Borende X 25049 Skrevet 29. Februar, 2020 Liv skrev, for 23 minutter siden: Det står rigtig fint beskrevet på Sundhedsstyrelsens hjemmeside, hvordan man skal forholde sig til det her. Selvom raske mennesker ikke nødvendigvis dør af det, så kan vi smitte ældre eller på anden måde svækkede mennesker. Og så er selv en almindelig influenza jo ikke særlig rar at få, og hvis denne er værre, er det da smart at forblive rask Vi her på plejehjemmet St. Kødlyst er meget bekymrede. Ikke så meget for selve smitten, for vi får jo kun familiebesøg efter den månedlige udbetaling af aldersrenten, men Forstanderinden har fået den idé, at vi bedst beskytter os ved at tage skovl i hånd og grave en voldgrav rundt om plejehjemmet samt at udrulle pigtråd. Jeg er ikke til havearbejde – og endnu mindre til voldarbejde. Selvom Forstanderinden har lovet en Kijafa. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 29. Februar, 2020 Borende X skrev, for 11 minutter siden: Vi her på plejehjemmet St. Kødlyst er meget bekymrede. Telegram til Store Kødlyst: Aldersrente afskaffet STOP Corona indført STOP Meld tilbage når I har ledige pladser STOP Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 29. Februar, 2020 MickeyM skrev, for 10 minutter siden: Telegram til Store Kødlyst: Aldersrente afskaffet STOP Corona indført STOP Meld tilbage når I har ledige pladser STOP Hva' er et telegram? Her bruger vi optisk telegraf eller røgsignaler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 29. Februar, 2020 Borende X skrev, for 2 minutter siden: Her bruger vi optisk telegraf eller røgsignaler. .- .-.. -.. . .-. ... .-. . -. - . / .- ..-. ... -.- .- ..-. ..-. . - / ... - --- .--. / -.-. --- .-. --- -. .- / .. -. -.. ..-. # .-. - / ... - --- .--. / -- . .-.. -.. / - .. .-.. -... .- --. . / -. # .-. / .. / .... .- .-. / .-.. . -.. .. --. . / .--. .-.. .- -.. ... . .-. / ... - --- .--. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 29. Februar, 2020 MickeyM skrev, for 2 minutter siden: .- .-.. -.. . .-. ... .-. . -. - . / .- ..-. ... -.- .- ..-. ..-. . - / ... - --- .--. / -.-. --- .-. --- -. .- / .. -. -.. ..-. # .-. - / ... - --- .--. / -- . .-.. -.. / - .. .-.. -... .- --. . / -. # .-. / .. / .... .- .-. / .-.. . -.. .. --. . / .--. .-.. .- -.. ... . .-. / ... - --- .--. Netop, ja. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 29. Februar, 2020 sneræven skrev, for 2 timer siden: Men som du også skriver, så er det ikke så stort et problem for de fleste, sunde og raske mennesker. Mest for sådan nogle halvgamle gubber som jeg selv og opefter ... Mnjaj... Jeg ser ikke lige nogen tegn på at corona skulle være nævneværdig mere slem end forkølelses/influenza-vira fra sidste "sæson"... Så jeg er nogenlunde lige så bekymret for at blive smittet som jeg var for et år siden... Og det er jo så nogenlunde 0% bekymret. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 1. Marts, 2020 (edited) MickeyM skrev, 1 time siden: Mnjaj... Jeg ser ikke lige nogen tegn på at corona skulle være nævneværdig mere slem end forkølelses/influenza-vira fra sidste "sæson"... Så jeg er nogenlunde lige så bekymret for at blive smittet som jeg var for et år siden... Og det er jo så nogenlunde 0% bekymret. Som flere har nævnt, skylder vi priviligerede også at undgå at smitte ældre og svagelige. Jeg vil fx nødig smitte min mor. Redigeret 1. Marts, 2020 af Styrvolt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 1. Marts, 2020 Styrvolt skrev, for 3 minutter siden: Som flere har nævnt, skylder vi priviligerede også at undgå at smitte ældre og svagelige. Jeg vil fx nødig smitte min mor. Ja, enig. Corona er mere smitsomt end hvad vi er vandt til, vi skal tage det alvorligt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
