Klarpånyt 10 Skrevet 10. Oktober, 2019 Borende X skrev, for 23 minutter siden: Jag har faktisk hørt i højtaleren, at lokoføreren på vej til arbejde har siddet fast i trafikken eller i et havareret S-tog. Hahaha, den har jeg aldrig hørt før. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9926 Skrevet 10. Oktober, 2019 Jeg synes nu linie C og H kører fint for tiden, i hvert fald når jeg skal bruge dem. Men jo, bander dem langt væk når jeg hører ".. Da der er opstået en situation der gør at vi mangler personale..."-remsen i højtalerne. Jeg synes dog ikke de nævner personpåkørsler så tit længere. Jeg håber da der er nedgang i selvmord, men det kan selvfølgelig enten være sæsonbetinget eller at de bare er stoppet med at sige det i højtalerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14125 Skrevet 10. Oktober, 2019 Lauersen skrev, for 15 minutter siden: Jeg synes dog ikke de nævner personpåkørsler så tit længere. Jeg håber da der er nedgang i selvmord, men det kan selvfølgelig enten være sæsonbetinget eller at de bare er stoppet med at sige det i højtalerne. Måske folk bare er begyndt at bruge plasticposer istedetfor - så de stadig ser pæne ud, når de skal begraves Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Runaldo Skrevet 10. Oktober, 2019 Det sjovt det kun er de alm tog der er forsinkede. Lyntoget kører rimelig præcist. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mester4u 962 Skrevet 10. Oktober, 2019 Borende X skrev, for 3 timer siden: Man må heller ikke glemme, at DSB, især under borgerlige regeringer, har været udsat for massive nedskæringer, og har etaten endelig fået frembragt et overskud, bliver det konfiskeret af statskassen. Overskud, som kunne være brugt til investeringer i f.eks tidssvarende signalsystemer, da de ældste daterer sig tilbage til 1930. Og togfonden, som skulle give hele systemet et tiltrængt løft, blev også en fuser. Mangel på togfører er DSB anliggende og kan selvfølgelig spores tilbage til nedskæringer udarbejdet af diverse regeringer. Men jeg mener at skinner og signaler hører til under Banedanmark, som selvfølgelig også er ramt af nedskæringer, samtidig med indsættelse af nye signalsystemer der ikke kan implementeres i en stor del af DSB's toge. Det er da sørgeligt at den offentlige transport skal spares helt ind til benet. Jeg bor i Jylland i landzone hvor vi kun har få busafgange morgen og eftermiddag. Ingen busser overhovedet om aftenen og i weekenderne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 10. Oktober, 2019 mester4u skrev, for 5 minutter siden: Mangel på togfører er DSB anliggende og kan selvfølgelig spores tilbage til nedskæringer udarbejdet af diverse regeringer. Men jeg mener at skinner og signaler hører til under Banedanmark, som selvfølgelig også er ramt af nedskæringer, samtidig med indsættelse af nye signalsystemer der ikke kan implementeres i en stor del af DSB's toge. Det er da sørgeligt at den offentlige transport skal spares helt ind til benet. Jeg bor i Jylland i landzone hvor vi kun har få busafgange morgen og eftermiddag. Ingen busser overhovedet om aftenen og i weekenderne. Det samme gør min veninde, 20km fra Vejle og alligevel, tager det 1 time med bus at komme derud, og der køre kun en bus hveranden time Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 10. Oktober, 2019 (edited) AalborgLook skrev, for 3 timer siden: Det eneste du vil med den kommentar er at provokere TrineTease i forhold til nogle af de andre tråde. Så derfor er du en Troll... Jeg havde tråden “hadefulde angreb” i tankerne da jeg retorisk spurgte hende om det var i orden at rette et hadefuldt angreb på en statsinstitution. At hun senere kammer over og beskylder mig for nærmest at kommentere på alt hvad hun skriver, siger en del. Du kan berolige hende med, at hun er blokeret. Jeg blokerer altid folk som ikke debatterer sagligt! Redigeret 10. Oktober, 2019 af Richard Kimble Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 10. Oktober, 2019 Richard Kimble skrev, for 1 time siden: Jeg havde tråden “hadefulde angreb” i tankerne da jeg retorisk spurgte hende om det var i orden at rette et hadefuldt angreb på en statsinstitution. At hun senere kammer over og beskylder mig for nærmest at kommentere på alt hvad hun skriver, siger en del. Du kan berolige hende med, at hun er blokeret. Jeg blokerer altid folk som ikke debatterer sagligt! Uha, det er farligt at blokere brugere ud fra det kriterie, da du så hurtigt kommer til at debatere med dig selv 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 10. Oktober, 2019 AalborgLook skrev, for 2 minutter siden: Uha, det er farligt at blokere brugere ud fra det kriterie, da du så hurtigt kommer til at debatere med dig selv Jeg har intet imod at blive svinet til, men man ikke sprede løgne om mig. Og det er en lodret løgn, at jeg kommenterer alt hvad hun skriver. Så bliver man blokeret. En debat med mig selv lyder som et drømmescenarie Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 10. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 6 timer siden: Det er præcis det jeg oplever, bare i den anden ende af S-togs nettet Ajjj... Trine - du har lige slået et alvorligt skår i mit verdensbillede Jeg har altid haft et billed på min nethinde af dig i en åben hvid BimMerWimmer med rødt læderindtræk (8 cyl. naturligvis ) med strudsevinger på siderne, og så formaster du dig til at tage ordet DSB ( De Skraber Bunden ) i din mund. Fy Fy Fy kan du så komme ud og skylle munden i Listerine. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rooster 988 Skrevet 10. Oktober, 2019 @AalborgLook og @Richard Kimble i kan tage jeres fnidder i pm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 10. Oktober, 2019 Slå DSB og Bane Danmark sammen til et selskab igen, og udliciter driften til ATP mod at de får et sammenhængende monopol på alt jernbanedrift i Danmark, og mod at de åbner pengekassen for fuld skrue, sådan at vi få indhentet alle efterslæb, og investeret i alle nye behov, materiel og systemer for de næste 30 år. De kan så gerne gå sammen med Arriva om det, som har gjort det godt regionalt, men hele udliciteringen har skabt et fragmenteret jernbanenet, der giver skift på ens rejser, som ikke ville være nødvendige under et landsdækkende monopol. Garanter så politisk nogle rammebetingelser, som sikrer en forrentning af ATP's investeringer, og vi vil kunne få et første klasses jernbanet i Danmark, som ingen politiske forlig nogen sinde vil kunne skaffe pengene til. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25049 Skrevet 10. Oktober, 2019 Rejsenetværk skrev, for 22 minutter siden: Slå DSB og Bane Danmark sammen til et selskab igen, og udliciter driften til ATP mod at de får et sammenhængende monopol på alt jernbanedrift i Danmark, og mod at de åbner pengekassen for fuld skrue, sådan at vi få indhentet alle efterslæb, og investeret i alle nye behov, materiel og systemer for de næste 30 år. De kan så gerne gå sammen med Arriva om det, som har gjort det godt regionalt, men hele udliciteringen har skabt et fragmenteret jernbanenet, der giver skift på ens rejser, som ikke ville være nødvendige under et landsdækkende monopol. Garanter så politisk nogle rammebetingelser, som sikrer en forrentning af ATP's investeringer, og vi vil kunne få et første klasses jernbanet i Danmark, som ingen politiske forlig nogen sinde vil kunne skaffe pengene til. Venlig hilsen Rejsenetværk Helt enig i, at DSB og Banedanmark atter skal gøres til ét selskab – i øjeblikket ved den ene hånd jo ikke, hvad den anden gør, og ansvarsfordelingen imellem dem synes uklar – men jeg ser ikke nogen fordel i at privatisere rub og stub, for en privat aktør skal jo have vredet et overskud ud af foretagendet, mens det i statsregi principielt skal hvile i sig selv. Men det er en gammel diskussion, jeg tidligere har haft med tvr og især KF, så egentlig behøver jeg ikke gentage mig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 10. Oktober, 2019 Richard Kimble skrev, for 12 timer siden: Hvorfor er det i orden at rette et hadefuldt angreb på en statsinstitution, som næppe følger med i eroguide og derfor er afskåret fra at forsvare sig? Tja nu tror jeg at det er de færreste piger der følger med herinde, selvom der jo heldigvis er nogle. Dem er det jo helt ok at svine til, blot fordi at hun ikke levede helt op til de forventninger man havde til det kvarter man var sammen med hende DSB er en institution der består af rigtig mange ansatte, så tænker ikke at der er nogle der tager lidt kritik personligt En GP der finder ud af at en af deres gæster i den grad har svinet dem til, det må sgu gøre ondt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 10. Oktober, 2019 Borende X skrev, for 4 timer siden: Helt enig i, at DSB og Banedanmark atter skal gøres til ét selskab – i øjeblikket ved den ene hånd jo ikke, hvad den anden gør, og ansvarsfordelingen imellem dem synes uklar – men jeg ser ikke nogen fordel i at privatisere rub og stub, for en privat aktør skal jo have vredet et overskud ud af foretagendet, mens det i statsregi principielt skal hvile i sig selv. Men det er en gammel diskussion, jeg tidligere har haft med tvr og især KF, så egentlig behøver jeg ikke gentage mig selv. Jeg er nu godt tilfreds med tingene, som de er, for vi tjener stygt på at levere busser til alt DSB kørslen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 10. Oktober, 2019 Jernsvinet skrev, for 12 timer siden: Den største fejl med DSB skete nok dengang man besluttede at bygge storebæltsbroen og absolut også skulle bygge en tunnel for at tilfredsstille socialdemokraterne - og satte taksterne op til det dobbelte for at få økonomien i broen til at hænge sammen, selvom storebæltsoverfarten var den eneste del af DSB, som gav overskud - og så lavede man en fatal købsaftale omkring de ubrugelige IC4 tog, der satte DSB ud på et sidespor. yup, og det var Lykketoft der tømte opsparingen år efter år, den opsparing der skulle finansiere renovering og udskiftning, og så var IC¤ de billigste tog - men ikke elektriske som resten af europas tog selskaber var gået i gang med at blive elektrificeret, jo de er dyre de socialdemokrater.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 11. Oktober, 2019 Rejsenetværk skrev, for 15 timer siden: Slå DSB og Bane Danmark sammen til et selskab igen, og udliciter driften til ATP mod at de får et sammenhængende monopol på alt jernbanedrift i Danmark, og mod at de åbner pengekassen for fuld skrue, sådan at vi få indhentet alle efterslæb, og investeret i alle nye behov, materiel og systemer for de næste 30 år. De kan så gerne gå sammen med Arriva om det, som har gjort det godt regionalt, men hele udliciteringen har skabt et fragmenteret jernbanenet, der giver skift på ens rejser, som ikke ville være nødvendige under et landsdækkende monopol. Garanter så politisk nogle rammebetingelser, som sikrer en forrentning af ATP's investeringer, og vi vil kunne få et første klasses jernbanet i Danmark, som ingen politiske forlig nogen sinde vil kunne skaffe pengene til. Venlig hilsen Rejsenetværk Puha. Det er ordenlig mundfuld..... Monopoler fører aldrig noget godt med sig. Et privat monopol skruer priserne voldsomt i vejret og et offentligt yder "sovietisk" service. Men hvorfor overhovedet jernbanedrift? Det er voldsomt dyrt i anlæg og vedligehold. Og hvorfor smide statens/alles penge efter det? Jeg forstår det, der hvor vi taler forstæder/opland indtil by altså commuter trafikken. Men mellem landsdelene giver det for mig ingen mening. Det kan lige så godt være privat busfart. Til gengæld mener jeg faktisk (i mit stille liberale sind.....) at offentlig transport i byerne og forstæderne bør være gratis. Så privatiser bane Danmark, privatiser DSB, men behold S-Tog, Metro, letbaner, bybusser osv, men gør dem gratis. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Oktober, 2019 tvr skrev, for 28 minutter siden: Det er voldsomt dyrt i anlæg og vedligehold. Og hvorfor smide statens/alles penge efter det? Jeg forstår det, der hvor vi taler forstæder/opland indtil by altså commuter trafikken. Men mellem landsdelene giver det for mig ingen mening. Det kan lige så godt være privat busfart. Til gengæld mener jeg faktisk (i mit stille liberale sind.....) at offentlig transport i byerne og forstæderne bør være gratis. Så privatiser bane Danmark, privatiser DSB, men behold S-Tog, Metro, letbaner, bybusser osv, men gør dem gratis Helt enig. Tiden er simpelthen løbet fra tog drift på landsplan. Al offentlig transport også på landsplan bør være gratis. Kun derved kan man begrænse væksten i bilparken. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg