Hop til indhold
Bo Jensen

Branchens tal 2

Recommended Posts

Gæst

Trine Tease..... det er sandt, at NOGLE kropsmassører er momsfritaget!!!! men det kræver et vist uddannelsesniveau! du skal have haft en hvis mængde lektioner i fysiologi, patalogi, anatomi, psykologi, praksis m.m.

det samme gælder fysioterapeuter og kiropraktorer m.m.

grunden til dette, er at man har ønsket at gøre sundhedsfremmende ting billigere!!!!! ( momsfritaget)

prostitution er i lægelig forstand ikke sundhedsfremmende og i er ikke uddannet i at sutte pik. Derfor skal i betale moms, ligesom frisører, håndværkere og alle andre, da det er en serviceydelse i sælger Thaimassøsen der ikke kan dokumentere, at hun har et vist uddannelsesniveau, som gør at man betegner det hun laver som BEHANDLING og ikke wellness, er heller ikke momsfritaget.

wellnesscentre, såsom dgi byen, er heller ikke momsfritaget,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Liderlig fyr !!!! Hvor råber du dog ?

Det er fuldstændigt latterligt at skulle betale moms af indtægter jeg har via MIN krop og KUN den.

Jeg tager gerne et 3 måneders kursus i at sutte pik ( som du så raffineret kalder det ) hvis det kan fritage mig fra at MIN krop kan blive moms fri.

Og den der med at hvis det er sundhedsfremmende så er det okay at det er moms frit.

Pladder.... Fodterapeuter osv betaler da moms, og deres uddannelse er væsentligt længere !

Jeg kan forstå virksomheder som har indkøb af div ting som de betaler moms af.

Men jeg kan ikke engang trække mine arbejds sko fra.

Denne her branche er en branche hvor det du arbejder med er ens egen krop.

Og det er sq da langt ude at syntes at det er okay at vi skal betale moms af vores egen krop.

Igen.... Jeg betaler min skat med glæde.

Men dæleme ikke min moms.....jeg raser hver eneste gang jeg skal betale den.

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er nogle brancher man har valgt at fritage for moms Trine. Ikke mig der har lavet reglerne skal lige siges!!!

Argumentationen er, at det er sunhedsfremmende

gælder tandlæger, læger, fysioterapeuter, kiropraktorer, alternative behandlere med et højt nok uddannelsesniveau, psykologer og formentlig også flere faggrupper.....(kommer lidt i tvivl med tandlæger)..... skal lige siges, de massører der har taget et halvt års uddannelse, er altså ikke momsfritaget, hvis det kører efter bogen

Der er så også nogle krav til, at der skal laves journalføring, for at dokumentere at det er BEHANDLING og ikke wellness.... fodterapeuten har man nok valgt at kalde for wellness, hvis de ikke er momsfritaget. (I dont know)

Jeres fag, må altså betegnes som wellnesss og ikke BEHANDLING.... og derfor kan jeg ikke se, det på nogen måde skulle være momsfritaget ud fra de gældende regler.

det har egentlig ikke så meget at gøre med, du bruger din krop eller ej..... men mere at der er moms på serviceydelser.(frisører håndværkere og alt mulig andet)

Skal selv betale moms, og det er pisse irriterende!!!!!! for vil man have 500 kr for en ydelse er man nød til at opkræve 625 kr fra kunden. Så er der nogen der springer fra, fordi det er for dyrt, hvilket er rigtig øv.

Alle de andre ting i ikke kan trække fra, som jeg kan.... synes jeg i skal bruge meget mere krudt på at råbe op om!!!!! Det er jo på ingen måde rimeligt.... i er selvstændig erhvervsdrivende, og for at tjene nogle penge er man nød til at lave nogle investeringer+ løbende udgifter. Det skal naturligvis kunne trækkes fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Realiteterne er så bare at det kan vi ikke !

Jeg har argumenteret mig blå i hovedet hos skat, det hjælper intet.

Og hvis du er besværlig nok kvitterer de med et utal af service besøg i min virksomhed.

Mit fag ser skat meget anderledes på end de fleste andre.

Så een ting er hvad du syntes er rimeligt..... Noget helt andet er hvad der rent faktisk sker når jeg/vi er til torskegilde.

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er altså ikke nogle specielle regler der gælder for prostituerede, at de ikke bare kan trække

deres tøj fra i skat, det kan vi andre heller ikke!

Der gælder nogle specielle regler, for alle erhvervsdrivende:

http://penge.dk/article/154779-fa-fradrag-pa-dit-toj

http://www.b.dk/danmark/popstjerne-maa- ... fra-i-skat

Og igen, det er ikke den erhvervsdrivende der betaler momsen, det er kunden.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Mit arbejds udstyr er så ikke designer tøj.

Men lak støvler, corsager osv osv.

Intet af det ville jeg handle ind i Irma i.

Hvis jeg havde et murer firma ville jeg kunne trække arbejdstøjet fra.

Nu er det jo ikke ligefrem sådan at jeg fylder min make up taske op og så forventer at det bliver trukket fra.

Men Skat er jo ikke fritaget for at bruge alm sund fornuft.

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Told og skat accepterer ikke kritik :D sådan er det bare..... der er det bare at sige ja ja og amen når de kommer med nogle ting ;) for de er enormt magtfulde må man sige. (kender vi andre altså også godt)

Det var nu heller ikke overfor told og skat jeg mente du/i skulle råbe op..... mere sådan, at det på en måde kom helt ind på Christiansborg ;) hvor man reelt har mulighed for at ændre reglerne.

Også noget pis, branchen bliver set så meget ned på i offentligheden.... det gør at hverken piger eller kunder for alvor vil stille sig op og tale branchen sag :)

og selvfølgelig skal Trine kunne trække sin arbejdsgarderobe fra!!!!! det kan jeg altså...... men selvfølgelig skal der være rimelighed i det. En popstjerne må man forvente bruger sit eget tøj

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit arbejds udstyr er så ikke designer tøj.

Men lak støvler, corsager osv osv.

Intet af det ville jeg handle ind i Irma i.

Hvis jeg havde et murer firma ville jeg kunne trække arbejdstøjet fra.

Nu er det jo ikke ligefrem sådan at jeg fylder min make up taske op og så forventer at det bliver trukket fra.

Men Skat er jo ikke fritaget for at bruge alm sund fornuft.

Trine

Det er muligt at du ikke ville handle ind i Irma i en sådan mundering,

men i princippet ville du sagtens kunne bruge det privat.

Men i nogle tilfælde ville du godt kunne opnå fradrag for noget af det.

Tro mig, du er ikke den eneste der døjer med skat og alle mulige regler,

det gør vi andre erhversvdrivende også. :?

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Men du bliver 100% sikkert ikke udspurgt om du nu går i dine g-strengs trusser på job eller hjemme :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Men du bliver 100% sikkert ikke udspurgt om du nu går i dine g-strengs trusser på job eller hjemme :-)

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: måske man skulle søge ind ved told og skat, det lyder da som en underholdende arbejdsplads hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er muligt at du ikke ville handle ind i Irma i en sådan mundering, men i princippet ville du sagtens kunne bruge det privat.

Men i nogle tilfælde ville du godt kunne opnå fradrag for noget af det.-OD

Som jeg har forstået problematikken både her men også andre steder, så er der nok rigtig mange der godt vil vide lidt mere om hvad din sidste bemærkning indebærer sådan rent praktisk, for så er der vistnok uudnyttede muligheder for nogen.

Mvh

smo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Slettet bruger

Jeg er 100% sikker på at hvis Liderligfyr prøver på at trække udgiften til sine g-strengs fra. Så får han samme spørgsmål. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Her er uddrag af SKATs Momsvejledning:

"Ud fra synspunktet om, at personalerelaterede udgifter normalt er fradragsberettigede driftsudgifter, fordi personalet er nødvendigt for virksomhedens leverancer, kan købsmomsen heraf fradrages i momstilsvaret.

Beklædning

Derfor kan købsmoms af arbejdstøj og uniformer, der tilhører virksomheden, og som anvendes af personalet, når det arbejder for virksomheden, fradrages. Det samme gælder moms af arbejdstøj til ejerens eget brug, forudsat at virksomheden stiller tilsvarende arbejdstøj til personalets rådighed uden at kræve betaling for det. Hvis virksomheden ikke har ansatte, kan momsen trækkes fra, hvis det er sædvanligt inden for den pågældende branche, at der stilles arbejdstøj til personalets rådighed.

Det samme gælder civilbeklædning såsom benklæder, skjorter, slips og pullovers, der tilhører virksomheden, og som medarbejderne altid skal have på, når de repræsenterer virksomheden, idet det betragtes som en slags uniform. Det er dog en betingelse for fradrag, at tøjet, evt. kun den del af tøjet, der er synligt, er forsynet med firmaets navn eller logo, og at det er forbudt de ansatte at bruge tøjet uden for arbejdstid. Medarbejderen skal være pålagt at levere tøjet tilbage til virksomheden, når ansættelsen ophører. De nævnte betingelser søger at sikre, at tøjet udelukkende anvendes til brug for virksomheden og ikke privat."

Trine må igang med at sy sit firmalogo på g-strengs trusserne og andre synlige beklædningsgenstande, hvor momsen skal trækkes fra. Og så håbe på, at SKAT "køber" den, når nu alt er efter bogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Hvis det slår an, ser vi nok flere piger der kalder sig Sloggi, Triumph etc. ;) ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Her er uddrag af SKATs Momsvejledning:

"Ud fra synspunktet om, at personalerelaterede udgifter normalt er fradragsberettigede driftsudgifter, fordi personalet er nødvendigt for virksomhedens leverancer, kan købsmomsen heraf fradrages i momstilsvaret.

Beklædning

Derfor kan købsmoms af arbejdstøj og uniformer, der tilhører virksomheden, og som anvendes af personalet, når det arbejder for virksomheden, fradrages. Det samme gælder moms af arbejdstøj til ejerens eget brug, forudsat at virksomheden stiller tilsvarende arbejdstøj til personalets rådighed uden at kræve betaling for det. Hvis virksomheden ikke har ansatte, kan momsen trækkes fra, hvis det er sædvanligt inden for den pågældende branche, at der stilles arbejdstøj til personalets rådighed.

Det samme gælder civilbeklædning såsom benklæder, skjorter, slips og pullovers, der tilhører virksomheden, og som medarbejderne altid skal have på, når de repræsenterer virksomheden, idet det betragtes som en slags uniform. Det er dog en betingelse for fradrag, at tøjet, evt. kun den del af tøjet, der er synligt, er forsynet med firmaets navn eller logo, og at det er forbudt de ansatte at bruge tøjet uden for arbejdstid. Medarbejderen skal være pålagt at levere tøjet tilbage til virksomheden, når ansættelsen ophører. De nævnte betingelser søger at sikre, at tøjet udelukkende anvendes til brug for virksomheden og ikke privat."

Trine må igang med at sy sit firmalogo på g-strengs trusserne og andre synlige beklædningsgenstande, hvor momsen skal trækkes fra. Og så håbe på, at SKAT "køber" den, når nu alt er efter bogen.

Virkeligheden er desværre bare en anden, når man er en prostitueret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Virkeligheden er desværre bare en anden, når man er en prostitueret.

Sådan tror jeg de fleste, der er i klørene på SKAT, føler det. Det med tøjet kan jeg godt forstå, at der bliver sat spørgsmålstegn ved. Det kan jo bruges privat, og som det fremgår af vejledningen lægges der vægt på, at tøjet absolut ikke kan anvendes privat. Det er ikke en "lex prostitution". Kan i øvrigt ikke forstå, at du ikke har fradrag for fagligt kontingent (ikke A-kasse, som du ikke kan deltage i).

Og så må du da have fradrag, som alle andre til lokaleleje, telefondame, annoncer, kondomer osv. Så helt uden moms- og skattefradrag kan du næppe være.

En mere generel betragtning, ikke møntet på dig. I Momsvejledningen kan man læse om praksis på momsområdet og det er en temmelig omfattende fætter der er svær at læse. Moms er ikke bare 25% men et meget kompliceret område. Hvis man ikke kender praksis, kan mødet med SKATs argumenter ofte virke temmelig mærkværdigt, og derfor får man tanken, at SKAT bare er urimelige og går efter manden og ikke bolden. Den følelse er der nok mange der har og ikke kun prostituerede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Trine

Det kommer sgu ikke som overraskelse for mig, at det "ikke anerkendte erhverv" sjov nok heller ikke har samme fradragsrettiger, som andre selvstændige.

Og som jeg vist allerede har givet udtryk for "Det vist slet ikke så indlysende, at der skal betales moms". Specielt ikke under de nuværende regler (Går zone)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg synes at mange begår den fejl i deres argumentation, at de tager udgangspunkt i at "erhvervet" er lovligt, og derved kan sammenlignes med en tømmer, en konsultvirksomhed osv.

Det holder bare ikke, sålænge man fra statens side ikke tager skridtet til at gøre det lovligt. "erhvervet". Der gælder nogle underlige defuse og modstridende regler/love for området, og det er man nødt til at forholde sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Prostitution ER lovligt som selvstændigt erhverv, og har de samme fradragsregler som andre,

ellers spørg en revisor om der er nogen forskel!

De virksomheder der er fritaget at opkræve moms, skal i stedet betale lønsumsafgift, f.eks.

Sundhedspleje (eks. læger, hospitaler, tandlæger, kiropraktorer, fysioterapeuter mv.)

Undervisning, Sportsforeninger, Kulturelle organisationer (dog undtaget museer, biblioteker m.fl.)

Administration af fast ejendom, Forsikringsvirksomhed, Banker, sparekasser og andre finansielle virksomheder

Personbefordring, Rejsebureauer, Bedemænd, Avissalg, Lotteri.

(Det har ikke noget med uddannelsens længde at gøre, som liderlig er inde på)

Samtidig kan disse heller ikke trække moms af køb fra, så forskellen på en momspligtig og en ikke momspligtig, er ikke så stor som man umiddelbart skulle tro.

Når der tales om momsfritagelse på f.eks. sundhedspleje, grønt og frugt, eller lig. er der jo ikke af hensyn til den erhvervsdrivende, men til forbrugeren.

Så hvis det skulle argumenteres for momsfritagelse af prostitution, så er det af hensyn til forbrugerne, og os er der jo nok ikke nogen der vil gøre noget for i den sammenhæng.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Endnu engang - Virkeligheden er temmeligt anderledes end hvad de skrevne regler for Skat og Moms dikterer !

Hver eneste gang jeg har været til møde hos Skat er der blevet spurgt ind til om min indtægt kan passe.

Og i Danmark skal Vi selv kunne bevise det modsatte af hvad Skat siger.

Og realiteterne er at det svinger meget hvor godt butikken går.

Min erfaring er at jo mindre jeg trækker fra, jo mindre bliver jeg banket igennem af Skat.

Jeg kan godt mærke at i hælder til teorien om at hvis vi gør som reglerne skriver så er alt fint.

Men et er teori.... Noget andet er prakis.

Hvis jeg vil låne penge til at købe et hus, skal jeg som alle andre lægge et budget og dokumentere min indtægt.

Det gør jeg så...4 stk flotte års regnskaber lavet at min revisor.

Men jeg får et Rungende Nej.... Fordi at jeg er prostitueret.

Det får Tømrer firmaet ikke.... For hans erhverv er 'acceptabelt'.

Jeg har 100-vis af eksempler på uretfærdigheder som vi piger bliver udsat for.

I vores 'lovlige' ikke særligt anerkendte erhverv.

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ingen tvivl om at i har en masse urimelige vilkår, som du her nævner.

Nu var det bare skattedelen jeg mente, den slås vi alle med.

Det er ikke ment som nogen kritik, blot hjælp og oplysning.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Endnu engang - Virkeligheden er temmeligt anderledes end hvad de skrevne regler for Skat og Moms dikterer !

Hver eneste gang jeg har været til møde hos Skat er der blevet spurgt ind til om min indtægt kan passe.

Og i Danmark skal Vi selv kunne bevise det modsatte af hvad Skat siger.

Og realiteterne er at det svinger meget hvor godt butikken går.

Min erfaring er at jo mindre jeg trækker fra, jo mindre bliver jeg banket igennem af Skat.

Jeg kan godt mærke at i hælder til teorien om at hvis vi gør som reglerne skriver så er alt fint.

Men et er teori.... Noget andet er prakis.

Hvis jeg vil låne penge til at købe et hus, skal jeg som alle andre lægge et budget og dokumentere min indtægt.

Det gør jeg så...4 stk flotte års regnskaber lavet at min revisor.

Men jeg får et Rungende Nej.... Fordi at jeg er prostitueret.

Det får Tømrer firmaet ikke.... For hans erhverv er 'acceptabelt'.

Jeg har 100-vis af eksempler på uretfærdigheder som vi piger bliver udsat for.

I vores 'lovlige' ikke særligt anerkendte erhverv.

Trine

Undskyld Trine

Men andre selvstændige med svingende indkomst bliver spurgt om det samme. Især hvis den beregnede privatforbrugsmulighed viser, at man tilsyneladende kan leve på en sten.

Hvis en tømrer har svingende indkomst, så tror jeg også han/hun har svært ved at blive godkendt til huslån. Især i disse tider.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Undskyld Trine

Men andre selvstændige med svingende indkomst bliver spurgt om det samme. Især hvis den beregnede privatforbrugsmulighed viser, at man tilsyneladende kan leve på en sten.

Hvis en tømrer har svingende indkomst, så tror jeg også han/hun har svært ved at blive godkendt til huslån. Især i disse tider.

Okay een gang til :-) !

Det er ikke specifikt nu i dag i år 2013 jeg taler om.

Det er altid, hele tiden og konstant !

Og det handler ikke om bare en eller 2 måneders svingende indtægt.

Det er ALTID !

Overgrebene fra Staten Danmarks side sker hver eneste dag mod pigerne i denne branche.

Enten lærer man at takle det.... Ellers også stopper man med stress

Og uanset hvad du siger så kan noget så intimt som to mennesker der har sex sammen, ikke sammenlignes med en tømrer som lægger tag i arbejdsbukser som han trækker fra, selv om han også bruger dem til når han skal slå græs hjemme hos sig selv !

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...