autobahn 1437 Skrevet 1. Marts, 2020 (edited) Styrvolt skrev, for 7 timer siden: Som flere har nævnt, skylder vi priviligerede også at undgå at smitte ældre og svagelige. Jeg vil fx nødig smitte min mor. Letkøbtheden omkring COVID-19, som har præg af arrogance, er forhåbentlig baseret mere på manglende refleksion end reel kynisme. Jeg har tidligere selv latterliggjort eks. det Thailandske nationale beredskab (hvor jeg selv befinder mig pt.). Men af samme grund: At håndteringen ikke er planlagt ud fra reelt at håndtere epidemien, men at opstille en rent politisk agenda med helt andre formål. For det første, selv om virus ikke er specielt farlig for de fleste (ift. hvad man ved på dette tidspunkt), og dødeligheden for en befolkning af europæisk sundhedstilstand nok er mindre end 1% (Norske Sundhedsinstitut siger 0.4-1%), er det stadig op mod 10 gange større end almindelig influenza. For det andet, inddæmningsstrategien pt. har to formål: 1) Permanent inddæmning, ser mindre og mindre mulig ud. Men som lykkedes rimeligt godt med andre nye vira (SARS, MERS, Ebola), der dog alle havde meget større dødelighed, hvilket gør inddæmning "lettere". 2) Udskyde for kraftige udbrud frem mod den europæiske sommer, hvor forholdene for spredning er nemmere at kontrollere. Der skal ikke så meget intelligens til at konstatere, at virus pt. spreder sig ekstremt hurtigere i lande med vinterklima, så som Sydkorea, Japan, Norditalien, Frankrig, end i eks. Vietnam, Thailand og Singapore. Hvorfor så ikke bare lade den sprede sig? Fordi, som allerede nævnt, 1% dødelighed er stadig meget højt, det vil derudover lamme det generelle sundhedsberedskab i lande som de europæiske fuldstændigt, derefter lamme andre serviceberedskaber, private som offentlige. I DK har vi faktisk ret til, inden for arbejdsmarkedets grundlæggende vilkår, at sige nej til at gå på arbejde med henvisning til alvorlig smittefare, hvilket COVID-19 må anses som. Derefter lamme al international samhandel (og går Danmark alene bliver vi 100% isoleret). Alt dette ved de danske myndigheder, som formodes at måtte have uendeligt mange kalkyler mht. planlægning og risici. De er faktisk ikke dårlige til at omsætte det til både kommunikations- og handlingsplaner, bl.a. en række gode råd om at undgå panik. Sammenlignet med andre regioner, er de danske myndigheder nok nær det ypperligste der findes pt. Jeg stoler i hvert fald på, at de ved hvad de gør, og deres anbefalinger er bedste bud pt. Redigeret 1. Marts, 2020 af autobahn 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2496 Skrevet 1. Marts, 2020 (edited) autobahn skrev, for 1 time siden: For det første, selv om virus ikke er specielt farlig for de fleste (ift. hvad man ved på dette tidspunkt), og dødeligheden for en befolkning af europæisk sundhedstilstand nok er mindre end 1% (Norske Sundhedsinstitut siger 0.4-1%), er det stadig op mod 10 gange større end almindelig influenza. De ku' jo bare ha' sagt at det er dét der er grunden til foranstaltningerne. Tror mest det er medierne, der er så frustrerende. Selve kernebudskabet .. Høj smitterisiko, Ukendt virus, forholdsvis Mange med forløb der kræver indlæggelse drukner fuldstændig i, at medierne gør det hele til startscenerne i en amerikansk verdensundergangsfilm ... Man bli'r s-å træt af Hollywood ... Redigeret 1. Marts, 2020 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 1. Marts, 2020 sneræven skrev, for 1 minut siden: Selve kernebudskabet - høj smitterisiko, ukendt virus, forholdsvis mange med forløb der kræver indlæggelse - drukner fuldstændig i, at medierne gør det hele til startscenerne i en amerikansk verdensundergangsfilm ... Hvis man holder sig til de informationer Sundhedsstyrelsen lægger ud, så har budskabet været ret klart fra næsten dag et. Læs fra kilden, ikke Ekstra Bladet. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lasselarseb 183 Skrevet 1. Marts, 2020 (edited) Liv skrev, for 20 minutter siden: Hvis man holder sig til de informationer Sundhedsstyrelsen lægger ud, så har budskabet været ret klart fra næsten dag et. Læs fra kilden, ikke Ekstra Bladet. Sundhedsstyrelsens formål ser ud til at være - undgå panik. De har ikke tilstrækkelig information og været bagud i forhold til f.eks. nytimes.com mht. faktuel information. Redigeret 1. Marts, 2020 af Lasselarseb stavefejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 1. Marts, 2020 Lasselarseb skrev, for 2 minutter siden: Sundhedsstyrelsens formål ser ud til at være - undgå panik. De har ikke tilstrækkelig information og været bagud i forhold til f.eks. nytimes.com mht. faktuel information. At undgå panik er vel et hæderligt formål? Uanset hvad den nyeste opdagelse end måtte vise. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lasselarseb 183 Skrevet 1. Marts, 2020 Styrvolt skrev, for 1 minut siden: At undgå panik er vel et hæderligt formål? Uanset hvad den nyeste opdagelse end måtte vise. Absolut hæderligt. Når de skjuler/undgår information så søger man det andre steder og ender måske på tabloid medier. Selv tjekker jeg dagligt dr.dk, nytimes og zeit.de bl.a. for at få informationen. Min egen fornemmelse er at der ikke er styr på en skid og man ved meget lidt om covid19. Det kan man slutte sig frem til når man læser eller ser interviews med forskere. Mortaliteten er stadig svingende omkring 2,5% , hvilket er over den spanske syges mortalitets-rate. Jeg synes lidt mere styret panik er på sin plads. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2496 Skrevet 1. Marts, 2020 (edited) Liv skrev, 1 time siden: Hvis man holder sig til de informationer Sundhedsstyrelsen lægger ud, så har budskabet været ret klart fra næsten dag et. Læs fra kilden, ikke Ekstra Bladet. Det er DR jeg er irriteret på .. de burde, netop, formidle Sundhedsstyrelsens info i stedet for at føre sensationsjournalistik. Men ja, jeg er helt enig. Lasselarseb skrev, for 26 minutter siden: Min egen fornemmelse er at der ikke er styr på en skid og man ved meget lidt om covid19. Jeg tror mest det sidste. Det er jo en ærlig sag, at også myndighederne må 'føle sig frem' når de ikke véd nok om virus. Lasselarseb skrev, for 26 minutter siden: Mortaliteten er stadig svingende omkring 2,5% , hvilket er over den spanske syges mortalitets-rate. Jeg har læst et par steder at den spanske syge skønnes at have angrebet omkring 500.000.000 mennesker, og omkring 50.000.000 døde .. altså 10% dødelighed. Lasselarseb skrev, for 26 minutter siden: Jeg synes lidt mere styret panik er på sin plads. "Styret Panik" ... øøh .. !? Jeg tænker, udvidet forsigtighed ... og følge de vejledninger der kommer .. Det, der gør tingene lidt svære, er at vi i vores del af verden omgås så mange forskellige på een dag - og det er svært at vide, om nogle af dem har været i kontakt med Corona-ramte områder ... Redigeret 1. Marts, 2020 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. Marts, 2020 Hvis man ser div klip fra Wuhan, så virker det knapt så ‘harmløs virus agtigt’. De går virkeligt voldsomt til værks. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 1. Marts, 2020 Prinz skrev, for 21 timer siden: Idiotisk at opstille tråden som om der er større risiko ved udenlandske, end danske gp´er. De lande hvor de fleste udenlandske gp kommer fra, er der ingen, eller få smittede.... indtil videre.... Men ja sådan generelt er situationen da sådan at alle bør tænke sig om, uden totalt at panikke.... Du skal ikke kalde min tråd for idiotisk, er du med ? Nu rejser danske GP ikke rundt i europa, eks nord Italien, som en del udenlandske GP gør og videre til DK og bære smitten hjem til Danmark. Dem er smittet herhjemme pt er pga har været på ski ferie i Nord Italien. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lasselarseb 183 Skrevet 1. Marts, 2020 sneræven skrev, for 1 time siden: Jeg har læst et par steder at den spanske syge skønnes at have angrebet omkring 500.000.000 mennesker, og omkring 50.000.000 døde .. altså 10% dødelighed. Du har ret. Raten ligger mellem 4 og 10% og ikke de 2% som jeg havde læst i nyt.com Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5029 Skrevet 1. Marts, 2020 RunningMann skrev, for 1 time siden: Du skal ikke kalde min tråd for idiotisk, er du med ? Nu rejser danske GP ikke rundt i europa, eks nord Italien, som en del udenlandske GP gør og videre til DK og bære smitten hjem til Danmark. Dem er smittet herhjemme pt er pga har været på ski ferie i Nord Italien. Nåhh nej, de danske gp sidder selvfølgelig og venter på et håndklæde i deres boddoir, fordi de er helt våde i fissen ved tanken om at du snart kommer forbi igen Gud fader bevares....... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thaimig Skrevet 1. Marts, 2020 Ja undskyld hvis det opfattes som afsporring ( men vil dog ej om nødvendigt starte en ny Covid 19 tråd ) Mit spørgsmål går blot på hvis jeg rejser til Thailand i løbet af 1 - 2 måneder, skal jeg så forvente 14 dages karantæne når jeg vender retur for egen regning? Åh jo der skrives meget, både på Fb og Eg og ja jo flere Åge desto større forvirring Netop af samme grund (altså Covid 19) er der pt naturligvis billige flybilletter til Asien På forhånd Tak! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5029 Skrevet 1. Marts, 2020 Thaimig skrev, for 25 minutter siden: Ja undskyld hvis det opfattes som afsporring ( men vil dog ej om nødvendigt starte en ny Covid 19 tråd ) Mit spørgsmål går blot på hvis jeg rejser til Thailand i løbet af 1 - 2 måneder, skal jeg så forvente 14 dages karantæne når jeg vender retur for egen regning? Åh jo der skrives meget, både på Fb og Eg og ja jo flere Åge desto større forvirring Netop af samme grund (altså Covid 19) er der pt naturligvis billige flybilletter til Asien På forhånd Tak! Der er jo ingen der ved hvordan situationen vil se ud om 1-2 måneder. For en måned siden, var vurderingen at Covid 19 næppe ville komme til DK. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
serveU 326 Skrevet 2. Marts, 2020 SASHA skrev, den 29.2.2020 at 11:40: Til jer der har Facebook, søg på ham her og hør hans video Fedt at bruge Martin Bonde Mogensen som reference, han har ingen belæg for at sige som han gør. Du kan lige så godt citere Donald Trump eller Amalie Szigethy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hexxx 126 Skrevet 6. Marts, 2020 Så er alle forholdsregler vist taget (der smiles lettere skævt) - eller er det bagholdsregler? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 7. Marts, 2020 Trinetease skrev, den 1/3/2020 at 12:31: Hvis man ser div klip fra Wuhan, så virker det knapt så ‘harmløs virus agtigt’. De går virkeligt voldsomt til værks. præcis Trine, der er så mange kække bemærkninger herinde, jeg selv holder en pause fra besøg hos piger, og hvis jeg var gp ville jeg overveje meget at ta en pause også og se tiden an .. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg