Hop til indhold
reply

Lyder det som klamydia??

Recommended Posts

Sødmand skrev, for 45 minutter siden:

Hvordan føles det at have Klamydia? 

Som nævnt flere gange. Man er tissetrængende, men kan kun presse få dråber ud. Det samme som ved blærebetændelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det at dyrke ubeskyttet sex betyder ikke at man får en kønssygdom. Da jeg for rigtig mange år siden gik på en uddannelse, hvor der var mange kvinder havde jeg ubeskyttet sex med en stor del af dem, ud at blive smittet med noget som helst. Det var før der blev talt om AIDS og HIV. Da jeg har overlevet i ret mange år har jeg nok heller ikke fået dette.

Derfor skal dette ikke være en opfordring til ubeskyttet sex, men man skal heller ikke tro man bliver syg af det. Heldigvis er sandsynligheden lille og man skal tænke sig om.

Jeg tror mere på urinvejsproblemer, nyreproblemer eller lignende. Derfor bør du hurtigt få kontaktet din egen læge og blive undersøgt. Det kan være alvorligt, men ikke nødvendig vis.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har du nogen svie eller smerte ved vandladning? 

Har du bemærket udflåd fra urinrøret? 

Har du bemærket blod i urinen? 

Er din  følelse af manglende blæretømning og igangsætningsbesvær kommet pludseligt eller udviklet sig langsomt over længere tid? 

Har du normal kraft på strålen eller har du bemærket den er blevet slappere? 

Har du oplevet efterdryp? Har du oplevet igen at skulle på toilettet mens du har vasket hænder efter toiketbesøg? 

Er du oppe at tisse om natten? 

Hvor gammel er du? 

Forstørrelse af prostata sker for alle mænd med alderen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
reply skrev, for 5 timer siden:

Oplevede du også, at du bare sku tisse her og nu. Altså lidt ligesom, når man står op om morgenen og bare skal tisse. Men at du så ikke ku tisse alligevel, når du gik på toilet, eller at du kun tissede lidt. 

Kan du evt. sætte ord på dine symptomer. 

Lige nøjagtig - har før haft gonorrea og det sved meget mere i urinrøret - med klamydia er det mere en murren/kilden i urinrøret og man render på toilet konstant og så igen, uden at kunne tisse ret meget - evt. kan du også have noget svie i øjenkrogene. Man kan også blive smittet med flere kønssygdomme og Corona i øjnene.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg må nok desværre melde mig i koret af dem der mener at det er psykosomatisk og et udslag af dårlig samvittighed. Det er noget jeg siger fordi jeg selv har været der en del gange, og symptomerne har virket skræmmende ægte. Har både været til egen læge og på Bispebjerg i verdens værste kø. Gang på gang har der ikke været det mindste, hverken gonoré, chlamydia, hepatitis, HIV eller ikke engang candida eller blærebetændelse, og ingen har kunnet forklare mig hvorfor min pik føltes som om den var ved at falde af.

Det er et stykke tid siden jeg har haft sex med min kone, så bekymringen om at smitte hende har jeg været foruden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christianm91 skrev, for 12 timer siden:

Har du nogen svie eller smerte ved vandladning? 

Har du bemærket udflåd fra urinrøret? 

Har du bemærket blod i urinen? 

Er din  følelse af manglende blæretømning og igangsætningsbesvær kommet pludseligt eller udviklet sig langsomt over længere tid? 

Har du normal kraft på strålen eller har du bemærket den er blevet slappere? 

Har du oplevet efterdryp? Har du oplevet igen at skulle på toilettet mens du har vasket hænder efter toiketbesøg? 

Er du oppe at tisse om natten? 

Hvor gammel er du? 

Forstørrelse af prostata sker for alle mænd med alderen.

Har du nogen svie eller smerte ved vandladning?   Nej. 

Har du bemærket udflåd fra urinrøret?  Nej

Har du bemærket blod i urinen?  Nej

Det er kommet pludseligt. 

Har du normal kraft på strålen eller har du bemærket den er blevet slappere?  Den er lidt slappere, men synes aldrig rigtig den har været så hård. 

Jeg skal på toilet hver 10-15 min, eller det føler jeg, men der kommer sku ik ret meget ud. 

Derudover har jeg konstante smerter j penis, men ikke under vandladning. Bemærk, ingen smerter eller svie under vandladning

Er du oppe at tisse om natten? Ja, gene 2-3 gange 

Hvor gammel er du?  30 år. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så: Konstante smerter i penis, men ikke under vandladning. Hyppige og små vandladninger, samt følelse af manglende blæretømning?

Har du været oppe og tisse 2-3 gange om natten tidligere eller kun siden 'dette' begyndte?

Find en afslappet liggende stilling, hvor du kan ligge lidt bøjet, så du ikke spænder i maven; tryk ind over dit skamben - ind mod blæren. Føles det hårdt og ømt? (inde i maven, ikke mavemuskulaturen)

Prostataundersøgelse (for de modige). Afslappet stilling, gerne liggende på siden med knæene op mod maven. Hånd imellem bene og længste finger op bag i. Prostata skal føles som en glat, elastisk struktur, der ligger fremad - op mod blære og mave. Ca. på størrelse med en god valnød - men glat i overfladen!, du burde kunne mærke siderne/kanterne på den, en fordybning/rille på midten og muligvis overkanten. Føles det smertefuldt, hvis du trykker ind mod den? 

Flere muligheder:

1. Psykosomatisk - Virker som de flestes bud, og det kunne sagtens være rigtigt. I så fald burde dine symtomer forsvinde, hvis du kan distrahere dig selv eller så snart du får at vide fra lægen at du ikke har kønssygdomme. 
  2. Infektiøs - smerter og hyppige små vandladninger taler for dette. 
    1. Blærebetændelse - din hyppige vandladning taler for, men det er uoplagt som mand, og især i din alder. 
    2. Kønssygdom - Ikke typisk klamydia, men det kunne godt pege i den retning. 
    3. prostatabetændelse - kan skyldes klamydia, men også e.coli - Ikke sandsynligt, da du burde have det dårligere, samt du ikke har feber. Hvis prostata gør ondt, så kunne det måske tale for. 
  3. Obstruktiv - Hyppige små vandladninger taler for dette, højest sandsynligt en form for overløbsinkontinens, hvor at du for at overkomme afklemningen skal have en overfyldt blære, før der er nok tryk til at urinen kan komme ud. Det forklarer, hvorfor du skal på toillettet konstant og der kun kommer små portioner. Hvis du kan mærke en hård/øm udfyldning overskambenet taler det for denne. 
    1. Infektiøst - klamydiainfektion i urinrøret eller prostatabetændelsen vil medføre hævelse, der kan afklemme af
    2. Forstørret prostata - Du har slet ikke alder til hverken forstørret prostata eller prostatakræft, det kan du vente ti-tyve år med at bekymre dig om. 
    3. Forsnævret urinrør (mekanisk)- nogen nævnte det tidligere, men det er ikke sandsynligt - medmindre du har fået slag mod penis, er tidligere opereret i penis eller er til sounding :) Nogen får kønsvorter i urinrøret, men det burde ikke gøre ondt på den måde du beskriver og det er lige kort tid nok for at de ville nå at komme. 
    4. Anden årsag - Medikamentelt udløst urinretention, men så burde du ikke kunne komme af med små portioner, dette mest hyppigst ved antidepressiver, antipsykotika, noget astmamedicin. 
  4. Anden
    1. Nyresten - Nogen foreslog det, jeg tror ikke på det med de symptomer du har beskrevet, så skulle du have mere ondt. Du er også lige ung nok til det, medmindre du er genetisk disponeret. 

Mit bud er psykosomatisk eller klamydia - desværre. 

Afvent svar for klamydia/gonorré - hvis denne er negativ og dine symptomer fortsætter, så kontakt din egen læge igen. 

Såfremt du pludselig ikke kan komme af med vandet (overhovedet) og du har tiltagende smerter over skambenet/blæren, så kontakt vagtlæge/1813/skadestue/FAM. 

Såfremt det er klamydia - Det kan ofte være uden symptomer som kvinder og er en af de hyppigste årsager til infertilitet hos kvinder. Så vær en mand, fortæl din kone, hvad du har lavet (måske kun nøjes med at fortælle det med kollegaen og ikke alle de andre ;) ), og gør din kollega opmærksom på, at hun bør undersøges. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for svar allesammen. 

Så har jeg fået svar. 

Infektion, klamydia og gonere negative, dvs jeg ikke er smittet.. 

Jeg må kontakte lægen i morgen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
reply skrev, for 37 minutter siden:

Tak for svar allesammen. 

Så har jeg fået svar. 

Infektion, klamydia og gonere negative, dvs jeg ikke er smittet.. 

Jeg må kontakte lægen i morgen. 

Tillykke med, at du ikke skal krybe til bekendelse. Håber det er noget helt harmløst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Christianm91 skrev, den ‎02‎-‎04‎-‎2020 at 13:42:

Så: Konstante smerter i penis, men ikke under vandladning. Hyppige og små vandladninger, samt følelse af manglende blæretømning?

Har du været oppe og tisse 2-3 gange om natten tidligere eller kun siden 'dette' begyndte?

Find en afslappet liggende stilling, hvor du kan ligge lidt bøjet, så du ikke spænder i maven; tryk ind over dit skamben - ind mod blæren. Føles det hårdt og ømt? (inde i maven, ikke mavemuskulaturen)

Prostataundersøgelse (for de modige). Afslappet stilling, gerne liggende på siden med knæene op mod maven. Hånd imellem bene og længste finger op bag i. Prostata skal føles som en glat, elastisk struktur, der ligger fremad - op mod blære og mave. Ca. på størrelse med en god valnød - men glat i overfladen!, du burde kunne mærke siderne/kanterne på den, en fordybning/rille på midten og muligvis overkanten. Føles det smertefuldt, hvis du trykker ind mod den? 

Flere muligheder:

1. Psykosomatisk - Virker som de flestes bud, og det kunne sagtens være rigtigt. I så fald burde dine symtomer forsvinde, hvis du kan distrahere dig selv eller så snart du får at vide fra lægen at du ikke har kønssygdomme. 
  2. Infektiøs - smerter og hyppige små vandladninger taler for dette. 
    1. Blærebetændelse - din hyppige vandladning taler for, men det er uoplagt som mand, og især i din alder. 
    2. Kønssygdom - Ikke typisk klamydia, men det kunne godt pege i den retning. 
    3. prostatabetændelse - kan skyldes klamydia, men også e.coli - Ikke sandsynligt, da du burde have det dårligere, samt du ikke har feber. Hvis prostata gør ondt, så kunne det måske tale for. 
  3. Obstruktiv - Hyppige små vandladninger taler for dette, højest sandsynligt en form for overløbsinkontinens, hvor at du for at overkomme afklemningen skal have en overfyldt blære, før der er nok tryk til at urinen kan komme ud. Det forklarer, hvorfor du skal på toillettet konstant og der kun kommer små portioner. Hvis du kan mærke en hård/øm udfyldning overskambenet taler det for denne. 
    1. Infektiøst - klamydiainfektion i urinrøret eller prostatabetændelsen vil medføre hævelse, der kan afklemme af
    2. Forstørret prostata - Du har slet ikke alder til hverken forstørret prostata eller prostatakræft, det kan du vente ti-tyve år med at bekymre dig om. 
    3. Forsnævret urinrør (mekanisk)- nogen nævnte det tidligere, men det er ikke sandsynligt - medmindre du har fået slag mod penis, er tidligere opereret i penis eller er til sounding :) Nogen får kønsvorter i urinrøret, men det burde ikke gøre ondt på den måde du beskriver og det er lige kort tid nok for at de ville nå at komme. 
    4. Anden årsag - Medikamentelt udløst urinretention, men så burde du ikke kunne komme af med små portioner, dette mest hyppigst ved antidepressiver, antipsykotika, noget astmamedicin. 
  4. Anden
    1. Nyresten - Nogen foreslog det, jeg tror ikke på det med de symptomer du har beskrevet, så skulle du have mere ondt. Du er også lige ung nok til det, medmindre du er genetisk disponeret. 

Mit bud er psykosomatisk eller klamydia - desværre. 

Afvent svar for klamydia/gonorré - hvis denne er negativ og dine symptomer fortsætter, så kontakt din egen læge igen. 

Såfremt du pludselig ikke kan komme af med vandet (overhovedet) og du har tiltagende smerter over skambenet/blæren, så kontakt vagtlæge/1813/skadestue/FAM. 

Såfremt det er klamydia - Det kan ofte være uden symptomer som kvinder og er en af de hyppigste årsager til infertilitet hos kvinder. Så vær en mand, fortæl din kone, hvad du har lavet (måske kun nøjes med at fortælle det med kollegaen og ikke alle de andre ;) ), og gør din kollega opmærksom på, at hun bør undersøges. 

Hold da op, det var f.... en flot udredning, du må da være læge eller have en form for lægefaglig baggrund !

Misjo!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christianm91 skrev, den 2.4.2020 at 13:42:

Såfremt det er klamydia - Det kan ofte være uden symptomer som kvinder

Det er hyppigere symptomfrit hos mænd, faktisk dobbelt så hyppigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er du i tvivl? Så er du ikke i tvivl, se at komme til lægen og hold pikken fra kæresten til du har fået det forhåbentligt negative resultat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, den 8.4.2020 at 13:06:

Det er hyppigere symptomfrit hos mænd, faktisk dobbelt så hyppigt.

Har du en kilde på det?

Så vidt jeg ved er klamydia uden symptomer for de fleste kvinder og under halvden af mænd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christianm91 skrev, den 13.4.2020 at 14:47:

Har du en kilde på det?

Så vidt jeg ved er klamydia uden symptomer for de fleste kvinder og under halvden af mænd. 

Tak for spørgsmpålet, jeg er lige dumpet i brøkregning! Det er som du siger og ikke som jeg siger. :oops: Jeg læste forkert fordi omvendt hver anden mand har symptomer og (ned til) hver fjerde kvinde ... Suk.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/sexsygdomme/tilstande-og-sygdomme/klamydiainfektion/

Citat

Klamydiainfektion er asymptomatisk hos 50 % af mænd og hos op til 75 % af kvinder

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...