Guest norisk Skrevet 14. Marts, 2020 Passer mit arbejde,undgår tæt kontakt med kollegaer, skifter handsker efter hver håndvask,kun social kontakt med andre i det åbne rum(golf),aflyst min fødselsdags fest imorgen.og ingen hamstring,handler på tidspunkter hvor der er mindst mulige mennesker i butikkerne.god weekend til alle pas på huden i højre hånd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5386 Skrevet 14. Marts, 2020 Jeg står midt i en flytning så der er god tid til at få malet og sorteret og sat præg på mit nye hjem. Jeg havde min sidste vagt for 8 dag siden og har indtil vider planer om at holde min yderlige 3 ugers ferie. Jeg hverken hamstre eller omgås andre end mine nærmeste. masser af frisk luft i skovene og stranden med mine vovser. Pas på jer selv. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 14. Marts, 2020 Lauersen skrev, for 8 timer siden: Kan heldigvis arbejde hjemmefra (og er også blevet påbudt det). Har ikke forladt hytten siden onsdag aften. Godt at der stadig er strøm i kontakten og internet i routeren. Jeg har det på samme måde. Det er en velsignelse at kunne arbejde hjemmefra. Jeg begriber ikke, hvad folk gjorde før internettet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gbcr 181 Skrevet 14. Marts, 2020 MickeyM skrev, for 7 timer siden: Tænker du at den vira der er på pakken "falder af" hvis pakken stilles uden for døren, eller tænker du at buddet/mennesket udgør en størrer smittefare end selve pakken? Er ikke bange for pakkerne men dem der køre fragt er i kontakt med mange. Der for og når der er 5 forskellig fragt firmaer om dagen ja så er berøringsfladen store Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 14. Marts, 2020 MickeyM skrev, for 8 timer siden: Jeg må indrømme, at jeg er lidt skuffet over at myndighederne ikke mere klart melder ud, at smitten også sker fra én person til en anden, selvom disse er adskillige kilometer fra hinanden. De nævner at man skal undgå håndtryk, jo... Men jeg synes ikke at der har været særlig meget fokus på at jeg eksempelvis også kan få virus på mine hænder, hvis jeg vælger at bruge den samme indkøbsvogn i Bilka som en smittet person tidligere har brugt, selvom denne nu er flere kilometer væk... Vi skal ikke hoste/nyse på hinanden, jo, naturligvis ikke, men vi skal heller ikke lige klø os i øjnene, hvis hånden kommer direkte fra et indkøbsvognshåndtag eller en indkøbskurv... Det gør de da ved at sige, at vi skal vaske hænder hyppigt og bruge håndsprit, hvor det ikke er muligt at få vand og sæbe. Og undgå at berøre ansigtet. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11512 Skrevet 14. Marts, 2020 Her bliver vi simpelthen bare hjemme. Jeg forsøger at følge devisen, så lidt kontakt til andre som muligt, bortset fra dem, jeg deler adresse med. Så ligesom dig Voice, så står den på strategiske indkøb til flere dage, og helst kun i den helt lokale lille købmandsbutik med knap så stort et flow af mennesker. Alt andet end at skaffe det mest nødvendige til husbehov er sat i bero, og ellers holder vi os helt fra andre. Der bliver vasket, skrubbet og sprittet hænder - hvis ikke man havde tvangstanker omkring bakterier og virus før, så får man det da lidt nu... Jeg har et lille barn, som nu er sendt på “ferie” så for ikke, at de næste uger skal blive alt for kedelige, må man være lidt kreativ herhjemme... Jeg bor i et område med masse af åbne vidder og natur så for at få frisk luft, bliver skov og strand dog benyttet. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 14. Marts, 2020 Jeg holder fri fra både arbejde og fritidsaktiviteter. Og følger ellers de retningslinjer SST er kommet med, jeg var i forvejen hysterisk med håndhygiejne, så det er ikke så svært, men jeg kæmper lidt med ikke at røre ansigtet. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
C50 92 Skrevet 14. Marts, 2020 Liv skrev, for 4 minutter siden: Det gør de da ved at sige, at vi skal vaske hænder hyppigt og bruge håndsprit, hvor det ikke er muligt at få vand og sæbe. Og undgå at berøre ansigtet. I Føtex der hvor jeg handler står der store beholdere med håndsprit til kurvene. Hvis man giver sig god tid og rengøre sin kurv dannes der lidt kø. Det overraskende er, at dem som brokker sig er gamle kvinder som vi skal passe ekstra på. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1900 Skrevet 14. Marts, 2020 Ikke en skid. Når man kigger ud på gadebilledet så er vejene hvor jeg bor mennesketomme, som om at folk er bange for at bevæge sig udenfor døren. Med andre ord, chancen for at møde andre mennesker er minimal, ergo er det sikkert nok at gå ud. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 14. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 2 minutter siden: Ikke en skid. Når man kigger ud på gadebilledet så er vejene hvor jeg bor mennesketomme, som om at folk er bange for at bevæge sig udenfor døren. Med andre ord, chancen for at møde andre mennesker er minimal, ergo er det sikkert nok at gå ud. Ja, det er da en rigtig god idé at gå ud. Fitnesscentrene holder også lukket, så det er bare afsted, ud og få rørt sig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1900 Skrevet 14. Marts, 2020 Liv skrev, for 2 minutter siden: Ja, det er da en rigtig god idé at gå ud. Fitnesscentrene holder også lukket, så det er bare afsted, ud og få rørt sig Når bare du synker dit mundvand og ikke spytter det ud, da det kan sprede virus. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 14. Marts, 2020 Holder mig mest hjemme (bor alene), har ok med mad og drikke i huset, så jeg kan godt klare mig. På arbejdet har jeg fået lov til at møde og gå tidligt, så jeg kan undgå offentlig transport i myldretiden. Pga. Skattesmæk har jeg alligevel ikke råd til GP besøg for tiden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 14. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 12 minutter siden: Når bare du synker dit mundvand og ikke spytter det ud, da det kan sprede virus. Ligner jeg en, der kunne finde på at spytte på gaden? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1900 Skrevet 14. Marts, 2020 Liv skrev, for 1 minut siden: Ligner jeg en, der kunne finde på at spytte på gaden? Der er mange motionister der gør det, når de er ude og jogge eller cykle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 14. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 2 minutter siden: Der er mange motionister der gør det, når de er ude og jogge eller cykle. Det er muligt, jeg er ikke en af dem, det er virkelig klamt at spytte. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
C50 92 Skrevet 14. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 20 minutter siden: Der er mange motionister der gør det, når de er ude og jogge eller cykle. Spyt, fuglelort, hundelorte, mænd som pisser på gaden og listen er lang. Jeg forstår godt muslimer og OCD folk ikke ønsker fodtøj indendørs. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 14. Marts, 2020 Jeg afspritter mund og tunge, inden jeg dykker ned på thai pigen, jeg ønsker at besøge. Spøg til side, jeg betragter mig selv som et normalt menneske med en fornuftig hygiejnisk standard, så jeg foretager ingen panikhandlinger. Det forhindrer mig dog ikke i at være ekstra opmærksom på mulige fare situationer, har f.eks. altid håndsprit i lommen, når jeg er uden for døren. Jeg medbringer min egen indkøbskurv hjemmefra, så jeg undgår at komme i kontakt med dem, som andre har haft i hænderne. De indkøbte varers emballage bliver vasket af, inden de stilles på plads, og ferske kødvarer bliver taget ud og eventuelt frosset ned med det samme. Når jeg sætter mig ind i bilen, er første handling at afspritte rattet, gearstangen og håndbremsen samt de knapper og lignende, som jeg rører ved. Derudover fortsætter jeg mit stille liv bortset fra, at også jeg er jaget hjem de næste 14 dage. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 14. Marts, 2020 Liv skrev, for 2 timer siden: Det gør de da ved at sige, at vi skal vaske hænder hyppigt og bruge håndsprit... Jo. Men folk fokuserer i overvejende grad på den direkte kontakt mellem mennesker, se bare trådens overskrift, og de fleste indlæg. Man er også mere obs på fragtmanden, end for den pakke han har stillet uden for døren.... Jeg mener bare, det er jo langt mere sandsynlig at man bliver smittet ved at røre ved noget (Indkøbskurve, dørhåndtag, en pakke fra fragtmanden) end at man bliver smittet ved at nogen hoster dig direkte ind i ansigtet... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 14. Marts, 2020 C50 skrev, for 2 timer siden: Spyt, fuglelort, hundelorte, mænd som pisser på gaden og listen er lang. Jeg forstår godt muslimer og OCD folk ikke ønsker fodtøj indendørs. Man behøver hverken være muslim eller ha OCD for at tage skoene af indendøre. Går du ind til folk med sko på? Jeg gør ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krebs 188 Skrevet 14. Marts, 2020 (edited) Jeg har sat mit fitnessabonement i bero - to dage inden centeret selv besluttede sig for at holde lukket. Nu arbejder jeg hjemmefra eller rettere fra sommerhuset, for vi har forlagt residensen til landet. Da jeg var ovre hos naboen for at nyde vores sædvanlige formiddagsøl, sad vi med to meters afstand i hver vores ende af en bænk, mens konen sad på en skammel lidt væk. Og så skålede vi ved at hæve flasken og nikke til hinanden istedet for at klinke flaskehalsene imod hinanden. Nåh ja, så besøger jeg ikke GP'er for tiden, men må nøjes med at tænke tilbage på min helt fantastiske oplevelsen med @JenniferRomantica hos CSC forrige fredag Redigeret 14. Marts, 2020 af Krebs Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Randersand Skrevet 14. Marts, 2020 Jeg har aflyst alle unødvendige aftaler resten af måneden, dvs ingen besøg hos venner eller familie, men jeg handler ind som normalt - dog prøver jeg at holde god afstand til mine medmennesker. Jobbet skal jo passes, indtil jeg bliver sendt hjem på tvungen ferie eller lign. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Randersand Skrevet 14. Marts, 2020 Visti-Vistisen skrev, for 15 timer siden: Der er mange motionister der gør det, når de er ude og jogge eller cykle. Nu du siger det. Så sent som i går passerede jeg en yndig ung pige der var ude og løbetræne. Pludseligt vendte hun hovedet, og afleverede en ordentlig klat over skulderen. Jeg undrede mig lidt - for jeg føler overhovedet ikke trang til at komme af med væske når jeg løber - kun lige hvis jeg ikke kommer på toilettet inden jeg starter løbeturen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 14. Marts, 2020 (edited) Ærlig talt, så går jeg udenfor en dør, og holder mig ikke hjemme 24/7 under 3 ugers ferie. Jeg følger med i de anvisninger der kommer, om hvordan vi skal agere. Jeg er så godt klar over, at de primært er målrettet hvordan man kan få en familie til at fungere, og et arbejdsliv opretholdt, og ikke en ferieramt single som jeg. Jeg bruger offentlig transport som anbefalet, udenfor myldretiden, og holder afstand til andre. Jeg mødes med venner på 2 mands hånd, og vi følger nøje med i hvilke tiltag en cafe eller restaurant der holder åben, skriver at de har taget. Vi besøger dem, og gør som de skriver at man skal, når man besøger dem, og de beskriver hvordan de driver stedet under de givne forhold. Vi gør ikke noget, som vi ikke må, endnu, og det gør de steder vi besøger heller ikke. Til hverdag henter jeg take away, og spiser for mig selv, hvor jeg medvirker mindre til omgang med kunder og personale, end alle der er nødt til at handle i Føtex. Jo jeg kunne isolere mig totalt, men alt i alt har jeg mindre kontakt, og omgang med andre, end dem som er nødt til at have det. Kan få helt dårlig samvittighed af de tråde, som Zag og Prinz har oprettet, men jeg vil ikke leve op til det de skriver, men jeg overholder de retningslinjer, der er gældende pt. De kan jo så ændre sig, og så må vi jo efterrette os. Var dette et forsøg på at komme med et forsvars skrift? Ja det var det, for kunne jeg blive hjemme 24/7 i 3 uger, ja det kunne jeg. Men det vil jeg ikke før Mutti Statsminister Mette Frederiksen siger at jeg skal, eller nogen som hun har sat til at give os besked på det, siger at vi skal. Og Mutti var ment positivt ! Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 14. Marts, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9521 Skrevet 17. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, den 15.3.2020 at 00:06: Var dette et forsøg på at komme med et forsvars skrift? Ja det var det, for kunne jeg blive hjemme 24/7 i 3 uger, ja det kunne jeg. Men det vil jeg ikke før Mutti Statsminister Mette Frederiksen siger at jeg skal, eller nogen som hun har sat til at give os besked på det, siger at vi skal. Og Mutti var ment positivt ! Venlig hilsen Rejsenetværk Teoretisk set ville den mest effektive metode selvfølgelig være at alle mennesker isolerede sig 100%. Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre. Jeg synes nu at du har gjort dig nogle fine tanker og jeg synes også at du fint overholder henvisningerne. Det er nemmere at oprette en hav af tråde og pege fingre af andre. Det er straks svære, at se på om man kan optimere sine egne tiltag eller vende blikke mod steder hvor der stadig mødes en helvedes masse mennesker. Sidst nævnte kan bestemt optimeres. Der hvor jeg handler har man faktisk endnu ikke gjort en skid. Der holdes ikke afstand i køen. Indkøbskurve desinficeres ikke, der tilbydes hverken engangshandsker eller håndsprit. Man lukkes stadig ikke flere kasser op, hvorfor køen ofte går meget langt ned i mellem hyldereolerne, med det resultat at folk myldre rundt i al for kort afstand til hinanden. Folk slæber stadig børn, partner eller venner med når der handles. Det giver mere mening at man gør det alene. Nu da de unge mennesker ikke skal i skole, er det jo ikke meningen at forældre på skift skal arrangere lege dage. Kontakten nedsættes bestemt men slet ikke i det omfang hvis man nøjedes med at hygge sig med sine egne unger. Teenage generationen har stadig ikke forstået formålet med at lukke ned for traditionel undervisning. Det er lige før jeg vil hævde, at deres aktivitetsniveau i forbindelse med at omgås flere mennesker og steder hvor der passere vildt mange mennesker er steget. Selvfølgelig er det svært for lidt større familier at begrænse samværet, men der kysset og krammes stadig på livet løs, og sæbe, håndsprit er jo ikke nødvendigt - Vi kender jo hinanden. Nu må vi jo se hvordan det udvikler sig med de nuværende retningslinjer. Hvis det ikke går som forventet, så skal man nok forvente tiltag som det franske. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 17. Marts, 2020 Nedsætte kontakten til andre? Jo, da jeg var på apoteket i går, gav jeg et par kraftige host. Alle veg rædselsslagne tilbage, og jeg fik lidt mere plads 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg