Hop til indhold
MornFed

Lemmingeeffekt af værste skuffe....

Recommended Posts

Nærværende er ikke tænkt som grundlag for yderligere diskussion af alvorlighedsgraden af COVI-19 men et forsagt host uden smitte i det beskæmmende faktum, at et forhåbentligt mindretal af den danske befolkning tilsidesætter al sund fornuft og trodser statsministerens kraftige opfordring til ingen massedannelse og fødevareindustriens forsikring om , at der er nok til alle, valfarter og bestormer nærmeste dagligevarebutik med hamstring af basale fødevarer. Velkommen til alenlange køer med host og snøft for indkøb af gær og toiletpapir !

lem1.png.4e39f09d096f4e2fc03840c363c417a6.png

Behovet er sikkert stort, man undres. Egomentaliteten og selvisk opførelse er helt sikkert  medvirkende til en hurtigere neddrosling. Kø-lemmingernes svar på "Hvorfor" er; "Det gør alle andre også" Dejligt med ansvar for egne handlinger.

Er netop selv blevet grounded, tror jeg vil starte med at gå gemmerne igennem for et æg til mit salt og ellers bestræbe mig på at følge diverse anbefalinger og udvise almindelig sund fornuft og omtanke.... for vores alles bedste.

Beklager det sure opstød. Ses på den anden side, her kan fokus sikkert drejes ind på mere opløftende fornøjelser om ikke andet få salt på sit æg. 

Go dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie

Jeg var så smart at jeg allerede købte gær i sidste uge, og nu hvor jeg alligevel intet skal har jeg bagt boller :D og vasket op.. og samlet hylder.. og sorteret vasketøj.. og studienoter, to gange.. 

Det bliver to lange, men meget produktive uger ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmalie skrev, for 6 minutter siden:

Jeg var så smart at jeg allerede købte gær i sidste uge, og nu hvor jeg alligevel intet skal har jeg bagt boller :D og vasket op.. og samlet hylder.. og sorteret vasketøj.. og studienoter, to gange.. 

Troede egentlig kun frække damer vimsede rundt i lingeri dagen lang :wacko: Du stjæler min drengedrøm fra mig :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmalie skrev, for 42 minutter siden:

Har du husket mel ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår slet ikke at folk hamstrer toiletpapir - det er da meget nemmere at skylle sig og tørre sig bagi med en vaskeklud - så undgår man også, bremsestriber, hæmorider og at afløbet stopper ;-)

I Thailand er der f.eks. en bum-gun på alle toiletter

image.png.ac7f4a12c23001bef2c34545e3e0a622.png

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie
Zaq skrev, for 55 minutter siden:

Har du husket mel ? 

Jada ;) og havregryn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg følte mig hensat til Sovjet-tiden, da jeg var inde i det lokale supermarked i eftermiddag. Der var helt tomme brødhylder og ingen fersk kød overhovedet. Området med toiletpapir var totalt ryddet!

Hamster-genet ligger åbenbart gemt hos mange mennesker.     :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmalie skrev, for 27 minutter siden:

Jada ;) og havregryn. 

Du inviter bare så kan jeg godt hjælpe dig af med nogle af dine boller

Redigeret af Zaq

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mature man
Jernsvinet skrev, 1 time siden:

Jeg forstår slet ikke at folk hamstrer toiletpapir - det er da meget nemmere at skylle sig og tørre sig bagi med en vaskeklud - så undgår man også, bremsestriber, hæmorider og at afløbet stopper ;-)

Enig – jeg har haft en i tæt på 10 år

Del dette indlæg

Link til indlæg

En meget usympatisk adfærd.

Jeg husker "gærkrisen" for ca. 20 år siden, hvor folk i stenaldermentalitet gik amok. Den havde den virkning, at butikkerne først blev tømt for gær, hvilket folk bandede over, og dernæst brændte folk få dage efter inde med store partier af gær, hvilket de også bandede over.

Jeg har lige været nede i det lokale supermarked, og her var der, som Mette og Mogens forsikrede, ingen problemer. Jeg købte lidt ost, som jeg nu sidder og spiser til en til lejligheden indkøbt rødvin ......

IMG_0526.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
MornFed skrev, for 5 timer siden:

Velkommen til alenlange køer med host og snøft for indkøb af gær og toiletpapir !

Ja det er jo meget smart for det er jo de folk der får brug for det i de folkemængder :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er bare dumt at fortælle folk de ikke skal hamstre bestemte ting. Man burde vide at det får folk til netop at hamstre disse ting. Jeg synes nu trods alt  ikke det ser så slemt ud. Jeg kan godt blive mæt selvom alt brød, mælk og gær er ryddet fra hylderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 6 minutter siden:

Det er bare dumt at fortælle folk de ikke skal hamstre bestemte ting. Man burde vide at det får folk til netop at hamstre disse ting. Jeg synes nu trods alt  ikke det ser så slemt ud. Jeg kan godt blive mæt selvom alt brød, mælk og gær er ryddet fra hylderne.

Nej, det er ikke så slemt i denne omgang.

Jeg husker derimod orkanen 3. december 99: Den drog hærgende ind over landet takket være en ekstraordinært højt opvarmet Nordsø. Folk blev bedt om at holde sig indenfor, og hvordan gik det så?

Jo, det var en julefrokostfredag, og selvom folk måske havde fået lidt indenbords, og tagsten regnede ned, reagerede de typisk dansk: De ville netop udenfor for at se, om det nu også var rigtigt., hvad medierne meldte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
Emmalie skrev, den 12.3.2020 at 13:25:

Og hvis du vil have en opskrift til det bedste brød/boller du nogensinde har smagt, så siger du bare til :biggrin:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie
Rust in Peace skrev, for 7 timer siden:

Og hvis du vil have en opskrift til det bedste brød/boller du nogensinde har smagt, så siger du bare til :biggrin:

Hvis opskriften bygger på ingredienser man bare har i køkkenet normalt, så hit me up! :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, den 12.3.2020 at 13:51:

Ingen tilgængelig billedbeskrivelse.

Hej @Bear

Er rumpen rød, hudløs og øm ?

Kom blot forbi, har fået nye forsyninger i tilfælde af akut snevejr.

wc.thumb.png.ebbcac1f146249d57651b7bcf57bfdd9.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 12.3.2020 at 14:38:

Se en længere redegørelse for hvorfor vand er bedre til numsen og miljøet end flere meter toiletpapir her:

https://thethaiger.com/news/world/toilet-paper-vs-bum-gun-which-one-is-better

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...