Hop til indhold
Gentlemand-Finn

Sexarbejdere føler sig svigtet

Recommended Posts

Liv skrev, for 50 minutter siden:

Hvis man har et firma og iøvrigt opfylder de krav der er for at få del i hjælpepakkerne, så kan man søge om hjælp. Man kan godt drive en forretning og betale det man skal, uden der står luder skrevet ud over det hele. 

Kan man ikke det, så må man jo søge kontanthjælp eller finde et lønmodtagerjob.

Det kan man måske nok, men så er man næppe skatteregistreret som luder, men som frisør, servitrice eller andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmadarling
Liv skrev, for 58 minutter siden:

Det er ikke et krav som enkeltmandsfirma, men mange banker kræver det, så på den måde er det jo et krav. 

Det er ikke lovpligtigt men bankerne har ret til at tilbyde og/eller afvise ..... Alt er lagt ind under loven om hvidvask 

Tror det bedste er at “lyve” om branche .... For vores eget bedste :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 30 minutter siden:

Det kan man måske nok, men så er man næppe skatteregistreret som luder, men som frisør, servitrice eller andet.

Det var jeg til at begynde med, da jeg ikke lavede andet (udover lønarbejde), siden har jeg udvidet mit firma med en civil del og droppet lønmodtagerjobbet. En anden (husker ikke hvem) har netop skrevet at hun har haft dette som hoveerhverv i årevis og er registreret.

For mig er det ikke vigtigt at plastre sexarbejder-etiketter ud over det hele, jeg vil gerne bare ha arbejdsro. Læg mærke til, at trådene om hjælp til piger herinde kommer fra mænd, ikke piger. De piger der ikke kan søge hjælpepakker, kan få kontanthjælp eller søge et lønarbejde. Hvis det ikke er muligt, er der nok behov for hjælp et helt andet sted fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 9 timer siden:

Det  er  ikke  et  krav  fra  min  bank at  jeg  med  mit  cvr  nummer  også  skal  have  en  erhvers konto  og  har  heller  ikke  hørt  noget  fra  skat  når  jeg  har  fremsendt  regnskab  ifb  årsopgørelse. 

Rigtigt. Som før skrevet så undersøgte jeg det igår, og det er ikke et lovkrav. Det er min bank der har krævet jeg har en erhvervskonto med tilknyttet Nem Erhverv. Men jeg betalte heller ikke for at få den oprettet, og ej heller for at have den. Det er blot så længe siden den blev oprettet at jeg huskede forkert omkring omstændighederne :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Rigtigt. Som før skrevet så undersøgte jeg det igår, og det er ikke et lovkrav. Det er min bank der har krævet jeg har en erhvervskonto med tilknyttet Nem Erhverv. Men jeg betalte heller ikke for at få den oprettet, og ej heller for at have den. Det er blot så længe siden den blev oprettet at jeg huskede forkert omkring omstændighederne :rolleyes:

Men  jeg  kan  sagtens  se  formålet  med  at  holde  tingene  fuldstændigt  adskilt.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, Lige nu:

Men  jeg  kan  sagtens  se  formålet  med  at  holde  tingene  fuldstændigt  adskilt.  

Ja, efter mit firma voksede giver det mening. I starten var det til at overskue at firma og privat var blandet på samme konto. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Simone Wellness
FrokostUartig skrev, den 1/4/2020 at 09:03:

Er der overhovedet en kode for dette erhverv ? Mon ikke de fleste er reg. som massør/skønhed/lign ?

Det tænker jeg. Der var en, som skrev noget om branche-kode i et andet opslag. Jeg har lige glemt hvem, hvilket opslag og hvornår ;-) 

960400 Aktiviteter vedrørende fysisk velvære, er ihvertfald den jeg står under.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, den 1.4.2020 at 09:00:

Jeg må indrømme at jeg venter i intens spænding på at høre fra en GP som rent faktisk er registreret, som GP hos skat, om hun får del i nogen pakke. De smarteste har et CVR nummer som tilhøre en lidt anden gruppe end dem som ‘bare’ er registrerer som prostituerede. 

helt helt enig de fleste har en fagkode der siger anden sundhed....også den eks. fodplejer, zoneterapeuter osv. bruger.... men tvivler også når dokumentationen skal indsendes....med revisorerklæring....desværre...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Gentlemand-Finn skrev, den 1.4.2020 at 04:45:

Til info:

https://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/sexarbejdere-foeler-sig-svigtet-i-coronakrisen/8074321

Det er slet og ret skandaløst at de ikke har bedre forhold!

Derfor:   Fra artiklen 

 

Men det her er faktisk et godt eksempel på, hvilke rettigheder sexarbejderne mangler, hvorfor sexarbejderne ikke har beskyttelse - og de behøver det: Sociale rettigheder, arbejdsrettigheder og ligeret.

- Altsammen på grund af en lille klausul fra år 2000, som politikerne vedtog, om, at prostitution aldrig må betragtes på samme måde som andet arbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...