Hop til indhold
smokehat

Pattaya - Hoteller - og Koh Lahn

Recommended Posts

Hejsa

Input til Hoteller i Pattaya søges, da mit "eget" stam hotel nu er begyndt på "joiner Fee 200 B" ..

Must er AC/Balkon/Safe/Køleskab - Gerne i området second road / central road   - Nogen der kan anbefale noget ? 

Jeg påtænker at tage min date med på tur til Koh Lahn - er der nogen staldtips, ? og er det egentlig muligt med en overnatning derude ? tænker det godt kunne tage kegler. 

pft

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, for 1 time siden:

Hejsa

Input til Hoteller i Pattaya søges, da mit "eget" stam hotel nu er begyndt på "joiner Fee 200 B" ..

Must er AC/Balkon/Safe/Køleskab - Gerne i området second road / central road   - Nogen der kan anbefale noget ? 

Jeg påtænker at tage min date med på tur til Koh Lahn - er der nogen staldtips, ? og er det egentlig muligt med en overnatning derude ? tænker det godt kunne tage kegler. 

pft

Hvorfor ikke bare booke det hjemme fra i dit og "konens" navn?

"" Hello please book one dbl room for mr "Smokehat" and Mrs "Tirak" ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
pdrhan skrev, for 15 minutter siden:

Hvorfor ikke bare booke det hjemme fra i dit og "konens" navn?

"" Hello please book one dbl room for mr "Smokehat" and Mrs "Tirak" ;-)

 

Jo det var også muligt at slippe hvis man tjekkede den samme ind for HELE ferien..

Men nu plejer jeg at køre short time stilen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, for 20 minutter siden:

Jo det var også muligt at slippe hvis man tjekkede den samme ind for HELE ferien..

Men nu plejer jeg at køre short time stilen :-)

Ok ja , så dutter det ikke kan jeg godt se....men der er jo utallige der ikke opkræver det , især på 2nd rd og beach rd....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kender ikke et hotel der hvor du siger da jeg selv ynder at bo i LK Metro området og der kan jeg anbefale:

Areca Lodge, Baybreeze, 24x7 Botique samt D-Hotel de har alle det du ønsker. Så er det bare et spørgsmål om hvor meget du vil betale.

 

Koh Lharn - 2 muligheder enten book via en app inden du tager afsted eller gør som jeg gjorde med min pige ven vi tog derover med båden og gik op til Motor Sai stedet og så snakkede min pige med dem og fortalte hvad hun ville have de hev så billede frem til det der matchede og så vælger du bare.

De kører dig til hotellet du tjekker det ud og hvis det matcher vælger du værelse og tjekker ind ellers kører i til næste sted.

Alle steder har næsten Scooter med i prisen det er ret vigtigt da alle strande ligger væk fra hotellerne nærmest.

Forvent en pris af 700-3000 baht per overnatning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg foretrækker condeminiums eller Airbnb lejligheder og har aldrig haft problemer med at de har brokket sig over jeg tog min tirak (udtales tilak) med - men pigerne kan have noget svært ved at forstå at de bare selv kan gå ned - og så må man evt. følge dem ned. Men om det er til at finde sådanne lejligheder i downtown Pattaya ved jeg ikke - jeg foretrækker at bo på Pratamnak, da det er billigere og mere roligt uden den konstante lyd af motobikes - og det ligger ca. midt imellem Pattaya og Jomtien ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige booket et værelse på hotel Page10 som ligger på beach road Soi 10 helt oppe til 2 road.. Kan læse en masse godt og ingen joiner fee. 9 døgn for 4100 på agode 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Angående Kho Larn, så er der et par håndfulde små gæstehuse på siden ind mod Pattaya altså i selve byen Kho Larn, og nogle flere spredt rundt udover øen, standarden er lav. Stranden er på modsatte side. Men ærlig talt, øen lukker reelt ned efter mørkets frembrud. Sejerø i Oddsherred er mere tiltalende.

Vil du have en pige med i nogle dage, så er det nok bedre at tage til Kho Chang eller Kho Samed længere sydpå, eller en ø andet sted i Thailand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig med @Visti-Vistisen - Koh Laarn kan være sjov 1/2 - 1 dag for pigen. Jeg bookede en tur fra receptionen på Areca Lodge sammen med en pige der aldrig havde prøvet at sejle før, hun var ellevild, og også med faldskærmstingen osv. på vej derover. Men om aftenen er der virkeligt røvsygt. Vandet omkring Koh Laarn er iøvrigt også rimeligt forurenet. 

Et par uger efter tog jeg samme pige med til Koh Chang, helt nede i bunden af øen, 4 dage med lækker mad, rigtig snorkeling, op til det centrale vandfald, mere lækker mad osv. Og fred og ro til at knalde hende grundigt hver aften og morgen. Strandene er ikke overfyldte som på Koh Laarn heller.Turen i minibus er ca. 4-5 timer hver vej fra Pattaya, båden inkluderet, og ret billig.

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 53 minutter siden:

Vandet omkring Koh Laarn er iøvrigt også rimeligt forurenet. 

Ja, jeg fik ihvertfald øjenbetændelse sidste år efter en kort svømmetur. I år så jeg de havde gjort en indsats for at fjerne noget af det bygge- og andet affald der havde hobet sig op på strandvejen mellem Tawaan og Thonglang Beach - men der er et stykke vej, inden de vil være i bund og flere andre steder har de også en uheldig tendens med at lave uofficielle lossepladser. I år undlod jeg helt at bade og priste mig lykkelig for det - for da vi sejlede med færgen, så vi store flydende øer af affald - men premierministeren er begyndt at gå foran for at stoppe forurening af strandene og verdenshavene og det bliver meget omtalt i fjernsynet - så det skal de nok får styr på med bl.a. burgerindpakningspapir, der kan spises som dessert - men meget af havforureningen kommer f.eks. fra Indien, hvor de bruger havet som losseplads:



De 2 strande er vist mest for store larmende grupper af kinesiske turister, der booker på forhånd, så det var nærmest umuligt at finde et hyggeligt og roligt mindre spisested.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

OK - Thailand er åbenbart også godt med mht. at bidrage til havforureningen med plastaffald:

https://www.pattayamail.com/featured/ironic-jomtien-turtle-landmark-spotlights-thailand-plastic-pollution-problem-281202

Men det er noget der kommer mere og mere fokus på og jeg er sikker på det er noget landene i Asien hurtigt vil få løst - de er jo ikke uintelligente ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Husk hvis du skal til Thailand i det nye år selv at medbringe en stak indkøbsposer:

 https://www.pattayamail.com/news/pattaya-unprepared-for-plastic-bag-ban-277128

En af mine thaipiger har lært mig at folde plasticposer, så al luften kommer ud, de ikke fylder ret meget og er nemme at komme i lommen:

1. start med at folde plasticposen på langs i 3 - 4 lange baner

2. derefter foldes posen fra bunden i trekanter, således at luften hele tiden kan undslippe opad, når man klemmer dem flade

3. tilsidst krænges hanken ind over trekanterne til at låse det hele sammen

Nemt og elegant, lige til at stikke i lommen og mit bedste spareråd til brug både herhjemme og i udlandet ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 24/12/2019 at 09:48:

Husk hvis du skal til Thailand i det nye år selv at medbringe en stak indkøbsposer:

 https://www.pattayamail.com/news/pattaya-unprepared-for-plastic-bag-ban-277128

En af mine thaipiger har lært mig at folde plasticposer, så al luften kommer ud, de ikke fylder ret meget og er nemme at komme i lommen:

1. start med at folde plasticposen på langs i 3 - 4 lange baner

2. derefter foldes posen fra bunden i trekanter, således at luften hele tiden kan undslippe opad, når man klemmer dem flade

3. tilsidst krænges hanken ind over trekanterne til at låse det hele sammen

Nemt og elegant, lige til at stikke i lommen og mit bedste spareråd til brug både herhjemme og i udlandet ;-)

Min kone har sirligt ordnet dusinvis af plasticposer i mit køkken på samme måde - tror de lærer metoden i skolen. Men hendes mor ryster på hovedet, og bruger en hjemmelavet stofpose med diverse smarte snore og remme. Og hun har også givet mig et par stykker jeg faktisk prøver at holde mig til nu, det virker bare mere fornuftigt når man har vænnet sigt til det. 

Mht Koh Laarn, ikke noget nyt i denne artikel fra i dag, men peger på det vi alle ved, at en stor del af kilden til forureningen er turisterne selv. 

https://www.dr.dk/nyheder/udland/thailandsk-ferieparadis-drukner-i-plastik-fra-turister 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 10 timer siden:

men peger på det vi alle ved, at en stor del af kilden til forureningen er turisterne selv. 

Al byggeaffald og uautoriserede affaldsbunker langs strande og veje - det kommer ihvertfald 99% fra de lokale eller lokale erhvervsdrivende, som forsøger at tjene en hurtig skilling på turisterne - uden at tænke på at skille sig af med affaldet på behørig vis.

Men der er kun en hurtig vej frem - det er store bøder til dem, der ryger eller smider affald på stranden - ligesom på strandene i Pattaya. Det kan måske synes voldsomt at man ikke må ryge på stranden, men alle ved jo at rygere bare smider deres skodder og cigaretpakninger og det er nemmere at tage dem i at ryge - end i at smide skodder mm. - så derfor er de selv skyld i at de ikke må ryge på stranden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for jeres Input  - og selv på Eroguide ender vi en miljø og klima debat :-)

Jeg holder mig til en dag tur til Koh Lahn og så en tur på de sydligere øere næste gang :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, den 9.1.2020 at 19:42:

Jeg holder mig til en dag tur til Koh Lahn

Hvis du vil med færgen, går I bare ud ad molen ved Bali Hai Pier, indtil I møder nogle koner med store hatte, med pengesedler i den ene hånd og billeter i den anden - mener de kun 30 bath

https://yourpattaya.com/kohlarn_ferry_schedule.html

og så går man ombord på de orange/hvide både, finder et sæde og en redningsvest - det er vist obligatorisk og der kommer en havnebetjent rundt og checker at alle har en på.

Det er nok siden, der sket flere kæntringsulykker med overfyldte turist- og passagerbåde i asien - mener ikke det var obligatorisk for godt 1 år siden - men mange kan jo ikke svømme - og så er en redningsvest en billig livsforsikring.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...