Boy 74 Skrevet 18. Marts, 2020 Hvad er holdningen til thai massage under Coronavirus? Skal eller skal ikke, er meget i tvivl, for selv om de skal være lukket kan man jo nok komme forbi aligevel. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Marts, 2020 Bare det at du føler, at du er nødt til at spørge, burde nok signalere til dig, at det ikke er en god idé. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den Gamle Greve 230 Skrevet 18. Marts, 2020 Boy skrev, for 4 minutter siden: Hvad er holdningen til thai massage under Coronavirus? Skal eller skal ikke, er meget i tvivl, for selv om de skal være lukket kan man jo nok komme forbi aligevel. Det skal du ikke ! Punktum ! 4 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
levemand80 82 Skrevet 18. Marts, 2020 Hold jer væk fra klinikker i denne tid, det er for risikabelt at lade lillemanden bestemme. 6 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Marts, 2020 Hotshot7000 skrev, for 4 minutter siden: Lidt en sjov tråd med afsæt i en alvorlig tid vi er i. Sjov fordi hvis man googler og søger her på siden så er der tonsvis af tråde hvor folk ikke har et problem med usikker sex med thai piger. Sex uden kondom i alle mulige situationer. Folk som ikke ser det som et problem snare bare man passer på. Ja det er op til en selv om man tør have usikker sex. Jeg tør ikke. !!! Så lidt morsomt man nu maner bål og brand med en forkølelses virus. Ja hvis man ikke husker sin hånd hygiejne og ikke gnaver tøsen i munden og andre steder. Ja så kan man tage virus med hjem til familien. Sjovt den tanke ikke gælder med alle de tråde hvor folk spørger til usikker sex !!! Jeg er ikke dommer eller moralsk dommer ud over mit eget liv. Men klap nu lige hesten med formaninger om at besøge et massage sted i denne Corona tid Så du mener, at det er en god sammenligningen mellem usikker sex og eks. COVID-19, hvor du i pricippet kan slå din gamle mor ihjel bare ved at besøge hende, hvis du selv er smittebærer? Hold da op..... Er du også en af dem der har været ude og hamstre toiletpapir? Det er selvfølgelig for sjov skyld, at regeringen foretager disse vidtgående indgreb i vores hverdag, at folk mister deres arbejde og måske deres kære i den sidste ende. Men ok, det er åbenbart ikke så slemt som at få en kønssygdom.... selvom nogle af disse kan være forfærdelige nok..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Marts, 2020 Hotshot7000 skrev, for 4 minutter siden: Er det bedre at have usikker sex og tage en kønssygdom med hjem til konen eller kæresten ?? Ha ha ha hvor i tråd mener du jeg giver udtryk for jeg er typen der hamstre toilet papir ??? Du er måske en af dem som har usikker sex og ikke synes Aids, klamydia herpes ikke er farlige og ok at tage med hjem ??? Det jeg bidrager i denne tråd er at belyser det sjove at ingen ønsker et klinik lukket hvis de tilbyder usikker sex. Men her i tråden føler man få at håndhæve hvad Mette F har lovgivet på. Altså undgå tæt kontakt. Jeg besøger stadig mine steder. Og har ingen intentioner om at skulle leje anmelder eller politimand for så at anmelde et sted for at modtage besøg. Som jeg heller ikke ville gøre fordi samme thai pige tilbyder usikker sex med kunden før mig. Ok, jeg kan godt se, at vi 2 er langt fra hinanden i forståelse af virkeligheden, respekten for sine medmennesker og alvoren af COVID-19. God fornøjelse med dine besøg og pas nu trods dit "sjove indspark" rigtigt godt på dig selv og dine nærmeste... Hav det godt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest D54 Skrevet 18. Marts, 2020 Agurken skrev, for 2 timer siden: Det er selvfølgelig for sjov skyld, at regeringen foretager disse vidtgående indgreb i vores hverdag, at folk mister deres arbejde og måske deres kære i den sidste ende. Nej, det er slet ikke for sjov skyld at regeringen laver disse indgreb .... det er 100% politisk styret ... når man skal vurdere en statsleder, så drejer det sig om handlekraft og autoritet .... ikke nødvendigvis om indgreb er passende eller upassende. Regeringen vil altid blive styrket af at lave overdrevne indgreb - især i et land som Danmark, hvor 52% af den voksne befolkning har deres hovedindkomst fra det offentlige og hvor Statsministeren har garanteret deres indkomst - også selv om man begår mord på 10000-vis af selvstændige. Dermed ingen sammenligning til det konkrete emne. Der er der nemlig ALTID kun en ting der gælder ... ha det sjovt; men pas for hel.... på dig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
GamleGris 119 Skrevet 18. Marts, 2020 (edited) Sagen er jo klar: hvis du er smittet, selv uden at have symptomer, kan du stadig smitte pigen - og det hjælper ikke at spritte løs over alt, når man er tæt på hinanden - og bare en gang massage uden ekstra er allerede for tæt. Hvis pigen er smittet og stadig ikke har symptomer, kan du ligeledes blive smittet. Og med den fart smitten breder sig, er der overvældende sandsynlighed for at det sker. Det her er ikke bare noget, som gælder for 'de andre'. Redigeret 18. Marts, 2020 af GamleGris 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tømreren 284 Skrevet 18. Marts, 2020 Boy skrev, for 7 timer siden: Skal eller skal ikke, er meget i tvivl Hvad del af er du i tvivl så lad være, var det du ikke forstod på det pressemøde... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 19. Marts, 2020 Hotshot7000 skrev, for 20 timer siden: Så lidt morsomt man nu maner bål og brand med en forkølelses virus. Det er ikke en forkølelsesvirus. Blandt de mange misforståelser i dit indlæg er den største nok sammenligningen med usikker sex: Smitte ved usikker sex smitter (i alt væsentligt) kun videre ved usikker sex. Det er ret begrænset hvor hurtigt en smittekæde kan udvikle sig med sexoverførte sygdomme da det kræver en kæde af mennesker, der har usikker sex med hinanden. Denne virus smitter derimod folk man går forbi, eller som kommer forbi et sted man har været og fx rører samme dørhåndtag. Det giver lidt vildere og hurtigere smittekæder. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 19. Marts, 2020 (edited) Hotshot7000 skrev, for 28 minutter siden: Ønsker at belyse at for 14 dage siden var der ingen som havde skrupler ved at søge og spørge efter usikker sex. 1. Det er en stråmand. Der er utroligt få der efterlyser eller anmelder usikker købesex. Og når det sker bliver det ofte kommenteret negativt. 2. Hvilken relevans har det at belyse det, når du er enig i at der ingen sammenligning er mellem konsekvenser ved det ene hhv. det andet? Hotshot7000 skrev, for 22 minutter siden: Det er da helt klart du ikke ved en skid og slynger om dig med egne opdigtede holdninger. "opdigtede holdninger" - næ, jeg mener skam, hvad jeg siger. Bedømt på vores indlæg vil jeg også vurdere at jeg ved en hel del mere end dig. Hotshot7000 skrev, for 22 minutter siden: Læs vedhæftede Du har slået op på dansk Wikipedia. Der står: " coronavirus, der dækker over en stor familie af forskellige typer virusser, der varierer en smule - som en helt almindelig forkølelsesvirus. " Det hænger ikke helt sammen rent sprogligt, men meningen er, at almindelig forkølelsesvirus også er en coronavirus. De to vira er altså i samme familie, men SARS-CoV2 er ikke selv en forkølelsesvirus. Capiche? Det burde fremgå af navnet, SARS, der betyder "severe acute respiratory syndrome" - det kalder man ikke en forkølelse på engelsk (common cold). Symptomerne er helt forskellige - man får fx ikke høj feber af forkølelse, omvendt får man løbende næse ved forkølelse, men det er sjældent ved covid-19 Hvis du gerne vil se en kilde. vil jeg foreslå denne, der forklarer hvorfor man ikke bare kan se det som en slags forkølelse: https://ccdd.hsph.harvard.edu/will-covid-19-go-away-on-its-own-in-warmer-weather/ Citat Myth 2: The “common cold” coronaviruses are seasonal, with little transmission in the summer, so SARS-CoV-2 will be too. Predicting how a novel virus will behave based on how others behave is always speculative, but sometimes we have to do so when we have little else to go on. So the first problem with this myth is that we don’t know whether those coronaviruses, which go by the evocative names like OC43, HKU1, 229E, and NL63, are good analogies for this virus. Redigeret 19. Marts, 2020 af Bebop 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 19. Marts, 2020 (edited) Hotshot7000 skrev, den 18.3.2020 at 14:20: Lidt en sjov tråd med afsæt i en alvorlig tid vi er i. Sjov fordi hvis man googler og søger her på siden så er der tonsvis af tråde hvor folk ikke har et problem med usikker sex med thai piger. Sex uden kondom i alle mulige situationer. Folk som ikke ser det som et problem snare bare man passer på. Ja det er op til en selv om man tør have usikker sex. Jeg tør ikke. !!! Så lidt morsomt man nu maner bål og brand med en forkølelses virus. Ja hvis man ikke husker sin hånd hygiejne og ikke gnaver tøsen i munden og andre steder. Ja så kan man tage virus med hjem til familien. Sjovt den tanke ikke gælder med alle de tråde hvor folk spørger til usikker sex !!! Måske skal du prøve at søge på nogle officielle sundheds sites fremfor rygte børse som facebook etc. Her lidt facts så du ikke behøver søge så meget. Kønssygdomme Den farligste form for ubeskyttet sex er anal sex. Her er sandsynligheden for at du får en kønssygdom hvis du har sex med en som har kønssygdommen i smitte stadiet under 25% for de mest smitte farlige kønssygdomme. Er det ubeskyttet vaginal sex, er risikoen under 15%. Kønssygdomme smitter kun ved fysisk sexuel kontakt. Ingen kønssygdomme er idag dødelige, ligegyldigt hvor gammel og svagelig du er Covid-19 Hvis du er mindre end 1M fra en som har covid-19 i smitte stadiet i mere end 15 min. er sandsynligheden for at du bliver smittet næste 100%. Kysser du 1 gang er sandsynligheden næsten 100% for det kys alene Covid-19 kan overleve 24-48 time på borde, håndtage etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. Der findes idag INGEN vacine eller medicin som kan behandle Covid-19. Alt efter hvilken statistik man kigger på så dør mellem 0,5-5% af dem som bliver smittet med Covid-19. Jo ældre og svagelig du er, jo større er dødeligheden. Redigeret 19. Marts, 2020 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anders2 175 Skrevet 19. Marts, 2020 Boy skrev, den 18.3.2020 at 13:47: Hvad er holdningen til thai massage under Coronavirus? Skal eller skal ikke, er meget i tvivl, for selv om de skal være lukket kan man jo nok komme forbi aligevel. Her er et sf de beviser på at det jo ikke at lade det være op til folk at “tænke selv”. Der er to muligheder: 1) du tænker en del mere på dig selv end de fleste mennesker - måske ekstremt meget mere? 2) du har været længere væk end internettets fjerneste hjørne de seneste 4 uger. jeg håber det er “2” for er det nr “1” er det jo helt galt men viser selvfølgelig at det gav mening at forsøge at få eg til at hjælpe med at få stoppet det her show et stykke tid Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sanselig 23 Skrevet 19. Marts, 2020 Jeg copypastede det her indlæg i en tråd under "Politik" i går ... Jeg tillader mig også at gøre det her, da det måske ikke er SÅ mange, der går ind på Politik-Forum. Jeg bliver bare nødt til at reagere på den med "forkølelsen" ... Ja, sådan vil den være for en del, men langt fra for alle. Det er en kvinde, der slog det her op på facebook cirka i går, og det er delt tusindvis af gange nu og også citeret i nogle medier (og læg mærke til: Hun er ikke indlagt; hvor mange ligger derude med den slags symptomer?) : Kære dig. En personlig corona-beretning fra en frisk og rask 39-årig kvinde, der alligevel er blevet ramt hårdt af corona. Jeg ville egentlig ikke lave endnu et "Kan I SÅ blive indendøre!" opslag. Dem er der rigtig mange af derude, og jeg forstår, hvis du er ved at være træt af dem. Men jeg kan ikke lade være og føler heller ikke at jeg skal. Jeg skriver ikke dette opslag for at få nogen til at skamme sig. Men please please PLEASE forstå alvoren af dét her - også selvom størstedelen af os kommer godt igennem (hvilket stadig betyder, at der er dem, der ikke gør). Men jeg krummer tæer hver gang jeg læser opslag fra mennesker, der ikke tror at der overhovedet ER nogen virus - fordi de ikke kender nogen der er smittede. Nogen tror at det er opspind med en konspirations-baggrund. Jeg ser billederne af folk, der oversvømmer Københavns zoo, eller sidder tæt i rad og række på bænke. Jeg hører fra venner og familie med svagt immunforsvar, der stadig holder fast i aftaler udenfor hjemmet, som ikke er strengt nødvendige. Og jeg KAN ikke forstå det.. Jo, jeg kan godt forstå at du måske ikke får øje på konsekvenserne i din egen hverdag - endnu. Men vi er ikke en gang gået i gang. Det krise-scenarie der er opstillet, skal først så småt til at udspille sig nu. Jeg er selv blevet smittet. Og nej, jeg er ikke blevet testet positiv, for jeg fik først voldsomme symptomer efter de stoppede med at teste i større skala. Og jeg har også mødt velmenende kommentarer a la "Hvis du ikke er blevet testet, så ved du det jo ikke. Der er også influenza-typer der giver de samme symptomer". Og det er sandt - i de indledende stadier. Hvis det ikke bliver værre, end den almindelige influenza, hvilket 80 % heldigvis slipper med. Men jeg er langt forbi de almindelige symptomer. Og jeg vil gerne fortælle jer om min oplevelse. IKKE for at skræmme, for selvfølgelig overlever jeg, og det gør de fleste andre også. Jeg er jo sund og rask, og har et stærkt immunforsvar. Først kom den første og indledende uge med symptomer, som - ja, med god vilje kan man godt sige, at det også kunne være almindelige influenzasymptomer. De føltes ikke sådan, og alligevel troede jeg helt ærligt ikke på at det var corona. For det var stadig så nyt i dk (jeg blev smittet d. 3. marts), og dengang var der 6-7 bekræftede tilfælde i landet. Jeg holdt alligevel afstand og selvisolerede mig - just in case. Det var en helt enorm træthed, sløve bevægelser, smertende muskler og led, og udmattelse helt ind til benet. Alt dét er klassisk influenza. Men under det hele lå en fysisk følelse og ulmede, som jeg aldrig har oplevet tidligere, og som ikke kan forklares. Det var bare... helt anderledes. Efter ca. en uge udviklede det sig og gik i vævet omkring lungerne. Bindevævet hele vejen rundt om lungerne, både i ryggen, på siden og foran, inkl rundt om hjertet, begyndte at svide og smerte. Det begyndte at blive udfordrende at trække vejret. Det føltes som om lungerne var for små, eller som om der var en spændetrøje rundt om dem. Jeg kunne ikke trække vejret frit. Det var først her jeg fik feber. Efter et døgns tid blev det værre. I en grad, hvor jeg begyndte at blive lidt bange. Ikke fordi jeg gik i panik, for selvfølgelig overlever jeg. Det ved jeg, og det har jeg ikke været i tvivl om. Men bange, fordi kroppen begyndte at reagere, som om jeg blev kvalt indefra. Jeg kunne ikke sidde oprejst i fem minutter uden at blive så udmattet helt ud i cellerne, at jeg blev nødt til at lægge mig ned. Det var ikke en frygt i hovedet, men cellerne der kæmpede for overlevelse. For det er dét corona gør, ved de 20 % der oplever det værre end den almindelige influenza; den indkapsler cellerne, så de får svært ved at optage ilt. Den indkapsler lungerne, så selvom der ikke er betændelse i lungerne, så er der betændelse i vævet omkring, som ligeledes blokerer for kroppens ilttilførsel. Resultatet er en følelse af at mangle ilt og luft, og jeg begyndte at hive efter vejret. Jeg var flere gange i kontakt med lægevagten i løbet af de to dage, hvor iltblokeringen var værst. For hvor gik grænsen? Hvornår krævede det indlæggelse? Jeg bor alene, og hvad hvis det lige pludselig blev så slemt, at jeg ikke længere selv kunne ringe efter hjælp? Men lægevagten kunne ikke gøre andet, end at bede mig ringe, hvis det blev mere kritisk. For der er intet at gøre - selv på hospitalet, kan de kun give ekstra ilt og lade immunforsvaret gøre sit. Så jeg lå alene, med en krop der skreg efter ilt og kunne ikke gøre andet end at ligge fladt og vente på at det gik over. Med hjælp fra et væld af kosttilskud, var der heldigvis bedring efter 2 dage, i stedet for de 4-6 dage, som denne fase KAN vare. Så det var dejligt. Og alligevel jublede jeg ikke. For corona har en tendens til at blive bedre et par gange, før det bliver værre igen - afhængig af hvor slemt det bliver for den enkelte, selvfølgelig. Så jeg ventede og så hvor det bar hen. Og i dag - efter halvanden dags bedring, er jeg så på vej ind i kraftig forværring igen. Det føles som om at det er "the final battle" i kroppen mellem immunforsvar og corona. Og det bliver grimt. Temperaturen steg kraftigt i løbet af få timer, det føles som om at der er inflammation i vævet omkring hjertet, og jeg kan bare mærke det - de næste 1-2 dage bliver rigtig grimme. Og så er det værste (sandsynligvis) overstået. Jeg håber på at kunne klare det uden at optage en plads på hospitalet. Men helt ærligt ved jeg ikke hvad der kommer til at ske. Og det er så mig. 39-årig, sund og rask. Og alligevel er det her nok det værste sygdomsmæssigt jeg nogensinde har oplevet. Og jeg har ellers også en kritisk blodforgiftning med i sygdomshistorien. Og jeg har ikke haft influenza i seks år, fordi mit immunforsvar er for stærkt til at jeg bliver rigtig syg af den slags længere. Så hvis jeg kan opleve det her - så kan du også. Og det vil 20 % af jer der bliver smittede, gøre. Opleve et scenarie som mit, eller dét der er værre. Og endnu værre - de af jer, der oplever få eller ingen symptomer - i spreder smitten til andre. Kender du én med astma, et ældre menneske, én med hjerteproblemer, én med kræft eller lignende? Så risikerer de altså et scenarie der er MEGET værre. Et som de risikerer at miste livet på. Alt sammen fordi vi endnu ikke ser de konsekvenser, der venter lige rundt om hjørnet for rigtig mange. Alle kommer sandsynligvis til at kende mindst én i de kommende måneder, der bliver så syg, at de frygter for deres liv. Så igen... Please please PLEASE forstå, at det her ikke bare vedrører de gamle og svage, mens resten kan leve livet som de plejer. Tag de forholdsregler der skal til for at beskytte - hvis ikke dig selv, så dine kære. Hvem ønsker at være årsag til at andre skal tilsvarende eller værre igennem? Det er ikke min intention at sprede frygt - vi bliver bare nødt til at forstå dét ansvar vi i fællesskab skal løfte her. Jeg har brugt en del kræfter, som jeg faktisk ikke har, på at skrive dette opslag. Fordi det var for vigtigt. Budskabet kan ikke vente, til jeg er oven vande igen. Det går så stærkt med spredning af smitten de steder, hvor mennesker stadig tager let på det. Tak <3 Nu lukker jeg ned og koncentrerer mig om at komme igennem hvad der forhåbentligt er sidste omgang. Og så står jeg klar til at yde støtte til ramte efterfølgende. Nu ved jeg på egen krop hvor slemt det KAN blive, også for helt almindelige, ikke-risikogruppe-mennesker. (må gerne deles) UPDATE MED SVAR PÅ SPØRGSMÅL. HOLD NU OP, hvor er det vildt, med alle de kommentarer og delinger! <3Tusind TAK fordi I sender budskabet ud. Jeg kan læse mig til, at det har gjort en forskel for mange <3 Der er en række spørgsmål og bemærkninger i kommentarerne, som jeg gerne vil svare på (og nej, jeg har ikke kunnet læse alle, jeg har blot skimmet hurtigt). Hvordan har jeg det nu? Efter en feberfyldt og meget begivenhedsrig nat tror jeg, at jeg er ovre det værste nu. Feberen er i hvert fald gået ned, og inflammationen er på tilbagetog. Så jeg håber <3 Der er rigtig mange der har spurgt til hvilke kosttilskud jeg har taget. Jeg vil gerne svare, men jeg ved også allerede nu, at det vil møde voldsom kritik fra dem, der ikke tror at kosttilskud kan gøre noget. Så lad mig starte med at sige, at der findes INGEN kosttilskud der kan kurere corona. Jeg har IKKE taget dem for at de skulle klare ærterne for mig. Jeg har taget dem for at give kroppen de antioxidanter mm. der skal til, for at den kan gøre sit arbejde bedst muligt. Det er KUN immunforsvaret der kan klare corona (og influenza og meget andet for den sags skyld). Så det er vigtigt at gøre hvad vi kan for at holde immunforsvaret stærkt. De kosttilskud som jeg har taget er: * Mælkesyrebakterier med højt antal bakterier (60 mia dagligt) * 1 g c-vitamin hver time dagen igennem * Dobbelt dosis af ren omega3 olie * Større doser d-vitamin (det må man ikke i længere tid, men under kortere sygdom er det godt) Jeg siger heller ikke, at dette vil virke for alle. Men det ER vigtigt at styrke immunforsvaret - det kan vi vist allesammen blive enige om. Og i dén forbindelse vil jeg også pointere, at det generelt er vigtigt at spise en del frugt og grønt hver dag. Og sidst men ikke mindst; jeg er ked af at beretningen skræmmer nogen af jer. Det er på ingen måde min intention. Frygt er noget forfærdeligt skidt, der både stresser kroppen, og kan føre til panik. Det er ikke dét jeg ønsker med min beskrivelse. Men det er desværre lidt pest eller kolera. Hvordan får man folk til at forstå, at det skal tages alvorligt, uden at de bliver gjort bekendt med de konsekvenser det kan have? Det er svært. LANGT de fleste vil overleve. Også selvom de har svagt immunforsvar. Men for de svageste VIL det kræve indlæggelse. Og så er det vigtigt at der er sygehussenge nok. Og det er der kun hvis vi spreder smitten langsomt. Ved at tage det seriøst, blive hjemme når vi kan og passe på hinanden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg