Hop til indhold
bmanny

Sygdom og hvad så?

Recommended Posts

Jeg har af omveje fået et hint om, at en bestemt glædespige har fået konstateret AIDS, som er en pæn træls sygdom.

Jeg er en mand, som ikke har været sammen med hende glædespigen. Dog hader jeg at se rygter, som ikke passer, og derfor skrev jeg til hende glædespigen, som desværre bekræftede, at hun har sygdommen.

Selvom jeg ikke har været sammen med hende, har det alligevel givet mig bange anelser.

Jeg ønsker ikke at hænge denne pige ud, selvom jeg ved hendes e-mail, og hvor hun kommer fra.

Jeg aner ikke, om dette indlæg bliver slettet, men ja.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er lidt uklart, hvad dit ærinde er.

Vil du af os andre have et råd om, hvordan du skal forholde dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fik et chok, og jeg tænker, at selvom jeg ikke har været sammen med hende, tænker jeg, at smitten kan være bragt videre, og man inddirekte kan have fået det.

Kald mig paranoid, men alligevel :S

Jeg har heldigvis i forvejen en tid ved min læge, og så kan jeg hurtigt få et svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej bmany

Du må ikke skrive hvem pigen er, eller hentyde noget om det.

Jeg stiller det samme spørgsmål som Borende X, prøv at svare lidt mere udførligt på det han spørger om.

Debatten flyttes til generel debat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej bmany

Du må ikke skrive hvem pigen er, eller hentyde noget om det.

Jeg stiller det samme spørgsmål som Borende X, prøv at svare lidt mere udførligt på det han spørger om.

Debatten flyttes til generel debat.

Det er jeg også klar over.

Mit spørgsmål er, hvordan skal man forholde sig til det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit spørgsmål er, hvordan skal man forholde sig til det?

Du bruger vel beskyttelse, så er der jo ikke noget problem, eller det er meget lille.

Især hvis hun er i behandling.

I Danmark er det ulovligt for en hiv-smittet at have usikker sex, hvis partneren ikke er oplyst om, at personen er smittet, og den hiv-smittede kan straffes med op til 8 års fængsel efter straffelovens § 252.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis det er hende jeg tænker på at det er så læste jeg en tråd på et andet board om det hvor der står hvem hun er og at hun holder til i Jylland. Mere vil jeg ikke fortælle.

Hvis hun ikke har været åben omkring det i hendes annonce vil jeg mene at det er ulovligt det hun gør. Jeg mener at kunne huske noget om at der er lavet en lov om at man kan straffes hvis ikke man åbent oplyser at man er smittet og derved udsætter andre for smittefare ved at være sammen.

Og jeg mener også at der er falde en dom over en mand så vidt jeg husker.

Jeg har ikke checket hendes annonce så jeg ved ikke om hun har skrevet det der. Men brugeren der havde fundet ud af det skrev at han fandt ud af det via en MSN konto.

Min personlige holdning til sådan en dame er at hun burde lukke forretningen NU. Ikke flere kunder og der findes jo heldigvis flere forskellige steder hun kan få hjælp til at stoppe. Hvilken der er bedst og hvad forskellen den er ved jeg ikke. Men stoppe med at arbejde som glædespige er det mindste man kan forlange af hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du bruger vel beskyttelse, så er der jo ikke noget problem, eller det er meget lille.

Især hvis hun er i behandling.

I Danmark er det ulovligt for en hiv-smittet at have usikker sex, hvis partneren ikke er oplyst om, at personen er smittet, og den hiv-smittede kan straffes med op til 8 års fængsel efter straffelovens § 252.

-OD

Og hvis man ikke har sår eller lign, er risikoen mindre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

så læste jeg en tråd på et andet board om det hvor der står hvem hun er og at hun holder til i Jylland.

