Hop til indhold
AalborgLook

Slanke råd

Recommended Posts

Efter at have læser @Rejsenetværksom altid interessante tråd om ny garderobe, kom jeg til at tænke på om der er nogen der vil dele deres slanke tips og tricks.

Jeg har selv tabt mig ca 20 kg i løbet af det seneste år ved at springe morgenmaden over og motionere dagligt. 

Syntes det bliver sværere og sværere at komme af med de overflødige kg, jo ældre man bliver. 

Er andet råd er et anskaf en sodastream og lav mineralvand, som erstatning for sodavand. 

Lav isterninger af Light saftevand til om aftenen når du kan mærke din søde tand. 

Gå en 30 min tur om aftenen, straks efter aftensmaden. 

Køb et par smarte bukser som er for små, og nyd det så når du kan passe dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Små delmål er helt klart et godt tip, om det er et par bukser som du skriver eller om det er at kunne putte 10 kg mere på stangen når du bænker er sådan set ligegyldigt. 

Nå ja, og forbrænd flere kalorier end du indtager :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej. 

Jeg har tabt mig en del. 

Jeg sagde til mig selv til alle måltiderne. 

Husk på din krop er en motor, put nu ikke for meget brændstof inden du skal spise igen. 

Tank kun op så der er brændstof nok til næste måltid. 

Det virker. 

God aften 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 10 minutter siden:

Efter at have læser @Rejsenetværksom altid interessante tråd om ny garderobe, kom jeg til at tænke på om der er nogen der vil dele deres slanke tips og tricks.

Jeg har selv tabt mig ca 20 kg i løbet af det seneste år ved at springe morgenmaden over og motionere dagligt. 

Syntes det bliver sværere og sværere at komme af med de overflødige kg, jo ældre man bliver. 

Er andet råd er et anskaf en sodastream og lav mineralvand, som erstatning for sodavand. 

Lav isterninger af Light saftevand til om aftenen når du kan mærke din søde tand. 

Gå en 30 min tur om aftenen, straks efter aftensmaden. 

Køb et par smarte bukser som er for små, og nyd det så når du kan passe dem. 

super flot for fanden jeg kipper med hatten og ja det bliver svære med alderen sådan er det, du skal ikke springe morgen maden over alfa og omega er at bibeholde et stabilt blodsukker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når du er sulten, så spis tyggegummi. Det virker for mig. Det er som om man kan snyde hjernen til at tro at man indtager føde, når man spiser tyggegummi. Jeg glemmer at jeg er sulten, når jeg gør det. At drikke masser af vand hjælper også. Når man har drukket vand, giver det også en mæthedsfølelse.

Dyrk motion hver dag. Det kan være hårdt i starten, men med tiden bliver det lidt en af dagligdagens rutiner. Et af de almindelige gøremål, ikke anderledes end at vaske op eller støvsuge. Tag trapperne i stedet for elevatoren. Afhængigt af hvor langt man har på job, så overvej at cykle i stedet for at tage toget. 

Jeg har også haft gavn af en af de der apps til mobilen, hvor man indtaster hvad man spiser, og dermed har overblik over kalorieindtaget. På den måde tænker jeg på hvad jeg spiser, og er OBS på ikke at spise for meget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et tip er at starte alle indkøb i frugt og grønt afdeling og fylde rigtig mange grønsager i kurven og først derefter se efter LIDT kød.

Og når man bliver små sulten i løbet af dagen så tage en gulerod .

Ved madlavningen så brug MASSER af grønsager. Og JA det var MASSER AF GRØNSAGER ....!!

Når man i løbet af aftenen "trænger til noget til den søde tand " så tager man et æble eller en pære. 

Ingen slik (gælder dog ikke den slikbutik som pigerne har mellem benene :P) og søde sager, sodavand (danskvand kan man drikke alt det man vil af) eller besøg i pølsevognen! 

Alkohol: ikke for mange klode pilsner! Beklager med der er rigtig meget energi i de gode sager :(

OG det virker vægten går den rigtige vej,  uden at livet bliver et surt kalorie  ræs med stramme kostplanen og diæter :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

HFLC

Virker, selv om det synes forkert at tænke sådan, men kroppen skal vænnes til at forbrænde fedtdepoterne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

HFLC

Er det det modsatte af LCHF..? ^_^

-eller gælder reglen om at faktorerne orden er underordnet mon her..? 

Men ellers enig, det virker.. 

/North 

Del dette indlæg

Link til indlæg

De meget få ting jeg med sikkerhed ved er, at vores fysiologi er forskellig og der er bare ikke nogen skudsikre råd for alle. Man må eksperimentere selv og finde frem til det program, der passer en, ud fra hvad jeg vil kalde de 3 skoler:

1. kalorietælling (eller portionskontrol fx Sense, Weightwatchers, CICO),

2. lavkulhydrat (LCHF, Atkins,),

3. periodisk faste (IF, 16:8, Leangains, 5:2).

Derudover må man analysere sine vaner, om man spiser med telefonen, sluger maden, drikker vand, osv.  Bedste råd jeg kan give, vedholdenhed er nøglen til alt. Inspiration i form af bøger, podcasts, m.m. kan også hjælpe en på vej.

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. Undlad at købe og have søde sager, kager mv. liggende, så du skal ud at løbe, før du kan nyde ;-)

2. spis lidt frugt, fremfor ovennævnte

3. motion/sex flere gange om ugen eller hver dag

4. spis i det hele taget mindre

5. undgå øl og alkohol - ikke så meget pga. af alkoholen, men fordi det gør dig doven.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Glemte et af mine bedste råd - som andre også har nævnt - drik et stort glas vand inden et hovedmåltid.

Jeg kan skrive meget om det ikke at spise morgenmad - som jeg mener er genialt - og gør at jeg er super frisk om morgenen. Mange siger at morgenmad er dagens vigtigste måltid.
Det er jeg så ikke enig i. Undersøgelser fra University of Illinois i Chicago, som jeg fik af en læge, viser at det at faste hver dag fra kl. 18:00 til næste dag kl. 12 gør meget godt. Der er også undersøgelser der viser det modsatte, men jeg mener at det at spise mange små måltider hele dagen ikke giver din krop fred og ro til at fordøje, da din krop ellers konstant er igang med at fordøje. To hovedmåltider (kl. 12 og 18) giver din krop 18 timers ro, og det giver mig en enorm efekte og har været virkelig godt for mig.

Det er ikke alle der kan faste hverdag fra kl. 18 til 12 næste dag, men når man først har vændet sig til det vil jeg aldrig gå tilbage til at spise morgenmad igen.

At dyrke 2-4 timers sport om morgenen på tom mave giver et rush som kan sidestilles med sex!!!

Daily fasting works for weight loss, finds report on 16:8 diet
16:8 fasting diet actually works, study finds

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 18 timer siden:

At dyrke 2-4 timers sport om morgenen på tom mave giver et rush som kan sidestilles med sex!!!

Jeg tror jeg snupper sex'en... 

/North

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie

Hvor i alverden har du fået idéen med at skippe morgenmaden fra? :huh:

Synes altid man hører at morgenmad er det vigtigeste måltid, og endelig ikke noget der kan, må eller skal undværes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg sørger for at have skårede grøntsager (gulerød, agurk, peberfrugt osv) i mundrette bidder liggende i køleskabet til hvis jeg pludselig bare må have en snack. Ellers tror jeg at vejen frem er at lave små portioner af noget der virkelig smager igennem til samtlige måltider.

Jeg tror ikke rigtigt på alle de fancy systemer, men er nok mere til luk munden, let røven.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...