Rejsenetværk 9745 Skrevet 27. Oktober, 2019 (edited) Nu er grænsehandel ikke noget jeg har gjort mig i, og man skal jo også købe en del, for at det kan tjene udgiften til en tur hjem. Faktisk har jeg ikke planer om mere, end at købe for små 1000 kr chokolade og slik. Hvor meget mener I at der kan spares, henholdsvis i Tyskland, henholdsvis i Sverige på slik og chokolade? Sverige kan jeg nemt og billigt, tage over broen til med tog, og en indkøbstrolleye på 3 hjul, der kan kravle på trapper. Tyskland kræver lidt overtalelse af en kammerat med bil, og at der er lidt mere at tage afsted for, end bare at købe ind for 1000 kr Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 27. Oktober, 2019 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lillemand Skrevet 27. Oktober, 2019 Sverige har noll sockerskatt, och den svenska kronan är inte bunden mot Euro som den danska är. SEK är ovanligt låg mot DKK just nu, så min gissning är att Sverige lönar sig bättre än Tyskland, i synnerher om Tyskland har sockerskatt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Malle 26 Skrevet 27. Oktober, 2019 Tror med på Sverige, kursen är fördelaktig för brödrafolket.. På tåget ,avhopp triangeln, uppgång norra, shoppa loss. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7847 Skrevet 27. Oktober, 2019 (edited) ...men har Sverige også andet end Marabou og Freja chokolade? Syd for grænsen lokker de ofte med 3*Haribo 1000 grams dåser til 120 kr..? (Matador Mix, Skipper Mix) osv. Redigeret 27. Oktober, 2019 af ppd 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat Skrevet 28. Oktober, 2019 ppd skrev, for 4 timer siden: ...men har Sverige også andet end Marabou og Freja chokolade? Syd for grænsen lokker de ofte med 3*Haribo 1000 grams dåser til 120 kr..? (Matador Mix, Skipper Mix) osv. Ja, se'fø'li har Sverige da andet; Dobbelt Nougat, og... Haribo. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NUCH2019 64 Skrevet 28. Oktober, 2019 Rejsenetværk skrev, for 8 timer siden: Nu er grænsehandel ikke noget jeg har gjort mig i, og man skal jo også købe en del, for at det kan tjene udgiften til en tur hjem. Faktisk har jeg ikke planer om mere, end at købe for små 1000 kr chokolade og slik. Hvor meget mener I at der kan spares, henholdsvis i Tyskland, henholdsvis i Sverige på slik og chokolade? Sverige kan jeg nemt og billigt, tage over broen til med tog, og en indkøbstrolleye på 3 hjul, der kan kravle på trapper. Tyskland kræver lidt overtalelse af en kammerat med bil, og at der er lidt mere at tage afsted for, end bare at købe ind for 1000 kr Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg mener, at man kan spare en del ... f.eks på TWIST ... 3 dåser HARIBO á 800-1000 g = Kr. 1000 - En stor Toblerone 18 kr. ... SAMBA Kæmpe-Flødeboller kr. 20 etc. - jeg har lige været der i forbindelse med et forlænget weekend-ophold - besøgte også lieg Outlet i Neumünster .... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1899 Skrevet 28. Oktober, 2019 Rejsenetværk skrev, for 8 timer siden: Nu er grænsehandel ikke noget jeg har gjort mig i, og man skal jo også købe en del, for at det kan tjene udgiften til en tur hjem. Faktisk har jeg ikke planer om mere, end at købe for små 1000 kr chokolade og slik. Hvor meget mener I at der kan spares, henholdsvis i Tyskland, henholdsvis i Sverige på slik og chokolade? Sverige kan jeg nemt og billigt, tage over broen til med tog, og en indkøbstrolleye på 3 hjul, der kan kravle på trapper. Tyskland kræver lidt overtalelse af en kammerat med bil, og at der er lidt mere at tage afsted for, end bare at købe ind for 1000 kr Venlig hilsen Rejsenetværk Det kan du også med Tyskland. Du kan, hvis du køber et par uger på forhånd, få en DSB orangebillet til Flensborg for cirka det samme som en bustur koster. Forkellen er at med togbilletten har du tiden til egen rådighed, altså frihed til selv at gå rundt i byen, modsat busturene som typisk kører direkte til en grænsekøbmand og retur. Gågaderne (Holm og Grosse Strasse) i Flensborg er bestemt en osetur værd. Er vejret godt så er en slentretur op ad havnen også dejligt. Vil du i et indkøbscenter så er der en lille sti til venstre udenfor banegården, der fører op til Schleswiger Strasse, igen til venstre udad Schleswigerstrasse og inden alt for længe kommer du til Förde Park indkøbscentret. Insistere du på at besøge et decideret grænsehandel, kan du tage buslinje 1539 fra ZOB til Industrieweg i Harrislee, hvor bussen holder lige udenfor Fleggaard. Det tager cirka 10-15 minutter at gå fra banegården til gågaden eller ZOB eller Havnen. 20-30 minutter gågang til Förde Park. Desuden er øllet og maden bedre samt betalingsdamer er nemmere tilgængelige i Flensborg modsat Sverige. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 28. Oktober, 2019 Tjaa rejse, hvis det udelukkende er slik/chokolade, ville jeg, der ligesom dig bor i “tog afstand” nappe turen til Sverige, du skal dog passe på, du ved sikker hvad jeg mener eller skriv en pb, hvis du vil inkludere et besøg hos en betalingsdame så er tyskland svaret. En tur i bil /tog/bus tager mange timer sammenlignet med Malmø..Hvis Shoppeturs budgettet er 1.000 danske kroner, tror jeg ikke rejseomkostninger og dit tidsforbrug taget i betragtning at Tyskland er attraktivt selvom du tager Rødby/Puttgarden og kører til shoppen i havnen.. DBH Alko Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3310 Skrevet 28. Oktober, 2019 Der må jo være noget, at hente i Tyskland, har tit set både danske og svenske varevogne blive læsset til bristepunktet. Typisk ført af ikke etniske dansker eller svensker. Man kan jo ikke lade være med, at tænke på, at det måske er de vare der sægles i div. koisker, hvor moms og skat ikke er slået igennem. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jegertykigen 165 Skrevet 28. Oktober, 2019 Ved i om der er nogen bordeller tæt ved neumunster? jeg ville tage til Sverige hvis det kun var for slik og Tyskland hvis det vat dagligvarer, sprut osv. men der skal købes meget før det giver mening ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 28. Oktober, 2019 Pite skrev, for 7 minutter siden: Der må jo være noget, at hente i Tyskland, har tit set både danske og svenske varevogne blive læsset til bristepunktet. Typisk ført af ikke etniske dansker eller svensker. Man kan jo ikke lade være med, at tænke på, at det måske er de vare der sægles i div. koisker, hvor moms og skat ikke er slået igennem. Jo der er meget at hente hvis der handles stort ind og der handles nok også i kioskerne med tysker og svensker varer i tyskland er det mest øl vin spiritus og dagligvare der kan kaste noget af sig, i sverige slik og nogle dagligvare og tøj især, men nu var opslaget om hvor rejse kunne maksimere udbyttet af et budget på 1.000 kroner til chokolade.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 28. Oktober, 2019 @Rejsenetværk nu er du jo geografisk handicappet af at bo i udkanten, så du skal nok tage over sundet til Libarabien. For os i Danmark er det naturligt at tage til Tyskland, ikke for at købe unødvendigheder, men dagligvarer. Fleggaard konsulterer jeg kun for frikadellevin (9 liter South Cape rød for 99 kr.) og wienerpølser, når jeg nu alligevel er der. Deres eget mærke hedder Value, og her smager pølsen stadig af pølse (læs kød). Selv om den vist bliver produceret i Slagelse, så må recepten bestemt bære tysk, for nord for den gamle grænse er det da totalt umuligt at opdrive pølsevarer med smag og konsistens. Ellers skal man handle der, hvor de lokale handler, hvis man altså vil have value for Money. Det gælder vist også for Sverigestan. Husker, at min daværende kone og jeg lavede et pristjek, hvor vi havde handlet ind af dagligvarer i Aldi, Lidl og Real for 1.095 kr. Når vi tjekkede varerne med sammenlignelige varers priser i tilbudsblade på nettet, ville det samme have kostet over 2.000 kr. i Dannevang. Altså, hold øjnene åbne og undgå for mange impulskøb ligesom i resten af livets tildragelser. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1899 Skrevet 28. Oktober, 2019 jegertykigen skrev, for 4 timer siden: Ved i om der er nogen bordeller tæt ved neumunster? https://sexnord.net/city/6/neumnster Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NUCH2019 64 Skrevet 29. Oktober, 2019 NUCH2019 skrev, for 23 timer siden: Jeg mener, at man kan spare en del ... f.eks på TWIST ... 3 dåser HARIBO á 800-1000 g = Kr. 1000 - En stor Toblerone 18 kr. ... SAMBA Kæmpe-Flødeboller kr. 20 etc. - jeg har lige været der i forbindelse med et forlænget weekend-ophold - besøgte også lieg Outlet i Neumünster .... Der er lige en smutter - 3 dåser HARIBO á 800-1000 g = Kr. 100! Mandler 2 KG 140 kr. - Marcipan etc. masser at spare hvis man ser efter tilbudene i deres tilbudsaviser ... Go' tur til FLEGGARD eller Citti Gross Markt .... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg