Hop til indhold
HJÆÆLP

Håber at nogen kan forklare dette

Recommended Posts

Hej HJÆÆP

Jeg kan også høre den lyd du refererer til, men har intet konkret bud på, hvad det er.

Jeg fik lavet en lydtest på hospital for mange år siden og fandt ud af, at min hørelse opfanger især meget lavfrekvente lyde, som de fleste ikke kan høre, men hvad det er du, (og jeg), hører, aner jeg ikke, men mit kom også lige pludseligt en dag og fik det fysisk dårligt og lyder som du beskriver den.

Der er åbenbart andre der også lider af det samme, fik jeg af vide og kan stamme fra lydoverfølsomhed pga, at ens hørelse ikke er i stand til at lukke af for højfrekvente og lavfrekvente lyde, hvilket jeg fik at vide på hospitalet.

Det er ikke alle der generes af denne brummelyd og de fleste kan ikke høre den ej heller føle den, men for mit vedkommende, så er den ikke så slem mere og aftaget ret så meget.

Så mit råd, er, at du går til din læge og bliver henvist til hospitalet og får lavet en lydtest og eventuelt en maskering, hvilket er et slags høreapparat der flytter dit fokus væk fra den lyd du hører og føler.

I øvrigt, så ignorer dem der skriver tåbelige kommentarer! 

Kanin

Del dette indlæg

Link til indlæg
HJÆÆLP skrev, for 9 timer siden:Jeg hører denne lyd: MN MN MN MN MN MN. Prøv at lukke munden og sig bogstaverne med lukket mund. Denne irriterende lyd hører jeg. Lyden er meget ensformig, slet ikke som musik eller tale, og det føles som om lyden vibrerer. Den vibration mærker jeg også i min krop, men kun indeni, ikke som en rysten udvendig. 

Tror det er tinitus, men at det skyldes du kan høre hjerteslaget, eller rettere blodet der pumpes til hjernen som passerer tæt forbi øret. 
Jeg har det og det skyldes en forandring i kæben som er opstået, knogler holder Jo heller ikke evigt.

nogle gange kan jeg også føle rytmen og se blodet pumpe i venerne på ben eller arme i samme rytme, men der kan også gå dage uden jeg hører eller tænker på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
C50 skrev, for 9 timer siden:

Det mest klamme i det hen her tråd er, de fleste ville sige det var Nora / Agetha som stod bag.

Det er det ikke og bemærk at Nora er ude og væk, Agetha er ude og det har aldrig været ulovligt med forskellige pigenavne, vel? Der findes mange forskellige kaldenavne :)

Desuden gælder det, at den stærkeste er hende som forlader branchen når lysten er væk. Så måske skal vi overveje, hvilken psyke som er stærkest? Er det hende som forlod og kan forlade kontra dem som sidder her med moralsk ynk? 

Svaghed er prisens leje. Eller er købsprisen en svaghed? 

:) 

Begyndende personforstyrelser vil jeg gætte på her, skizofreni, hvor mange aliasser har du egentlig haft @C50

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Lady C skrev, for 10 timer siden:

Det jeg tænker er at jeg - hvis jeg var dig - i første omgang ville invitere en ven eller familiemedlem hjem og spørge ham/hende om vedkommende hørte det samme som dig. Og gør vedkommende det, ja så er det bare om at få opklaret hvor lyden kommer fra.  Men kan vedkommende derimod ikke høre noget, synes jeg du skal booke en tid hos din læge 

Jeg er på linje med @LadyC . det kan være lavfrekvens fra en transformatorstation, er der sådan en i nærheden?

Ikke alle kan høre det, men som skrevet, prøv at få en til at lytte med, en som har en ok hørelse, eller er det til Lægen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie
HJÆÆLP skrev, for 11 timer siden:

Jeg håber i dette Forum at få nogle mulige svar på, hvad det er, der sker og hvad jeg skal gøre. Dette har intet med sex at gøre, men jeg håber at få nogens hjælp til dette. Jeg vil klage, men ved ikke hvad jeg skal klage over, fordi jeg ikke ved, hvad det er. 
Det begyndte ved juletid: Jeg hører denne lyd: MN MN MN MN MN MN. Prøv at lukke munden og sig bogstaverne med lukket mund. Denne irriterende lyd hører jeg. Lyden er meget ensformig, slet ikke som musik eller tale, og det føles som om lyden vibrerer. Den vibration mærker jeg også i min krop, men kun indeni, ikke som en rysten udvendig. Følelsen er frygtelig. Denne dirren flytter sig rundt i min krop, især i benene, men også i overkroppen. Her føles det ligesom, når man er nervøs. Jeg kan simpelthen mærke, efterhånden som der bliver skruet op for styrken, og her begynder mine trommehinder at vibrere. Selv mit syn påvirkes, for hvis jeg bruger computer eller ser TV, bliver teksten sløret. Det er virkelig hjerne tortur. Det forpester min nattesøvn, døgnrytme, ja hele mit liv.
Først spekulerede jeg på, om min overbo havde anskaffet sig en robotstøvsuger som fik det hele til at vibrere, men den kan ikke køre så længe ad gangen. Ihvertfald passede det med, at det hele gik i gang, samtidig med at hun kom hjem et sted mellem klokken 22 og 02, fordi jeg samtidig begyndte at høre skridt ovenpå, og at de gik i bad. Og så står det på i flere timer.
Jeg er typen, der ikke er god til at brokke mig ansigt til ansigt, og gudskelov, at jeg aldrig gik derop. For så havde hun da virkelig troet, at jeg var psykisk syg.
Jeg var heldig at finde hende på Facebook og spurgte, om det var hendes anlæg, der frembragte den modbydelige lyd. Hun bedyrede, at hun intet anlæg har, ikke ser TV om natten og ligger i sin seng kl 22.
Så gik det op for mig, at de lyde, jeg troede kom oppefra, i virkeligheden kommer fra min genbo, altså dem der bor i næste opgang.
Siden har jeg 2 gange som en anden spion lusket rundt om bygningen, og ganske rigtigt: Der er mørkt hos min overbo og fuldt blus hos genboen.
Men hvad er det han foretager sig/har tændt. Hvis det er en subwoofer, hvorfor hører jeg så intet musik. Det var sgu nemmere at klage over høj musik om natten.
Inden jeg kontaktede min overbo, snakkede jeg med hendes genbo, altså min genbos overbo, som intet hører/mærker.
Hvorfor er jeg den eneste, der hører og mærker det her. Eller har han et løbebånd, for det kunne passe med den enerverende lyd, og at der bliver skruet op og ned. Hjælp mig, inden jeg havner på den lukkede.

Som andre skriver, få afklaret om andre også hører dette :) tvivlen og frygten for at det er indbildsk, er faktisk nok til at gøre en sindssyg i sig selv 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Misjo1 skrev, for 45 minutter siden:

Jeg er på linje med @LadyC . det kan være lavfrekvens fra en transformatorstation, er der sådan en i nærheden?

Ikke alle kan høre det, men som skrevet, prøv at få en til at lytte med, en som har en ok hørelse, eller er det til Lægen.

kan også være en af de store vindmøller - de kan give så kraftig brummen og lavfrekvent støj at det er umuligt at styre ringmuskel-funktionen og det kan medføre spontan tarmtømning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
kenderen skrev, for 3 minutter siden:

kan også være en af de store vindmøller - de kan give så kraftig brummen og lavfrekvent støj at det er umuligt at styre ringmuskel-funktionen og det kan medføre spontan tarmtømning.

Nu bor ts i et område med boligblokke. Tror ikke at der er vindmøller der. 

Tarmtømning? Det har jeg ikke hørt før? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
kenderen skrev, for 4 timer siden:

umuligt at styre ringmuskel-funktionen og det kan medføre spontan tarmtømning.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Så er det derfor der altid lugter af lort herude på landet :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...