Hop til indhold
Bear

Aprilsnar

Recommended Posts

Guest Lillemand

Jag minns ännu ett aprilskämt i Dagens Nyheter för många år sedan.  Man hävdade att Milano dragit sin kandidatur till Vinter-OS till förmån för Åre/Östersund.  Artikeln var ambitiös, genomarbetad och välskriven.   Jag gick nästan på det.

Det var bara en liten detalj - den Italienske idrottsministern hette Vietato Fumare ;)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

NRK i Norge havde for nogle år siden en aprilsnar. Man fortalte seerne, at NRK havde fået et nyt våben mod sortseere, og at man nu ville teste det.

Såfremt man ikke havde betalt licens, ville man få sort skærm i 2 minutter. Herefter gik TV i sort.

Der blev efterfølgende et stormløb af seere, som ville betale licens. :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg husker, at Vagn Simonsen, denne lidt ufrivilligt kejtede journalist, engang stod i gummistøvler i strandkanten og refererede geologerne for, at Amager havde løsrevet sig og langsomt var på vej væk fra Sjælland.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 7 minutter siden:

Jeg husker, at Vagn Simonsen, denne lidt ufrivilligt kejtede journalist, engang stod i gummistøvler i strandkanten og refererede geologerne for, at Amager havde løsrevet sig og langsomt var på vej væk fra Sjælland.

Den kan jeg også huske, klart en af de bedre fra DR (det var inden jeg flyttede mit arbejdshjem til Amager :-) ). Han stod i vandkanten, jeg tror det var ude ved Kalvebod, og lirede nogle videnskabelige antagelser af. Jeg er ikke sikker på hans kejtethed var så ufrivillig igen. Men han var på sin egen måde lidt af en DR gonzo journalist. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Vi fåt helt sonika vända på det hela.  Varje nyhetsmedium måste lova att publicera minst en sann nyhet varje år, annars får redaktionschefen ett besök av Lady Cherie och hennes katt med nio svansar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Onkel Reje
Lillemand skrev, for 9 timer siden:

Vi fåt helt sonika vända på det hela.  Varje nyhetsmedium måste lova att publicera minst en sann nyhet varje år, annars får redaktionschefen ett besök av Lady Cherie och hennes katt med nio svansar.

Og hvad gør man så hvis redaktionschefen, anser for en ekstra bonus oven på et års arbejde, at få sådant et besøg?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sundance Kid

Kommer til at tænke på en aprilsnar i starten af 00’erne, hvor TV2 Nord havde et indslag om at adskillige tusinder af dåseøl var skyllet op på Ejstrup Strand. Selvom strandfogeden gjorde klart at det var forbudt at indsamle dåserne, ( noget med statens ejendom ) valfartede nordjyder og andet godtfolk mod stranden i en lind strøm. 
 

Alt hvad der er gratis, er godt... B):biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sundance Kid skrev, for 30 minutter siden:

Kommer til at tænke på en aprilsnar i starten af 00’erne, hvor TV2 Nord havde et indslag om at adskillige tusinder af dåseøl var skyllet op på Ejstrup Strand. Selvom strandfogeden gjorde klart at det var forbudt at indsamle dåserne, ( noget med statens ejendom ) valfartede nordjyder og andet godtfolk mod stranden i en lind strøm. 
 

Alt hvad der er gratis, er godt... B):biggrin:

Minder om den, hvor det blev meddelt, at spritfabrikernes afdeling i Roskilde havde en fejlproduktion af Gammel Dansk, hvor farven var forkert. Hvis man kom med en dunk selv, kunne man få noget af det gratis. Den første april, blev der solgt utrolige mængder af Majdrik på dunk... :biggrin:

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mange år siden var det et indslag d. 01 april, i TVAvisen (tror det var før TV2) om en kirke havde en rød lampe ved døren der lyste, hvis kirke var fyldt op til en gudstjeneste :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...