Hop til indhold
Guest Indiske Devina

Corona virus, diskretion hvad gør man?

Recommended Posts

Guest Indiske Devina

Det her er for alle, lad mig høre jeres mening:-)

For at være ærlig tænker jeg ikke så meget over den virus der er i omløb. Men i dag fik jeg et spørgsmål fra en sød mand som jeg gerne vil høre jeres synspunkt på.

Spørgsmålet lød " hvad vil du gøre hvis du får virussen. Gemmer du vores nummers og skriver det til os? Eller hvordan og hvorledes?"

Jeg syns enlig at det var lidt svært at forholde sig til da jeg i min annonce skrive distraktion. Jeg mener ikke det er særlig diskret at skrive til kunder, når man ikke ved om de har nogen der kunne finde på at læse deres beskeder.

Så jeg sagde at hvis jeg skulle få den eller andre sygdomme vil jeg skrive det i min annonce. Da jeg ikke kan huske hvem der har været her i den periode de kunne blive smittet og jeg gemmer kun numre hvis kunde selv giver accepten på det.

Men hvad syns i? Hvad ønsker i man gør i sådan en situation med sygdom? Og hvad gør i selv hvis i skulle finde ud af at i havde noget? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest BiBlowKbh
Indiske Devina skrev, for 3 minutter siden:

Det her er for alle, lad mig høre jeres mening:-)

For at være ærlig tænker jeg ikke så meget over den virus der er i omløb. Men i dag fik jeg et spørgsmål fra en sød mand som jeg gerne vil høre jeres synspunkt på.

Spørgsmålet lød " hvad vil du gøre hvis du får virussen. Gemmer du vores nummers og skriver det til os? Eller hvordan og hvorledes?"

Jeg syns enlig at det var lidt svært at forholde sig til da jeg i min annonce skrive distraktion. Jeg mener ikke det er særlig diskret at skrive til kunder, når man ikke ved om de har nogen der kunne finde på at læse deres beskeder.

Så jeg sagde at hvis jeg skulle få den eller andre sygdomme vil jeg skrive det i min annonce. Da jeg ikke kan huske hvem der har været her i den periode de kunne blive smittet og jeg gemmer kun numre hvis kunde selv giver accepten på det.

Men hvad syns i? Hvad ønsker i man gør i sådan en situation med sygdom? Og hvad gør i selv hvis i skulle finde ud af at i havde noget? 

du har pligt til at oplyse det, så er den ikke meget længere ... følg sundhedsstyrelsens anvisninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den er svært i denne branche.

Umiddelbart tænker jeg det er den risiko man løber i disse tider. Synes ikke det er dit ansvar, gæsterne vælger selv risikoen. Hvis det er svært for dig er det rigtige nok bare at lukke bixen indtil det her er overstået. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skriver pigen det i sin annonce risikerer hun at ødelægge sin forretning fremover.

Så skulle hun skrive til hver enkelt kunde på sms eller mail, det er selvfølgelig også en mulighed at gemme tlf nr eller bede om en mail hvorpå de kan kontaktes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
pacer skrev, Lige nu:

Skriver pigen det i sin annonce risikerer hun at ødelægge sin forretning fremover.

Så skulle hun skrive til hver enkelt kunde på sms eller mail, det er selvfølgelig også en mulighed at gemme tlf nr eller bede om en mail hvorpå de kan kontaktes.

Det tager x antal uger, så er hun rask igen. Man kontakter ikke kunder i denne branche.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
BiBlowKbh skrev, for 5 minutter siden:

du har pligt til at oplyse det, så er den ikke meget længere ... følg sundhedsstyrelsens anvisninger.

Men jeg oplyser det jo også ved at skrive det i min annonce:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har spekuleret på samme problemstilling. Så vidt jeg forstår, laver Styrelsen for patientsikkerhed en smitteopsporing, hvor de ved at spørge den smittede, prøver at klarlægge hvem man er blevet smittet af, samt hvem man kan have smittet.

Hvis den smittede nu er en GP, er kunderne nok ikke ret begejstrede for at GP'en oplyser deres navne. Hvordan håndterer man den problemstilling? 

Og det kan selvfølgelig også være den anden vej rundt. 

Redigeret af Midtvestagurken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, Lige nu:

Det tager x antal uger, så er hun rask igen. Man kontakter ikke kunder i denne branche.

Det kan man jo gøre i denne situation, blot man siger det ved bestillingen/besøget.

Så selvfølgelig kan man godt gøre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. hvis du bliver smittet, så kan du oplyse alle der vil besøge dig at du er blevet ramt og det er op til gæsten om han vil besøge dig. Man skriver aldrig som gp til nogen som helst, sæt nu der ruller en sms ind imens manden sidder sammen med konen.

2 Du kan lukke din biks indtil stormen er redet af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest BiBlowKbh
Indiske Devina skrev, for 1 minut siden:

Det er også det rigtige du gør, var det jeg mente, ville jeg også selv gøre :-) Corona er ude af kontrol allerede og alle vil få det før eller senere..

Del dette indlæg

Link til indlæg
2cool skrev, for 1 minut siden:

1. hvis du bliver smittet, så kan du oplyse alle der vil besøge dig at du er blevet ramt og det er op til gæsten om han vil besøge dig. Man skriver aldrig som gp til nogen som helst, sæt nu der ruller en sms ind imens manden sidder sammen med konen.

2 Du kan lukke din biks indtil stormen er redet af.

Man kan bede om en mail, sådan en er gratis og hurtig at oprette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
2cool skrev, for 2 minutter siden:

Du kan lukke din biks indtil stormen er redet af.

Jeg forstår godt hvad du mener. Men hvis vi skulle lukke ned hver gang der er sygdomme i omløb vil vi jo aldrig have åben. Hvis det ikke er corona er der noget andet;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
pacer skrev, for 12 minutter siden:

Det kan man jo gøre i denne situation, blot man siger det ved bestillingen/besøge

Hvis man allerede er syg går man jo ikke på arbejde. 

Redigeret af Liv
Rettet Hvad til hvis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 1 minut siden:

Hvad man allerede er syg går man jo ikke på arbejde. 

Ok du fatter bjælde af hvad jeg skriver :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Liv skrev, for 1 minut siden:

Hvad man allerede er syg går man jo ikke på arbejde. 

Det håber jeg da ikke, det ville ikke være specielt sexy:lol: " åh lad mig sutte på din dejlige host host piiiii host. To sek jeg skal lige puse næse":lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
pacer skrev, for 7 minutter siden:

Man kan bede om en mail, sådan en er gratis og hurtig at oprette

Det er rigtig. Men stadig nogen mennesker har intet privatliv ved siden af. Så det kan igen være at hans partner får afvide hvad der foregår og det vil jeg ikke være skyld i.:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Jogge skrev, for 1 minut siden:

Man kan jo have corona uden symptomer. 

Det er rigtig. Og det er jo noget skidt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 18 minutter siden:

Du kan ikke forvente kunderne holder øje med din annonce.

Du må aftale med kunden, hvordan I kontakter hinanden ved coronavirus eller anden smitte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, for 1 minut siden:

Du må aftale med kunden, hvordan I kontakter hinanden ved coronavirus eller anden smitte.

Hurra der er én som forstår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
C50 skrev, Lige nu:

Det forventer jeg heller ikke. Men jeg gør altid opmærksom på at alle opdateringer vil være i min annonce.

Plus hvis jeg fik corona eller andet er det jo også meldt til staten og hvis folk ikke læser min annonce og bare skriver ville jeg selvfølig også sige det der. Men hvis en kunde gerne vil forblive anonym kan jeg ikke rigtig gøre noget ved det:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 3 minutter siden:

Det forventer jeg heller ikke. Men jeg gør altid opmærksom på at alle opdateringer vil være i min annonce.

Plus hvis jeg fik corona eller andet er det jo også meldt til staten og hvis folk ikke læser min annonce og bare skriver ville jeg selvfølig også sige det der. Men hvis en kunde gerne vil forblive anonym kan jeg ikke rigtig gøre noget ved det:-)

Du kan afvise ham.

Men det er klart et dilemma. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
pacer skrev, Lige nu:

Du kan afvise ham.

Men det er klart et dilemma. 

Ja lige præcis:-) jeg kan godt se din point i det du skriver og det giver også stof til eftertanke:-) tak for dit svar

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...