Hop til indhold

Recommended Posts

Om et par uger tager jeg til Thailand igen for 117 gang. Denne gang har jeg dog tænk mig at tage til Filippinerne også da jeg aldrig har været der. Jeg ved at man ikke skal for langt sydpå så jeg har kig på øerne i Visayas. Hvor skal man starte når vi ikke snakker storby, når det er første gang og man rejser alene?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackMagic2020
Sammy skrev, for 10 minutter siden:

Om et par uger tager jeg til Thailand igen for 117 gang. Denne gang har jeg dog tænk mig at tage til Filippinerne også da jeg aldrig har været der. Jeg ved at man ikke skal for langt sydpå så jeg har kig på øerne i Visayas. Hvor skal man starte når vi ikke snakker storby, når det er første gang og man rejser alene?

du skriver du tager til Filippinerne for 117. gang samtidig med skriver du at du aldrig har været der, kan du bestemme dig din tråd er forvirrende 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BlackMagic2020 skrev, for 8 minutter siden:

du skriver du tager til Filippinerne for 117. gang samtidig med skriver du at du aldrig har været der, kan du bestemme dig din tråd er forvirrende 

Den er absolut ikke forvirrende. Han skriver, at han tager til Thailand for 117. gang, men han vil OGSÅ til PH, da han aldrig har været der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackMagic2020

Må have været træt har ikke læst  det ordenligt min fejl :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
gregsom skrev, for 3 timer siden:

Rigtig god tur; kender du denne site? hvis ikke saa er der mange oplysninger at hente her

https://www.philippinesredcat.com/

Mvh

G

Tak for link. Jeg er ikke i tvivl om at jeg godt kan finde villige piger når jeg når frem. Jeg tænkte mere på at nogen ville dele info om lokation. Altså hvilken ø og hvilken by kan anbefales når man er helt grøn på Filippinerne.

Redigeret af Sammy

Del dette indlæg


Link til indlæg

Siden det er på denne her side du skriver, vil jeg antage at Angeles City må være af interesse.

Ellers kan du tage til Olongapo i Subic, eller til Puerto Galera.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvilken ø eller by der kan anbefales, afhænger af, hvad du er mest interesseret i. 

Mange tager til dette skønne land for at dykke, bade eller dyrke sejlsport, andre vil hellere nyde naturen inde i landet.

Du nævner Visayas.   Palawan hører ikke med til Visayas, men ligger midt i landet, vest for Visayas.  Det er en ø som tiltrækker mange turister. El Nido er den mest omtalte by, men der er også smuk natur inde i landet.

Af øerne i Visayas, kender jeg selv Cebu og Bohol.  Moalboal på Cebu har strande, og man kan dykke,  Der ligger også et vandfald, ikke så langt derfra (Kawasan).

Fra Cebu City kan man tage flyvebåden (OceanJet) til Bohol.  Op ad Bohol ligger en lille ø, Panglao.  I øens hovedby er der mulighed for dykning m.m.

Personligt interesserer jeg mig ikke for dykning, men jeg havde et godt ophold i byen Carmen, midt på Bohol, hvor jeg boede hos en gæstfri vært som hjalp mig med at leje en mini-jeepney med chauffør som kørte mig rundt til de interessante steder på øen.

Jeg ønsker dig en god tur.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDaddiz skrev, for 19 timer siden:

Siden det er på denne her side du skriver, vil jeg antage at Angeles City må være af interesse.

Ellers kan du tage til Olongapo i Subic, eller til Puerto Galera.

Hverken Subic eller Angeles er i Visayas, jeg leder efter en Ø hvor jeg kan have et udgangspunkt og tage rundt på ture også. PG kunne være en mulighed. Jeg takker for indspark. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lake skrev, 1 time siden:

Hvilken ø eller by der kan anbefales, afhænger af, hvad du er mest interesseret i. 

Mange tager til dette skønne land for at dykke, bade eller dyrke sejlsport, andre vil hellere nyde naturen inde i landet.

Du nævner Visayas.   Palawan hører ikke med til Visayas, men ligger midt i landet, vest for Visayas.  Det er en ø som tiltrækker mange turister. El Nido er den mest omtalte by, men der er også smuk natur inde i landet.

Af øerne i Visayas, kender jeg selv Cebu og Bohol.  Moalboal på Cebu har strande, og man kan dykke,  Der ligger også et vandfald, ikke så langt derfra (Kawasan).

Fra Cebu City kan man tage flyvebåden (OceanJet) til Bohol.  Op ad Bohol ligger en lille ø, Panglao.  I øens hovedby er der mulighed for dykning m.m.

Personligt interesserer jeg mig ikke for dykning, men jeg havde et godt ophold i byen Carmen, midt på Bohol, hvor jeg boede hos en gæstfri vært som hjalp mig med at leje en mini-jeepney med chauffør som kørte mig rundt til de interessante steder på øen.

Jeg ønsker dig en god tur.
 

Det er netop en kombi tur med både dykning, vandfald samt lidt Pool m.m. om aftenen jeg leder efter. Jeg takker mange gange og vil arbejde videre med noget af det du nævner. Er der noget med af den sydlige del af Palawan ligger i Pirat området og at man skal være forsigtig der? Netop da jeg rejser alene og gerne vil leje motorcykel og køre rundt på egen hånd skal jeg være forsigtig. Det er jo ikke Thailand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sammy skrev, for 2 timer siden:

Det er netop en kombi tur med både dykning, vandfald samt lidt Pool m.m. om aftenen jeg leder efter. Jeg takker mange gange og vil arbejde videre med noget af det du nævner. Er der noget med af den sydlige del af Palawan ligger i Pirat området og at man skal være forsigtig der? Netop da jeg rejser alene og gerne vil leje motorcykel og køre rundt på egen hånd skal jeg være forsigtig. Det er jo ikke Thailand.

Pirater er noget jeg forbinder med havet, og det er vist nok en fare i havet ved det sydlige Palawan.

 

Mht. kriminalitet i landet i almindelighed, skal man være forsigtig. Røverier forekommer, og som vesterlænding er man mere udsat. Man skal ikke have for mange kontanter på sig og have dem fordelt  flere steder. Passet skal man især passe på.  Selv har jeg aldrig været ude for ubehageligheder, men er tit blevet advaret af de lokale. 

Jeg vil anbefale dig at oprette en profil på Filippinerne Forum.

https://www.filippinerne.dk/forum/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lake skrev, den 27.1.2020 at 18:37:

Pirater er noget jeg forbinder med havet, og det er vist nok en fare i havet ved det sydlige Palawan.

 

Jeg vil anbefale dig at oprette en profil på Filippinerne Forum.

https://www.filippinerne.dk/forum/

Jeg har læst om tilfælde hvor de går i land, navnlig når det drejer sig om kidnapninger. Ellers er der jo også bådture hvor man er udsat.

Tak for info, jeg kigger på det forum og opretter mig. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sammy skrev, 1 time siden:

Jeg har læst om tilfælde hvor de går i land, navnlig når det drejer sig om kidnapninger. Ellers er der jo også bådture hvor man er udsat.

Tak for info, jeg kigger på det forum og opretter mig. :)

Ifølge Udenrigsministeriets rejsevejledning er der en fare for kidnapning i Filippinerne, ikke kun ved Palawan. 

Det er ikke noget jeg tænker på da jeg antager at de går efter folk, hvor der er udsigt til en høj løsesum, og jeg giver ikke udseende af at være velhavende-

Jeg ved ikke, hvor stort omfanget er.  Jeg har aldrig hørt om konkrete tilfælde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lake skrev, den 30.1.2020 at 11:35:

Ifølge Udenrigsministeriets rejsevejledning er der en fare for kidnapning i Filippinerne, ikke kun ved Palawan. 

Det er ikke noget jeg tænker på da jeg antager at de går efter folk, hvor der er udsigt til en høj løsesum, og jeg giver ikke udseende af at være velhavende-

Jeg ved ikke, hvor stort omfanget er.  Jeg har aldrig hørt om konkrete tilfælde.

Abu Sayef/islam gør sig i bortførelser, der behøver du ikke se rig ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...