Hop til indhold
Bo Jensen

Branchens tal 2

Recommended Posts

Man skulle kunne lave noget som denne: https://sites.google.com/site/thaiklinikker/home

Enten hvis nogen har interesse at holde den aktuel, eller at vi er nogle stykker der gør det sammen.

Nem at lænke til og nem at opdatere efter hånden.

B

Foreløbig kan jeg prøve at sortere/organisere de steder jeg kender, og lægge listen op her på siden.

Så kan andre komme med tilføjelser, hvis de kender nogle steder/information der ikke er nævnt?

Man kan efterfølgende se på, om vi skal lave en site a la den Bananas nævner, da data bare kan kopieres over.

Sådan en site kræver vel at der er en der bliver registreret med navn osv? :oops:

VH

OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Har også set de tal, med at en fuldtids beskæftiget, tjener 20.000-25.000 kr i måneden :?

Når man tager 2000 kr i timen, lyder det så ikke mærkeligt???? i mine øjne, er der vist en del af omsætningen der ikke er talt med..... måske fordi skat ikke ved det??

Nu kan det godt være, det ser meget skidt ud i DK. Men er lige kommet hjem, fra en tur til FKK Harmony. Hold kæft nogle øser, der holdte udenfor :) var en af de første der kom, så kan ikke have tilhørt mændene ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Har også set de tal, med at en fuldtids beskæftiget, tjener 20.000-25.000 kr i måneden :?

Når man tager 2000 kr i timen, lyder det så ikke mærkeligt????

Nu fremgår det jo ikke hvad du mener med tjener 20-25K om måneden og en timepris på 2K, der er jo langt fra omsætning til fortjeneste i de fleste brancher og helt sikkert også i denne.

De 20-25K om måneden, er det efter moms, skat og alle omkostninger i forbindelse med vagterne? Og hvad er en fuldtidsbeskæftiget egentlig?

Mvh

smo

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu fremgår det jo ikke hvad du mener med tjener 20-25K om måneden og en timepris på 2K, der er jo langt fra omsætning til fortjeneste i de fleste brancher og helt sikkert også i denne.

De 20-25K om måneden, er det efter moms, skat og alle omkostninger i forbindelse med vagterne? Og hvad er en fuldtidsbeskæftiget egentlig?

Mvh

smo

Bo Jensen har specificeret sine tal ( 20-25.000 Kr.) tidligere i tråden.

Når en erhvervsdrivende taler om omsætning, er det normalt ekskl. moms.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

[bo Jensen har specificeret sine tal ( 20-25.000 Kr.) tidligere i tråden.

Når en erhvervsdrivende taler om omsætning, er det normalt ekskl. moms.

-OD

Ok, den havde jeg overset, men det vel egentlig intet med mit spørgsmål at gøre?

Hvad er det egentlig at LF sammenligner. Er det omsætning sammenlignet med timebetaling, for så er vi vist ude i at sammenligne æbler og pærer, mindst.

Og som skrevet, hvad er en fuldtidsbeskæftiget?

For mig at se giver hans indlæg ingen mening, beklager.

Mvh smo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ok, den havde jeg overset, men det vel egentlig intet med mit spørgsmål at gøre?

Hvad er det egentlig at LF sammenligner. Er det omsætning sammenlignet med timebetaling, for så er vi vist ude i at sammenligne æbler og pærer, mindst.

Mvh smo

Bo Jensen har svaret på mit spørgsmål om nøjagtigt det samme tidligere i tråden. 25.000 om måneden må være det kunden har betalt (altså inklusive moms), ellers passer Bo Jensens påstand ikke. 25.000 om måneden giver en årsomsætning på 300.000 og ganget med et antal i branchen på 2.500 (i de gode tider) rammer vi omsætningen i branchen på kr. 750.000.000, som Bo Jensen påstår.

Husk at Bo Jensen hele vejen igennem bruger gennemsnitstal.

Liderligfyr's 2.000 i timen mod 25.000 om måneden er derfor ikke æbler og pærer, sådan ud fra en gennemsnitsbetragtning.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mvh smo

En fuldtidsbeskæftiget er en der ikke har andet job ved siden af.

Nogle piger har prostitution som bijob.

De nævnte 20-25.000 Kr. er gennemsnit af alle ovennævnte (som Bo skriver)

Det LF mener (mit bud) er at man nemt opnår en omsætning på 20-25.000 pr. måned

med en timepris på 2.000 Kr, og at der er mange der tjerner betydeligt mere.

Der er jo nogle piger der opnår den omsætning 3-4 arbejdsdage.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ja det er omsætningen jeg skriver om :) som også er den Bo refererer til!

organdonor har leveret et regnestykke tidligere i tråden. Som der er sat spørgsmålstegn ved, er også min vurdering det vist ikke helt holder ;)

prøver at nedskrive tallene lidt.

138 klinikker

omsætning per kunde= ja et gennemsnit på 800 er nok ikke helt ved siden af

2 piger i gennemsnit på arbejde hvert sted ( gennemsnit på arbejde fra åbningstid til lukketid)

åben praktisk talt hver dag 360 dage

6 kunder per rum udover en ca 14 timers arbejdsdag

6x2x800x365x138= ca 500.000.000 kr i thaiklinniker kun i kbh

derudover har du mange andre udenlandske piger og nogle danske piger siddende hist og her. Med andre ord, tror jeg den totale omsætning i kbh kommer noget på den anden side af 1 milliArd!!

kbh er ca 1/4 af befolkningen, så mon dog ikke, den totale omsætning løber i mindst 4 milliarder????

de 750.000.000 kan i hvert fald ikke være mere, end hvad der bliver opgjort til skat ;)

p.s de ovenstående tal, stemmer også bedre overens med, at bananas siger, at de piger han besøger, fortæller de nemt tjener en million om året :)

jeg er mest bekendt med odensedreams, vejlestargirls og koldingstudie. Og nej, de piger omsætter på ingen måde, kun for 25000 kr i måneden. De arbejder så også rigtig meget, men de har en del kunder hver dag, så omsætter i hvert fald for 4000 kr eller mere om dagen.... arbejder vel 20 dage om måneden....

ja Bananas tal på mindst en million på årsbasis, holder også stik her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Napset fra materialet:

Når 2.500 kvinder har 400 kunder om året, så foregår der 1 million sexkøb

hvert år i Danmark. Og når et sexkøb koster lidt under 800 kroner, så

genererer hver sexarbejder en omsætning på ca. 310.000 kroner.

Heraf går ca. 25% til husleje, annoncer, telefondamer, chauffører, arbejdstøj,

makeup, kondomer og øvrige udgifter. Tilbage bliver i størrelsesordenen

240.000 kroner til sexarbejderen selv, hvis hun har været tilknyttet branchen

hele året - ellers ca. 20.000 kroner om måneden.

Uagtet forskellige holdninger til, hvor meget nogen piger tjener, så er det nu mit indtryk, at der ligger et fint stykke arbejde bag ovennævnte. Hovedtallene skal såmænd nok passe. Her tænker jeg på

Et sex koster i snit ca 800

25% af omsætningen går til omkostninger

Herefter kan man jo så regne ud hvor mange knald der skal til for at tjene 1. mill om året før skat.

1.333.333 - 25% = 1 mill

1.333.333/ 800 = 1667 besøg

Det svarer til 4,6 kunder om dagen 365 dage om året. Der er næppe nogen der vil arbejde 365 dage om året uden ferie osv.

Lad os så udgangspunkt i noget der ligner et almindeligt fuldtidsjob med 5 ugers ferie og vel ca 1 uge med helligdage. samt en uges sygdom. Man vil således have 45 uger til rådighed med 5 arbejdsdage. Det giver

pr. uge: 37 besøg

pr. dag ved en 5 dages arbejdsuge: 7,4 besøg

Rent teoretisk kan det vel sagtens lade sig gøre. Det er så bare ikke mit indtryk, at man kan stable sine besøg, så der ligger i en fin perlerække. Dertil kommer så, hvorlænge varer et gennemsnitsbesøg incl. forberedelse. Det varer måske en time. Det synes jeg faktisk ikke lyder helt urimeligt, når man imellem hvert besøg skal nå at bringe hygiegnen m.v i orden.

Rent teoretisk viser regnestykket, at man kan tjene 1. mill om året, på noget der ligner et fuldtidsjob, med en 5 dages arbejdsuge og en arbejdsdag på 7½- 8 timer. Men......i praksis holder det slet slet ikke. Virkeligheden er nok snarere at skal man nå beløb i den størrelse der skal der "arbejdes" betydeligt mere, når vente pausetid medtages, netop fordi ens besøg ikke kan stables optimalt.

Det er naivt at tro, at der er særligt mange piger der når en mill om året på de betingelser der ligges til grund for regnestykket. Jeg er tilbøjelig til at mene, at gennemsnitstallene ligger tæt på virkeligheden.

Det er jo så lidt interessesant at stille spørgsmålet "Hvis nu erhvervet blev lovligt, og nøgletallene forbliver uforandret, er det så specielt atrakttivt, hvis det bliver markant sværere at unddrage at betale skat, få sociale ydelser osv. Vil man leve af det her fuld time, så er det logisk nok, at man skal have et aktivitetsniveau der ligger over gennemsnittet. Hvem gider tjene brutto 20.000 om måneden som eneste indkomst. Det skal jo så nok mindst være 30.000 - 40.000.

40.000 svarer til 50 besøg pr. uge. Jeg tror at en del piger idag finder det attrakttivt at arbejde 3 dage om ugen max. Det regnestykke hænger så ikke sammen hvis man vil tjene 30.000-40.000.

Skal det hele så også vinkles med "Jeg elsker mit job" og kundernes "Det er dejligt med GFE og kemi og gensidige oplevelser" ja...... så falder kæden vist af hvis man stiller efter en markant høj indtægt kombineret med ekstra frihed.

Det er muligt at jeg har regnet forkert, overset noget, men det er nu min opfattelse at pigerne slet ikke tjener de ville beløb nogen kunder tror de gør. Så sagt lidt anderledes jeg tror at det grundige arbejde der er udført på området er tættere på virkeligheden end manges vilde gæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

20.000 pr. måned efter omkostninger. Så kommer moms 4.000 og derefter AM-bidrag 1.280 så er vi på 14.720. Skat er ca. 4.000 så er vi på ca. 11.000. Som jeg tidligere nævnte i denne tråd, så er man altså ikke langt fra, hvad man kan opnå på kontanthjælp. Nok ikke det mest attraktive job, ud fra en økonomisk synsvinkel. Hvis altså jobbet ikke suppleres på anden vis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Lige nøjagtig den momsen er jeg meget i tvivl om. Det er klart at hvis man driver det alene, så skal der svares moms hvis man har et cvr. nummer. Hvis man bare gør det, skal indtægten vel blot opfattes som modtagelse af gaver, som kun udløser skat.

En klinik skal vel om alle omstændigheder betale moms. Hvis det er tilfældet skal de enkelte piger jo så ikke også betale moms. Man betaler jo ikke dobbelt moms.

Jeg synes ihvertfald det fremstår meget defust, specielt når man dels ikke anerkender det som et job eller erhverv.

Det relevante spørgsmål er så "Jamen gælder der entydige regler, herunder også skatteregler, eller justeres de til situationen, når man kommer på uanmeldt besøg, eller slæber nogen i retten".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Gave? Den var god. Prostitution er ikke et lovligt erhverv, og kan derfor kun drives som enkeltmandsvirksomhed. En klinik kan ikke drive prostitution på pigernes vegne, men kan godt drive virksomhed ved at stille faciliteter til rådighed for pigerne. De enkelte piger skal registreres for moms hvis den årlige omsætning overstiger 50.000. Så på skatte- og momsområdet er reglerne de samme som for de lovlige erhverv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har ikke nogen anelse hvordan man får virksomheden at blive en god forretning når man driver den i følge loven med moms og skat og annoncer (EB røvrender jo pigerne og er vel landets største alfons), men jeg er bekendt med enkelte piger som uden store problemer fortjener omkring 150.000 /måned. Det gør de så 6-8 måneder og er fri resten af året.

Hvor mange sådanne det findes aner jeg ikke, men jeg tror mørketalet er temmelig stort.

På den anden side er det nok med denne branch som med de fleste: Nogle har meget gode forretninger, andre temmelig dårlige. Der findes jo næppe nogen grund for antagelsen at den ene klinik har det som den andre, kun for at de sælger nydelser. Jeg tror f.eks. at forskellen mellem thaiklinikkernes fremgang er rigtigt stor.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Selvfølgelig skal der svares moms af det!!!!! Skal en håndværker, mekanikker m.m. jo også...... pigen arbejder som selvstændig, og der har man cvr nr og betaler moms (hvis hun havde været ansat, skulle klinikken betale moms, ergo momsen kommer du ikke udenom)

I skal huske det er OMSÆTNINGEN, der bliver opgjort til 25000 mdr/300000 kr år

bruger lige bluejackets tal........

45 uger 5 dage i ugen

300.000/45 uger/5 dage ugen/800 kr per gang= 1,66 gange per dag..... 800 kr er en dansk/fransk på 20 min.... er det realistisk kun at arbejde 35 min på en dag????....... nej vel

nu skriver i det ud fra en dansk piges synsvinkel, med 37 timer per uge.... men dem er der jo ikke mange af :)

arbejder de udenlandske kun 37 timer per uge??? ikke dem jeg kender!!!!!! Langt de fleste piger i miljøet er altså udenlandske. Både Thai og østeropæiske :)

så jeg holder stadig fast i, at 300.000 kr i OMSÆTNING gennemsnitlig er et alt for lavt tal..... derudover er der vist mange flere piger i branchen, end de kender til..... altså det er lidt sjovt, de regner med der er ca 75 thaiklinikker i kbh.... så kommer organgdoner lige med en personlig liste på 138 klinikker som han selv har besøgt og hvor en form for sex er muligt (evt kun hj)

De piger jeg refererer til, med en indtægt på +1.000.000 de arbejder altså 7 dage i ugen, når de er her.... og nej, de arbejder absolut ikke kun 7,5 timer om dagen.

Lige et spørgsmål bluejacket, du mener vel ikke det er i orden, at pigerne ikke betaler moms og skat, fordi så er der for lidt til dem selv? Bare fordi, de er nogle rigtig søde piger, så skal de vel også være med til at bære samfundet... og betale sit samt ikke modtage bistandshjælp imens.

Ellers er jeg også skide sød, og vil gerne slippe for at betale skat :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan komme med mange eksempler, her er et fra den virkelige verden.

Thai tjener årligt 1,3 million på en time om dagen, uden sex!

Der er en del thaipiger på 3 måneders ophold her i landet.

Det eksempel jeg viser herunder tager udgangspunkt i nogle af de piger

jeg har mødt og som ikke sælger samleje og derfor dem der tjener mindst!

Møder kl. 9.00 og har fri kl. 21.00 (12 timer)

Pigen får ikke del i den faste massagepris, typisk 400 Kr. i timen,

men får ophold mv. betalt og hun beholder det hun kan sælge ekstra.

En dag kan typiske se således ud:

8 kunder fordelt på 5 times massage og 3 halve timer. (6½ time dagligt).

4 x håndjob a 300= 1.200 Kr. (a 5-10 min)

3 x blow a 500 = 1.500 Kr. (a 5-10 min)

3 x tøj af a 300 = 900 Kr.

1 x køber ikke ekstra.

daglig indtægt 3.600 Kr.

90 dage 324.000 Kr. (som hun sender skattefrit hjem)

effektiv arbejdstid dagligt (35-70 min)

Der er andre konstellationer f.eks. 50/50 af det hele.

Ikke noget at sige til at det er så populært, det ville tage hende 20 år at tjene i rismarken.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Gave? Den var god. Prostitution er ikke et lovligt erhverv, og kan derfor kun drives som enkeltmandsvirksomhed. En klinik kan ikke drive prostitution på pigernes vegne, men kan godt drive virksomhed ved at stille faciliteter til rådighed for pigerne. De enkelte piger skal registreres for moms hvis den årlige omsætning overstiger 50.000. Så på skatte- og momsområdet er reglerne de samme som for de lovlige erhverv.

Du har nok ret i, at qua rufferi-lovgivningen kan det offentielt kun drives som enkelt mandsfirma. Ja, indrømmet det lyder sgu lidt sjovt at tale om modtagelse af gaver, men hvis man fjernede sexdelen og blot så på det faktum, at man jævnligt modtog penge fra nogle mennesker man ikke var i direkte familie med eller lign, så ville det jo blive betragtet som modtagelse af skattepligtige gaver (når man overstiger et eller andet beløB)

Så kan man jo sige, at det ikke har noget med sagen at gøre, for nogen har jo vedtaget at det er lovligt at prostituere sig, og gør man det skal man have et CVR. nr og betale skat og moms. Det hænger jo sammen lige til man når til "ja, men prostitution eller salg af seksuelle ydelser betragtes bare ikke som et erhverv, og derfor gælder de almene regler for erhverv bare ikke, lige bortset fra, at man da godt kan få sygedagepenge".

Med andre ord er der tale om en juridisk gråzone. Jeg kunne godt forestille at en fandens dygtig advokat kunne skabe et pænt drama, hvis en pige ikke lod sig selskabsregistere, men blot betalte sin skat af de beløb hun løbende modtog fra samvær med gentlemen.

På et eller andet tidspunkt skal der jo ske noget. Det holder bare ikke, at man lukker det ene øje, hvis blot der betales skat og moms, at noget der bare ikke rigtigt hænger sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Lige et spørgsmål bluejacket, du mener vel ikke det er i orden, at pigerne ikke betaler moms og skat, fordi så er der for lidt til dem selv? Bare fordi, de er nogle rigtig søde piger, så skal de vel også være med til at bære samfundet... og betale sit samt ikke modtage bistandshjælp imens.

Jeg kan sådant set ikke få ondt i røven af, at man ikke betaler moms, som andre erhverv. De andre erhverv har nogle rettigheder, men de er sjovt ikke gældende for pigerne. For som man siger "Jamen, jamen det er jo ikke et erhverv at dyrke sex mod betaling". Jeg vil da heller ikke betale for noget, hvor jeg enten føler mig til grin eller diskrimineret.

Tja.. men hensyn til skatten, da er jeg nok ikke så klar i spyttet, som vedrørende. moms. Der er jo ufatteligt meget forskel på de enkeltes pigers aktivitetsniveau. Og som det er blevet nævnt i andre tråde, så er aktivitets niveauet allerstørst hos de udenlandske piger, der er her på turist visum. Så kan man jo så sige, at blot fordi nogen snyder, skal alle så have lov, eller skyldes det blot at søde el.lign. Eller er det så ok, at snyde lidt, som den der arbejder sort i fritiden, eller glemmer at slå omsætningen ind på kasseapparatet efter klokken et eller andet.

Jeg har det nok således, at så længe staten i berøringsangst ikke får skabt nogle ordentlige betingelser for branchen, så har jeg det helt fint med, at den enkelte betaler hvad denne mener er rimeligt.

Jamen....pigerne svømmer jo i penge, når der laves fine beregninger. Det er så ikke mit indtryk, at størsteparten svømmer i penge eller måske endnu vigtigere, at de efter en årrække kan trække sig tilbage, med en stor opsparing. Min berøringsflade er selvfølgelig rimelig afgrænset, men de skønne piger jeg kender, lever ikke over evne og skovler penge ind. De har alle temmelig mange udgifter forbundet med det, og for de fleste er dette ikke hovedindtægten. For dem er vel den "bibeskæftigelse" der gør livet lidt nemmere for dem. Om de snyder eller ej, aner jeg intet om, men jeg kan ikke få ondt i røven af, hvis der manipuleres lidt med selvangivelsen.

På andre områder er jeg så lige modsat og udstyret med almen sort/hvidt syn. Jeg er ikke specielt begejstret for, at landet oversvømmes at udenlandske piger, hvoraf en del tilsyneladende ikke laver andet fra morgen til sen aften. Det gør det næppe fordi de kan lide det, eller for at få en lille biindtægt der kan forsøge deres tilværelse. De gør af rent og skær fattigdom- Av det må man ikke sige. Så lad mig korrigere det til, hovedparten, så skulle der være luft nok til, at vi alle indimellem kan købe lidt udenlandsk med god samvittighed, velvidende at der så nok næppe ryger penge i statskassen. Og jeg kunne måske godt blive lidt grå, hvis prisen matchede det danske niveau, og hun ellers i særklasse var noget, der ikke kunne findes indenfor egne rækker. :) Og nej, på trods af denne markante holdning, kan jeg såmænd sagtens respektere de mennesker der ikke deler dette markante synspunkt. Når man skal tælle op, at antallet af engle nok alligevel begrænsede, jeg bliver nok heller ikke lukket indtil englebasserne den dag hvor jeg banker på døren.

Og iøvrigt god påske til alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og så er det jo sådan med skat og moral, at i Danmark er sådan cirka 10 procent af konsumtionen relateret til sorte penge. Mere end 20 procent når vi snakker kapitalvarer.

Der findes økonomer som mener at hvis man fik styr på folks umoralske holdning til skat, og alle indtægter pludseligt blev hvide, ja så skulle landets økonomi rase sammen.

Så med den optiken gør jo pigerne sit for at holde gang i kommersen.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Selvfølgelig skal der svares moms af det!!!!! Skal en håndværker, mekanikker m.m. jo også...... pigen arbejder som selvstændig, og der har man cvr nr og betaler moms (hvis hun havde været ansat, skulle klinikken betale moms, ergo momsen kommer du ikke udenom)

I skal huske det er OMSÆTNINGEN, der bliver opgjort til 25000 mdr/300000 kr år

bruger lige bluejackets tal........

45 uger 5 dage i ugen

300.000/45 uger/5 dage ugen/800 kr per gang= 1,66 gange per dag..... 800 kr er en dansk/fransk på 20 min.... er det realistisk kun at arbejde 35 min på en dag????....... nej vel

nu skriver i det ud fra en dansk piges synsvinkel, med 37 timer per uge.... men dem er der jo ikke mange af :)

arbejder de udenlandske kun 37 timer per uge??? ikke dem jeg kender!!!!!! Langt de fleste piger i miljøet er altså udenlandske. Både Thai og østeropæiske :)

så jeg holder stadig fast i, at 300.000 kr i OMSÆTNING gennemsnitlig er et alt for lavt tal..... derudover er der vist mange flere piger i branchen, end de kender til..... altså det er lidt sjovt, de regner med der er ca 75 thaiklinikker i kbh.... så kommer organgdoner lige med en personlig liste på 138 klinikker som han selv har besøgt og hvor en form for sex er muligt (evt kun hj)

De piger jeg refererer til, med en indtægt på +1.000.000 de arbejder altså 7 dage i ugen, når de er her.... og nej, de arbejder absolut ikke kun 7,5 timer om dagen.

Surprise surprise Jeg er ikke enig :-)

Hvis jeg var alm kropsmassør så ville jeg være moms fritaget.

Jeg kan vitterligt slet ikke se logikken i hvorfor at vi piger skal betale moms af penge vi tjener på vores kroppe og psyke.

Selvfølgelig skal vi betale skat !

Det skal alle i Danmark :-).

De første 3 år jeg var registreret blev jeg hevet til torskegilde hver eneste år.

Hvorfor ?

Fordi at jeg skulle stå skoleret med ALLE de ting jeg prøvede at trække fra.

Jeg er ( som den eneste prostitueret højest sandsynligt ) med i en a-kasse.

Det kan jeg ikke trække fra.... For som skat siger ' den kan jeg ikke bruge til noget qua mit erhverv'.

Det er sandt.... Men det er et forsøg som er lavet i forbindelsen med ulovligheds/rettigheds debatten.

Mit undertøj...... Nooooooo siger skat... Det kan jeg jo bruge privat ( jeg handler jo ofte ind i lakstøvler og korsetter).

Listen af skat uskrevne regler er meget lang.

Desværre har endnu ingen prøvet moms-sagen af i Dk endnu.

Men vi er da et par stykker som overvejer at påtage os tjansen :-).

Hvis vi næsten intet kan trække fra... Hvorfor i alverden skal vi så betale moms.

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Ja hvorfor egentlig betale moms hvis intet kan trækkes fra. Moms er Mer-OMSætning og der ligger i princippet at man kan trække udgifter fra. Kan man ikke det, som Trine siger, bør der heller ikke betales moms. Iøvrigt kan håndværkeren vel også køre i sin varevogn privat. Det gør de jo regelmæssigt.

TVR.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det jo ikke pigen der betaler momsen, men hendes kunder, hun opkræver den bare for staten.

Og hun kan trække fra som alle andre erhvervsdrivende, med visse undtagelser, som de fleste andre erhvervsdrivende.

Du kan løbende trække de udgifter fra, som vedrører virksomheden – enten helt

eller delvist – men kun, hvis du kan fremlægge dokumentation for udgifterne.

Private udgifter og/eller udgifter, der ikke vedrører virksomheden, kan du ikke få fradrag for.

Håndværkeren må ikke køre i sin varevogn privat, medmindre han betaler klækkeligt for det.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...