Avs... Det burde man bare ikke have lov til. Altså at komme med så alvorlige anklager mod nogen som helst på en offentlig platform. For tænk, hvis det ikke passer! Det er så nemt at starte et rygte, og det kan have uoverskuelige konsekvenser for den, som det rammer. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Avs... Det burde man bare ikke have lov til. Altså at komme med så alvorlige anklager mod nogen som helst på en offentlig platform. For tænk, hvis det ikke passer! Det er så nemt at starte et rygte, og det kan have uoverskuelige konsekvenser for den, som det rammer. :(

Jeg har skrevet til hende, og hun har sagt, at det passer... :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 47284746579156

Jeg vil altså gerne vide hvem det er vi snakker om! Jeg er slet ikke til russisk roulette.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvis man ikke har sår eller lign, er risikoen mindre.
Hiv smitter kun ved kontakt direkte i blodbanen. Det vil sige, at begge parter skal have et åbent sår, og at der skal være en direkte fysisk kontakt imellem de to sår.

Risikoen for smitte er således ringe ved almindelig fornuftig adfærd. Sådan som jeg har forstået det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har skrevet til hende, og hun har sagt, at det passer...

Godt ord igen. Nu hænger du jo heldigvis ingen til tørre. Men det er princippet, som jeg taler om, og ingen ved jo, hvem du er. ;)

Det var Peterpedal's indlæg om, at der findes steder på nettet, hvor man så let som ingenting kan hænge folk ud på det groveste. Alle kan gøre det. Alle lige fra vrede ex-mænd, forsmåede gæster, ondskabsfulde kollegaer... You name it... Så jeg synes bare, at man skal passe på med sådan noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville være meget tilbageholdende med at tro på sådan et rygte før jeg fik det bekræftet af pigen selv --- eller hendes læge, som jo har tavshedspligt - de to personer er de eneste der kender sandheden - alt andet kan være bygget op på onsindede rygter.

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Avs... Det burde man bare ikke have lov til. Altså at komme med så alvorlige anklager mod nogen som helst på en offentlig platform. For tænk, hvis det ikke passer! Det er så nemt at starte et rygte, og det kan have uoverskuelige konsekvenser for den, som det rammer. :(

Vi er helt enige.

Men han havde vidst haft kontakt til hende hvor hun bekræftede at det var rigtig nok. Jeg kan ikke 100% huske hvad der ellers lige stod da jeg bare læste det hurtig da det var en uden for mit lokalområde og præferencer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt ord igen. Nu hænger du jo heldigvis ingen til tørre. Men det er princippet, som jeg taler om, og ingen ved jo, hvem du er. ;)

Det var Peterpedal's indlæg om, at der findes steder på nettet, hvor man så let som ingenting kan hænge folk ud på det groveste. Alle kan gøre det. Alle lige fra vrede ex-mænd, forsmåede gæster, ondskabsfulde kollegaer... You name it... Så jeg synes bare, at man skal passe på med sådan noget.

Jeg har lige kigget på gimel, hedo og VL og kan ikke finde det igen så det er nok blevet fjernet eller også skal jeg bare pudse brillerne. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men han havde vidst haft kontakt til hende hvor hun bekræftede at det var rigtig nok.

Ja... Sagde den fremmede anonyme person på et tilfældigt forum på det store internet. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja... Sagde den fremmede anonyme person på et tilfældigt forum på det store internet. ;)

Jeg kan sagtens forstå, at folk har stor mistro til, hvorvidt det er sandt.

Jeg vil dog understregedet kraftigste , at det er langt fra alle, som er interesseret i at dyrke usikkert sex. Jeg har ikke til hensigt at hænge glædespiger ud for at være interesseret i at smitte!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hiv smitter kun ved kontakt direkte i blodbanen. Det vil sige, at begge parter skal have et åbent sår, og at der skal være en direkte fysisk kontakt imellem de to sår.

Risikoen for smitte er således ringe ved almindelig fornuftig adfærd. Sådan som jeg har forstået det.

Hiv smitter kun gennem blod, skedesekret, sædvæske, præsperm og modermælk.

Disse kropsvæsker indeholder så koncentrerede mængder af hiv-virus, at de kan overføre smitte.

Risikoen for at blive smittet med hiv gennem oralsex er meget lille.

Det er den, fordi det er vanskeligt at blive smittet gennem mundens slimhinde, og fordi hiv ikke smitter gennem spyt.

Men der er en lille risiko, fordi der er hiv i både sæd, skedevæske og blod.

(ifg. AIDS-Fondet)

VH

OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja... Sagde den fremmede anonyme person på et tilfældigt forum på det store internet. ;)

Vi er enig. Men på den anden side. Hvis han har fået det bekræftet af hende og hun ikke selv har intentioner om at lukke sin forretning eller fortælle det til sine kunder hvad gør man så?

Selvfølgelig skal det ikke bare være tilladt for alt og alle at sige at de kender en der kender deres onkels tantes søsters mands kone som har HIV og som arbejder som glædespige.

Jeg kender ikke baggrunden for hvorfor han har skrevet indlægget i første omgang og ej heller om hun har eller vil lukke butikken eller advare sine kunder.

Men selvfølgelig skal man passe på med at hentyde noget som måske ikke er sandt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja... Sagde den fremmede anonyme person på et tilfældigt forum på det store internet. ;)

Så sandt, så sandt ;)

Vi anonyme kan jo skrive alt hvad vi vil, uden at tænke på hvad vi skriver :o

Vi er jo anonyme.

Så kære Lyserøde :)

Kan kun bifalde hvert indlæg i skriver her, enig eller uenig,

I er jo ikke anonyme (skulle næsten tro i havde nosser :lol: )

Undskyld :roll:

Ved godt at i har haft flere mellem benene ;)

STORT TAK TIL JER :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Jeg fik et chok, og jeg tænker, at selvom jeg ikke har været sammen med hende, tænker jeg, at smitten kan være bragt videre, og man inddirekte kan have fået det...

:?::?:

Den kommentar forstår jeg intet af - kan du ikke forklare hvad du mener med, at man "indirekte" kan få AIDS uden overhovedet at være sammen med pigen, der har AIDS?

Andre debattører er også velkomne til at forklare, for da jeg er den eneste der har stillet spørgsmålet, er jeg måske også den eneste der ikke har forstået kommentaren? :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Hiv smitter kun gennem blod, skedesekret, sædvæske, præsperm og modermælk.

Disse kropsvæsker indeholder så koncentrerede mængder af hiv-virus, at de kan overføre smitte.

Risikoen for at blive smittet med hiv gennem oralsex er meget lille.

Det er den, fordi det er vanskeligt at blive smittet gennem mundens slimhinde, og fordi hiv ikke smitter gennem spyt.

Men der er en lille risiko, fordi der er hiv i både sæd, skedevæske og blod.

(ifg. AIDS-Fondet)

VH

OD

OD- hvad med spyt? Jeg mener at huske at HIV smitte også kan overføres via spyt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg har af omveje fået et hint om, at en bestemt glædespige har fået konstateret AIDS, som er en pæn træls sygdom.

Jeg er en mand, som ikke har været sammen med hende glædespigen. Dog hader jeg at se rygter, som ikke passer, og derfor skrev jeg til hende glædespigen, som desværre bekræftede, at hun har sygdommen.

Selvom jeg ikke har været sammen med hende, har det alligevel givet mig bange anelser.

Jeg ønsker ikke at hænge denne pige ud, selvom jeg ved hendes e-mail, og hvor hun kommer fra.

Jeg aner ikke, om dette indlæg bliver slettet, men ja.

Hvis den prostituerede i en e-mail har erkendt at hun har HIV, mener jeg at hun står til en politianmeldelse.

HIV er ikke hvad som helst. HIV kan invalidere og senere dræbe mennesker i form af AIDS.

Altså en politianmeldelse, hvis man mener at den omtalte prostituerede fungerer som sexarbejder, på trods af at hun har HIV.

Bemærk venligst, at trådstarteren fortæller at den prostituerede har erkendt, at hun har HIV. Derfor må en politianmeldelse være på sin plads, foretaget af den som har motaget den e-mail.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...