Onslow 15849 Skrevet 25. Marts, 2020 warmgun skrev, for 2 minutter siden: Var det dig, der sad udenfor Brugsen i dag? Nej, jeg var i hangaren for at kigge lidt til flyet, og ham, jeg havde aftalt at mødes med, gav et forskrækket hop, da han så mig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 25. Marts, 2020 Vis jeres lokale frisør dette link: Pii saloner https://www.frisorpii.dk/ Min lokale frisør har i lyn tempo, fået en webshop på benene, hvor vi kan købe alle de produkter hun har på hylden, gavekort til sig selv, og andre på de ydelser de lever af til daglig. Jeg har købt en herreklipning til mig selv til 360 kr, og hun er i den grad på, på facebook, og med god lokal opbakning. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 25. Marts, 2020 (edited) Jeg ser i dag flere og flere erhvervsdrivende, der pt har lukket, udbyde gavekort til deres forretning, hvor man f.eks. betaler kr. 500 og,så får et gavekort på kr. 600. Sådanne annoncer/opslag har jeg set alene i dag 4 af på de sociale medier fra erhvervsdrivende, alle sammen med at man får et gavekort på lidt mere end hvad man har betalt Det er åbenbart sådan de vurderer, at de bedst kan få os danskere til at købe gavekort. Og lad være med at misforstå mig. Det er blot hvad jeg og formentlig flere andre kan konstatere, hvordan andre erhvervsdrivende griber det an. Og det er faktisk ikke rart at se sin yndlingsrestaurant på den måde bede om penge, de skrev direkte at de havde store problemer økonomisk, så et gavekort blev købt, og hvad jeg har sparet ved at købe, de 100 kr får de i drikkepenge når de åbner, jeg havde nemlig kun mulighed for i “shoppen” at købe de gavekort, hvor man får lidt ekstra i forhold til det man betaler for. Redigeret 25. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 25. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Vis jeres lokale frisør dette link: Pii saloner https://www.frisorpii.dk/ Min lokale frisør har i lyn tempo, fået en webshop på benene, hvor vi kan købe alle de produkter hun har på hylden, gavekort til sig selv, og andre på de ydelser de lever af til daglig. Jeg har købt en herreklipning til mig selv til 360 kr, og hun er i den grad på, på facebook, og med god lokal opbakning. Venlig hilsen Rejsenetværk Ej Rejse, 360 kr. for at blive klippet, får du ekstraservices med i handlen, ellers prøv at tænke på, at hendes timeløn matcher en lagenartists. Jeg giver 100 danske kroner for at få klippet både hår og skæg, og det er frisøren godt tilfreds med, men det tager også højst 10 minutter, hvilket er en sidegevinst, for så slipper jeg for at høre alt det plidderpladder smaltalk, som den branche ellers er så berømt for. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Barske Rødskæg 903 Skrevet 25. Marts, 2020 Onslow skrev, for 1 time siden: Ej Rejse, 360 kr. for at blive klippet, får du ekstraservices med i handlen, ellers prøv at tænke på, at hendes timeløn matcher en lagenartists. Jeg giver 100 danske kroner for at få klippet både hår og skæg, og det er frisøren godt tilfreds med, men det tager også højst 10 minutter, hvilket er en sidegevinst, for så slipper jeg for at høre alt det plidderpladder smaltalk, som den branche ellers er så berømt for. Den frisure har jeg også. En hovedreparation til 100,00 kr., og en 50er for en flaske Astronaut shampo 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 25. Marts, 2020 (edited) Onslow skrev, for 1 time siden: Ej Rejse, 360 kr. for at blive klippet, får du ekstraservices med i handlen, ellers prøv at tænke på, at hendes timeløn matcher en lagenartists. Jeg giver 100 danske kroner for at få klippet både hår og skæg, og det er frisøren godt tilfreds med, men det tager også højst 10 minutter, hvilket er en sidegevinst, for så slipper jeg for at høre alt det plidderpladder smaltalk, som den branche ellers er så berømt for. Rejses frisure skal passe til den nyindkøbte garderobe. Jeg tror nu i øvrigt, at herreklip nemt koster 250+. Redigeret 25. Marts, 2020 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 25. Marts, 2020 Onslow skrev, for 1 time siden: Ej Rejse, 360 kr. for at blive klippet, får du ekstraservices med i handlen, ellers prøv at tænke på, at hendes timeløn matcher en lagenartists. Jeg giver 100 danske kroner for at få klippet både hår og skæg, og det er frisøren godt tilfreds med, men det tager også højst 10 minutter, hvilket er en sidegevinst, for så slipper jeg for at høre alt det plidderpladder smaltalk, som den branche ellers er så berømt for. Det kan jo være, at han også har problemer med at skelne mellem “ne” og “li”. Hvis han bliver kneppet for 360kr, er det ekstremt billigt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 25. Marts, 2020 Onslow skrev, for 1 time siden: Ej Rejse, 360 kr. for at blive klippet, får du ekstraservices med i handlen, ellers prøv at tænke på, at hendes timeløn matcher en lagenartists. Jeg giver 100 danske kroner for at få klippet både hår og skæg, og det er frisøren godt tilfreds med, men det tager også højst 10 minutter, hvilket er en sidegevinst, for så slipper jeg for at høre alt det plidderpladder smaltalk, som den branche ellers er så berømt for. Grunden er at min frisørmester, af princip kun ansætter faguddannede frisører, der har taget den fireårige læretid. Hun ansætter ikke nogle der har taget en selvbetalt 1 årig udgave af den 4 årige uddannelse. Hun har altid selv en elev i lære, derfor vil jeg godt give 360 kr, for at støtte en salon der holder faget i live. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 25. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden: Grunden er at min frisørmester, af princip kun ansætter faguddannede frisører, der har taget den fireårige læretid. Hun ansætter ikke nogle der har taget en selvbetalt 1 årig udgave af den 4 årige uddannelse. Hun har altid selv en elev i lære, derfor vil jeg godt give 360 kr, for at støtte en salon der holder faget i live. Venlig hilsen Rejsenetværk Det er der ingen faguddannede frisører, der gør. Tror prisforskellene tit ligger i lokaleomkostninger.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 25. Marts, 2020 Det er med foragt i stemmen, at min frisørmester og hendes frisørsvende omtaler: Frisøruddannelse - 12 mdr (dag) Københavns Frisørskole https://www.studentum.dk/skole/koebenhavns-frisoerskole/frisoeruddannelse-12-mdr-dag-328682 Efter deres mening findes der kun en rigtig frisøruddannelse: Frisør https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser/foedevarerjordbrugogoplevelser/frisoer Eftersom at hun og hendes kolleger, selv tager et medansvar for at unge mennesker, stadig kan stå i mesterlære, og ikke kun aftager dem som andre mestre har udklækket. Så er jeg flintrende ligeglad med at jeg kan blive klippet for det halve andre steder, hvor hverken indehaver eller ansatte selv er faguddannet frisør. Så ofte bliver jeg heller ikke klippet, at det boner ud på bundlinjen. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 25. Marts, 2020 (edited) Aros skrev, for 4 timer siden: Og det er faktisk ikke rart at se sin yndlingsrestaurant på den måde bede om penge, de skrev direkte at de havde store problemer økonomisk, så et gavekort blev købt, og hvad jeg har sparet ved at købe, de 100 kr får de i drikkepenge når de åbner, jeg havde nemlig kun mulighed for i “shoppen” at købe de gavekort, hvor man får lidt ekstra i forhold til det man betaler for. Det smukkeste ved det træk Aros er, at du jo godt ved, at du i værste fald risikerer at miste de penge. Men du vælger at se den risiko, som den mindste af 2 onder. Det at din yndlingsrestaurant stadig risikerer at gå konkurs, i værste fald selvom du og I køber de gavekort. Nu handler det om en eneste ting, og det er at os, der stadig har vores på det tørre går sammen om at købe de gavekort, hos restauranter, frisører og andet godt folk. Men i det små, efter evne og på et plan, hvor eget potentielle tab er lille. I bedste fald organiserer vi os i lukkede beboer netværk, og i andre interessefællesskaber på facebook, om at være så mange som muligt, der koordineret samtidig, køber eksempelvis det gavekort på 600 kr, som du har købt. 10 -15 gavekort af 600 kr, så begynder det at ligne en vej til overlevelse for restauranten, måske x 10 -15 ved at gå viralt på facebook? Og går restauranten alligevel i værste fald konkurs, har hver eneste køber kun tabt sine 600 kr. Det er samfundssind Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 25. Marts, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 26. Marts, 2020 holstebronx skrev, for 14 timer siden: Ah men altså... Hvordan skal jeg få penge retur fra Jennifer Romantica, hvis hun stopper? Jeg kender ikke hendes rigtige navn, jeg har aldrig set hendes ansigt, så jeg ville ikke engang kunne opsøge hende en mørk aften Betragt det på linie med en investering. På børsen kan det gå både op og ned, men jeg vil faktisk tro, at en glædespige er mere stabil end dagens volatile aktiekurser. Jeg ville godt turde investere, for de er jo ikke alle Veri-piger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 26. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 14 timer siden: Vis jeres lokale frisør dette link: Pii saloner https://www.frisorpii.dk/ Min lokale frisør har i lyn tempo, fået en webshop på benene, hvor vi kan købe alle de produkter hun har på hylden, gavekort til sig selv, og andre på de ydelser de lever af til daglig. Jeg har købt en herreklipning til mig selv til 360 kr, og hun er i den grad på, på facebook, og med god lokal opbakning. Venlig hilsen Rejsenetværk Hæhæ, hvordan ser er virtuel klipning ud? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 26. Marts, 2020 Aros skrev, for 14 timer siden: Jeg ser i dag flere og flere erhvervsdrivende, der pt har lukket, udbyde gavekort til deres forretning, hvor man f.eks. betaler kr. 500 og,så får et gavekort på kr. 600. Sådanne annoncer/opslag har jeg set alene i dag 4 af på de sociale medier fra erhvervsdrivende, alle sammen med at man får et gavekort på lidt mere end hvad man har betalt Det er åbenbart sådan de vurderer, at de bedst kan få os danskere til at købe gavekort. Og lad være med at misforstå mig. Det er blot hvad jeg og formentlig flere andre kan konstatere, hvordan andre erhvervsdrivende griber det an. Og det er faktisk ikke rart at se sin yndlingsrestaurant på den måde bede om penge, de skrev direkte at de havde store problemer økonomisk, så et gavekort blev købt, og hvad jeg har sparet ved at købe, de 100 kr får de i drikkepenge når de åbner, jeg havde nemlig kun mulighed for i “shoppen” at købe de gavekort, hvor man får lidt ekstra i forhold til det man betaler for. Jeg synes, det er en fin ide. Jeg ville også nødigt se min yndlingsrestaurant dreje nøglen om. Så dét at købe et gavekort er det samme som at yde et lån. Man får ikke renter, men man får glæden ved fortsat at kunne spise der, når vi kommer "ud af tunellen". Og jeg vil vædde med, at det fremover bliver husket positivt på restauranten. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 26. Marts, 2020 Onslow skrev, for 13 timer siden: Ej Rejse, 360 kr. for at blive klippet, får du ekstraservices med i handlen, ellers prøv at tænke på, at hendes timeløn matcher en lagenartists. Jeg giver 100 danske kroner for at få klippet både hår og skæg, og det er frisøren godt tilfreds med, men det tager også højst 10 minutter, hvilket er en sidegevinst, for så slipper jeg for at høre alt det plidderpladder smaltalk, som den branche ellers er så berømt for. Det er nok gyngerne og karusellerne. Min nevø er stort set pilskaldet, men udregner man frisørens pris på timebasis for at "behandle" hans tonsur (ja, i dag bliver man ikke klippet, men i tidens nysnak "behandlet"), så burde han, altså frisøren, være millionær. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 26. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 11 timer siden: ... Hun har altid selv en elev i lære, derfor vil jeg godt give 360 kr, for at støtte en salon der holder faget i live. Jeg kommer i en salon med tærskelækre iranske kvinder i 30'erne. Jeg nyder i den grad at blive nusset i hovedbunden af dem, og når jeg går forbi salonen på vej til supermarkedet, vinker de altid. Og alt dette betaler jeg kun 200 kr. for. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 26. Marts, 2020 Borende X skrev, for 20 minutter siden: Jeg kommer i en salon med tærskelækre iranske kvinder i 30'erne. Jeg nyder i den grad at blive nusset i hovedbunden af dem, og når jeg går forbi salonen på vej til supermarkedet, vinker de altid. Og alt dette betaler jeg kun 200 kr. for. Det kunne så også godt friste mig, forstår at du hygger dig Jeg har som sådan ikke noget imod ufaglærte, og billige små etniske saloner. De er et godt alternativ til ældre mænd, med måske små indkomster, pensionister mfl. Og ja også nogle med bedre råd, hvis de foretrækker at komme der. Jeg vil selv kunne finde på det, hvis jeg bliver arbejdsløs, men så længe jeg ikke er det, vil jeg gerne komme i den samme salon som jeg er kommet hos i årevis, og er en tilfreds kunde hos. At ejer og personale så har holdninger til eget fag, og også i handling viser at de gør deres til at frisør, stadig skal være et rigtigt fag, hvor du kan komme i mesterlære, aftvinger hos mig en respekt, der gør at jeg som kunde, også gerne betaler en, i øvrigt ikke høj pris i København for at blive klippet hos en rigtig frisør. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 26. Marts, 2020 Borende X skrev, 1 time siden: Betragt det på linie med en investering. På børsen kan det gå både op og ned, men jeg vil faktisk tro, at en glædespige er mere stabil end dagens volatile aktiekurser. Jeg ville godt turde investere, for de er jo ikke alle Veri-piger. Med Jennifer går det da også op og ned - hvis ikke det er frem og tilbage... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 26. Marts, 2020 (edited) Aros skrev, for 14 timer siden: Rejses frisure skal passe til den nyindkøbte garderobe. Jeg tror nu i øvrigt, at herreklip nemt koster 250+. Ja og garderoben samler støv, mens den forbliver ubrugt til alle de lejligheder, hvor den er tiltænkt brug Tidligst til efteråret, forventer jeg anledninger til at klæde mig pænt, for at forbruge pænt hvor jeg/vi går ud. Forhåbentlig er samfundet oppe i omdrejninger igen inden efteråret. Men om alt går vel, er jeg igen arbejdsramt indtil efteråret. Bliver jeg arbejdsløs, har jeg alligevel ikke råd til at klæde mig pænt, for at forbruge pænt. Men uanset, andre er allerede hårdere ramt, end jeg i værste fald har udsigt til at kunne blive ramt. Nogle kæmper en daglig kamp for at overleve. Mine tanker går til dem. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 26. Marts, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 26. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 8 minutter siden: Ja og garderoben samler støv, mens den forbliver ubrugt til alle de lejligheder, hvor den er tiltænkt brug Tidligst til efteråret, forventer jeg anledninger til at klæde mig pænt, for at forbruge pænt hvor jeg/vi går ud. Så må vi håbe, at du forbliver ven med både badevægten og møllene 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7416 Skrevet 26. Marts, 2020 Borende X skrev, for 9 timer siden: Betragt det på linie med en investering. På børsen kan det gå både op og ned, men jeg vil faktisk tro, at en glædespige er mere stabil end dagens volatile aktiekurser. Jeg ville godt turde investere, for de er jo ikke alle Veri-piger. Jeg har før læst spørgsmål som "Hvad blev der af Frække Gerda?" Men jeg har ved gud aldrig hørt spørgsmålet "Hvad blev der af Novonordisk?" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4169 Skrevet 26. Marts, 2020 holstebronx skrev, for 1 minut siden: Jeg har før læst spørgsmål som "Hvad blev der af Frække Gerda?" Men jeg har ved gud aldrig hørt spørgsmålet "Hvad blev der af Novonordisk?" Næ, men hvad blev der af B&W, Eltra og Arena. Hvad blev der der af Schous Sæbehus?, og hvad blev der af den lille købmand på hjørnet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7416 Skrevet 26. Marts, 2020 warmgun skrev, for 9 minutter siden: Næ, men hvad blev der af B&W, Eltra og Arena. Hvad blev der der af Schous Sæbehus?, og hvad blev der af den lille købmand på hjørnet? Ok, jamen så invester pengene hvor I vil Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 26. Marts, 2020 (edited) holstebronx skrev, for 12 minutter siden: Ok, jamen så invester pengene hvor I vil Vi betragter jo ikke de gavekort som en investering, men som en håndsrækning til ens faste frisør salon, eller ens yndlings restaurant. Vi håber bare på at de overlever, og gør de ikke, er vi mere kede af det, end at vi samtidig har mistet en beskeden sum. Vi er udmærket klar over at vi risikerer at miste de penge, og at vi nok både skal kunne blive klippet og bespist, når denne krise er ovre, hvis vores faste frisør salon eller stam-restaurant lukker. Men for os vil der altid være en tid før de lukkede, hvis de lukker, og en tid efter de lukker, hvis de gør. I sidstnævnte tilfælde vil tiden efter, bare aldrig blive den samme. Og det er ikke kun trist for vores frisør og restauratør, det er også rigtig trist for os selv Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 26. Marts, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9929 Skrevet 26. Marts, 2020 Borende X skrev, for 9 timer siden: Jeg kommer i en salon med tærskelækre iranske kvinder i 30'erne. Jeg nyder i den grad at blive nusset i hovedbunden af dem, og når jeg går forbi salonen på vej til supermarkedet, vinker de altid. Og alt dette betaler jeg kun 200 kr. for. Får man bryster i nakken? Hvis der nogensinde er andre end min kone der skal klippe mig må det være kriterie nr. 1. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg