Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 (edited) Tænk hvis vi her på EG ville tænke i sammenhold om, og solidaritet med GP der mister alt deres forretning under Corona krisen Her tænker jeg ikke på, hver en tilfældig østeuropæisk eller dansk freelancer. Heller ikke på dem der har jobbet som et bijob, de ikke er afhængig af. Jet tænker på mutre og piger, der kan være eksistentielt truet på deres levebrød, og som i denne svære situation kunne bruge en økonomisk hjælpende hånd. Nu vil jeg ikke give 500 kr eller 1000 kr, til ethvert spontant lille initiativ. Men et organiseret samlende initiativ af nogle, om en konto til formålet, som vil borge for troværdigheden vil jeg gerne bidrage til. Men der skal stå nogle bag som jeg har 100 % tillid til, at de vil sørge for at fordele pengene til dem der allermest trænger Hvad siger I, skulle vi droppe egoismen for en stund, og stå sammen om noget fælles her på EG, som vi alle kan føle stærkt for? Hvis nogle vil, kunne EG jo bakke op om det, hvis EG vil. Måske der er noget jura om crowdfundig etc, der skal afklares først, jeg ved det ikke. Nogle er vist kommet i klemme med spontane indsamlinger på facebook? Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 12. Marts, 2020 af Rejsenetværk 1 2 Del dette indlæg Link til indlæg
asianman 494 Skrevet 12. Marts, 2020 Sjov og empatisk idé men det ville aldrig kunne lade sig gøre i praksis. Hvordan skulle det potentielle indsamlede beløb fordeles mellem diverse kliniker, mutre/mammasans og gp´er. Tro helt ærligt folk har mere fokus på at fylde deres hjem op med pasta, rugbrød og toiletpapir Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 12. Marts, 2020 Du skal søge tilladelse til at lave en indsamling. Det koster 1100 kr, og fra de er betalt og ansøgningen er indsendt, så går der op til 14 dage, før det evt bliver godkendt (se linket). Så det kan ikke betale sig, selvom det er en god tanke. Vil nogle støtte nogle af de piger der lever af det, så kontakt jeres faste gp, og hør om I må overføre lidt, hvis hun har PayPal. Det er jeg sikker på vil være meget værdsat i disse tider. https://samlind.dk/indsamlingsnaevnet/indsamlingstilladelse/ Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2728 Skrevet 12. Marts, 2020 Så er der sørme da nogle mere værdigt trængende, pigerne tjener gode penge hvis ikke de har sparet op er det deres egen hovedpine. Jeg har en lille formue på trods af jeg er på førtidspension, de penge er sparet op da jeg arbejde som helt alm håndværker. Hvis man vil så kan man også godt hvis ens indtjening er bare nogenlunde fornuftig som massøse. Ville langt hellere give en skærv til de hjemløse misbrugere mv 3 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 (edited) asianman skrev, for 12 minutter siden: Sjov og empatisk idé men det ville aldrig kunne lade sig gøre i praksis. Hvordan skulle det potentielle indsamlede beløb fordeles mellem diverse kliniker, mutre/mammasans og gp´er. Tro helt ærligt folk har mere fokus på at fylde deres hjem op med pasta, rugbrød og toiletpapir Jeg ved det ikke, men der er dem jeg har 100 % tillid til, hvis de stod bag, og som jeg ville betale til, hvis de står for det. Kan også godt se på det link af Christina ssbbw, at det kan se ud til at blive for omstændeligt, og tage for lang tid? asianman skrev, for 12 minutter siden: Sjov og empatisk idé men det ville aldrig kunne lade sig gøre i praksis. Hvordan skulle det potentielle indsamlede beløb fordeles mellem diverse kliniker, mutre/mammasans og gp´er. Tro helt ærligt folk har mere fokus på at fylde deres hjem op med pasta, rugbrød og toiletpapir Jeg har ikke tænkt mig, hverken at det skal gå op i millimeter retfærdighed, eller hvem der får hvor meget. Som jeg ser det skal der ikke smørres med den brede, men med den smalle pensel. Og det behov stoler jeg på at nogle kan vurdere på, som vi andre kan stole på. Det gør ondt at læse, eksempelvis: KÆRE GÆST. MON CHERIE HOLDER LUKKET FRA D. 12/3 OG I 14 DAGE. https://mon-cherie.dk/ Er det kun begyndelsen, og hvor ender det henne Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 12. Marts, 2020 af Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Pinkman 1117 Skrevet 12. Marts, 2020 Internettet har stadig åbent, så nogle kunne jo overveje midlerlidigt at skifte til lidt skærm-baseret & corona-sikker performance. Så kan der både støttes og stadig tjenes penge.. 2 Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 12. Marts, 2020 (edited) Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Tænk hvis vi her på EG ville tænke i sammenhold om, og solidaritet med GP der mister alt deres forretning under Corona krisen Her tænker jeg ikke på, hver en tilfældig østeuropæisk eller dansk freelancer. Heller ikke på dem der har jobbet som et bijob, de ikke er afhængig af. Jet tænker på mutre og piger, der kan være eksistentielt truet på deres levebrød, og som i denne svære situation kunne bruge en økonomisk hjælpende hånd. Nu vil jeg ikke give 500 kr eller 1000 kr, til ethvert spontant lille initiativ. Men et organiseret samlende initiativ af nogle, om en konto til formålet, som vil borge for troværdigheden vil jeg gerne bidrage til. Men der skal stå nogle bag som jeg har 100 % tillid til, at de vil sørge for at fordele pengene til dem der allermest trænger Hvad siger I, skulle vi droppe egoismen for en stund, og stå sammen om noget fælles her på EG, som vi alle kan føle stærkt for? Hvis nogle vil, kunne EG jo bakke op om det, hvis EG vil. Måske der er noget jura om crowdfundig etc, der skal afklares først, jeg ved det ikke. Nogle er vist kommet i klemme med spontane indsamlinger på facebook? Venlig hilsen Rejsenetværk Hvad så med den enlige Mor som er selvstændig og ikke tjener en krone, da hun skal blive hjemme og passe sine børn? Smut du bare ud og saml nogle flasker og giv dem til din yndlings GP, eller inviter dem på brunch. Redigeret 12. Marts, 2020 af AalborgLook 4 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kenderen Skrevet 12. Marts, 2020 Synes de piger der har været kvikke til at lukke ned fortjener en håndsrækning (fisting) når de åbner igen. Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8100 Skrevet 12. Marts, 2020 En mulighed for de piger der kommer til at mangle penge det næste stykke tid, kunne være at tage imod forskudsbetaling fra kendte kunder, mod en rabat/gratis ekstraydelse(r) når der åbnes op igen. Bare et forslag. 4 Del dette indlæg Link til indlæg
mignuigen 582 Skrevet 12. Marts, 2020 Bear skrev, for 9 minutter siden: En mulighed for de piger der kommer til at mangle penge det næste stykke tid, kunne være at tage imod forskudsbetaling fra kendte kunder, mod en rabat/gratis ekstraydelse(r) når der åbnes op igen. Bare et forslag. Ja god idé, køb et gavekort og indløs det senere må faren er drevet over. 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 Bear skrev, for 4 minutter siden: En mulighed for de piger der kommer til at mangle penge det næste stykke tid, kunne være at tage imod forskudsbetaling fra kendte kunder, mod en rabat/gratis ekstraydelse(r) når der åbnes op igen. Bare et forslag. God ide Bear Jeg tror også at en måde at holde lidt gang i cash flow på, kan være nogle organiserede initiativer med gode tilbud på tilgodehavende beviser, som skal betales nu, men som kan indløses senere. På den måde kan piger og steder få nogle penge ind løbende, mens alt står stille, som de kan afvikle ydelser for efterfølgende, i takt med at der kommer gang i hjulene igen. Hvis det er mutter der mangler til huslejen, kan pigerne eventuelt betale det ind de får, og få et tilgodehavende bevis på frivagter til senere? Men uanset, hvis det overhovedet er tænkeligt, så er det et spørgsmål om tillid mellem alle, i alle led i kæden, for at det kan lade sig gøre. Hvad med at arrangere en Fuck festival når Corona krisen er afblæst? Sælg billetter af 2000 kr de næste 14 dage, og giv dobbelt op på tiden under en Fuck festival senere når tiden er inde? Hvis de rette står inde for en konto til formålet, indbetaler jeg fluks 2000 kr. Venlig hilsen Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 12. Marts, 2020 (edited) Det er en super fin tanke, og rigtig pænt af dig at tænke på de piger og indehavere der bliver ramt nu - desværre tror jeg det er lidt en uoverskuelig opgave, og det bliver nok svært at få 'hjælpen' ud til de trængende. Der er nok en del som har en buffer at tage af, men spørgsmålet er hvor langt tid den her risiko trækker ud. 2 uger er som udgangspunkt ikke det store problem, men hvis det fortsætter? Og regeringen anbefaler yderligere 2 uger? og 2 mere? Lige nu bliver der kastet verbal mudder efter dem der ikke lukker biksen, men det er ikke sikkert at det bare er 14 dage. Også snakker vi store beløber. Redigeret 12. Marts, 2020 af Emmalie Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tzatiki Skrevet 12. Marts, 2020 (edited) Du mener simpelthen at piger og bordeller, der har en timepris på +2.000 skulle kunne være truet på deres levebrød? Redigeret 12. Marts, 2020 af tzatiki Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 Emmalie skrev, for 6 minutter siden: Det er en super fin tanke, og rigtig pænt af dig at tænke på de piger og indehavere der bliver ramt nu - desværre tror jeg det er lidt en uoverskuelig opgave, og det bliver nok svært at få 'hjælpen' ud til de trængende. Tak Men Emmalie, vi er rigtig mange mænd der kan betale 2000 kr her og nu, og så vente på ubestemt tid på at indløse en ydelse for pengene. Det er udelukkede et spørgsmål om villighed til at gøre det, og tillid til dem der måtte give et sådant, et lignende eller et helt tredje tilbud. Hvis du/hvem ellers der kunne være interesseret, vil give et godt tilbud på ovennævnte præmis, vil jeg foreslå at I laver en liste med piger som går med. Hav eksempelvis et sted med kaffe på kanden, og ikke andet, hvor man kan møde op for at lægge 2000 kr eller mere, og få et tilgodehavende bevis til senere brug. Nu er det ikke for at få dobbelt op på tiden, for min skyld kan det godt være bare 25 % mere tid. Jeg går mere op i at det skal virke, og få mændene til lommerne. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 tzatiki skrev, for 1 minut siden: Du mener simpelthen at piger og bordeller, der har en timepris på +2.000 skulle kunne være truet på deres levebrød? Ja Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Del dette indlæg Link til indlæg
fræk6 1037 Skrevet 12. Marts, 2020 Haha - hvad så når jeg lige står og mangler en tusse - og er trængende, tror ikke mange gp samler ind til mig - jeg er ved at dø af grin - men typisk dansk 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 (edited) fræk6 skrev, for 36 minutter siden: Haha - hvad så når jeg lige står og mangler en tusse - og er trængende, tror ikke mange gp samler ind til mig - jeg er ved at dø af grin - men typisk dansk Nu er tråden så også ved at udvikle sig med andre ideer, og hvorfor ikke? Samfundet er ved at gå i stå, og regeringen har strakt betalinger af skatter og afgifter for 125 milliarder kr for erhverslivet. Restauranter kæmper en kamp for at overleve: The Standard https://thestandardcph.dk/ Selv sunde levedygtige virksomheder, med mange års drift kan gå konkurs af måneder eller ugers stilstand. Det er dødsens farligt for nogle, at der ingen løbende indtægter er, selv i kortere tid, og også for ellers sunde virksomheder. Det er en tragedie hvis årtier gamle forretninger, der i princippet kunne blive 100 år, kan knække halsen på at alt lukker ned i bare få måneder. Jeg ville ønske at alle disse afbestillinger, kunne konvertere til forudbetalinger til senere brug. Eventuelt med en statslig garanti. Eventuelt bare en suspendering af alt moms, for alle der vil acceptere at få et tilgodehavende bevis i stedet for at annullere, og mod forudbetaling Nej ikke for bordeller, det er jeg sgu godt klar over Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 12. Marts, 2020 af Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 12. Marts, 2020 (edited) asianman skrev, for 2 timer siden: Sjov og empatisk idé men det ville aldrig kunne lade sig gøre i praksis. Hvordan skulle det potentielle indsamlede beløb fordeles mellem diverse kliniker, mutre/mammasans og gp´er. Tro helt ærligt folk har mere fokus på at fylde deres hjem op med pasta, rugbrød og toiletpapir Netværket er jo et meget socialt anlagt menneske, og forslaget er fremlagt i bedste mening, men jeg tror heller ikke, det vil virke grundet de nævnte indvendinger. Langt mere effektivt vil det være, tror jeg, hvis man i disse for fædrelandet så vanskelige tider simpelthen forudbetalte glædespigen for næste påtænkte session. Det kræver nok, blankt indrømmet, at man ikke frekventerer en trækfugl, men en standfugl . Redigeret 12. Marts, 2020 af Borende X 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 12. Marts, 2020 tzatiki skrev, for 16 minutter siden: Du mener simpelthen at piger og bordeller, der har en timepris på +2.000 skulle kunne være truet på deres levebrød? Det her corona , plus en lang tørke i branchen, har faktisk store konsekvenser for mange. Nogle piger lever af det her, og har ikke kunnet spare op, pga den i forvejen store nedgang i branchen. Som du måske har lagt mærke til de sidste par år - Så er mange danske piger forsvundet og en del danske klinikker er lukket. Din lidt hånlige tilgang til det her er altså bare ikke okay. Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 Borende X skrev, for 5 minutter siden: Langt mere effektivt vil det være, tror jeg, hvis man i disse for fædrelandet så vanskelige tider simpelthen forudbetalte glædespigen for næste påtænkte session. Det kræver nok, blankt indrømmet, at man ikke frekventerer en trækfugl, men en standfugl . Det lyder jo meget rigtig X Men det bliver nok ikke til mange håndører, sådan helt spontant? Hvordan fungerer det normal vis, hvis man som kunde er en standfugl? Er pigen så meget på nr og mail med sine standfugle, at hun kan sende en sms eller en mail, med et godt tilbud på et tilgodehavende bevis? Altså ikke så alle får den og kan se de andres nr og adresser, men sådan at hun kan sende de samme tilbud til hver stamgæst for sig. Hvis det kunne kaste 20 - 30000 kr af sig, kan det måske bære en pige igennem krisen. Hun har jo heller ingen udgifter til vagter og annoncer, og kan afvikle gælden på kort tid efterfølgende. Venlig hilsen Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 12. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 6 minutter siden: Det lyder jo meget rigtig X Men det bliver nok ikke til mange håndører, sådan helt spontant? Hvis den fornødne tillid er til stede, spørger man da bare glædespigen, om man skal sende hende en forskudsbetaling for næste session. Vanskeligere er det vel ikke? Det svarer jo helt til, at Mette og Nikolaj nu har lovet erhvervslivet henstand med momsindbetalingerne. 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 12. Marts, 2020 Rejsenetværk skrev, for 12 minutter siden: .... Er pigen så meget på nr og mail med sine standfugle, at hun kan sende en sms eller en mail, med et godt tilbud på et tilgodehavende bevis? ... Dét aner jeg ikke noget om. Men mit forslag er noget mere målrettet end dine tanker i trådstarten. Flere piger tilbyder jo efterhånden mobilpay, så det ville være en oplagt kanal. Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9518 Skrevet 12. Marts, 2020 tzatiki skrev, for 46 minutter siden: Du mener simpelthen at piger og bordeller, der har en timepris på +2.000 skulle kunne være truet på deres levebrød? Det er vist ingen hemmelig, at de danske klinikker er og har været presset økonomisk i lang tid. En krise som denne kan sagtens være det "pust" der får en eller flere klinikker til at dreje nøglen. For kort tid siden var det Cassiopeia, der oprettede en tråd hvor det søgte professionel sparring omkring at gøre deres klinik mere rentabel Ser man derimod på PD og SD koncepterne, vil der sikkert også kunne mærkes en nedgang, men disse koncepter vil næppe være ligeså følsomme som de velrenommerede klinikker. Driver man en klinik og har det som eneste indkomst, så bliver man virkeligt hårdt ramt, da man ikke får nogle vagtpenge i den periode hvor man er nødt til at holde lukket. Omkostningerne vil stadig være der. Pigerne slipper derimod for de fleste GP relaterede omkostninger. men hvis deres indkomst udgør en væsentlig andel af deres samlede indkomst, kan det bestemt også mærkes. 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 12. Marts, 2020 TheVoice skrev, for 3 minutter siden: Det er vist ingen hemmelig, at de danske klinikker er og har været presset økonomisk i lang tid. En krise som denne kan sagtens være det "pust" der får en eller flere klinikker til at dreje nøglen .... Det er desværre nok en kendsgerning. Udbudsmønstret vil uden tvivl ændre sig "for enden af tunellen", og intet vil være at finde som før. Men det er jo i sidste instans sådan, sexkøberne selv har villet det. Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 12. Marts, 2020 Borende X skrev, for 17 minutter siden: Det er desværre nok en kendsgerning. Udbudsmønstret vil uden tvivl ændre sig "for enden af tunellen", og intet vil være at finde som før. Men det er jo i sidste instans sådan, sexkøberne selv har villet det. Måske østpigerne rejser hjem under krisen, og at der vil være færre af dem, når krisen er overstået? Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Del dette indlæg Link til indlæg