Hop til indhold
2cool

Skjulte nr ringer konstant

Recommended Posts

Bebop skrev, for 21 minutter siden:

Kender du en metode til at demaskere et spoofet nummer? Jeg er træt af de indere fra "Microsoft", der ringer med dansk nummer.

Hint: Hvis der er 9 cifre i nummeret i stedet for 8, er det spoofed.

Hvis nummeret er +45 12 34 56 78 er det også spoofed. Begge er oplevet af mig selv!

Generelt er der ingen måde, har også set numre som var spoofed med nummeret på en tilfældig abonnent i Jylland. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Bebop skrev, for 7 minutter siden:

Kender du en metode til at demaskere et spoofet nummer? Jeg er træt af de indere fra "Microsoft", der ringer med dansk nummer.

Der findes desværre ikke nogen brugbar teknisk løsning på det i øjeblikket, det er noget som diverse teleselskaber "forsøger" (i flere år efterhånden) at gøre noget ved, ved et fælles samarbejde om en løsning.
Det eneste man kan gøre overfor "Micosoft Inderne" og lignende er at starte med at blokere det nummer de ringer fra og jo flere gange de ringer og jo flere gange du fortæller dem meget hurtigt at de er nogle armatører og nogle platugler, jo hurtigere stopper deres opkald. Så bliver dit nummer nemlig hurtigt opdateret i deres databaser, at du ikke er en de kan snyde, så stopper det af sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agurken skrev, for 21 minutter siden:

Der findes desværre ikke nogen brugbar teknisk løsning på det i øjeblikket, det er noget som diverse teleselskaber "forsøger" (i flere år efterhånden) at gøre noget ved, ved et fælles samarbejde om en løsning.
Det eneste man kan gøre overfor "Micosoft Inderne" og lignende er at starte med at blokere det nummer de ringer fra og jo flere gange de ringer og jo flere gange du fortæller dem meget hurtigt at de er nogle armatører og nogle platugler, jo hurtigere stopper deres opkald. Så bliver dit nummer nemlig hurtigt opdateret i deres databaser, at du ikke er en de kan snyde, så stopper det af sig selv.

Hvis det er et fruentimmer, der ringer fra Bill Gates pik, Micro Soft, så plejer jeg at forsøge at virke interesseret og lade hende snakke døre op og stolper ned, og hvis det begynder at blive kritisk, så spørger jeg ind til, om MS har købt Apple, for hvis hun også kan reparere sådan én, så er jeg fyr og flamme.

Hvis hun stadig ikke har lugtet lunten, så spørger jeg lidt til, om hun ikke kan komme til min adresse, så hun kan lære mig, hvordan jeg selv løser problemerne, for så skal jeg nok åbne en flaske Amarone og tænde op i pejsen.

Hvis hun stadig hænger på, bliver jeg mere direkte og spørger ind til udseende og krop, og de fleste gange lægger pigebarnet på her, men jeg har dog oplevet, at det er kommet så vidt, at jeg direkte har kunnet forhandle pris på anden reparation med hende.

Det er hyle morsomt, når der ikke er noget seværdigt i fjernsynet. :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Hvis hun stadig hænger på, bliver jeg mere direkte og spørger ind til udseende og krop

Smadder uretfærdigt, det er altid mænd der ringer til mig.

For nyligt:

MS: Would you please turn on your computer?

Mig: Would you please go and fuck yourself?

MS: I will come and FUCK YOUR MOTHER; FUCK YOUR DAUGHTER, FUCK YOUR GIRLFRIEND.... <klik>

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, den 11.2.2020 at 15:51:

Når de ringer, lægger jeg bare telefonen fra mig/i lommen og lader dem snakke, indtil de selv lægger på - så generer de da ikke andre imens, må betale for opkaldet - og de ringer sjældent igen ;-)

Ofte oplever jeg også opringninger, hvor der ikke er nogen i den anden ende/der bliver lagt på, såsnart jeg tager telefonen - mener det er fordi ,jeg har været så dum at deltage i en konkurrence for at vinde noget - da det begyndte engang, inden jeg var helt færdig med at udfylde alle spørgsmålene i konkurrencen - men kort efter jeg havde opgivet mit telefonnummer - mener det er noget med at de tjener nogle få bananer, hvergang de kan bevise at de har ringet op til et nummer og fået kontakt - og dem som bliver fuppet, er de firmaer som betaler for det, uden at få noget til gengæld.

Men skideirriterende konstant at blive ringet op på den måde - og efterhånden tager jeg ikke telefonen, før jeg har studeret nummeret - og så sender jeg evt. en sms og spørger hvad jeg kan hjælpe med - kommer der så ingen sms retur - ved jeg 99% af gangene at det er sådan en fupper.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Jernsvinet skrev, for 6 timer siden:

sms og spørger hvad jeg kan hjælpe med - kommer der så ingen sms retur - ved jeg 99% af gangene at det er sådan en fupper.

Eller en der ringer fra en fastnet telefon :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...