og @TheVoice Jeg tror I begge har ret i, at vi alle skal igennem det. Og måske har I også ret i, at det går for langsomt lige nu. Jeg kan bare ikke rumme, hvis der skal gå et helt år, før vores hverdage er tilbage. Og jeg vil hverken have besøg eller tage på besøg hos veninder, før vores kære Mette siger vi gerne må. Jeg er nok lidt for autoritestro.

Jeg havde aldrig troet jeg skulle skrive kære om en statsminister. :blink: Hun gør det godt, den Mette. :lol:

Jeg tror desværre der går i hvert fald et år inden der er tilstrækkeligt mange, der har dannet antistofferne. Og hvis ikke mere endda. 
MEN, der går IKKE et år som tilstandende er pt. Der vil blive åbnet op, nok lidt langsomt her i starten, da man ikke vil risikere at antallet af smittede eksploderer. Men desværre bliver Covid-19 og Corona bare noget vi skal leve med. Og som rigtig mange år udi fremtiden, til stadighed vil kræve svære sygdomsforløb og også dødsfald. 
Hvordan der bliver lukket op og i hvilket tempo, ja det er det der pt er mange som er afventende overfor. Alle håber jo på, at netop deres område og branche bliver en af de første, hvor der åbnes helt op og normaliseres.

Jeg tror personligt på, at de områder med stor risiko for smittespredning, herunder også massøser og også tandplejesektoren, ja de bliver nogle af de allersidste. Desværre 

Redigeret af Æ´Synderjyde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Indiske Devina skrev, for 3 minutter siden:

Ååh kender det.

Jeg elsker at være singel, men savner også et kram og kys og at få afvide alt nok skal blive godt igen:cry:

Indtil videre har mine bamser og boksedukke fået extra opmærksomhed, det er bedre end ingenting:) 

Det kan være jeg skal købe en bamse. Så vil jeg ikke føle mig så alene i min seng. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Christina ssbbw skrev, for 9 minutter siden:

Det kan være jeg skal købe en bamse. Så vil jeg ikke føle mig så alene i min seng. 

Køb en stor en:-) eller lav en selv kan den også holde om dig;)

Det her er min, den giver gode krammere:lol:

 

20200406_005756.jpg

Redigeret af Indiske Devina

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Indiske Devina skrev, Lige nu:

Køb en stor en:-) eller lav en selv kan den også holde om dig;)

Det her er min

20200406_005756.jpg

Og nu ved vi alle hvilken størrelse du foretrækker. ;)

Den er jo ENORM! :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Christina ssbbw skrev, Lige nu:

Og nu ved vi alle hvilken størrelse du foretrækker. ;)

Den er jo ENORM! :-o

Den er 2 meter:lol: og virkelig tung men åhh hvor jeg elsker den:) ved godt jeg er lidt barnlig, men hey den gør mig glad:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Æ´Synderjyde skrev, for 36 minutter siden:

Jeg tror personligt på, at de områder med stor risiko for smittespredning, herunder også massøser og også tandplejesektoren, ja de bliver nogle af de allersidste.

Da tandpleje er nødvendigt og ofte hastende ved tandpine m.v. må der vel komme en hjelm med udsugning eller lignende som tandlægerne kan have på når de arbejder, så de i kombination med håndvask ikke har risiko for at smitte eller blive smittet.

Det kan så være at vi andre kan tage sådan en hjelm på når vi skal besøge en sød GP, ligeledes uden risiko for at smitte eller at blive smittet - men tungekys bliver der så ikke noget af så længe vi er nød til at benytte hjelmen :ph34r:

Redigeret af Kim Nielsen
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 6 timer siden:

Heldigvis kan jeg da sige at jeg har været isoleret hele det her forløb igennem! 

Det er et stort bidrag du giver, @Indiske Devina , til vores fælles projektet med at ligge på den flade kurve. Men hvis alle gør som du, går hele ideen med at ligge på den flade kurve tabt.

Vi skal helst ligge tæt på den flade kurve. Ligger vi for meget over kurven, kan sundhedsvæsenet ikke følge med. Og ligger vi for meget under kurven, er der for få, der bliver syge.

Der skal nemlig helst være en tilpas mængde nysmittede hele tiden, fordi vi lige nu, som udgangspunkt,  alle skal have sygdommen på et tidspunkt, da vi ikke ved hvor lang tid, der går før en vaccine klar. Vi skal bare have sygdomme kontrolleret - hverken for meget eller for lidt.

Det er altså vigtigt at der ikke er for få, der får sygdommen. Er der for få, der får sygdommen, bliver den periode, vi skal kæmpe med den, alt for lang. Måske længere end både et og halvandet år. Og det ønsker ingen.

Derfor nytter det ikke, hvis alle gør som dig @Indiske Devina . Så vil det tage ALT for lang tid at komme igennem udfordringen.

Derfor kan du roligt gå en tur. Og derfor kan du roligt mødes med en ven.

Men hold de to meters afstand. Og gør det gerne udendørs.

Vær lidt god ved dig selv, så du ikke går helt agurk og bananas ;-) 

Alting med måde lige nu. Men total social afholdenhed er ikke vejen frem.

Men gør det klogt og med omtanke :-) 

Venligst

French

Redigeret af frenchlover1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest YNWA
Indiske Devina skrev, for 8 timer siden:

Hej alle sammen.

Jeg ved godt man ikke skal præke osv herinde om covid19.

Gider du ikke høre mere om det? Kig væk tak! 

