Hop til indhold
Bo Jensen

Branchens tal 2

Recommended Posts

Gæst

Prostitution ER lovligt som selvstændigt erhverv, og har de samme fradragsregler som andre,

ellers spørg en revisor om der er nogen forskel!

-OD

Det er så netop det det ikke er. Prostitution er lovligt - Sagt på dansk:Man må gerne involvere penge i sex. Prostitution er derimod ikke lovligt som erhverv. Det er blandt andet derfor at jeg taler om, at det i den nuværende form, burde behandles som alle andre sager hvor man modtager større beløb, som ved gaver, donations osv

Der ville ikke være nogen tvivl at komme efter (juridiske gråzoner) såfremt at prostition var anerkendt som erhverv, med egen branchedkode. De enkelte virksomheder der er fritaget for moms, er ligeledes dokumenteret.

Der er tale om noget politisk makværk igangsat fordi man på den ene side ønsker at få nogle skatte-indtægter og en form for registrering. Man synes med ord, at det er ok at dyrke sex også selvom der er penge involveret. Man synes på den anden side heller ikke, qua manges moral og forhold til købesex, at landet skal skilte med, at det er helt ok, at drive det som en virksomhed.

Der til kommer, at hvis man kan drive det som en virksomhed, så skal en del lovgivning laver om. Rufferi osv skal justeres, således mulighederne for fortjeneste på sex, enten skal følge almindelige virksomheder eller også skal der udarbejdes særlige regler.

Med andre ord - En hovsa løsning, der giver mulighed for at vende det blinde øje til, få noget i statskassen og vigtigt man kan altid senere forholde sig til, om man vil lovliggøre det eller gøre det ulovligt.

Trine har ret i, at man ikke skal tage noget for givet i relation til skat, når det handler der oplyses at stamme fra salg af seksuelle yderlser.

Og. det er på tide at nogle piger prøver en sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

OrganDonor skrev:

Prostitution ER lovligt som selvstændigt erhverv, og har de samme fradragsregler som andre,

ellers spørg en revisor om der er nogen forskel!

-OD

Det er så netop det det ikke er. Prostitution er lovligt - Sagt på dansk:Man må gerne involvere penge i sex. Prostitution er derimod ikke lovligt som erhverv

Det er netop det det er.

Læg mærke til at jeg skrev "selvstændigt erhverv" og er det eneste det er fuldt lovligt som!

mao. som selvstændig erhvervsdrivende, med samme fradragsregler som andre erhverv.

Det er ikke et såkaldt lovligt erhverv.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er absolut ikke et fuldstændigt lovligt erhverv med samme rettigheder som en tømrer eller lign !

På papiret ja så ser det fint ud.

Men i prakis har jeg svært ved at gøre ting i samfundet som i tager sim en selvfølge.

Iøvrigt er Skat holdning at selv ulovlige indtægter skal man betale skat af.

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er absolut ikke et fuldstændigt lovligt erhverv med samme rettigheder som en tømrer eller lign !

På papiret ja så ser det fint ud.

Det sagde jeg så heller ikke, jeg sagde skattemæssigt, den afgørende forskel ligger i rufferiparagraffen.

Mon ikke snart der sker en justering på det område?

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg

Endnu engang - Virkeligheden er temmeligt anderledes end hvad de skrevne regler for Skat og Moms dikterer !

Hver eneste gang jeg har været til møde hos Skat er der blevet spurgt ind til om min indtægt kan passe.

Og i Danmark skal Vi selv kunne bevise det modsatte af hvad Skat siger.

Og realiteterne er at det svinger meget hvor godt butikken går.

Min erfaring er at jo mindre jeg trækker fra, jo mindre bliver jeg banket igennem af Skat.

Jeg kan godt mærke at i hælder til teorien om at hvis vi gør som reglerne skriver så er alt fint.

Men et er teori.... Noget andet er prakis.

Hvis jeg vil låne penge til at købe et hus, skal jeg som alle andre lægge et budget og dokumentere min indtægt.

Det gør jeg så...4 stk flotte års regnskaber lavet at min revisor.

Men jeg får et Rungende Nej.... Fordi at jeg er prostitueret.

Det får Tømrer firmaet ikke.... For hans erhverv er 'acceptabelt'.

Jeg har 100-vis af eksempler på uretfærdigheder som vi piger bliver udsat for.

I vores 'lovlige' ikke særligt anerkendte erhverv.

Trine

Hej Trine

Det er da ireterrende at det er sådan, måske vi skulle snakke sammen, og finde en løsning smukke'

Knus fra Markild

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Trine

Det er da ireterrende at det er sådan, måske vi skulle snakke sammen, og finde en løsning smukke'

Knus fra Markild

Er du da ansat i skattevæsenet :lol: ? Og lægger du op til bestikkelse :oops::oops: ? Eller hvordan skal dit indlæg forstås?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er du da ansat i skattevæsenet :lol: ? Og lægger du op til bestikkelse :oops::oops: ? Eller hvordan skal dit indlæg forstås?

Nej jeg er da ikke :-) :roll:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Har over lidt tid optalt antal thaiklinikker Århus.

De lukker og åbner jo i denne tid, men der er mellem 50 og 60.

Ud fra egen erfaring, og indput fra fæller på EG vurderer jeg ca 10 af dem er rene massagesteder. Resten tilbyder minimum HJ. Har personligt besøgt over halvdelen, og bortset fra et sted var der mulighed for lidt/meget mere end god massage.

Antal bordeller o.l. har jeg ikke noget tal for.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan komme med mange eksempler, her er et fra den virkelige verden.

Thai tjener årligt 1,3 million på en time om dagen, uden sex!

Der er en del thaipiger på 3 måneders ophold her i landet.

Det eksempel jeg viser herunder tager udgangspunkt i nogle af de piger

jeg har mødt og som ikke sælger samleje og derfor dem der tjener mindst!

Møder kl. 9.00 og har fri kl. 21.00 (12 timer)

Pigen får ikke del i den faste massagepris, typisk 400 Kr. i timen,

men får ophold mv. betalt og hun beholder det hun kan sælge ekstra.

En dag kan typiske se således ud:

8 kunder fordelt på 5 times massage og 3 halve timer. (6½ time dagligt).

4 x håndjob a 300= 1.200 Kr. (a 5-10 min)

3 x blow a 500 = 1.500 Kr. (a 5-10 min)

3 x tøj af a 300 = 900 Kr.

1 x køber ikke ekstra.

daglig indtægt 3.600 Kr.

90 dage 324.000 Kr. (som hun sender skattefrit hjem)

effektiv arbejdstid dagligt (35-70 min)

Hvordan kommer du frem til at den "effektive arbejdstid" er 35-70 min?

Så vidt jeg se tager du jo udgangspunkt i, at hun er på job i 12 timer, og de 6½ minus 35-70 min er massage? Er det fordi du prøver at regne en fiktiv timeløn ud, fordi du er misundelig? Så husk i det mindste at en forudsætning er at hun opholder sig der i 12 timer og at hun yder (mindst) 6 timers massage.

Derudover tror jeg ikke der er så mange, der sælger så mange ydelser om dagen. Og der er heller ikke så mange på turistvisum, der lægger 1080 timer (0,53 årsværk) på de 3 måneder ...

Hvor mange har du mødt som arbejder så meget og sælger så mange ekstraydelser på en "typisk" dag?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...