Hop til indhold
Rejsenetværk

Eksklusiv dessert koncept lukker:-(

Recommended Posts

Hvor blind kan man være, med min interesse for søde sager mm :(

Det her koncept er gået under min radar, i alt den tid det har eksisteret, og nu lukker det, uden at jeg når at opleve det:

Bestseller-rigmand lukker isforretning efter tocifret milliontab

Winterspring, der sælger eksklusiv is og driver dessertbar og tesalon i København, har haft underskud siden start. Nu lukker virksomheden ned.

Winterspring

https://winterspring.dk/

Nogen der kan tippe eksisterende gode alternativer, som jeg kan nå at opleve, inden at jeg eventuelt er for sent ude til at nå det.

For mange år siden prøvede Häagen-Dazs  sig med en isdessert restaurant, på strøget i København, som jeg heldigvis nåede at besøge adskillige gange, inden at også den lukkede til sidst.

Hvorfor er det så svært at drive små eksklusive niche koncepter i Danmark, selv i København.

Det er jo ikke fordi der ikke er købekraft til det, og der er da godt salg i mærkevare tøj, cocktailbarer og restauranter.

Måske vi bare er for lille et marked, til at der kan skabes tilstrækkelig volume, og skaleres flow i forretningen, til at små projekter kan lykkes her i landet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Århusman skrev, for 27 minutter siden:

et er da gourmetdessert på et meget højt plan. Men ellers har Poulsen pt. travlt med at bygge broer og nye veje i Århus.

Det er det gode ved, at have milliardærer med indover små projekter.

Det som den ludfattige iværksætter kan knække halsen på, og opleve som livsvarig ruin, hvis det ikke går godt, kan milliardæren tillade sig at trække på skulderen over, som små bump på vejen, hvis det ikke går godt.

Vel er der drive i at have hånden på kogepladen,  når du selv er uden midler, men nogen at dele risikoen med, er nu også et gode når man ingen penge har selv.

Her synes jeg at det er positivt, når pengemænd en gang imellem satser, for dem små midler i højrisiko projekter, som måske aldrig ville få chancen for at blive afprøvet, uden deres medvirken.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Hvorfor er det så svært at drive små eksklusive niche koncepter i Danmark, selv i København.

Det er det fordi diversiteten i Danmark er stort set ikke-eksisterende.

Stort set alle har de samme slags køkkener (modul køkkener, fra forskellige firmaer), samme slags badeværelser,  hvide vægge, leverpostej på madpakken osv osv. - og har man ikke PH-lamper og Arne Jakobsen stole allerede, håber man på snart at kunne købe..... gerne på udsalg.  

Hvornår er du sidst blevet overrasket over et køkken når du har været gæst? Mit gæt er, at det ikke sker ofte. For stort set alle køkkener i Danmark er variationer over hinanden.

Og med stort set ingen der falder ud fra standarden, må du ikke blive overrasket over at niche-koncepter har ringe kår i Danmark. Danskerne er et meget homogent (lemminge?) folkefærd, hvor alt ud over det sædvanlige er "mærkeligt". Ikke bare "anderledes" men "mærkeligt".

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 22 minutter siden:

Og med stort set ingen der falder ud fra standarden, må du ikke blive overrasket over at niche-koncepter har ringe kår i Danmark. Danskerne er et meget homogent (lemminge?) folkefærd, hvor alt ud over det sædvanlige er "mærkeligt". Ikke bare "anderledes" men "mærkeligt".

I modsætning til dig, er jeg af den mening at det er godt, at Danmark, endnu er et så homogent et folk, som vi er.

Og den demografiske udvikling, der beklageligvis trækker i den anden retning, består ikke i et tilstrækkeligt omfang af en kompatibel ressource diversitet, som kunne være målgruppen for de niche koncepter jeg efterlyser flere af.

Tværtimod desværre.

Nej, vores marked er for lille til en for lille målgruppe.

Relativt betragtet er målgruppen, måske ikke større i Tyskland end i Danmark, men volumen af den, er gigantisk i sammenligning med Danmark.

Der er nok 50 x flere byer i Tyskland, end i Danmark med nok forbrugere, til at kunne drive en rentabel lille niche forretning.

Jeg har ikke det mindste negativt at sige om koncept butikken Store Robert i Danmark, det er sikkert et fremragende tilbud til målgruppen i Danmark:

Store Robert Valby
Valby Langgade 34
2500 København
https://storerobert.dk/

Google maps
https://www.google.com/maps/place/Store+Robert+Valby/@55.666705,12.5184206,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xade82b32ee904ba2!8m2!3d55.666705!4d12.5184206 

Men findes der et dyrere alternativ, i kraft af en fysisk butik i Danmark?

Mig bekendt gør der ikke.

Men igen, se bare her hvad der findes til store mænd i Tyskland:

Hirmer GROSSE GRÖSSEN
Mönckebergstr. 29-31
20095 Hamburg

https://www.hirmer-grosse-groessen.de/filialen/hamburg/?utm_source=mybusiness&utm_medium=organic&utm_campaign=hamburg 

På Gogle maps
https://www.google.de/maps/place/Mönckebergstraße+29-31,+20095+Hamburg/@53.5501284,9.9921027,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47b18f1c5f16ff77:0x9ffdcc66ea793a95!8m2!3d53.5501284!4d9.9942914 

Mærkevarer til meget høje priser, til et købestærkt publikum, af mænd der på alle måder er større end gennemsnittet, og derfor kan have svært ved at klæde sig, som vi andre har mulighed for, i de samme mærker tøj.

Den kæde, ville jo ingen eksistens mulighed have i Danmark.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Måske vi bare er for lille et marked, til at der kan skabes tilstrækkelig volume, og skaleres flow i forretningen, til at små projekter kan lykkes her i landet.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i den betragtning, men en beliggenhed i Magasin koster, og det går ud stærkt ud over økonomien. 

Jeg har aldrig hørt om dette sted og kommer i øvrigt sjældent i København C grundet den restriktive parkeringspolitik.

Jeg elsker kager og desserter og troede kun at der var la Glase - hvor der altid er stuvende fuldt, men ind imellem opstår der små oaser i yder/bro kvarterne og heldigvis ikke centreret i midtbyen.

Jeg tror at reklame og personlige anbefalinger er vejen frem, måske i stedet for at stole for meget på de sociale medier.

Jeg skal spise frokost på Koefoed i næste uge, den havde jeg aldrig hørt om, men fik et tip :) jeg plejer at vælge Palæ..

Som Rejse skriver syntes jeg det er ærgerligt og håber på flere lækre oaser med te, kage og dessert ' skriv endeligt, jeg har klikket 'følger'

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rolias skrev, for 4 minutter siden:

Jeg tror at reklame og personlige anbefalinger er vejen frem, måske i stedet for at stole for meget på de sociale medier.

Ja, og det er jo ikke lige på den konto, der plejer at blive sparet, når Anders Holch Povlsen fra Bestseller er medejer.

Men det er der måske blevet sparet på, i dette tilfælde, måske ud fra en forventning om at beliggenheden ville kunne bære udviklingen.

Det gjorde beliggenheden måske også, hvem ved.

Men omkostningerne har nok bare været for høje, i forhold til indtægterne.

Nye koncepter kan være ret så succesfulde, når der står mange penge bag, og der bliver brugt for mange penge til at opnå sorte tal på bundlinjen, uden at det lykkes.

Måske et sådant koncept skulle have et nyt forsøg, af nogle ildsjæle der fik lov at forsøge sig til en billigere husleje i et brokvarter.

Inden at navnet går i glemmebogen, og stadig kan udgøre en ny start.

Måske med inspiration fra de her seje iværksættere, som startede op på en billig adresse uden appel, og som nu er flyttet til Esplanaden:

DEEREST Copenhagen

Esplanaden 5

1263 København

https://deerest.dk/

På Google maps

https://www.google.com/maps/place/DEEREST+Copenhagen/@55.6875184,12.5913754,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xde09a4c9f70f1c3c?sa=X&ved=2ahUKEwjy25mQlavnAhU9wsQBHQM8CEAQ_BIwFnoECAoQCA

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Rejsenetværk skrev, for 8 minutter siden:

I modsætning til dig, er jeg af den mening at det er godt, at Danmark, endnu er et så homogent et folk, som vi er.

Og den demografiske udvikling, der beklageligvis trækker i den anden retning, består ikke i et tilstrækkeligt omfang af en kompatibel ressource diversitet, som kunne være målgruppen for de niche koncepter jeg efterlyser flere af.

Nu mener jeg ikke etnisk diversitet, som er afdækket i så mange diskussioner i det politiske forum. Jeg mener ligesåmeget forskellen for etniske danskere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rolias skrev, for 36 minutter siden:

Jeg har aldrig hørt om dette sted og kommer i øvrigt sjældent i København C grundet den restriktive parkeringspolitik.

Gratis parkering i København

https://www.parkeringsinfo.dk/parkering-kobenhavn/gratis-parkering-i-kobenhavn.asp

Få dig et rejsekort, til når du skifter til den offentlige trafik.

Men husk at chekke ud, det kan giver anledning til rod og besvær, både for kundeservice og en selv, hvis man glemmer det.

FIND EN KONDITOR NÆR DIG

https://konditorlauget.dk/find-en-konditor/

Konditori københavn

https://www.google.com/search?q=konditori+københavn&rlz=1C1PQHA_enDK523DK523&ei=ML0yXv6NLOeymwWf1JrABg&start=0&sa=N&ved=2ahUKEwj-5cK6m6vnAhVn2aYKHR-qBmg4ChDy0wN6BAgMEDY&biw=1422&bih=699

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rolias skrev, for 3 minutter siden:

Det lyder lækkert og skal prøves, tak for tippet 

Rolias

Ja gør det, og meld gerne tilbage, hvis du køber hos dem :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...