Hop til indhold
Rejsenetværk

Krænkelsesministeriet

Recommended Posts

Hundikappet ! Womandag !

Love it - det er et perfekt øjebliks billede af dagens Danmark.

Fornylig blev en af mine kollegaer korrigeret af en yngre svensk dame  da han brugte ordet 'hende' i en E-mail om en helt 3.person.

Næ nej 'Hen' burde have brugt ordet 'Hen' da han henviste til en kvindelig kollega :-(

Jeg føler mig krænket på hans vegne

Redigeret af Gh0st

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gh0st skrev, for 20 timer siden:

Hundikappet !

Nu må du ikke krænke dem som holder kat, akvariefisk, undulater o.s.v.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Slut med Debatten med Clement, og sidste partileder runde !

Valget er i virkeligheden meget meget simplere ;)

Ja I kan i virkeligheden helt undvære forum for politik på EG, og nøjes med :rolleyes: 

Det store is-valg

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gh0st skrev, den 2.2.2020 at 18:03:

Hundikappet ! Womandag !

Love it - det er et perfekt øjebliks billede af dagens Danmark.

Fornylig blev en af mine kollegaer korrigeret af en yngre svensk dame  da han brugte ordet 'hende' i en E-mail om en helt 3.person.

Næ nej 'Hen' burde have brugt ordet 'Hen' da han henviste til en kvindelig kollega :-(

Jeg føler mig krænket på hans vegne

Ja, og især da dette kunstige pronomen ikke eksisterer på dansk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ghost

Hold ud med din kvindelige svenske kollega, og stå fast!

Nu begynder Forsknings og Uddannelseministeren, også at ride med på denne latterlige trend, men samtidig også et tragisk køns forvirrings korstog :(

Et mikro mindretal på Institut for Kultur og Kønsvidenskab på Københavns Universitet, har formået at terrorisere ledelsen, og snart sagt hele samfundet til en i bund og grund dyb destruktiv diskussion om køn.

Hvor vi med djævlens vold og magt, skal påtvinges brugen af omkring 70 definitioner på køn:

Minister undrer sig: Hvorfor får min søn og datter forskellige gaver i deres Happy Meal?
Kønsstereotyper, der begynder på McDonalds, er med til at præge uddannelsesvalg, mener Ane Halsboe-Jørgensen.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/minister-undrer-sig-hvorfor-faar-min-soen-og-datter-forskellige-gaver-i-deres-happy

Befriende er det altid når nogle fra de antaget krænkede, om de er fra etniske minoriteter, om de er homoseksuelle, handicappede osv osv, tager bladet fra munden, i oprigtig irritation over at blive taget til indtægt for en krænkelse, som de ikke oplever sig udsat for.

Blev helt glad af at læse denne kronik i Information af en buschauffør, der er bøsse :)

Han erklærer punktum, at køn er biologisk!

KOMMENTAR
Et mindretals egoprojekter skal ikke diktere vores sprog
Bliver man diskrimineret på grund af sit køn eller sin seksualitet, er det et problem. Men jeg gider ikke deltage i andres identitetsprojekter, ligesom det rager mig en papand, hvilke ord folk putter på mig som bøsse, skriver buschauffør Henrik Frank Pitzner-Frydendahl i dette debatindlæg
26. september 2019
https://www.information.dk/debat/2019/09/mindretals-egoprojekter-diktere-vores-sprog 

"Siden før oldtiden har mennesket vidst, at der inden for alle arter er to slags; en hun og en han. Hos pattedyrene er den altafgørende forskel, at kønsorganerne hos hunkønnene producerer æg og hos hankønnene producerer sæd.

Hun- og hankøn er således en biologisk observation – et faktum, der ikke kan omgås. Opdelingen i hun- og hankøn hører til i biologiens domæne. Jeg er en mand, mine kønsorganer producerer sæd."

"Når jeg er på arbejde, bliver den kasse vægtet med ingenting. Når jeg skal finde en partner, har den temmelig stor betydning. For nogle er det svært at acceptere, hvis de hører til i den kasse, for andre er det let – uanset hvad er det et egoprojekt.

Nogle kan ikke finde en kasse, der passer. Så må de selv definere en. For nogle er det svært, for andre er det let – uanset hvad er det et egoprojekt."

"Absurd bliver det også. Hvad stiller vi op med biologien? Mor, hvordan bliver babyer til? Nå nej – i ordene ’mor’ og ’far’ ligger jo også en kønsidentitet. Personligt er jeg spændt på, hvordan datingportalerne klarer denne problematik. Blinddates får pludselig en helt ny dimension."

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...