Hop til indhold
Kvindebeundre

Corona virus...gået over gevind eller???

Recommended Posts

jp skrev, for 6 minutter siden:

Jeg tænker Kina der må være et ansvar der ! Det berører hele verden! Er di fatalister

I den ideelle verden... Joh, men vi ved godt begge to at det kommer ikke til at ske..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 6 minutter siden:

I hvert fald har virusen smittet EG til den grad...:shock:

Ja, MON ikke.. Men lige nu leder jeg heller ikke efter italienske signoritaer, eller små søde kineser piger.. Jeg er også flad i øvrigt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
otto06 skrev, for 35 minutter siden:

Jeg aner ikke hvor mange der dør om året p.g.a.influenza.. Det interesserer jo ikke rigtig nogen.. Og betyder ikke noget for verdens økonomi

Vi vaccinerer udsatte grupper og sundhedspersonale mod influenza, ellers havde det sandsynligvis set anderledes ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har også valg at lukke butikken fra idag af og holder en ekstra ferie.

Jeg vil være frygteligt ked af hvis jeg bliver smittet og smitter mine dejlige gæster.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 4 minutter siden:

Vi vaccinerer udsatte grupper og sundhedspersonale mod influenza, ellers havde det sandsynligvis set anderledes ud.

Det har du ret i. Nogle år virker vacc. Bare dårligt fordi typen er en lidt anden end forventet.. Men helt enig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Thaimig
Frodige Ida skrev, for 20 minutter siden:

Jeg har også valg at lukke butikken fra idag af og holder en ekstra ferie.

Jeg vil være frygteligt ked af hvis jeg bliver smittet og smitter mine dejlige gæster.

Ja der er vel næppe andet at gøre, hvis Restaurant mv ej får gæster så må Gp'er nok også ta konsekvensen, det her tror jeg bliver både dyrt og hårdt for alle dsv. Det bliver sku svært at ha sex uden kropskontakt, så indtil videre, hold afstand pga smitten, sådan er det bare :rolleyes: pt 

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Elever skal ikke møde i morgen og de næste 2 uger på uddannelsesinstitutioner."

"Alle offentlige ansætte sendes hjem i 2 uger.." siger Mette F, gældende fra i morgen. 

Diskoteker, værtshuse og beværtninger lukkes ned i 2 uger.:mellow:

https://nyheder.tv2.dk/2020-03-11-alle-elever-i-danmark-og-mange-offentligt-ansatte-sendes-hjem

Der er nu 514 smittede i Danmark, oplyser Mette Frederiksen, dags dato kl. 20.30.  Det er mere end en tidobling siden mandag, hvor 34 danskere var smittet.

Redigeret af ppd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
ppd skrev, for 7 minutter siden:

"Elever skal ikke møde i morgen og de næste 2 uger på uddannelsesinstitutioner."

"Alle offentlige ansætte sendes hjem i 2 uger.." siger Mette F, gældende fra i morgen. 

Diskoteker, værtshuse og beværtninger lukkes ned i 2 uger.:mellow:

https://nyheder.tv2.dk/2020-03-11-alle-elever-i-danmark-og-mange-offentligt-ansatte-sendes-hjem

Der er nu 514 smittede i Danmark, oplyser Mette Frederiksen, dags dato kl. 20.30.  Det er mere end en tidobling siden mandag, hvor 34 danskere var smittet.

Det undre mig hvorfor 14 dage? Hvad med efter det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 10 minutter siden:

Det er der ingen, der kan svare på nu. Alt er foreløbige tiltag, som så strammes/slækkes løbende, alt efter hvordan situationen udvikler sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 1 time siden:

Det undre mig hvorfor 14 dage?

Fordi at budskabet/konsekvenserne ville være for voldsomme, hvis Mette havde sagt 4 eller 6 uger nu og her...

Når danskerne har oplevet at være "lukket ned" i 10-12 dage, og har fundet ud af, at det hele måske nok skal gå alligevel, så er det nemmere at modtage beskeden: "Vi forlænger perioden med yderligere 14 dage..."

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 5 minutter siden:

Fordi at budskabet/konsekvenserne ville være for voldsomme, hvis Mette havde sagt 4 eller 6 uger nu og her...

Når danskerne har oplevet at være "lukket ned" i 10-12 dage, og har fundet ud af, at det hele måske nok skal gå alligevel, så er det nemmere at modtage beskeden: "Vi forlænger perioden med yderligere 14 dage..."

Det er nok mere sandsynligt at det er et skridt mod yderligere nedlukning. 

Men vi kan håbe på et mirakel og det hele klinger af. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 11 minutter siden:

Det er nok mere sandsynligt at det er et skridt mod yderligere nedlukning. 

Jeg vil også tro at der kommer yderligere tiltag.

Jeg vil også tro at lukning af skoler mv. samt de tiltag, som nu er taget for medarbejdere i den offentlige sektor, vil blive forlænget, ad flere omgange.

Jeg havde ikke troet at jeg nogensinde ville ytre dette: Men der er tilsyneladende også fordele ved at have en så stor offentlig sektor, som vi har i DK :D  

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 2 timer siden:

Måske fordi inkubationstiden er kortere end det. Bare en tanke... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
otto06 skrev, for 15 timer siden:

Tjah, corona er ikke influenza. Jeg vil tro at sundhedsvæsenet har været mest bange for mange behandlingskrævende på én gang. Det ville lægge hele systemet ned. Jeg er ret sikker på at man HAR opgivet at standse udbredelsen. Sundhedsvæsenet kan håndtere en langsom udbredelse. Denne corona er der ingen, der har immunforsvar imod... Derfor kunne vi stå med 500.000 smittede på én gang og måske 5000-10.000 rigtig syge. Alt ville kollapse. Derfor!

Ok det giver god mening, og var ikke lige en vinkel jeg havde set, så det hander lige så meget om at få spredt dem der bliver smittet ud over en længere periode, så sygvæsenet kan følge med.

Kvindebeundren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...