Jeg har her til aften fået afvide at en af mine bedste venindes barn, er blevet indlagt med covid 19. Hun må ikke besøge ham, kun tale i telefon med lægen. De kan ikke sige om han vil overleve eller ej.  Og mine bønner er med hende. Barnet er kun 7 år gammelt.!

Hvordan han er blevet smittet vides ikke. De er meget forsigtige og går med hansker og mundbind når der skal handles ind. Ellers bestiller det maden til levering. Men barnet er blevet smittet.

Der skal så lidt til. Man tænker ikke så meget over det når det ikke er tæt på en. Men når det kommer bliver det skræmmende og man føler sig bange, fustret og magtesløs.

Så jeg ber jer, please bliv hjemme, hold lukket og pas på jer selv. Måske er i sunde og raske men i kender sikkert en der ikke er det og vil det ikke være forfærdelig at miste den person?

Hvis vi alle blev hjemme i 1 måned, ja det vil være hård for økonomien. Men efter en måned vil der være en stor chance for at alt det her corona L... er over og vi kan alle starte op igen. I stedet for at blive ved med at smitte hianden og vi skal holde lukket i hvad? 2-6 mdr eller år? 

Mest af alt vil jeg bede til at ALLE der er i fare zone blev evakueret og isoleret, så de ikke kan blive ramt og de laver den dumme vaccine! 

Jeg var nødt til at komme ud med det. Da jeg ser at en del stadig er aktive med besøg. 

Og til jer der bliver hjemme tusind tak

Den her følelse er ubeskrivelig :cry:

Den her corona er ikke over om en måned, Det vil ikke være muligt at åbne noget med tæt kontakt før langt ud i fremtiden, halv til helt år, sagde overlæge og statsminister i af i 21 søndag, så i kommer ikke til at åbne foreløbig, det samme gælder massører, tattovørere og andre som er i tæt kontakt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest YNWA
Nemtøs skrev, for 7 timer siden:

Jeg  sender  dig  en  varm  kærlig  krammer  <3 min  krammer  indeholder 

nærhed, omsorg og  masser  af  kærlighed  til  dig.  

Skriv  endelig  hvis  du  kan  bruge  mig  til  noget. 

Jeg  forstår  virkelig  ikke  at  der  er  folk  som  har  så upassende lidt  empati, at  der  kan  grines  af  dit  indlæg. 

 

Du sidder jo lige og giver smiley til en ung uinterligent GP herinde i en tråd, hvor i jeg skriver at jeg ik forstår at folk ik har fattet alvoren, så blir jeg beskyldt for at ha et sort sind og det liker du og dermerd latterligører min kommentar, mens du nu drejer om på en tallerken og giver din omsorg i denne tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
YNWA skrev, for 2 minutter siden:

Du sidder jo lige og giver smiley til en ung uinterligent GP herinde i en tråd, hvor i jeg skriver at jeg ik forstår at folk ik har fattet alvoren, så blir jeg beskyldt for at ha et sort sind og det liker du og dermerd latterligører min kommentar, mens du nu drejer om på en tallerken og giver din omsorg i denne tråd.

Kravl i seng igen. Det vil dit sure gemyt have godt af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest YNWA
Frodige Ida skrev, Lige nu:

Kravl i seng igen. Det vil dit sure gemyt have godt af.

Løb en tur, det vil din krop sikkert ha godt af .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
YNWA skrev, for 2 minutter siden:

Du sidder jo lige og giver smiley til en ung uinterligent GP herinde i en tråd, hvor i jeg skriver at jeg ik forstår at folk ik har fattet alvoren, så blir jeg beskyldt for at ha et sort sind og det liker du og dermerd latterligører min kommentar, mens du nu drejer om på en tallerken og giver din omsorg i denne tråd.

Er  det  forbudt  at  give  omsorg  til  en  person  som  jeg  har  empati overfor,  når  jeg  kan  fornemme  ud  fra  hendes  indlæg  at  hun  har  det  af  h..... til?

Jeg  drejer  ikke  rundt  på  nogen  tallerken,  jeg  holder  fast  i  mine  meninger  og holdninger.  Men  indrømmer  gerne  hvis  jeg  har taget  fejl.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest YNWA
Nemtøs skrev, for 2 minutter siden:

Er  det  forbudt  at  give  omsorg  til  en  person  som  jeg  har  empati overfor,  når  jeg  kan  fornemme  ud  fra  hendes  indlæg  at  hun  har  det  af  h..... til?

Jeg  drejer  ikke  rundt  på  nogen  tallerken,  jeg  holder  fast  i  mine  meninger  og holdninger.  Men  indrømmer  gerne  hvis  jeg  har taget  fejl.  

Du er en svag medløber, vi har tidligere haft god dialog, da jeg havde anden profil.

Husker du jeg og du sendte billeder til hinanden ?

Jeg er ærligt dybt skuffet over dig !

Og Ida , du skal slet ikke komme med dine kække og dumme kommentar, viser blot at du ikke har fattet alvoren.

Vi mænd og pigerne kommer til at leve uden denne verden i over et halvt til et helt år ! Det så vi i 21 søndag i aftes .

Ps Nemtøs, har lige så stor omsorg for folk som er ramt af denne alvorlige sygdom, har selv mistet min ven 52 år gammel, fejlede intet, blot overvægtig, men hvor var din omsorg der ? 

I stedet bakkede du en lille pige op som ikke forstår en brik af det hele.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...