Hop til indhold
Syd-regionen

Føtex har vand i sprit dispensorerne

Recommended Posts

tvr skrev, Lige nu:

Det gør dem ikke til svindlere. Og det overskud, er de heller ikke kommet sovende til. De tilbyder hvad mange gerne vil købe.......

Ja, vi kan ligesom ikke overleve uden mad og drikke og så har de selvfølgelig mange varianter..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmalie skrev, for 3 minutter siden:

Det lyder som klorhexidin, problemet med det er bare at det ikke virker i den her sammenhæng.. Er selv hoppet i den fælde.

Det er vist lidt en overdrivelse at det ikke virker. WHO klassificerede det sidst jeg så det som "mindre effektivt", men ikke ineffektivt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
ppd skrev, for 3 minutter siden:

Så må trådstarter besøge dem igen og være sikker på det ikke er vand?

Igen: Du har intet konkret at bygge din påstand om at de er svindlere, på. Den er udelukkende bygget på en overskrift på et anonymt forum, skrevet af en anonym person som tydeligvis godt kan lide at blive forarget, og i øvrigt kun har skrevet dette ene indlæg ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 10 minutter siden:

Det gør dem ikke til svindlere. Og det overskud, er de heller ikke kommet sovende til. De tilbyder hvad mange gerne vil købe.......

Ja. Heldigvis gør andre kæder det samme ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
ppd skrev, for 21 minutter siden:

Ja, vi kan ligesom ikke overleve uden mad og drikke og så har de selvfølgelig mange varianter..

Men de er ikke de eneste der sælger.... så hvis man ikke kan lide dem, er der mange alternativer. Og hvis man godt kan lide dem, kan man jo handle dér....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair
Julius skrev, for 33 minutter siden:

Nej vent lige. I første omgang bør du lave et opslag på Facebook med link til dette opslag, så får du flere input til idéer.

Jeps, og efter det, måske på News, der vil bruge den som "Breaking News" 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 11 minutter siden:

Men de er ikke de eneste der sælger.... så hvis man ikke kan lide dem, er der mange alternativer. Og hvis man godt kan lide dem, kan man jo handle dér....

Heldigvis ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmalie skrev, for 36 minutter siden:

Det lyder som klorhexidin, problemet med det er bare at det ikke virker i den her sammenhæng.. Er selv hoppet i den fælde.

"Desinfektionsmidler med klorhexidin og benzalkoniumklorid har kun meget ringe effekt overfor virus og bør derfor ikke anvendes" - https://apopro.dk/coronavirus

Lige nøjagtig Emmalie, det er ikke kun gætterier og en påstand fra min side, men det står jo sort på hvidt, at klorhexidin og benzalkoniumklorid har ringe effekt overfor virus, men det er der mange tumper her på eroguide, der ikke fatter, det er tydeligt at læse i deres latterlige kommentarer. Jeg har et ben indenfor sundhedssektoren, så derfor vil jeg ikke give mig tilkende, det bør ikke gøre mig mindre troværdig, men der er altid nogle, der ikke forstår alvoren i denne coronatid. 

På sygehuset anvendes der udelukkende sprit af min. 82 % i dispensorerne og ikke andre produkter og de er ved at spare på deres sprit, så alle beholderne der står rundt omkring er fjernet og i stedet sat spritbeholderne op på væggen. 

Havde andre desinfektionsmidler været ligeså effektive, havde sygehuset ikke anvendt den stærke spritduft. Det siger vel sig selv ik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Foreignguy skrev, for 2 minutter siden:

tynd som vand og lugter ikke  

Man må håbe at den nyoprettede @Syd-regionen er stolt af at have skabt forargelse ved at løbe med en halv vind og generalisere ud fra sin misforståelse i en butik til hele den landsdækkende butikskæde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hotshot7000 skrev, for 2 minutter siden:

Hvorfor spørger du ikke bare i butikken nu du er der. Hvorfor stille et så åbenlyst spørgsmål her 

Man slår korset for an sig !!!

Jeg spurgte også en medarbejder i butikken, men han henviste kun til en dispenser med sprit i, så derfor skabte det mistroiskhed hvad der indeholdt i dispensorerne ! Det var jo tyndt som vand og duftede ikke af noget. Min erfaringer siger, jo mindre duft, jo mindre effektivt er desinfektionsmidler og jeg har altid vidst at sprit er det mest effektive midler mod bakterier da det er op til 82/85 % 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

Man må håbe at den nyoprettede @Syd-regionen er stolt af at have skabt forargelse ved at løbe med en halv vind og generalisere ud fra sin misforståelse i en butik til hele den landsdækkende butikskæde.

Man må håbe at Bebop er stolt over sit skriv, ved at tro at jeg er stolt over at skabe forargelse, det er overhovedet slet ikke det, det handler om, men mere hvad føtex har i sin dispensor, som er tyndt som vand. Du tillægger mig noget som ikke passer dit dig, 

Redigeret af Keeper

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Det er vist ikke helt i orden, det der........

Det går nok alt sammen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 17 minutter siden:

Det er vist ikke helt i orden, det der........

Der er nok en der ikke har brug for sit nyoprettede nick ret meget længere ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hjemmeblandet håndsprit baseret på ethanol (husholdningssprit) eller isopropylalkohol er også tyndt som vand - faktisk tyndere end vand, da vand har en større overfladespænding.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Syd-regionen skrev, for 1 time siden:

Tak for oplysningen, arbejder du i Føtex ?

Nej men noget tilsvarende i Salling group og ved de Føtex har fået det samme som os.

faktisk er det til alle de ansatte og kan der vurderes at der er nok til eget brug kan der sættes ud til kunderne i butikken. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Syd-regionen skrev, for 4 timer siden:

Jeg har et ben indenfor sundhedssektoren

Det der ben du har indenfor sundhedssektoren, er det helt rask?

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 4 timer siden:

De kunne vel også have brugt Ethanolgel 85%, men det havde måske været for dyrt for milliardselskabet?

fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Syd-regionen skrev, for 6 timer siden:

Jeg var på føtex i dag for at ville handle stort ind til de næste 2 ugers tid. 

Føtex må være gået død for sprit, for det var så tyndt som vand, det der kom ud af sprit dispensorerne og da jeg duftede til det, havde det overhovedet ingen duft. 

Jeg henvendte mig til en medarbejder og spurgte hvem der fyldte sprit beholderne op, det gjorde en medarbejder. Min kommentar var at der var ingen sprit i beholderne, men VAND !!! Hvad tror i hans svar var ! Han pejede hen på en anden spritbeholder og spurgte om jeg havde prøvet denne, for der var der sprit i. Mit svar var nej og at det var under al kritik at beholderne var fyldt med vand, det er et stort svineri og det måtte han give videre til chefen, for ellers gik jeg videre med det. Medarbejderen sagde at det skulle han nok gøre....ha ha den tror jeg ikke på og inden jeg gik sagde han, at der også var desinficerende væske i beholderen, jeg sagde at det var meget fortyndet, så fortyndet at det ikke har nogen virkning, men at jeg godt kunne regne ud, at de ikke har mere sprit og andet de kan anvende til desinfektion. 

Jeg er dybt forarget, rystet og rasende over at så stor en kæde som føtex, der sælger madvarer snyder med hygiejnen, det er falsk tryghed overfor forbrugerne.

Landt de fleste føtex medarbejder arbejder med handsker på, for at passe på sig selv eller fordi de godt er klar over at der er vand i spritbeholderne. Jeg tror ikke der er så mange der tænker over og opdager at der er vand i beholderne, når de kommer ind i Føtex for at handle.

Jeg overvejer nu hvad der er klogest at gøre, så her har jeg brug for jeres hjælp. Tænker flere senarer.

1. Skrive til føtex på deres hjemmeside, at jeg har opdaget at der er vand i deres spritbeholder. Så de måske hurtigst muligt må finde andre løsninger, for at forhindre corona smitte, jeg tænker om man ikke kan anvende rodalon til dispenserne ! Jeg vil true dem med at hvis de ikke finder en løsningen indenfor 1 time, så melder jeg dem for svindel og jeg kommer ned i butikken for at tjekke/dufte til det væske, der kommer ud af dispensorerne.

2. At jeg ikke kontakter føtex, for nu skal de have en over nakken, men jeg kontakter fødevare ministeren, men frygter at han synes han har andre vigtigere møder og ting at tage sig til for tiden...

Hvad ville i gøre ? 

Du bør da kunne sige dig selv at Salling Group ikke fifler med deres kunder ved at bruge udelukkende vand -  det gør de sgu ikke - prøv lige at tænke lidt ud boksen  - doo:)   jeg tror ham der Bilkamanden bare har joket dig lidt når han siger det med vandet

Igår hvor jeg var ude og gøre indkøb mistede jeg min dyrt indkøbte håndsprit - den blev stjålet. Jeg har altid den lille bøtte med dispenser med i jakkelommen. På vej ind i en butik spritter jeg hænderne inden jeg går ind. Gør indkøbene og ud igen, ned i jakkelommen efter håndspritten; --men den er væk. En eller anden har formået at stikke "klør 5" i lommen og stjæle :angry:

Ingen håndsprit - hvad fanden så ??? På nettet og finder jeg en opskrift på hjemmelavet håndsprit, opskriften er fra en professor på Riget. Opskriften ?? - nej -jeg vil ikke være ansvarlig for hvad i evt. selv begynder at blande , - kig selv på nettet og bliv klogere.

I min hengemte kasse med diverse husholdningkemikalier finder jeg alle de beskrevne ingredienser og tilmed i de krævede specifikationer. Nu har jeg håndsprit igen - og masser af det:) -  og det lugter nøjagtigt som den jeg fik stjålet. Det kan lade sig gøre at blande selv og så til en 1/10 af prisen.

Mange hilsner

Nye tider

- -  og forresten ppd - det kan jo også være at BILKA selv blander håndsprit fordi den færdigblandede håndsprit er mangelvare, En af ingredienserne er vand og tilmed i en væsentlig andel !!!!  - de andre dele kan købes enkeltvis.

Og alligevel tror jeg ikke BILKA selv blander for på den måde påtager de sig et ansvar som de ikke har når der anvendes indkøbt færdigblandet håndsprit.

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Syd-regionen skrev, for 7 timer siden:

Jeg var på føtex i dag for at ville handle stort ind til de næste 2 ugers tid. 

Føtex må være gået død for sprit, for det var så tyndt som vand, det der kom ud af sprit dispensorerne og da jeg duftede til det, havde det overhovedet ingen duft. 

Jeg henvendte mig til en medarbejder og spurgte hvem der fyldte sprit beholderne op, det gjorde en medarbejder. Min kommentar var at der var ingen sprit i beholderne, men VAND !!! Hvad tror i hans svar var ! Han pejede hen på en anden spritbeholder og spurgte om jeg havde prøvet denne, for der var der sprit i. Mit svar var nej og at det var under al kritik at beholderne var fyldt med vand, det er et stort svineri og det måtte han give videre til chefen, for ellers gik jeg videre med det. Medarbejderen sagde at det skulle han nok gøre....ha ha den tror jeg ikke på og inden jeg gik sagde han, at der også var desinficerende væske i beholderen, jeg sagde at det var meget fortyndet, så fortyndet at det ikke har nogen virkning, men at jeg godt kunne regne ud, at de ikke har mere sprit og andet de kan anvende til desinfektion. 

Jeg er dybt forarget, rystet og rasende over at så stor en kæde som føtex, der sælger madvarer snyder med hygiejnen, det er falsk tryghed overfor forbrugerne.

Landt de fleste føtex medarbejder arbejder med handsker på, for at passe på sig selv eller fordi de godt er klar over at der er vand i spritbeholderne. Jeg tror ikke der er så mange der tænker over og opdager at der er vand i beholderne, når de kommer ind i Føtex for at handle.

Jeg overvejer nu hvad der er klogest at gøre, så her har jeg brug for jeres hjælp. Tænker flere senarer.

1. Skrive til føtex på deres hjemmeside, at jeg har opdaget at der er vand i deres spritbeholder. Så de måske hurtigst muligt må finde andre løsninger, for at forhindre corona smitte, jeg tænker om man ikke kan anvende rodalon til dispenserne ! Jeg vil true dem med at hvis de ikke finder en løsningen indenfor 1 time, så melder jeg dem for svindel og jeg kommer ned i butikken for at tjekke/dufte til det væske, der kommer ud af dispensorerne.

2. At jeg ikke kontakter føtex, for nu skal de have en over nakken, men jeg kontakter fødevare ministeren, men frygter at han synes han har andre vigtigere møder og ting at tage sig til for tiden...

Hvad ville i gøre ? 

Træk vejret ..... en enkelt Føtex er jo ikke lig med hele Salling Group.

De Føtex butikker jeg har været i, i denne uge, har haft spritgel ved indgangen, spritgel i butikken og ved alle kasser.

Ta’ fat i butikschefen...... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...