Guest Rust in Peace Skrevet 18. Marts, 2020 Her er mine 5 1/2 bud (i vilkårlig rækkefølge): - The Artist (2012). Fransk s/h stumfilm, der fuldt fortjent vandt 5 x Oscar. Romantisk film, når det er bedst og dybest. 7,9/10 på IMDb. - Nymphomanic, director’s cut (2013). Når sex og Lars von Triers krøllede hjerne leger sammen i 4 timer. Fængslende, betagende, frygtlig og lang. Men lige nu har vi al den tid i verden vi skal bruge. 6,9/10 på IMDb. - The Godfather (1972). Absolut cult-film, fra dengang verden ikke gik helst så stærkt og hvor den italienske mafia var den største skurk af alle. 9,2/10 på INDb - Walk the Line (2005). Stor film og en stor musiker. Hvis ikke man er Johnny Cash fan inden man ser filmen, så er man det bagefter. Her lytter man ikke bare til hans musik, men smager den og mærker den med hver en celle i kroppen. 7,8/10 på IMDb - Blinkende Lygter (2000). Du har sikkert allerede set denne film, der er den måske bedste danske komedie (?!). Dansk humor på højeste plan og en hyldest til nyligt afdøde Ole Thestrup. 7,7 på IMDb - Helium (kortfilm). Hjerteskærende og smuk oscar-vindende dansk kortfilm. Smelter hjertet og får tårerne frem. 7,3 på IMDb. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 18. Marts, 2020 (edited) Rimelig aktuel https://en.m.wikipedia.org/wiki/Contagion_(2011_film) Redigeret 18. Marts, 2020 af ppd Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Marts, 2020 - Goodbye Lenin - Spionernes bro - Goodfellas - The shining - Matador (serie) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1900 Skrevet 18. Marts, 2020 ppd skrev, for 42 minutter siden: Rimelig aktuel https://en.m.wikipedia.org/wiki/Contagion_(2011_film) Efter den kan du så se Outbreak fra 95. https://en.wikipedia.org/wiki/Outbreak_(film) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 18. Marts, 2020 Jeg vil anbefale man ser serien the walking dead. Jeg forudser at de fleste mænd kommer til at se sådan ud hvis dette fortsætter de næste uger, så de ikke må besøge os. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest next Skrevet 18. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 27 minutter siden: Efter den kan du så se Outbreak fra 95. https://en.wikipedia.org/wiki/Outbreak_(film) bagefter skal du se 12 Monkeys 28 days later The Survivors The Hot Zone (serie) Shaun of the dead! Doomsday Helix (serie) Resident Evil The Rain så er den 1 uge gået Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6868 Skrevet 18. Marts, 2020 Min personlige top fem: Apocalypse Now (1979) Bladerunner (1982) The good, the bad and the ugly (1966) Alien (1979) Forrest Gump (1994) boblere: pulp fiction, the Godfather, good fellas, the shawshank redemption og E.T 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest next Skrevet 18. Marts, 2020 Patient Zero Er også værd at se Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1811 Skrevet 18. Marts, 2020 -Tolv vrede mænd (57) -Dr. Strangelove (64) -Clockwork orange (71) -Imperiet slår igen (80) -Evigt solskin i et pletfrit sind (04) Et god film fra hvert årti. Næsten. Men max 5 titler. Skulle man se én fra 40érne kunne man vælge 'Palle alene i verden', jeg går stadig og kniber mig i armen og forventer at vågne når som helst, og finde ud af at det hele kun var en ond drøm.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 18. Marts, 2020 Gøgereden Det blir ikke bedre Hannibal IT (den gamle del 1) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6868 Skrevet 18. Marts, 2020 tiger skrev, for 3 timer siden: -Clockwork orange (71) Den kan jeg godt følge dig i. Jeg tror det var den første Stanley Kubrick-film jeg så. Jeg vaklede ud af biografen alt for ung og skræmt. Det blev fulgt op af The Shining, for mit vedkommende. Fornemmer en vis kærlighed til Stanleys værker i din liste . Og så laver du lige et genialt kvantespring til The Empire Strikes Back. I like your style 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 18. Marts, 2020 Det må være basic instinct Skøn film og Sharon Stone er bare sexet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
migmanden 734 Skrevet 19. Marts, 2020 Jeg tror man skal gense de gamle stjernetegnsfilm. I denne Coronatid hvor man skal leve asketisk og isoleret, er det godt at drømme sig tilbage til en tid hvor alt var mere løssluppet og frit. Dermed kan vi få tankerne vær fra en isoleret hverdag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 19. Marts, 2020 The good, the bad and the ugly (Den gode, den onde og den grusomme) Pulp Fiction Forrest Gump Gøgereden Mine aftner i paradis Manderlay Dogville De Nådesløse Once Upon a Time in the West Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 19. Marts, 2020 Bamsen skrev, for 22 timer siden: Det må være basic instinct Skøn film og Sharon Stone er bare sexet Helt enig - så den som teenager i biografen. Shit jeg var tændt - og synes stadig at Sharon er brand hot i den film. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 19. Marts, 2020 Borende X skrev, for 21 minutter siden: - fed film, men tror du stadig den holder, hvis man ser den i dag eller er tiden løbet fra den? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1900 Skrevet 19. Marts, 2020 (edited) Rust in Peace skrev, for 2 timer siden: - fed film, men tror du stadig den holder, hvis man ser den i dag eller er tiden løbet fra den? Das Boot holder stadig den dag i dag. Og nu medens vi taler om ældre film.... Cool Hand Luke The Right Stuff Taxi Driver Scarface The Deer Hunter Brandmænd i Fyr og Flamme Stalingrad Manden uden fortid Redigeret 19. Marts, 2020 af Visti-Vistisen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 20. Marts, 2020 Rust in Peace skrev, for 7 timer siden: - fed film, men tror du stadig den holder, hvis man ser den i dag eller er tiden løbet fra den? Stadig holder? Det er den ultimative ubådsfilm, som næppe bliver overgået. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 20. Marts, 2020 Borende X skrev, 1 time siden: Stadig holder? Det er den ultimative ubådsfilm, som næppe bliver overgået. Ok - har ikke set den siden jeg var en lille skoleknægt. Med mange af de film, som jeg har husket som gode, har oplevelsen været svingende når jeg har set dem igen 10-30 år efter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 20. Marts, 2020 Rust in Peace skrev, Lige nu: Ok - har ikke set den siden jeg var en lille skoleknægt. Med mange af de film, som jeg har husket som gode, har oplevelsen været svingende når jeg har set dem igen 10-30 år efter. Det kan måske skyldes, at man forandrer sig. Jeg er ikke det samme menneske, som jeg var for 40 år siden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 20. Marts, 2020 1. Blade Runner 2. True Romance 3. Heat 4. The Usual Suspects 5. Unforgiven ( De Nådesløse ) Af de film andre har nævnt har jeg faktisk den sidste uge fået set The good, the bad and the ugly, Basic Instinct, Once upon a time in the west og Apocalypse Now... plus en masse andet @Aros Nice touch med Tornatore´s "mine aftener i Paradis" - den er simpelthen fantastisk... det samme er hans " the Starmaker " og " Maléna " for øvrigt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Onkel Reje Skrevet 20. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 15 timer siden: Stalingrad Prøv: The Death of Stalin. Hvis du vil blødes lidt op efter Stalingrad. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 20. Marts, 2020 Den her er et MUST SEE - trailer til den nye Olsen Banden !! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Onkel Reje Skrevet 20. Marts, 2020 underdog40 skrev, den 18.3.2020 at 23:30: Den kan jeg godt følge dig i. Jeg tror det var den første Stanley Kubrick-film jeg så. Jeg vaklede ud af biografen alt for ung og skræmt. Det blev fulgt op af The Shining, for mit vedkommende. Fornemmer en vis kærlighed til Stanleys værker i din liste . Og så laver du lige et genialt kvantespring til The Empire Strikes Back. I like your style Gene Kelly må siges at være meget alsidig i sit udtryk........ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg