Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 (edited) Jeg er sikkert ikke ene om, at have et primært avis abonnement, hvor jeg særligt i en tid hvor vi ikke kan gå på biblioteket, savner at kunne læse få udvalgte artikler i aviser, som jeg ikke abonnerer på. Aviser skal selvfølgelig sælge deres abonnement, så dyrt som muligt til flest muligt. Men jeg savner en vilje til mere fleksible tilbud, sådan som køb af adgang til at læse enkelt artikler, som eksempelvis adgang til arkivet med, eksempelvis spærring for de sidste 2 -4 ugers artikler. Ekstrabladet kan man faktisk købe dag til dag digitalt, og tilbage i tiden også. Tidligere abonnerede jeg i få år digitalt på JP.dk, til en meget god pris, der nu er 2 - 3 gange dyrere, hvilket absolut er positivt, det at JP.dk nu kan sælges dyrere som ens primære abonnement. Fornylig købte jeg adgang i 1 måned for 29 kr, hvilket selvfølgelig er for billigt, og telefonisk udbad jeg mig et tilbud på 12 måneders forudbetalt abonnement. Jeg takkede nej til det tilbud jeg fik, og det er bedst for JP, for så kan de sælge dyrere. Men jeg har nu Information.dk, som mit primære abonnement til 210 kr om måneden, og det ønsker jeg at beholde nogen tid endnu. Jagten er derfor gået ind på, stik modsat formålet med de tilbud vi får, at kunne tegne tidsbegrænsede sekundære abonnementer. Hensigten er selvfølgelig, at vi skal fortsætte med at abonnere til en højere pris. Pt har jeg købt et tilbud fra JP.dk til 299 kr i 3 måneder, herefter 807 kr i kvartalet, hvis du ikke afmelder dit abonnement i tide, hvilket jeg forventer at jeg gør: Digital i tre måneder ✓ Adgang til e-avisen ✓ Adgang til alle artikler på jp.dk 299 kr. Herefter 807 kr. pr. kvartal https://velkommen.jp.dk/abonnement Berlingske.dk ser ud til fast, at køre med et tilbud om første måned gratis til 99 kr? Det tilbud har jeg benyttet fornylig, og jeg fik denne gang lov til at købe det igen, måske der er karens tid på mellem at man benytter det, ved det ikke. Men som sidst, der lover jeg at jeg ikke afbestiller efter 1 måned, men fortsætter i mindst 3 måneder. 99 kr om måneden som ens primære abonnement på Berlingske.dk, er alt for billigt, men som ens blandt flere, periodevise sekundære abonnement, er det et godt tilbud. Jeg har købt adgang digitalt for 99 kr om måneden: Velkommen til Berlingske Vælg det abonnement der passer til dig https://abonnement.berlingske.dk/berlingske-abonnementer/?bem_channel=own_links&bem_placement=bdk&bem_type=link_menu&bem_campaign=abonnementer_berlingske&ns_fee=AL-151222-CP-WKLEDIT1WK Mit løbende primære abonnement: 210 kr for fuld digital adgang til Information.dk Hvilket abonnement passer dig bedst? https://mit.information.dk/abonnement?ft Informer gerne i denne tråd, om andre gode tilbud på betalte abonnementer Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 27. Marts, 2020 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 27. Marts, 2020 Jeg donerer frivillige bidrag til uriasposten.dk, snaphanen.dk og document.dk Jeg kunne ikke drømme om at købe abonnement på statsstøttede MSM aviser, hvis bias er endnu mere udpræget end de af mig nævnte. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 Onslow skrev, for 1 minut siden: Jeg donerer frivillige bidrag til uriasposten.dk, snaphanen.dk og document.dk Jeg kunne ikke drømme om at købe abonnement på statsstøttede MSM aviser, hvis bias er endnu mere udpræget end de af mig nævnte. Vi er ikke overraskede Onslow Det er mit håb at du med dit indlæg, opnår begrænset indflydelse. Min opfordring lyder på køb, køb og køb https://www.bt.dk/udland/al-handel-paa-boersen-i-new-york-staar-stille Venlig hilsen Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 27. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden: Vi er ikke overraskede Onslow Det er mit håb at du med dit indlæg, opnår begrænset indflydelse. Min opfordring lyder på køb, køb og køb https://www.bt.dk/udland/al-handel-paa-boersen-i-new-york-staar-stille Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg ved ikke, om du med dine tøj- og frisørvaner er blevet ophøjet til kongelig status, det plejer at være monarken der omtaler sig selv i 1. 0g 3. person pluralis. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest McFarlane Skrevet 27. Marts, 2020 Det er 1. Person pluralis... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 Onslow skrev, for 2 minutter siden: Jeg ved ikke, om du med dine tøj- og frisørvaner er blevet ophøjet til kongelig status, det plejer at være monarken der omtaler sig selv i 1. 0g 3. person pluralis. Plejer er hermed død Onslow Og da Admin selv har taget konge-kronen i sit nick, må jeg nøjes med en prinse krone https://pixers.dk/klistermaerker/tegneserie-frosk-prins-med-krone-32007551 Venlig hilsen Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 27. Marts, 2020 McFarlane skrev, for 18 minutter siden: Det er 1. Person pluralis... Majestæten siger også "os", når hun omtaler sig selv i 3. person. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 27. Marts, 2020 (edited) Onslow skrev, for 6 minutter siden: Majestæten siger også "os", når hun omtaler sig selv i 3. person. "Os" er ikke 3. person, men en bøjning af 1. person "vi". 3. person pluralis hedder "de" Redigeret 27. Marts, 2020 af Midtvestagurken 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 Det eneste indlæg der ingen likes har fået, er hoved indlægget Nå men skriv gerne, også hvis I følger opfordringen til ar købe. Det er små penge, der er givet rigtigt godt ud! Det er selvfølgelig ikke priser, som de kan nøjes med til deres trofaste kernelæsere. Men som et supplement, hvor prisen gør forskellen på, om vi køber et tidsbegrænset lejligheds abonnement eller ikke, er det da bedre end at vi, som vi plejer slet ikke køber deres avis, som et supplement til den vi holder i forvejen. Jeg ved godt at papiravisen er hjerteblod, for enhver der er ansat på en avis, og jeg ved godt at de risikerer at spilde deres skoldhede kaffe, og få forbrændinger af det. Hver gang de læser, at jeg ønsker papiravisen død, men det gør jeg! For det vil fjerne de ca 50 % af omkostningerne, der udgøres af trykning og distribution. Som jeg har skrevet før, jeg ved også godt at indtjeningen stadig kommer primært fra papirudgaven, men jeg ønsker statstøtte til transformation fra print til net. Og når det er gennemført, tror jeg at der bedre kan tjenes penge på nettet, i konkurrencen med sociale medier om annoncekronerne. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 27. Marts, 2020 Midtvestagurken skrev, for 24 minutter siden: "Os" er ikke 3. person, men en bøjning af 1. person "vi". 3. person pluralis hedder "de" Jamen, jeg må da indrømme, at du har ret. Lad det ikke gentage sig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 27. Marts, 2020 Spoiler alert, afsporing @Rejsenetværk, nu må du ikke opfatte dette værre, end det er skrevet! Du lægger fra land, som du plejer, uanset om det drejer sig om aviser, gavekort, tøj og restauranter. Småsmilende spørger jeg mig selv, om ikke du og I V ville være det helt perfekte match? Hun skrev under sit tidlige lidt tunge nick, at hun aldrig ville ydmyge sig selv ved at handle i Aldi. Da jeg spurgte hvorfor, og hvor hun handlede, var svaret, at det gør man bare ikke (som et ordentligt menneske, forstås). Og hun handlede skam i Irma. Foreholdt den kendsgerning, at Irma stort set altid havner i bunden bortset fra ved prisniveauet, når der testes varekvalitet, mens Aldi og Lidl i reglen topper, havde hun ikke andre argumenter, end at det gør man ikke. Har du det lidt på samme måde, når du nyder at betale overpris for dine varer og ydelser? Er du blind for, at man kan spise lige så godt til den halve pris hos en mindre hypet restaurant end Kong Hans? Og kan du kun gå uden for en dør i mærkevaretøj. Og så til 1.000,- kr. spørgsmålet, har du mærket en mærkbar forbedring omkring din succes hos det modsatte køn p.g.a. dine indkøbs- og forbrugsvaner? Hvis du virkelig er blevet til en scorekarl, så vil jeg også prøve konceptet, men jeg er blot bange for, at det ikke er tilfældet. Og endelig til det lidt bitre.: Dine udmeldinger virker lidt hule, når vi (hov, jeg er også blevet royal) gennem tiden har oplevet, hvor mange både, du har sat i vandet med det ene formål at få billigere fisse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Marts, 2020 (edited) Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden: Berlingske.dk ser ud til fast, at køre med et tilbud om første måned gratis til 99 kr? Det tilbud har jeg benyttet fornylig, og jeg fik denne gang lov til at købe det igen, måske der er karens tid på mellem at man benytter det, ved det ikke. Men som sidst, der lover jeg at jeg ikke afbestiller efter 1 måned, men fortsætter i mindst 3 måneder. 99 kr om måneden som ens primære abonnement på Berlingske.dk, er alt for billigt, men som ens blandt flere, periodevise sekundære abonnement, er det et godt tilbud. Jeg har købt adgang digitalt for 99 kr om måneden: Velkommen til Berlingske Vælg det abonnement der passer til dig https://abonnement.berlingske.dk/berlingske-abonnementer/?bem_channel=own_links&bem_placement=bdk&bem_type=link_menu&bem_campaign=abonnementer_berlingske&ns_fee=AL-151222-CP-WKLEDIT1WK Hvorfor dette voldsomme fokus på prisen ? Det kan da ikke være afgørende for om Berlingske kan være ens hovedleverandør af nyheder at prisen kun er kr 99 om måneden ? Berlingske laver da udmærket journalistik, jeg har selv engang betalt for deres artikler, og de kan da sagtens være ens hovedleverandør af nyheder, hvis man skulle ønske dette. Jeg synes, det er noget pjat at du fælder en dom over, at det kan de ikke fordi prisen er lav. Dårligt argument synes jeg. Det de leverer er faktisk som sagt ganske udmærket. Redigeret 27. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 @Onslow Den vil jeg lade tale for sig selv. Jeg føler intet behov for at komme med en modreplik. Du skal se, det skal nok lykkes dig og måske andre med at afspore trådens oplysende, til hensigt positive budskab. Velbekommen Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 Aros skrev, for 2 minutter siden: Hvorfor dette voldsomme fokus på prisen ? Det kan da ikke være afgørende for om Berlingske kan være ens hovedleverandør af nyheder at prisen er for lav med kun kr 99 om måneden ? Berlingske laver da udmærket journalistik, jeg har selv engang betalt for deres artikler, og de kan da sagtens være ens hovedleverandør af nyheder, hvis man skulle ønske dette. Jeg synes, det er noget pjat at du fælder en dom over, at det kan de ikke fordi prisen er lav. Dårlig argument synes jeg. Det de leverer er faktisk som sagt ganske udmærket. Fint nok med mig, den pris kommer mig til gode nu, og jeg køber kun fordi den er billig, fordi jeg allerede betaler fuld pris for Information.dk Det er der andre der gør, når de køber dyrere abonnementer end jeg, print og på net som kernelæsere af Berlingske.dk Nok derfor at jeg kan nøjes med 99 kr, som et sekundært køb. Min fokus er at få folk til at købe flere abonnementer, end de plejer, fordi der er gode tilbud på det. Tag den eller lad være, det står enhver frit Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Marts, 2020 (edited) Rejsenetværk skrev, for 7 minutter siden: Fint nok med mig, den pris kommer mig til gode nu, og jeg køber kun fordi den er billig, fordi jeg allerede betaler fuld pris for Information.dk Det er der andre der gør, når de køber dyrere abonnementer end jeg, print og på net som kernelæsere af Berlingske.dk Nok derfor at jeg kan nøjes med 99 kr, som et sekundært køb. Min fokus er at få folk til at købe flere abonnementer, end de plejer, fordi der er gode tilbud på det. Tag den eller lad være, det står enhver frit Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg forstår ikke det du er ude i. Det giver slet ingen mening og virker som sort snak i relation til dit eget oplæg. Det er som du vil have at man skal vælge noget man ikke har behov for, det skal bare koste, og helst så meget som muligt. Har du slet ikke tænkt på at vende den mere om fremfor dette vilde forvirrende prisfokus og så fortælle mere indgående hvad man opnår ved at tegne et abonnement de forskellige steder/aviser. Det andet irriterer mig mere når du kommer med sort snak om pris pris pris pris pris end alt det gode man faktisk får for pengene. Det kunne du fortælle meget mere om, hvad man får for pengene, fremfor at lave dine for mig underlige priskonklusioner. Du kunne anmelde de tre nyhedssites f.eks. for det indhold man får for sit aboonement. Redigeret 27. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 Aros skrev, for 1 minut siden: Det kunne du fortælle meget mere om, hvad man får for pengene, fremfor at lave dine for mig underlige priskonklusioner. Du kunne anmelde de tre nyhedssites f.eks. for det indhold man får for sit aboonement. Det kunne jeg, men det gør jeg ikke, for det er ikke formålet. Det er såre simpelt, når du zapper rundt, mødes du af en betalingsmur, den kan du ophæve for en periode. Og du kan søge på dato overskredne artikler, som du nogen gange kan finde, andre gange ikke. Min pointe er, at det er attraktivt til prisen, hvilket det ikke er som zapper, hvis du skulle abonnere til fuld pris på alle aviser med en betalingsmur. Man kan nøjes med DR, eller som jeg + et hovedabonnement til fuld pris, hvilket jeg ville nøjes med, fik jeg ikke de tilbud. Punktum Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Marts, 2020 (edited) Rejsenetværk skrev, for 45 minutter siden: Det kunne jeg, men det gør jeg ikke, for det er ikke formålet. Det er såre simpelt, når du zapper rundt, mødes du af en betalingsmur, den kan du ophæve for en periode. Og du kan søge på dato overskredne artikler, som du nogen gange kan finde, andre gange ikke. Min pointe er, at det er attraktivt til prisen, hvilket det ikke er som zapper, hvis du skulle abonnere til fuld pris på alle aviser med en betalingsmur. Man kan nøjes med DR, eller som jeg + et hovedabonnement til fuld pris, hvilket jeg ville nøjes med, fik jeg ikke de tilbud. Punktum Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg ved godt, at du ikke gør det eller lytter, men ikke desto mindre så må du så også finde dig i noget kritik. Du undrer dig selv over reaktionen tidligere eller mangel på samme på dit oplæg. Det kunne måske være pga dit oplæg. Jeg synes dine konklusioner om Berlingske savner enhver logik og argument. Jeg synes det er forvirrende hvad det er du vil og dine priskonklusioner ligeså. Det er som om du også glemmer, at hvad folks behov for nyheder er, er yderst subjektivt. Det behov du og jeg har, er ikke det behov mange andre har nødvendigvis. Det er også som om at du vil have folk til at købe det dyreste uanset hvad deres behov er. Du taler om hvad man kan nøjes med, og tager udgangspunkt i dig selv virker det til, men det er stadig ens behov for nyheder, der er styrende for hvad man kan nøjes med. Ikke alle har det samme behov. Det tror jeg slet ikke du tænker på. Jeg er enig i, at det er en god ide at købe et abonnement på en avis af flere årsager, hvis ma har er behov for lidt dybdegående nyhedsformidling, og skriver så jeg lidt af det du ikke vil skrive så men man får nogle ret gode dybdegående artikler, som til forskel for den man kan læse gratis alle steder, er længere, grundigere og behandler emnet. Ellers risikerer man mest kun at får artikler som er korte og gengivet f.eks. fra Ritzau. EB har meget sport, kriminalstof, og gossip. JP har en bred nyhedsformidling men har bl..a en del lokalstof. Stiften har rigtig meget lokalstof også udover en bred nyhedsformidling. Berlingske og Information er blottet for dette lokalstof/sektioner udelukkende med lokalstof, men har en meget bred nyhedsformidling. Du kunne sikkert bidrage med noget her også, så det blev noget bedre end det jeg har skrevet, men det kan jeg så læse, at det vil du bestemt ikke, og det er også fair nok. Redigeret 27. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 27. Marts, 2020 Jeg har enkelte gange købt søndagsberlingeren, men kun hvis jeg ved at jeg har tid til at læse den. I disse coronatider synes jeg DR nyheder og TV2 News er fine nok til at dække mine behov. De opdaterer hurtigt hver gang der er noget nyt myndighederne. Jeg har forresten også adgang til Børsens netavis, men læser den sjældent. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
disco 2 Skrevet 27. Marts, 2020 (edited) Jeg betaler kun for zetland - de gratis nyheder er iøvrigt nok til at holde mig ajour i dagligdagen... Redigeret 27. Marts, 2020 af disco Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2259 Skrevet 27. Marts, 2020 Jeg kan læse så godt som alle aviser online via biblioteket. Det er ganske gratis. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 27. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden: @Onslow Den vil jeg lade tale for sig selv. Jeg føler intet behov for at komme med en modreplik. Du skal se, det skal nok lykkes dig og måske andre med at afspore trådens oplysende, til hensigt positive budskab. Velbekommen Venlig hilsen Rejsenetværk Kære Rejse, på den måde slipper du så også let elegant for at forholde dig til, om du er en drømmer eller bare en snob. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 27. Marts, 2020 Onslow skrev, for 2 minutter siden: Kære Rejse, på den måde slipper du så også let elegant for at forholde dig til, om du er en drømmer eller bare en snob. Præcis! Du får ret, jeg får fred. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 1. April, 2020 Nu hvor jeg for meget små penge har adgang til, for tiden at kunne læse med på både JP.dk og Berlingske.dk, må jeg erkende at min største tilfredsstillelse, egentlig ikke består i at jeg rent faktisk, nu også læser de 2 aviser, ret meget mere end før. Omfanget af læseværdigt indhold, er så overvældende, at jeg ikke i noget nævneværdigt omfang, magter at læse ret mange af deres artikler. Min personlige tilfredsstillelse består mere i, at jeg nu ikke længere, som gratist møder deres betalingsmur, og derfor har den mulighed at jeg kan vælge at læse artikler, som jeg ikke før havde adgang til. For mig er det hver 1 kr værd, til prisen for det begrænsede omfang jeg læser de 2 aviser, men for mig er det ikke værd at betale fuld pris som fast abonnent. Særligt er jeg glad for, at jeg nu i 3 måneder kan læse Forfatteren Lars Olsens fremragende kronikker under hans faste sektion "Brudflader" på JP.dk Jeg har lidt dårlig samvittighed over, at jeg ikke også linkede til Politiken.dk Må erkende at det beror på en mental blokering, mod at betale for at læse denne avis, men ret skal være ret, det er og bliver en af de gamle bærende stolper i dansk dagspresse, så nu råder jeg bod herpå Kampagnetilbud: Digital, papir eller en kombination? Hvordan du læser din avis er helt op til dig. Lige nu kan du i bestille et abonnement, der passer til dine læservaner til en særlig pris. Er du under 30 år og udeboende? Spar op til 50 % på dit abonnement https://politiken.dk/shop/?utm_source=pol&utm_medium=popup&utm_campaign=299-kampagne&utm_content=299-3-mdr Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 10. April, 2020 (edited) Godt digitalt tilbud på Weekendavisen Den koster 59 kr hver uge i løs salg på print. Nu er der op til 66 % rabat. Vælg det abonnement der passer Dem. Op til 66% https://abonnement.weekendavisen.dk/abonnementer/?bem_channel=own_links&bem_placement=wea&bem_type=link_menu&bem_campaign=abonnement_wea&ns_fee=AL-151222-CP-WKLEDIT1WK Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 10. April, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg