Hop til indhold
Varmemester

Spørger i først????

Recommended Posts

Hej i gæve gutter.. 

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er "Hyggesnak" eller "Generelt debat" den her tråd skal ligge under. Så jeg poster den lige her. :)

Nu er der/har der været en del skriveri ang reviews (anmeldelser), både gode og dårlige tråde og om folk der BRUGER det som en "fordel" for dem selv (tror de). 

Jeg er kommet i den situation at en GP som jeg har set nogle gange og lavet nogle reviews a nu vil ha slettet den sidste tråd (som så ikke er muligt) eller ha redigeret sit navn væk fra den. Hun har skrevet til mig at det vil ku "skade hende" i fremtiden at den ligger herinde. Vi har haft en god kemi og kommunikation siden jeg besøgte hende første gang, der er tale om en dansk pige vil jeg lige tilføje. MEN, ja der kom sq et men, hun har så først nu i en af de sidste beskeder informeret mig om at hun faktisk er stoppet i branchen og det er derfor hun gerne vil have at jeg gør noget ved det. Begrundelsen for hvorfor hun er stoppet har jeg ikke fået. Men hun har længe snakket om at hun ville starte sit eget sted. Så jeg blev sq noget rundforvirret da jeg læste at hun var stoppet. Og troede sq egentlig at vi havde en tillid til hinanden. For jeg har sq godt nok fortalt hende MANGE private og personlige oplysninger. 

Mit spørgsmål går på om i spørger GP'en om det er ok at i laver et review? For ja til det sidste jeg lavede om hende spurgte jeg godt nok ikke. Jeg havde faktisk glemt det, for jeg har spurgt de andre gange. Jeg er faktisk lidt på herrensmark. Både flov, ked af jeg ikke spurgte. For det er og HAR aldrig været min hensigt at skade nogen på nogen som helst måde. 

Redigeret af Varmemester
Ændre ordstilling..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Varmemester skrev, for 3 minutter siden:

Hej i gæve gutter.. 

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er "Hyggesnak" eller "Generelt debat" den her tråd skal ligge under. Så jeg poster den lige her. :)

Nu er der/har der været en del skriveri ang reviews (anmeldelser), både gode og dårlige tråde og om folk der BRUGER det som en "fordel" for dem selv (tror de). 

Jeg er kommet i den situation at en GP som jeg har set nogle gange og lavet nogle reviews a nu vil ha slettet den sidste tråd (som så ikke er muligt) eller ha redigeret sit navn væk fra den. Hun har skrevet til mig at det vil ku "skade hende" i fremtiden at den ligger herinde. Vi har haft en god kemi og kommunikation siden jeg besøgte hende første gang, der er tale om en dansk pige vil jeg lige tilføje. MEN, ja der kom sq et men, hun har så først nu i en af de sidste beskeder informeret mig om at hun faktisk er stoppet i branchen og det er derfor hun gerne vil have at jeg gør noget ved det. Begrundelsen for hvorfor hun er stoppet har jeg ikke fået. Men hun har længe snakket om at hun ville starte sit eget sted. Så jeg blev sq noget rundforvirret da jeg læste at hun var stoppet. Og troede sq egentlig at vi havde en tillid til hinanden. For jeg har sq godt nok fortalt hende MANGE private og personlige oplysninger. 

Mit spørgsmål går på om i spørger GP'en om det er ok at i laver et review? For ja til det sidste jeg lavede om hende spurgte jeg godt nok ikke. Jeg havde faktisk glemt det, for jeg har spurgt de andre gange. Jeg er faktisk lidt på herrensmark. Både flov, ked af jeg ikke spurgte. For det er og HAR aldrig været min hensigt at skade nogen på nogen som helst måde. 

Næ, for så er næste skridt jo, at GP'en vil gennemlæse og redigere anmeldelsen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, Lige nu:

Næ, for så er næste skridt jo, at GP'en vil gennemlæse og redigere anmeldelsen!

Ok. Det har jeg så ikke haft noget problem med. Jeg har haft 2 der ville læse den igennem først og det har været ok for mig. For som den ene skrev retur "Der står jo faktisk mindre end det vi har lavet." så hun var helt ok med at jeg lagde den op. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg spørger normalt først om GP'en er interesseret i en anmeldelse, dog vil jeg ikke bede om lov hvis det drejer sig om falske/misvisende billeder, eller snyd med tid og ydelser.

Jeg mener dog ikke at der er noget forkert i at lave anmeldelser herinde uden tilladelse fra pigerne, så længe der ikke afsløres private detaljer der ikke findes i deres annoncer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Richard Kimble

Hvis du spørger pænt, så kan en moderator slette tråden.

Når det er sagt, så vil jeg gerne indrømme, at jeg tager anmeldelser med en gran salt. Forholdet mellem GP’er og kunder behøver ikke at være - skal vi sige - strengt professionelt. Der kan f.eks være tale om måske ligefrem venskabelige relationer, som kan gøre anmeldelsen mere rosenrød end godt er. 

Jeg spidser først ører, hvis der er 10-15 stykker, som uafhængigt af hinanden skriver det samme. 

Så nej, hun skal hverken kende til dit profilnavn herinde eller til din anmeldelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej man skal ikke spørge. Det er desværre en del af deres fag, så lige på dette område skal de ikke have noget at sige. De har valgt et service fag, og må derfor leve med at vi anmelder dem.

Hvilken verden ville det ikke være, hvis nu at du lagde en dårlig anmeldelse af en restaurant, og de så befalede at den blev fjernet, eller vi skulle til at spørge om lov først. Ikke at jeg siger det ikke sker, for det gør det, men de har ingen ret i det her fag til at bestemme om vi må lave anmeldelser af dem. Den fralagde de sig da de valgte dette fag.

Redigeret af Fyr88
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
mester4u skrev, for 9 minutter siden:

Jeg spørger normalt først om GP'en er interesseret i en anmeldelse, dog vil jeg ikke bede om lov hvis det drejer sig om falske/misvisende billeder, eller snyd med tid og ydelser.

Jeg mener dog ikke at der er noget forkert i at lave anmeldelser herinde uden tilladelse fra pigerne, så længe der ikke afsløres private detaljer der ikke findes i deres annoncer.

Når vi snakker falsk markedsføring, så spørger jeg heller ikke, for så laver jeg tråden for at oplyse jer andre om det. 

Nu har hun været i branchen i nogle år, så hvis der sku ha stået noget i hendes annonce var hun nok blevet "ramt" før nu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Generelt spørger jeg ikke. Der har været nogle tilfælde, hvor pigen selv har bragt det på bane, og her har jeg lyttet til hendes ønske.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Richard Kimble har spurgt pænt og har fået et nej (har jeg også skrevet).

Det er også fair at du gør det. Jeg har så ikke kendt noget til hende før end jeg mødte hende første gang. 

@Fyr88 det er et sagligt argument som jo kan bruges. Tak for det. Om jeg så er helt enig, tja det må jeg jo slås med. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig oplevet at blive spurgt, så det har blot være en glædelig overraskelse, når andre har tippet om det eller statistikken går lidt amok ;-) 

Mener personligt heller ikke at det skal aftales. Forum er til fri deling af enmer og erfaringer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Normalt spørger jeg ikke, da det jo er en form for kunde anmeldelse. Men jeg sørger for, at det er en reel anmeldelse med både plusser og minusser.

Og kommer jeg et sted hvor der ikke er sammenhæng mellem annonce of den jeg møder, går jeg igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Richard Kimble skrev, for 39 minutter siden:

Så nej, hun skal hverken kende til dit profilnavn herinde eller til din anmeldelse.

Jeg bestræber mig på at være anonym - både over for de mandlige brugere af Eroguide og over for det piger jeg besøger. Dvs. at jeg ikke spørger...

Del dette indlæg

Link til indlæg

@FritidsQ tak for at der også kommer en kommentar fra "den anden side". Ja det må da være lidt sjovt og overraskende at læse en anmeldelse.

Det er nu heller ikke fordi at der skal ligge en aftale om en anmeldelse. Det har bare været ren høflighed fra mig at jeg har spurgt. 

@Pite jeg er også gået igen hvis der ikke har været sammenhæng mellem annonce og pige. Og så er der blevet lavet en "Don't go there" anmeldelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Varmemester skrev, 1 time siden:

Lige netop ovenstående er langt mere relevant at skrive noget om, end om man spørger GP´en om lov til at skrive en anmeldelse. 

Set i en generel sammenhæng, så lever de fleste GP´er i en dobbelt tilværelse, med en klar adskillelse imellem privatliv og GP-livet.  Når man træder ind i branchen er det derfor meget vigtigt, at man gør sig nogle tanker omkring  hvordan man i sin annoncering og eksponering sikre sig bedst muligt imod afsløring/genkendelse m.v   Det er faktisk også mit indtryk, at de fleste rent faktisk tager det meget alvorligt.  Det samme gør sig også gældende omkring valg af sted, og ikke uvæsentligt hvad man fortæller sine gæster (det er måske også forklaringen på hvorfor kvinden ikke har fortalt dig en masse omkring hendes andet liv)

For en stor del af kvinderne gælder at deres virke i branchen er midlertidigt/tidsbestemt.  Hvis/når det indtræffer ser man ofte ser nogle reaktioner og nogle ændringer omkring hvordan man har med at deres findes materiale omkring ens tidligere liv som "sexybambi" på nettet.   Her er det jo nok vigtig, at starte med at konstatere, at Ex Gp´er  bærer ansvaret for sit tidligere virke, og hvad det eventuelt kunne give af problemer, med ny kæreste, hendes karirere muligheder, familie, venner osv.

Det er sikkert for meget at forlange, men det er vigtigt, at man rent faktisk forholder sig til fremtiden og måske endda på et tidspunkt så at sige laver en lille "retræteplan" hvor man forholder sig til nærværende men bestemt også til andre vigtige områder som, hvad skal der stå på dit CV når du søger ind på jobmarkedet, hvis du har været fuldtime GP i en årrække.  Har man fået sparet nogle penge op, så man har en økonomisk buffer i en overgangsfase osv osv.

Nå, men slut resultat,  lidt kynisk sagt, er at det sådant set ikke er din opgave, at få fjernet omtalte anmeldelse.  Hvis hun har forladt branchen og nu gerne vil have fjerne alle spor, så må hun selv påtage sig den opgave, og så er det sådant set sekundært om hun engang er blevet spurgt eller ej.  - That´s life

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Som  jeg  har  opfattet  dette  her forum,  så  er  det  primært  et  anmeldelse/efterspørgsel forum, og  vi  gp'er  bør  ikke  have  indflydelse  på  om  der  laves  en  anmeldelse  eller  ikke. 

De  gange  jeg  er  blevet  spurgt  forinden  en  anmeldelse,  har  jeg  bedt  om  at  der  ikke  bliver  udleveret  nogen  private  oplysninger  om  mig som  vil  kunne  gøre  at  jeg  vil  kunne  identificeres udenfor  købesex verdenen. 

Som  andre  har  nævnt er  det  ikke  dit  problem  at  få  fjernet  den  anmeldelse.  Jeg  går  ud  fra,  at  du  har  lavet  en  sober  anmeldelse som  ikke  krænker  gp'en. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest lurik

Næeh jeg spørger ikke for min holdning er at det skal GP ikke blande sig i. De sælger en service som koster nogle skejser og kan de ikke levere varen - så må de være forberedt på en skriv om det, ligeledes leverer de en skøn oplevelse så får de naturligvis også et skriv om det. 

Jeg spørger heller ikke den lokale pizzabiks om jeg må give dem 1 stjerne i just-eat hvis de leverer en pizza jeg får racermås af. 

I en branche hvor der er meget snyd med billeder og meget andet mener jeg ikke GP har noget at skulle bestemme over om man vil skrive et indlæg/anmeldelse om det. Det kan i visse tilfælde jo hjælpe andre på rette vej og få en god oplevelser eller undgå at blive taget ved næsen. 

-lurik 

Del dette indlæg

Link til indlæg
lurik skrev, for 3 minutter siden:

Næeh jeg spørger ikke for min holdning er at det skal GP ikke blande sig i. De sælger en service som koster nogle skejser og kan de ikke levere varen - så må de være forberedt på en skriv om det, ligeledes leverer de en skøn oplevelse så får de naturligvis også et skriv om det. 

Jeg spørger heller ikke den lokale pizzabiks om jeg må give dem 1 stjerne i just-eat hvis de leverer en pizza jeg får racermås af. 

I en branche hvor der er meget snyd med billeder og meget andet mener jeg ikke GP har noget at skulle bestemme over om man vil skrive et indlæg/anmeldelse om det. Det kan i visse tilfælde jo hjælpe andre på rette vej og få en god oplevelser eller undgå at blive taget ved næsen. 

-lurik 

Enig i udgangspunktet.  Jeg synes dog godt, at hvis en bestemt GP konsekvent frabeder sig anmeldelser, uagtet om de så måtte være gode eller dårlige, og dette fortælles før et besøg, så bør man respektere dette.    Det bliver jo således en del af den tillid og fortrolighed vi forhåbentligt alle værne om i branchen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ok.. Jeg kan godt se at jeg så er en tand for høflig når jeg spørger. For jeg kan godt se de argumenter der når man f.eks. samlinger EG med Trustpilot. Der spørger man jo heller ikke først. 

Jeg ved ikke helt om det er på sin plads at nævne hvem det drejer sig om. For de sidste beskeder hun har sendt har været i en ikke så rart tone. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest lurik
Varmemester skrev, for 17 minutter siden:

Ok.. Jeg kan godt se at jeg så er en tand for høflig når jeg spørger. For jeg kan godt se de argumenter der når man f.eks. samlinger EG med Trustpilot. Der spørger man jo heller ikke først. 

Jeg ved ikke helt om det er på sin plads at nævne hvem det drejer sig om. For de sidste beskeder hun har sendt har været i en ikke så rart tone. 

Jeg syntes ikke du skal udlevere nogle herinde. Det vil kun skabe et ragnarok og det er jo en sag mellem dig og hende og dem sag må i løse. Jeg syntes selv @TheVoice rammer hovedet på sømmet. Hun må være forberedt og sikre sig mod genkendelse - og det er hendes eget ansvar. EG er et åbent forum hvir man diskuterer emner og købesex og indlemmer man sig i den verden som GP må man leve med risikoen for at blive et emne i en tråd. 

-lurik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest lurik
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Enig i udgangspunktet.  Jeg synes dog godt, at hvis en bestemt GP konsekvent frabeder sig anmeldelser, uagtet om de så måtte være gode eller dårlige, og dette fortælles før et besøg, så bør man respektere dette.    Det bliver jo således en del af den tillid og fortrolighed vi forhåbentligt alle værne om i branchen. 

Naturligvis kan man respektere et ønske hvis det bliver ytret og argumenteret.
Det jeg egentligt bare prøvede at sige var at GP ikke som de facto skal kunne diktere om de vil anmeldes eller ej. Det bliver i sidste ende op til anmelder selv. 

-lurik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1

Som med så mange andre ting her i livet, må man tage de konsekvenser der nu engang kommer ud af ens handlinger. Så jeg er helt på linje med @TheVoice

Man kan fortryde sine valg her i livet, man kan ændre retning og mening, men man kan nu engang ikke gøre det om!

Når det det så er sagt, så bør man altid tænke sig om to gange, inden man fare til tasterne, både i forhold til vedkommendes professionelle liv, og Især til de ting der er, eller kan være personlige eller person henfør bare. Husk det kan gå begge veje...

SÅ jeg er ikke tilhænger af store svinere ej heller store roser, som begge måske er udløst af stærk emotionelle følelser lige her og nu.

SÅ nej, Pigerne skal ikke spørges om de vil have en anmeldelse, men denne bør altid laves i respekt for MENESKET, og helst når man er "dampet" lidt af :P både hvis oplevelsen har været ekstraordinær god, eller det modsatte. En undtagelse kunne være hvis pigen på forhånd frabeder sig en anmeldelse, ja bør dette respekteres.

God weekend til alle jer derude. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Runaldo

Hvis det er virkelig godt, skriver jeg ikke om det, for så kan jeg få dem alene MUAHHAHAHAH

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...