Hop til indhold

Jeg blev foragtet, fordi jeg levede af at tage penge for sex

Featured Replies

Skrevet

Jeg blev foragtet, fordi jeg levede af at tage penge for sex

Købesex. »Jeg kender prostituerede, som er blevet groft chikaneret og truet, efter at de har fortalt, hvad de laver«, siger en tidligere prostitueret.

For en prostitueret er det samfundets stigmatisering og foragt, der er traumatiserende.

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... e-for-sex/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Jeg læste godt artiklen, og min første tanke var, at det er forbløffende, så ens folk/omgivelserne reagerer på disse ting. Selv på tværs af kulturer.

Skrevet

tja er det ikke sådan, med alle der falder udenfor normalen??? hører om piger med tørklæder, der bliver råbt hættemåger efter. I tv, er der et program, hvor ung og gammel skal mødes. Hende med tatto og mange piercinger, bliver også udsat for meget, når hun f.eks passer børn...

Mange tænker også sit, når folk fortæller de er ufaglært, lagerarbejde eller arbejdsløs.

Så hvorfor skulle en sexpige ikke også blive det?????

generelt er vi jo nogle ret fordømmende mennesker ;)

Skrevet

tja er det ikke sådan, med alle der falder udenfor normalen??? hører om piger med tørklæder, der bliver råbt hættemåger efter. I tv, er der et program, hvor ung og gammel skal mødes. Hende med tatto og mange piercinger, bliver også udsat for meget, når hun f.eks passer børn...

Mange tænker også sit, når folk fortæller de er ufaglært, lagerarbejde eller arbejdsløs.

Så hvorfor skulle en sexpige ikke også blive det?????

generelt er vi jo nogle ret fordømmende mennesker ;)

Uden at jeg skal opfordre til medlidenhed, er der da også os med betydeligt yngre asiatiske koner, kærester, eller madammer. Jeg har oplevet tusindvis af forargede blikke, fra vesterlændinge. Generelt synes jeg at lokale i den yngre partners land tager det mere forstående/ afslappet.

LF, jeg tror at du har meget ret i at drage flere ind under moppe paraplyen.

Det sjove/ tragiske/ frustrerende er, at jeg selv har taget mig i at blive forarget over parforhold, som minder om de forhold jeg selv har haft gennem årene, jeg tænker på den store aldersforskel.

Skrevet
  • Author

Forhåbentligt er det ikke sådan at alle der falder udenfor normalen foragtes og stigmatiseres?

Jeg vil gerne slå fast at det er fuldstændig uacceptabelt at råbe hættemåger efter piger der går med tørklæder, men jeg finder det i sin orden at foragte sociale strukturer og tage afstand fra kulturellse normer, hvor tilfældet de måtte afskære pigers frie vilje og ret til at undlade at gå med tørklæde.

Hvis man har valgt at fremtone synligt abnormt afvigende, eksempelvis iform af piercinger og tatoveringer, er det ganske vist ens ret, men det betyder ikke af den grund at forældre med et andet værdisæt, ikke har ret til at forholde sig til det signal en sådan person udsender, og tage det i betragtning når de tager stilling til hvor, hos og af hvem de får passet deres børn.

Jeg mener også at man har pligt til i et vist minimum omfang at tage i betragtning, eksempelvis i forhold til arbejdsmarkedet, hvordan man kan se ud og hvordan man kan opføre sig, hvis man i praksis skal kunne komme i betragtning til et job, eksempelvis som jobsøgende.

Lever man af andres penge, følger kræv din ret, gør din pligt, og man kan hverken som religiøs fundamentalist, det være sig den ene eller den anden religion, eller som subkulturel tilhørende tillade sig totalt at ignorere de normer flertallet anser som alment gældende, når man på den ene side forventes at ville kunne klare sig selv, hvis man overhovedet har mulighed for at kunne det, og samfundet samtidig er klar til at forsørge dig, hvis du ikke kan klare dig selv.

Her er det nye satire program "Det slører stadig" en pragtfuld øjenåbner på begge sider af tolerance tærkslen, de piger er fantastiske, gid de får lov til at fortsætte i fred for mørkemænd og kvinder af alskens slags.

Det er lige så uacceptabelt generelt at se ned på ufaglærte, lagerarbejdere og arbejdsløse, som det er at se ned på sexarbejdere!

Ingen er forpligtiget ud over egne evner, det det handler om er viljen til at klare sig selv ved egen indsats, så langt evnerne rækker.

Det har jeg selv måttet gøre, og har til nu formået det siden mit 18 år, men frygter samtidig for en udvikling på et arbejdsmarked med stadig større krav til uddannelse og kompetanceudvikling, som desværre aldrig har været min stærke side.

Basalt set er det mennesker med en holdning som Dovne Roberts, der fortjener almenhedens foragt, fra akademikeren, direktøren til lagerarbejderen i skøn forening.

Det værdisæt som Dovne Robert og hans slags, de står for udgør en rød klud i ansigtet på den overenskomst mellem borger og stat, der udgør forudsætningen for at vi kan opretholde det velfærdssamfund der i for mange år har gjort det muligt for Dovne Robert at fortsætte med på en og samme tid at leve af og foragte den hånd han spiser af.

Ja om vi er sexsælgere eller sexkøbere, vi burde ikke blive fordømt, og gør vi må vi som et minimum kæmpe for at de fordømmende ikke får os forbudt, de ikke os forfølger, men holder sig til at passe deres, lader os passe vores, acceptere at leve i respektfuld adskillelse med os.

Med en Ole Birk Olesen der på den ene side ikke vil os forbyde, men på den anden side samtidig foragter os, er der lang vej til at den fløj anser det for socialt acceptabelt at mænd som jeg køber sex fordi jeg ikke kan få det på anden vis, og at der er piger der sælger mig sex, ofte fordi det giver dem nogle økonomiske og andre friheder, de ikke på anden vis kunne opnå.

Det kunne vi ønske os forståelse for, men får vi den ikke, så lad ikke foragten for os gå ud over vores muligheder i øvrigt i samfundet, vort sociale liv, færden og engagement, vores jobs, vores børn og vores familier.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Vil godt lige pointere jeg ikke synes mopningen er i orden!!!! Men den er der og vil altid være der.

Tager ofte mig selv i, at blive forarget over andre mennesker. Og umiddelbart tror jeg alle mennesker bliver det i ny og næ. Nogle grupper man ser ned på eller forarges over. Hippien forarges jo også over yuppien, så alle er skyldige :)

Der hvor det så går galt, er når folk ikke kan holde sin kæft med sin forargelse!! Når den gamle snerpede kone, snakker personligt ned til en overpiercet pige, når man siger direkte til bistandsklienten at de skal tage sig sammen, taler ned til sexarbejderen, råber gamle gris til ham der har en ung kone m.m.

Der er man altså ude over, hvordan man kan tillade sig at opføre sig!!! man er sgu nok ikke selv så perfekt, som man tror ;)

Skrevet

jeg kan sagtens nikke genkendende til det hun siger..

helt inden i - der hvor ingen andre ser -- der har jeg det rigtig fint med det jeg laver. det eneste som gør mig ked af det er jeg ikke rigtig kan dele mine oplevelser og fortælle mine venner om mit fantastiske job..

jeg er en af dem der fuldstændig ser rødt når personer som eks Anne-Grethe Bjarup Riis går igang.. jeg hader når andre gør mig til et svagt menneske - for det er jeg på ingen måde. og jeg bliver rasende når andre - som desværre har et meget bedre talerør end jeg har - ønsker at fratage mig retten til selv at bestemme hvad jeg vil med min krop. og hvordan jeg vil leve mit liv.

jeg kan godt se alle problemstillingerne med trafficking - men som der også bliver sagt i artiklen så er det to vidt forskellige problemer -- som man er nød til at skille ad og behandle på hver sin måde.

Skrevet
..jeg er en af dem der fuldstændig ser rødt når personer som eks Anne-Grethe Bjarup Riis går igang..
Det er du sgutte ene om.
Skrevet

Sisse du har ret AGBJ er da den værste af slagsen i DK, et levende bevis på at det desværre betaler sig at råbe og skrige i en diskution.

Heldigvis er AG sat i bås efter hendes pinlige optræden over for Susanne Møller fra SIO på tv.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.