Hop til indhold
Æ´Synderjyde

Summen af laster er konstant

Recommended Posts

Som overskriften antyder, må jeg nok tilstå, at det gamle ordsprog eller talemåde om, at summen af laster er konstant. 
Ikke fordi jeg nu har lagt hjernen i blød, format finde en last til at erstatte en anden, det skete bare som et kæmpestort savn, måske har min sparsomme søvn, sådan helt ubevist givet mig lysten igen. 
Jeg har jo ligesom de fleste andre, lagt købesex på hylden. Træner ikke mere i mit træningscenter, hvor jeg ellers, når jeg er hjemme, har en stående aftale med to hold gode venner. Så det plejer st være minimum to gange træning om ugen. Ofte mere, idet jeg ofte tilbringer mine nætter ude på diverse hoteller, hvor der tit er rigtig gode trænings muligheder. Men istedet er jeg nu igen begyndt at løbe, ja faktisk næsten hver dag. Og dermed har jeg let ved at holde den afstand Mette og Søren anbefaler. Skulle jo nødig have Torkild på nakken. 
Tilbage til min nye last, eller rettere, min genfundne ladt. Lagde egentlig, troede jeg, cigaretterne på hylden for snart 25 år siden. Det var ungdoms kådhed, der gjorde jeg startede. Og mens jeg læste først på gymnasiet og senere på universitetet, var det dengang næsten et must at ryge. I hvert fald til de mange fester, man dengang i studietiden løb til hele tiden. Da jeg lagde cigaretterne på hylden, røg jeg vel 5-10 om dagen. Til fester meget mere, men kunne også sagtens lade være i flere dage. Derfor var det hverken svært, eller noget jeg brugte megen energi på at gøre. Stoppede bare. 
Men pludselig fredag ved middagstid, fik jeg en dyb og stærk trang til at ryge en cigaret. En sf mine ansatte på kontoret er ryger, men er nu hjemmearbejdende, og jeg ved hun ofte har cigaretter liggende i hendes skrivebords skuffe. Jeg snuppede en og gik ned i kælderen under kontoret, hvor vi har arkiv. Tændte cigaretten og indhalerede dybt, og var ved at falde omkuld. Både fordi jeg hostede som en åndsvag, øjnene løb i vand. Kunne næsten ikke trække vejret, det føltes som om, en havde givet mig en ordentlig mavepuster. Samtidig med, blev jeg svimmel og det kriblede i mine arme og hænder. Næsten som når blodomløbet bliver forhindret og det snurrer og kribler. Jeg røg hele cigaretten, gik ud på det lille toilet vi har i kælderen, skyllede skoset ud i toiletter. Drak lidt vand og gurglede mund. 

Nu søndag nat kl 01,50 ryger jeg den sidste i min pakke cigaretter nummer to. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 6 timer siden:

Som overskriften antyder, må jeg nok tilstå, at det gamle ordsprog eller talemåde om, at summen af laster er konstant. 
Ikke fordi jeg nu har lagt hjernen i blød, format finde en last til at erstatte en anden, det skete bare som et kæmpestort savn, måske har min sparsomme søvn, sådan helt ubevist givet mig lysten igen. 
Jeg har jo ligesom de fleste andre, lagt købesex på hylden. Træner ikke mere i mit træningscenter, hvor jeg ellers, når jeg er hjemme, har en stående aftale med to hold gode venner. Så det plejer st være minimum to gange træning om ugen. Ofte mere, idet jeg ofte tilbringer mine nætter ude på diverse hoteller, hvor der tit er rigtig gode trænings muligheder. Men istedet er jeg nu igen begyndt at løbe, ja faktisk næsten hver dag. Og dermed har jeg let ved at holde den afstand Mette og Søren anbefaler. Skulle jo nødig have Torkild på nakken. 
Tilbage til min nye last, eller rettere, min genfundne ladt. Lagde egentlig, troede jeg, cigaretterne på hylden for snart 25 år siden. Det var ungdoms kådhed, der gjorde jeg startede. Og mens jeg læste først på gymnasiet og senere på universitetet, var det dengang næsten et must at ryge. I hvert fald til de mange fester, man dengang i studietiden løb til hele tiden. Da jeg lagde cigaretterne på hylden, røg jeg vel 5-10 om dagen. Til fester meget mere, men kunne også sagtens lade være i flere dage. Derfor var det hverken svært, eller noget jeg brugte megen energi på at gøre. Stoppede bare. 
Men pludselig fredag ved middagstid, fik jeg en dyb og stærk trang til at ryge en cigaret. En sf mine ansatte på kontoret er ryger, men er nu hjemmearbejdende, og jeg ved hun ofte har cigaretter liggende i hendes skrivebords skuffe. Jeg snuppede en og gik ned i kælderen under kontoret, hvor vi har arkiv. Tændte cigaretten og indhalerede dybt, og var ved at falde omkuld. Både fordi jeg hostede som en åndsvag, øjnene løb i vand. Kunne næsten ikke trække vejret, det føltes som om, en havde givet mig en ordentlig mavepuster. Samtidig med, blev jeg svimmel og det kriblede i mine arme og hænder. Næsten som når blodomløbet bliver forhindret og det snurrer og kribler. Jeg røg hele cigaretten, gik ud på det lille toilet vi har i kælderen, skyllede skoset ud i toiletter. Drak lidt vand og gurglede mund. 

Nu søndag nat kl 01,50 ryger jeg den sidste i min pakke cigaretter nummer to. 

Tror, det er sundere at besøge GP’er. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

At summen af lasterne er konstant er et gennemgående tema i Tage Danielssons "Manden der holdt op med at ryge" (men udtrykket er nok ældre). Den kunne måske være god at kaste sig over imens karantænen står på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 7 timer siden:

Nu søndag nat kl 01,50 ryger jeg den sidste i min pakke cigaretter nummer to. 

Jeg er oprigtig trist over at læse dette, og håber inderligt at du holder op med at ryge igen øjeblikkeligt, for aldrig at begynde igen.

Håber at der er nogle i dit netværk, og eller familie der vil sige det samme til dig.

I den bedste mening!

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

For satan altså :( det må du stoppe med! Især hvis du blev så hamrende nikotinskæv, det rammer ellers kun mig når jeg har tømmermænd

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt opfølgning på min last. 
Jeg er ikke blevet rygeafhængig - Endnu - Men har da siden jeg stjal den første cigaret i sidste uge, fået røget mig igennem næste 4 pakker. Og kan sagtens undvære smøgerne, men alligevel drager de mig en smule. Specielt når jeg er presset. Og ved gud jeg er presset i disse dage. Har i dag endnu ikke røget en eneste, men ryger nok en på vejen hjem. Er hjemme i Danmark igen, efter et par dage i Tyskland og Holland. Så jeg vil nok stoppe bilen, gå en tur langs vandet, som jeg ofte gør på vejen hjem. 
Men til beroligelse for de af jer, som har udtrykt bekymring for min last, så bliver cigaretterne lagt på hylden, senest når vi er ude på den anden side af alt dette her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...