Afklaretmand 192 Skrevet 31. Marts, 2020 (edited) Lady C skrev, den 26/3/2020 at 11:05: Mange keder sig i denne tid. Mange keder sig og mangler underholdning. Min tanke er at for dem der holder af at læse bøger - kunne det være en ide at få læst nogle af de bøger man ellers ikke har nået grundet en travl hverdag. Så denne tråd handler om bøger. Og hvilke bøger man tør anbefale andre at læse. Ligesom der er en musiktråd er der altså nu en bogtråd Selv kunne jeg godt tænke mig at få lidt inspiration til køb / lån af den næste bog jeg skal læse i min fritid Så : Hvilken/ hvilke bog/ bøger er den bedste du nogensinde har læst? Det må selvfølgelig gerne være en bog med erotisk indhold ( vi er jo trods alt på eroguide) men det behøver det ikke at være. Jeg vil gerne lægge ud : Den bedste bog jeg nogensinde har læst og som jeg klart ville anbefale andre at læse er : "Jordens søjler" af Ken follet. ( historisk roman) Hvilken er din? Henrik Pontoppidan - hele forfatterskabet - Lykke-Per klart. Men måske jeg ville foreslå Det forjættede Land først - den er i 1918 udgaven hos boghandleren eller som e-book. selv læser jeg igen Thomas Mann's Der Zauberberg - Troldbjerget - der handler om sygdom à la nu, men indrammer 1. verdenskrig - Hans Castorp oppe på fjeldet hvor han formener han skal besøge sin fætter Joachim tre uger, men de bliver en evighed . Alle er eller bliver smittede. men fortæl mig/os hvis du måtte beslutte dig for Det forjættede Land. måske man ved det, men på e-book som i øvrigt også på amazon kan man læse ca. 30 sider uden betaling - smagsprøve - uden at drage paralleller til sexkvindernes forretningsmodel - tænk hvis de første tredive minutter var free... à propos det søde emne må jeg reklamere for Émile Zola: NANA hätte ich das Geld ,ville jeg betale den rette gudinde inden for det fælles univers og efter diverse afleveringer ligge og tælle versefødder på hendes rygstykker - Ideen er fra Goethe der i Römische Elegien lader helten lig sig selv udføre kunsten efter bestigning og indtruffet dvale og ... i den romerske eftermiddagsstund mvh især (ja ja) afklaretmand... Redigeret 31. Marts, 2020 af Afklaretmand 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 31. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 8 timer siden: I kunne jo meget passende med disse coronatider, give jer i kast med den klassiske bog Dekameron. Den handler om 10 mennesker der flygter fra pesten i Florens og isolere dem selv i en villa, hvor de fortæller historier til hinanden. Og vist nok inspiration til filmen "Det store ædegilde" hvor nogle venner isolerer sig i et hus og æder, drikker og horer sig ihjel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fornavn efternavn 38 Skrevet 31. Marts, 2020 Philip Meyer: Sønner Så spændende og interessant bog at den er umulig at lægge fra sig! Samtidig er der tale om "rigtig" litteratur, men af den læsevenlige slags; forfatteren "holder dig i hånden" så du bliver ikke forvirret - kun opslugt. Jeg lægger hovedet på blokken på, at alle der holder af en god bog, vil elske den. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pallehansen 1539 Skrevet 31. Marts, 2020 Shantaram: I begyndelsen af 80´erne ankom Gregory David Roberts, bankrøver og heroinmisbruger, til Indien, hvor han levede i et af Bombays slumkvarterer, efter at være flygtet fra et australsk fængsel. Her etablerede han en gratis sundhedsklinik og blev optaget af den lokale mafia, hvor han arbejdede med hvidvaskning af penge, med dokumentfalsknerier og som gangster. Samtidig fandt han tid til at lære hindi og marathi, blive forelsket og tilbringe en umenneskelig tid i et indisk fængsel. Herefter, hvis det i sig selv ikke var nok, optrådte han også i Bollywood-film og kæmpede med mujahedinerne i Afghanistan. Det er også en bog der beskriver Indien så man føler man er der og har smukke beskrivelser af venskaber. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr_Swingking 407 Skrevet 31. Marts, 2020 @Gh0st hvis du er til sci-fi, og har mod på engelske bøger.. Så er Michael R. Hicks fantastisk.. Noget af det bedste jeg har læst.. Start med first contact serien... Eller harvest trilogien... Og så slut af med In her name bøgerne 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vigilante61 49 Skrevet 31. Marts, 2020 Bill Bryson “ en kort historie om alting” Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg