2cool 215 Skrevet 10. Februar, 2020 Min faste GP jeg af og til besøger, hun var en dag ret pist off over de mange fyre som ikke læser hendes annonce om at skjulte nr vil ikke blive besvaret og alligevel ringer der vildt mange til hende uden at have fornemmelse for noget. Det kan jeg nemt løse for dig, så du aldrig mere skal tænke over det. Jeg lånte hendes tlf, gik ind på google play og fandt en ret så fed app der hedder Calls Blacklist, satte den op for hende og vupti, så er det slut med hemmelige nr der ringer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 10. Februar, 2020 Calls Blacklist https://www.google.com/search?q=Calls+Blacklist&rlz=1C1PQHA_enDK523DK523&oq=Calls+Blacklist&aqs=chrome..69i57.792j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Men 2cool risikerer det ikke alligevel, at forblive op af bakke for din faste GP? Hvis der er så mange fjolser derude, at der hele tiden kommer nye til, oveni alle dem som hun få blacklistet. Men held og lykke med at prøve dit råd af. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jan Kaspersen Skrevet 10. Februar, 2020 Som jeg tolker det, så kan man vinge 'Private numbers´af, så blokerer den for alle der bruger hemmeligt/skjult nummer. Og det var jo den slags opkald hun var 'pist' over at modtage. Så ren lykke vil jeg mene. Tillader mig lige at bruge en glad smiley helt uden bagtanker. Her kommer den: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Februar, 2020 2cool skrev, for 56 minutter siden: Min faste GP jeg af og til besøger, hun var en dag ret pist off over de mange fyre som ikke læser hendes annonce om at skjulte nr vil ikke blive besvaret og alligevel ringer der vildt mange til hende uden at have fornemmelse for noget. Det kan jeg nemt løse for dig, så du aldrig mere skal tænke over det. Jeg lånte hendes tlf, gik ind på google play og fandt en ret så fed app der hedder Calls Blacklist, satte den op for hende og vupti, så er det slut med hemmelige nr der ringer. Du behøver så ingen app, for at afvise skjulte numre på en android telefon, det er en standard feature du kan aktivere/inaktivere. Har du en Iphone er du f@cked Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25050 Skrevet 10. Februar, 2020 Der er altid tumper. Og når annoncen afviser skjulte numre, er der altid alligevel folk, som forsøger. Nu vender jeg det om og ser det så fra et brugersynspunkt: Hos telefonselskabet kan man faktisk godt få slettet navn og adresse på nettet, således at en bruger, der ringer op, hos modtageren får vist telefonummeret, men ikke navnet på ejermanden/kvinden. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Februar, 2020 (edited) Borende X skrev, for 24 minutter siden: Der er altid tumper. Og når annoncen afviser skjulte numre, er der altid alligevel folk, som forsøger. Nu vender jeg det om og ser det så fra et brugersynspunkt: Hos telefonselskabet kan man faktisk godt få slettet navn og adresse på nettet, således at en bruger, der ringer op, hos modtageren får vist telefonummeret, men ikke navnet på ejermanden/kvinden. Men det er jo ikke det der er pointen. Hun har andre GP'er er trætte af at blive ringet op af et skjult nummer, om du så efterfølgende vil søge efter nummeret på nettet eller ej, det er jo lige gyldigt. Men som nævnt kan man på en android telefon aktivere det som standard, at ingen der ringer med skjult nummer vil nå frem til telefonen. De vil bare modtage en optage tone eller lignenede. Du bliver altså ikke forstyrret. På en iphone kan du først blokere et nummer, hvis det har været synligt ved opkald eller via en sms - ringer de med skjult nummer i udgangspunktet, kan du i telefonen ikke afvise dem som standard. Du bliver fysisk nødt til at afvise opkaldet. Du kan ikke en gang få dit udbyder til at afvise opkald fra skjulte numre eks. som en service... Redigeret 10. Februar, 2020 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9576 Skrevet 10. Februar, 2020 2cool skrev, 1 time siden: Min faste GP jeg af og til besøger, hun var en dag ret pist off over de mange fyre som ikke læser hendes annonce om at skjulte nr vil ikke blive besvaret og alligevel ringer der vildt mange til hende uden at have fornemmelse for noget. Uagtet hvad man skriver, vil man altid få henvendelser, spørgsmål der er besvaret i annoncen osv. Man vil ligeledes altid opleve, nogle der har booked tid, som ikke kan finde ud af at aflyse. Gæster der forsøger at overskride ens grænser eller så igen stiller spørgsmålet "kan vi ikke prøve uden kondom, selvom det spørgsmål blev besvaret inden man indgik en aftale. Kunsten er ikke at blive pist, men bevare sig fokus på de "gode gæster" - Dem der faktisk kan læse og ellers opfører sig korrekt. og..... lad for gud skyld være med, at skrive en helvedes masse no-go i annoncen, det vil bare skræmte de gode gæster væk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25050 Skrevet 10. Februar, 2020 Agurken skrev, for 15 minutter siden: Men det er jo ikke det der er pointen. Hun har andre GP'er er trætte af at blive ringet op af et skjult nummer, om du så efterfølgende vil søge efter nummeret på nettet eller ej, det er jo lige gyldigt. Nej, men når glædespigen har nummeret, er hun vel også fri for, at der efterfølgende laves numre? Det er vel ikke anderledes, at jeg får negativ respons på nettet, hvis jeg slår glædespigens nummer op? Her får man ved en kontrolsøgning altid beskeden, at nummeret ikke eksisterer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Februar, 2020 Borende X skrev, for 7 minutter siden: Nej, men når glædespigen har nummeret, er hun vel også fri for, at der efterfølgende laves numre? Det er vel ikke anderledes, at jeg får negativ respons på nettet, hvis jeg slår glædespigens nummer op? Her får man ved en kontrolsøgning altid beskeden, at nummeret ikke eksisterer. Jo men glædespigen har jo først et nummer, hvis der ikke ringes op med skjult nummer (eller hvis der sendes en sms), hvilket er det der irriterer hende, at nogen alligevel ringer til hende med skjult nummer. Det vil hun gerne undgå... Hun gider ikke svare på opkald der ringer med skjult nummer... Men ok, fred være med det..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 10. Februar, 2020 Jeg har en gratis app, der hedder 180. Den viser skjulte numre, når de ringer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
maximus 277 Skrevet 10. Februar, 2020 En lille rettelse , det hedder " pissed off " Kunne ikke lade være , undskyld . 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Februar, 2020 Onslow skrev, for 12 minutter siden: Jeg har en gratis app, der hedder 180. Den viser skjulte numre, når de ringer. Det er udbyderens netværk og dine indstillinger på telefonen der bestemmer om dit nummer skal vises når du ringer ud. Så din app 180 kan ikke vise noget på et skjult nummer, men den kan måske foretage et opslag i en database og finde et navn hvis dit nummer kommer med når du ringer ud, men eftersom at opkaldet er skjult, så kan den jo ikke finde noget nummer/navn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 10. Februar, 2020 Agurken skrev, for 13 minutter siden: Så din app 180 kan ikke vise noget på et skjult nummer Jo, det kan den! Ikke hemmelige numre, men numre som opringeren vælger at undetrykke (holde skjult) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Februar, 2020 Onslow skrev, Lige nu: Jo, det kan den! Ikke hemmelige numre, men numre som opringeren vælger at undetrykke (holde skjult) Så du mener de har adgang til eks TDC netværket eller 3 mobil? Du kan fortage en simpel test. Få en til at ringe op til dig hvor du kan se nummeret og den laver et opslag. Få den samme person til at ringe op til dig igen men denne gang ringer de til #31#xxxxxxxx hvor x er dit nummer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 10. Februar, 2020 Onslow skrev, for 43 minutter siden: Ikke hemmelige numre, men numre som opringeren vælger at undetrykke (holde skjult) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opplysning180.no&hl=da Den kan lave opslag i en database af numre som bliver sendt til telefonen under Call Setup. Den kan IKKE vise numre som bliver tilbageholdt af netværket. Det er tilfældet med #31-prefix, eller hvis den der ringer op har fast skjult nummer hos sin operatør. "Skjult nummer": Nummeret sendes ikke fra netværk til modtagende tlf under opkald. "Hemmeligt nummer": Nummeret står ikke i de frit tilgængelige nummer-databaser. Der er mange som har hemmeligt nummer uden at det er (fast) skjult. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 10. Februar, 2020 Tak for et godt opslag er glad for at jeg ikke er den eneste der syns det er træls med hemmelige opkald:-) Men jeg kan ikke finde den blackliste app, desværre. Vil lige høre under opkald indstillinger står der blokere ukendte nr.. er det den jeg skal slå til eller afviser den så alle der ikke i min telefon bog? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. Februar, 2020 29babygirl29 skrev, for 16 minutter siden: afviser den så alle der ikke i min telefon bog? jo, sådan virker det i al fald på Iphone. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 10. Februar, 2020 Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden: jo, sådan virker det i al fald på Iphone. Okay jeg har smartphone men er en spade til elektonik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Februar, 2020 29babygirl29 skrev, for 19 minutter siden: Tak for et godt opslag er glad for at jeg ikke er den eneste der syns det er træls med hemmelige opkald:-) Men jeg kan ikke finde den blackliste app, desværre. Vil lige høre under opkald indstillinger står der blokere ukendte nr.. er det den jeg skal slå til eller afviser den så alle der ikke i min telefon bog? Ja, det er den du slår til. så gælder det generelt alle der ringer med skjult nummer også dem du måtte have i din telefonbog. Den indstilling kan jo ikke slå et ukendt nummer op i din telwfonbog Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Indiske Devina Skrevet 10. Februar, 2020 Agurken skrev, Lige nu: Ja, det er den du slår til. så gælder det generelt alle der ringer med skjult nummer også dem du måtte have i din telefonbog. Den indstilling kan jo ikke slå et ukendt nummer op i din telwfonbog Super tusind tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Zaq 769 Skrevet 10. Februar, 2020 Borende X skrev, for 7 timer siden: Der er altid tumper. Og når annoncen afviser skjulte numre, er der altid alligevel folk, som forsøger. Nu vender jeg det om og ser det så fra et brugersynspunkt: Hos telefonselskabet kan man faktisk godt få slettet navn og adresse på nettet, således at en bruger, der ringer op, hos modtageren får vist telefonummeret, men ikke navnet på ejermanden/kvinden. Det har jeg på min tlf, jeg var træt af alle de telefonsælger der kom med det ene tilbud efter det andet. Så fik jeg mit telefon selskab til at gøre så mit nr ikke kan findes. Det har virket indtil nu. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Februar, 2020 Zaq skrev, for 44 minutter siden: Det har jeg på min tlf, jeg var træt af alle de telefonsælger der kom med det ene tilbud efter det andet. Så fik jeg mit telefon selskab til at gøre så mit nr ikke kan findes. Det har virket indtil nu. Det lyder mere som om at de har tilmeldt dig Robinsonlisten, som er en beskyttelse mod markedsføring. Det kan man nemt blive tilmeldt og så må firmaer ikke kontakte dig direkte med mindre du tidligere har sagt ja og accepteret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 10. Februar, 2020 Agurken skrev, for 5 timer siden: Så du mener de har adgang til eks TDC netværket eller 3 mobil? Du kan fortage en simpel test. Få en til at ringe op til dig hvor du kan se nummeret og den laver et opslag. Få den samme person til at ringe op til dig igen men denne gang ringer de til #31#xxxxxxxx hvor x er dit nummer. Det må jeg indrømme, at jeg ikke har prøvet, og jeg troede helt ærligt ikke, at den service stadig eksisterede. Men de android telefoner, der er sat op til "vis ikke nummer" snupper den, og er det ikke den metode ikke hardcore kriminelle bruger? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Februar, 2020 (edited) Onslow skrev, for 9 timer siden: Det må jeg indrømme, at jeg ikke har prøvet, og jeg troede helt ærligt ikke, at den service stadig eksisterede. Men de android telefoner, der er sat op til "vis ikke nummer" snupper den, og er det ikke den metode ikke hardcore kriminelle bruger? #31# Det er ikke en service, det er en generel netværksindstilling på teleudbyderens netværk der fortæller deres system, at når du ringer ud, så er dit nummer skjult for modtageren. Det kan du opsætte generelt på telefonen, at dine opkald altid har skjult nummer fra dig når du ringer ud, eller få din udbyder til det, hvis du ønsker at det altid skal være skjult. Jeg tror mere du nok tænker på Spoofing som er er navnet på en type fupopkald, hvor udenlandske svindlere ændrer visningen af deres eget nummer til et tilfældigt dansk nummer. På den måde ser det ud som, man bliver ringet op fra et dansk nummer, selvom opkaldet kommer fra udlandet. Et ’spoof kald’ betyder, at man ændrer sit opkaldsnummer til et andet nummer, end det man ringer fra. Det bruges oftest af kriminelle, der ønsker at svindle sig til dine private oplysninger. Mht. den180 app, så er der jo som bekendt intet der er gratis i denne verden, du betaler med dine egne informationer som de så kan sælge videre til højestbydende, med mindre du slår det fra i indstillingerne eller spørger dig selv om du virkeligt har brug for den "Gratis Service" Redigeret 11. Februar, 2020 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9796 Skrevet 11. Februar, 2020 Agurken skrev, for 6 timer siden: Spoofing Kender du en metode til at demaskere et spoofet nummer? Jeg er træt af de indere fra "Microsoft", der ringer med dansk nummer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg