Hop til indhold
cobham

Om Vanessa og The Fab Four. Og lidt om livet og evigheden

Recommended Posts

Har du gået langs havet og tænkt over, med hvilken lethed de dovne bølger sletter dine fodspor i sandet?

Det tror jeg, du har.

Lad mig gætte:

Du er en mand på mindst 40 år. Du har dermed, hvis jeg har ret, drømt mere end 15.000 nætters drømme.

Hvor mange drømme kan du genkalde dig?

Kan du huske kalejdoskopet fra din barndom, som dannede en kortlivet symmetrisk perfekt rose mod lyset, før du drejede det endnu en omgang?

Dine gener kommer fra forslidte jyske bønder, som du aldrig har kendt. Og fra sydfynske søfarere med forbrændt læderhud, som sejlede på Kina og al resten af verden, og som du alene kan genkalde dig fra den salte em af din egen sved på en skoldhed solskinsdag.

Og selv de ansigter, du faktisk så, de nærmeste og kærligste bedsteforældre-øjne, der mødte dine, er for længst væk.

De øjne og tanker, som ville dig det bedste, lever kun i din egen erindring.

For som sandkornene på stranden er hvert et hår i din hovedbund en del af et endeligt tal.

Og er de der end endnu, hårene, er de grånende som skyerne på en blæsende og regnvåd februardag.

____

Jeg ved ikke, hvorfor du besøger GP’ere, men jeg gør det af ovennævnte grunde.

Fordi jeg helt ind i marven føler, at dagene er talte, og at drømmene er flygtige. Som min forslidte jyske forfar og min vejrbidte sydfynske slægtning er jeg mulden og havets ejendom. Og de tager den tilbage.

Men de store GP’ere opløser tiden.

Sammen med Vicky B, Lizbeth, Sweet Mia og Emiliee B (aka Barbara) forsvinder 25 år florlet og farligt forførende. Jeg er igen den unge og håbefulde Cobham Junior med alting foran mig.

Er det ikke en illusion, vil du nok spørge.

Jo, selvfølgelig er det det. Det er indlysende.

Men hvilken kreds af fortryllende magikere er ikke netop disse fire kvinder? The Fab Four?

Og endnu vigtigere:

Har du selv mistet evnen til at lade dig fortrylle og forføre, hvilket menneske er du så selv?

____

Vanessa er også en magiker. Tro mig.

Som så ubegribeligt meget andet på EG skylder jeg @Miller's Crossing tak for tippet vedrørende Vanessa.

Hun er en meget smuk kvinde fra top til tå – billederne lyver ikke. Hun er slank men lidt mere kvindelig ned om, end jeg egentlig troede, at Miller's brød sig om.

Men i mine øjne er hun perfekt (også) her.

Millers fremhæver brysterne, og det er der al mulig god grund til. Skal jeg tilføje noget, bliver det brystvorterne. Det er ikke en detalje, jeg ellers tillægger vægt som sådan og i al bred almindelighed.

Men hos Vanessa er de ren og syndigt frydefuld Freud udfoldet i enhver infantil regression, du kan forestille dig. Og de er ikke ømme (endnu:-).

Så jo, Vanessa er på alle leder og kanter et vanvittigt godt hug.

Men det er ikke en gang det bedste ved hende.

Det bedste ved hende er for det første, at hun er rigtig sød og også, så vidt jeg kunne vurdere på et enkelt besøg, rigtig godt begavet. Nem at tale med og skarp helt ned i detaljen. Hun er på vej mod studier (desværre) uden for Europa.

Og så er hun for det andet og endnu vigtigere vanvittigt god til sex.

Som i vanvittigt god til sex.

Kanon-blow – dybt og med masser af øjenkontakt. Og særdeles indlevende, smidig og lydhør elskov med en forrygende skedemuskulatur, som jeg i skrivende stund kun kan huske tilsvarende fra Sweet Mia.

Jeg plejer at gå i bad før, mellem første og anden runde og så efter.

Men Vanessa havde også brug for bad undervejs. Og sweet mamaloosa hvor var det hende vel undt..

Konklusion?

På stående fod og i skrivende stund ville jeg gerne i ren begejstring hæve Vanessa op blandt The Fab Four.

Men det har jeg ret beset ikke belæg for med blot et enkelt besøg.

Ikke desto mindre:

Du er som jeg mulden og havet et liv skyldig.

Men husk: du må aldrig overgive dig, før det er alvor.

Så lad dig forføre og fortrylle af Vanessa, før hun rejser.

Og før det alt sammen er for sent for dig selv.

Din Cobham

Redigeret af cobham

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er et ord som ligesom løfter sig op fra teksten og lever sit eget liv - ovenfor havet og fodspåren i sanden - dette vidunderlige sammensatte udtryk: Kanonblow.

Men sådan er det jo med kunstnærer; det er kun de rigtigt store som kan - og har lov til - at med et enkelt penselstrøg konfrontere det idylliske, poetiske billede og ophøje det til noget unikt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Smukt skrevet. Kan skrive under på din motivation og blot tilføje, at jeg selv føler en form for tyveri af ungdom. Ikke bare skønheden. Men sandelig også energien og den charme og karisma som selvbevidste unge kvinder oftest indehaver.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold nu kæft hvor du kan skrive røven ud af bukserne, og hvor føler jeg mig pludselig ramt både hårdt, præcist og nådesløst. Jeg har ikke haft den glæde at møde nogen af de nævnte piger, men mon ikke der skulle være et par år endnu før midtvejskrisen endeligt slutter for selv mig. Har dog ikke været på besøg hos nogen i år, men er lige hjemvendt fra en koncert med Slipknot. Fortsat glædelig, grå februar til dig også.

Redigeret af Lauersen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kim Petersen

Cobham, du er fantastisk. Det er virkelig en fornøjelse at læse dine indlæg, og du rammer sømmet lige på hovedet... tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det er nok det - man bliver vel nok i stigende grad opmærksom på at nyde livet og få de store oplevelser, jo ældre man bliver. Mødet med den type GPer er netop en oplevelse for livet. Sexen, intimiteten og mødet med de her utrolig generøse og dejlige personligheder. Så bliver man taknemmelig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som vanligt flot anmeldelse og skøn poesi:) 

Du formår med dine ord at få os andre til at sætte tingene i relief. Nej - det er ikke kun et spørgsmål om sex. Nej - det er ikke kun et spørgsmål om gamle grise, der boller med unge piger. Nej - det er ikke kun utroskab og/eller søgen væk fra ensomheden. 

Det er noget andet. Det er netop drømmene om din ungdom og længslen mod den. Det er en af fordelene ved dette forum.  Andre brødres forståelse for den situation, du er i, som finder genklang og ikke er genstand for kritik og fordømmelse. 

Tak @cobham for dine pæne ord og endnu mere tak for din fantastiske beskrivelse af Vanessa. Helt enig i alle punkter. Iøvrigt er jeg ikke mest til helt skinny piger. Kvindelige former er bestemt at foretrække. En engel af 7. eller 8. orden er jo netop Ava, som har de dejligste former (og bryster i særklasse) uden på nogen måde at være tyk. 

Og nej - vi har nok ikke belæg for at løfte Vanessa til englenes 9. orden endnu. Men hun bejler. Må bare håbe at hun bliver så længe, at vi kan nå flere besøg.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Disse skrivende minutter er nogle af mine faste vanepunkter i mit liv. Der er gået ca 1½ time efter jeg trådte ind på kontoret. De første par kopper mokka, er kommet gennem systemet, og systemet fortæller mig nu at det er tid til et besøg på det lille hus. Sætter mig godt til rette på tronen og åbner for EG på telefonen. Man er jo nysgerrig! 

I dag blev jeg så mødt at dette indslag fra forfatterfavoritten @cobham. Endnu et indslag som rummer den perfekte portion melankoli, ærlighed og begejstring. Jeg kan mærke smilet breder sig på mine læber. Denne evindelige stræben efter det der en gang var. Og ingen er bedre til at fortælle den historie, end lige præcis ham. Nu blev min fredag lige pludselig lidt bedre :) 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg

Link til indlæg

I thought mr. Cobham has been high on something chemical when writing above. But after spending 45 mins plus little over (slighly over unfortunately and unintentionally) with Vanessa I understand what he was high on. :-) She's the real Wonder Woman.

Redigeret af tomneva

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vanessa er så smuk en kvinde.

Og du skal lægge trykket på både SMUK og KVINDE.

Hun er så rørende og helt og aldeles urimeligt sød at være sammen med.

Og så er hun fabelagtigt og forrygende god til sex.

Jeg havde med sorg i hjertet afskrevet hende og havde ikke i min vildeste fantasi drømt om, at hun ville komme tilbage.

Men nu er hun her.

Jeg ved nok, at det er en alvorlig synd at blive forelsket i en GP'er. Navnlig hvis man har min alder. 

Men går du ikke fortryllet og forført og blot en lille smule forelsket fra mødet med Vanessa, er du nødt til at reboote dit eget jeg og komme tilbage til, hvem du egentlig er som mand.

Og hvorfor du holder så meget af smukke kvinder.

Cobham

Redigeret af cobham

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...