Hop til indhold
Guest DygtigMaler

Aktier for begynder

Recommended Posts

Guest DygtigMaler

Jeg er rigtig glade for alle jeres input skal i vide og beslutter jeg mig hen over de næste par mdr at investere 100.000 kr el mere, så blir det til formål til evt pensions alder om 15-18 år når jeg er 65-68 år, hvis ikke coronaen el andre virus har taget livet af mig inden ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

med en ditto på 15-18 år, burde der være rum til både op- og nedture – samt de løbende afkast ikke at forglemme

Enig. Med en horisont af den længde, så ville jeg heller ikke være bekymret for at gå ind nu, forudsat en stor risikospredning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
pacer skrev, den 20.3.2020 at 08:56:

Ja jeg ser sort på tingene det er der ingen tvivl om.
Det er jo rigtig at markedet altid kommer sig over tid, det gør det også her. Men hvis vi skal gennem en byge af konkurser kan man ikke vide sig sikker ret mange steder og som nybegynder er det nok ekstra svært at gennemskue. Man kan vælge indexfonde men det lyder ikke til det er sådan noget dygtigmaler sigter efter.

De -0.75 % kan vise sig at være en god investering.

Alle lamper blinker når både aktier og ældelmetal falder samtidigt med renten stiger.

Jeg ville vente til signalerne er mere tydelige for en optur og så køre en ret stram Stop loose strategi.

Se 2-3 år frem - hvordan tror du vores samfund ser ud? Personligt tror jeg at denne virus er tæt på glemt. Tænk blot på at vi stort set allerede har glemt en finanskrise der varede i 4-5 år! Og kommer vi tilbage til “normale” tider, så kan der gøres gode køb lige nu. ISS, FLS, Danske Bank etc

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 9 timer siden:

Se 2-3 år frem - hvordan tror du vores samfund ser ud? Personligt tror jeg at denne virus er tæt på glemt. Tænk blot på at vi stort set allerede har glemt en finanskrise der varede i 4-5 år! Og kommer vi tilbage til “normale” tider, så kan der gøres gode køb lige nu. ISS, FLS, Danske Bank etc

Lige modsat dig så tror jeg ikk denne krise er glemt på nogen måde, den vil trække spor i mange år og kommer til at overgå finanskrisen.

Jeg tror det er hvad man kunne kalde en worldwide disruption.

Har dog én aktie tilbage i pf men lurer også på om jeg burde sælge den også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
DygtigMaler skrev, den 19.3.2020 at 16:28:

Hej

Ved godt der lige har været en tråd om Aktier.

Jeg har en god ven som har handlet aktier i mange år og har et rigtig fornuftigt afkast af det og han spurgte mig forleden om jeg kunne være interreseret i at komme med på aktie vognen når nu aktierne styrt dykker pt så vil der være et godt tid at komme ind.

Han vil sagtens kunne råde mig til hvilke aktier jeg skulle kigge efter, men syntes også det kunne være sjovt vi kunne sparre sammen om ville aktier jeg skulle invitere i .

Han foreslog en 2-3 aktier med lang løbetid som ikke var så risiko fyldt, så der måske kunne være lidt til pensionen om 15-18 år .

Jeg får jo ingen renter af mine penge i banken .

Jeg havde forestillet mig at insistere ca 250.000 kr er det for meget eller lidt ?

Nogen som vil gi lidt sparring eller hvor jeg kunne kigge henne, har altid haft lyst til det med aktier, men er aldrig rigtig kommet igang pga manglende viden :-) 

På forhånd tak..

ps havde noget Norsk i tankerne pga den norske krone er faldet en del eller noget medicin, pga alt det med corona og virus, fodboldhold og lign ville jeg ikke turde at investere i.

Jeg har handlet med aktier i rigtigt mange år, jeg vil aldrig selv komme med nogle anbefalinger til nogle, der er nogle ting du skal have styr på, når du køber aktier køber du en del af et selskab. Du må aldrig købe noget at du ikke forstår, det vigtigste er spred dine aktier, hvis du køber for 200000 kr feks. Så ville jeg sprede det i 10 forskellige slags aktier i forskellige brancher og lande. Jeg har 3 forskellige portfolio hvor jeg bruger forskellige strategier, den jeg tjener mest ved er at køb og hold. Men hvis du ikke har til til at lave analyser på firmaer, så køb etf'er  der køber man en andel i et firma som kan dække den danske c25 index eller tyske dax mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man har sin pensionsopsparing i aktier i disse måneder og er et par år før pensionsalderen, 55-69 år,  må man næsten være grædefærdig pga den verdensomspændende Coronapandeni..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...