Sillej7080 10 Skrevet 8. Oktober, 2019 Søger hjælp til at komme ud af prostitution, se billed 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 8. Oktober, 2019 Hej Silje Du kan henvende dig hos din kommune og bede om hjælp til at komme ud af prostitution. De vil tage dig seriøst. Og du kan søge en enkeltydelse til at få betalt dine regninger. Kh Trine Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sillej7080 10 Skrevet 8. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 9 minutter siden: Hej Silje Du kan henvende dig hos din kommune og bede om hjælp til at komme ud af prostitution. De vil tage dig seriøst. Og du kan søge en enkeltydelse til at få betalt dine regninger. Kh Trine Har googlet og det virker ikke som om alle kommunerne hjælper Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 8. Oktober, 2019 Sillej7080 skrev, Lige nu: Har googlet og det virker ikke som om alle kommunerne hjælper Det både gør og skal de. Det er ikke sikkert at de har en decideret exit pakke, men enkeltydelser pga exit tilbyder de, til reelle regninger. Og du vil også kunne blive tilbudt hjælp til psykolog. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sillej7080 10 Skrevet 8. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 2 minutter siden: Det både gør og skal de. Det er ikke sikkert at de har en decideret exit pakke, men enkeltydelser pga exit tilbyder de, til reelle regninger. Og du vil også kunne blive tilbudt hjælp til psykolog. Okay tak, kigger på det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Oktober, 2019 Jeg vil tiltræde forslaget om at du retter henvendelse til den kommune du er tilknyttet. Servicelovens § 10 sammenholdt med formålene bag servicelovens kapitel 20 medfører, at den pågældende kommune har pligt til at rådgive dig om det, du finder nødvendigt. Som følge af det kommunale selvstyre, er rådgivningen/tilbuddene selvfølgelig ikke lige fordelagtige i alle kommuner, men du har ret til at blive rådgivet i forhold til din situation. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 8. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 39 minutter siden: Hej Silje Du kan henvende dig hos din kommune og bede om hjælp til at komme ud af prostitution. De vil tage dig seriøst. Og du kan søge en enkeltydelse til at få betalt dine regninger. Kh Trine En enkeltydelse foretages ud fra en økonomisk beregning - ikke alle udgifter kan trækkes fra (fx. Hvis der er forbrugslån bliver de ikke medregnet i det økonomiske råderum). Men det skader aldrig at søge om hjælpen - husk der skal vedlægges dokumentation for udgifter og indtægter for de sidste 3 mdr. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 8. Oktober, 2019 Nemtøs skrev, for 13 minutter siden: En enkeltydelse foretages ud fra en økonomisk beregning - ikke alle udgifter kan trækkes fra (fx. Hvis der er forbrugslån bliver de ikke medregnet i det økonomiske råderum). Men det skader aldrig at søge om hjælpen - husk der skal vedlægges dokumentation for udgifter og indtægter for de sidste 3 mdr. Hun skriver at det skal dække bla husleje. Det kan man godt søge en enkeltydelse til. Men vil også kunne søge til at dække mad ( dog udregnet efter et lavt dagligt beløb ). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BadGuy Skrevet 8. Oktober, 2019 Sillej7080 skrev, 1 time siden: Søger hjælp til at komme ud af prostitution, se billed Har lyst til at sige til dig " Hvor er du bare sej " Kendte jeg dig, kunne du sagtens låne de penge af mig ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 8. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 16 minutter siden: Hun skriver at det skal dække bla husleje. Det kan man godt søge en enkeltydelse til. Men vil også kunne søge til at dække mad ( dog udregnet efter et lavt dagligt beløb ). Du har ikke fanget min pointe med mit skriv - hvis jeg har faste udgifter til husleje, vand, varme og el, fagforening til 5000 kr hver måned - og jeg har en indtægt på 10.000, men afdrager et forbrugslån med 4000 kr.. så har jeg 1000 kr at leve for. De 4000 kr som skal betales som forbrugslån vil ikke blive "godkendt" som en udgift ved ansøgning om en enkeltydelse.. ergo har jeg et "teknisk" rådighedsbeløb svarende til 5000 kr og vil få afslag på min ansøgning om enkeltydelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 8. Oktober, 2019 Ved exit fra Prostitution er de ikke helt så regide den første måned, mht tidligere indtægt, udgifter og forbrug. Simpelthen fordi at man ønsker at holde pigen fra at skulle arbejde, når hun reelt ønsker et exit. Det er sådan de piger jeg har hjulpet til exit er blevet modtaget af 3 forskellige kommuner. Hvordan enkeltydelser er fremadrettet har jeg ikke forstand på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 8. Oktober, 2019 Trinetease skrev, for 3 minutter siden: Ved exit fra Prostitution er de ikke helt så regide den første måned, mht tidligere indtægt, udgifter og forbrug. Simpelthen fordi at man ønsker at holde pigen fra at skulle arbejde, når hun reelt ønsker et exit. Det er sådan de piger jeg har hjulpet til exit er blevet modtaget af 3 forskellige kommuner. Hvordan enkeltydelser er fremadrettet har jeg ikke forstand på. Det handler vel ikke om at være regid, men at kommunerne overholder den gældende lovgivning. Der er da mange andre grupper hvor der kunne være en særlig interesse i at hjælpe udover lovens rammer (Jeg nævner lige i flæng: hjemløse, misbrugere, voldsramte). En enkeltydelse er en kold og kynisk økonomisk beregning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6722 Skrevet 8. Oktober, 2019 (edited) Sillej7080 skrev, for 1 time siden: Har googlet og det virker ikke som om alle kommunerne hjælper Kære Sillej7080 - - jeg tror faktisk også du spilder dine kræfter på en helvedes masse ingenting til resultat hvis du begynder hos din kommune. Du skal huske at kommunerne er økonomisk hårdt trængte og deres budgetter er magre. Fra andre der som dig har haft akut brug midlertidig hjælp berettede følgende til mig : møde op i Borgerservice - finde en sagsbehandler - sagsbehandleren skal finde tid i kalenderen - du skal medbringe budget (fremtidsregnskab) for den / de måneder du søger hjælp - dokumentation for dine udgifter - har du over 10.000kr på din bankkonto skal de overskydende bruges først - sælge din bil først - osv osv osv - og hvis det viser sig der er grundlag for økonomisk støtte skal det sandsynligvis forlægges et udvalg der foretager den endelige afgørelse : at du har spildt din tid eller der virkelig er støtte (stor eller mikro!! ) det var det jeg hørte!!!!!!!!!!! - - - - herunder skal pengene betales tilbage - og sagsbehandleren laver dit budget i den periode hvor du tilbagebetalinger. Og kommunen kan risikere at bruge laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid - kan du klare det ???? Jeg håber det er det værste forløb jeg har beskrevet og det ikke rammer dig - - men du ved det først bagefter. Min anbefaling er at du renser dit hoved for alt hvad der hedder offentlig hjælp, og tænker positive tanker ud i at du trods alt selv klarede at KOMME UD af sexarbejde det synes jeg viser mod, styrke og sejhed Bliv din egen herre over dit eget liv og kig ud : hvem kan hjælpe dig - nogen der ved noget. Husk det er ingen skam at bede andre om hjælp ( hvad med din familie - venner - ?????) Dengang i 80érne hvor jeg læste havde jeg også et sommerferie job, og det foregik på den måde, at jeg startede i den ende af min middelstore sjællandske provinsby ved ganske enkelt "stemme dørklokker" : jeg har brug for at tjene nogle penge her i den kommende måned - har du noget ??? - hvis nej - så bare videre til næste - og næste - og næste - og næste - og lige pludselig var der sgu bid. Se dig selv som den sælger for et firma der er ude og markedsføre sine produkter, det er ikke alle steder han kan sælge sine ting !!!! - - men han lader sig ikke slå ud - - videre den næste - den næste - den næste ------- Kære Sillej7080 Ovenstående er det bedste jeg kan gøre for dig - det virkede hver sommerferie for mig. Mange hilsner og held og lykke til dig med dit fremtidige liv Nye tider Redigeret 8. Oktober, 2019 af Nye tider 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sillej7080 10 Skrevet 8. Oktober, 2019 Nye tider skrev, for 7 minutter siden: Kære Sillej7080 - - jeg tror faktisk også du spilder dine kræfter på en helvedes masse ingenting til resultat hvis du begynder hos din kommune. Du skal huske at kommunerne er økonomisk hårdt trængte og deres budgetter er magre. Fra andre der som dig har haft akut brug midlertidig hjælp berettede følgende til mig : møde op i Borgerservice - finde en sagsbehandler - sagsbehandleren skal finde tid i kalenderen - du skal medbringe budget (fremtidsregnskab) for den / de måneder du søger hjælp - dokumentation for dine udgifter - har du over 10.000kr på din bankkonto skal de overskydende bruges først - sælge din bil først - osv osv osv - og hvis det viser sig der er grundlag for økonomisk støtte skal det sandsynligvis forlægges et udvalg der foretager den endelige afgørelse : at du har spildt din tid eller der virkelig er støtte (stor eller mikro!! ) det var det jeg hørte!!!!!!!!!!! - - - - herunder skal pengene betales tilbage - og sagsbehandleren laver dit budget i den periode hvor du tilbagebetalinger. Jeg håber det er det værste forløb jeg har beskrevet og det ikke rammer dig - - men du ved det først bagefter. Min anbefaling er at du renser dit hoved for alt hvad der hedder offentlig hjælp, og tænker positive tanker ud i at du trods alt selv klarede at KOMME UD af sexarbejde det synes jeg viser mod, styrke og sejhed Bliv din egen herre over dit eget liv og kig ud : hvem kan hjælpe dig - nogen der ved noget. Husk det er ingen skam at bede andre om hjælp ( hvad med din familie - venner - ?????) Dengang i 80érne hvor jeg læste havde jeg også et sommerferie job, og det foregik på den måde, at jeg startede i den ende af min middelstore sjællandske provinsby ved ganske enkelt "stemme dørklokker" : jeg har brug for at tjene nogle penge her i den kommende måned - har du noget ??? - hvis nej - så bare videre til næste - og næste - og næste - og næste - og lige pludselig var der sgu bid. Se dig selv som den sælger for et firma der er ude og markedsføre sine produkter, det er ikke alle steder han kan sælge sine ting !!!! - - men han lader sig ikke slå ud - - videre den næste - den næste - den næste ------- Kære Sillej7080 Ovenstående er det bedste jeg kan gøre for dig - det virkede hver sommerferie for mig. Mange hilsner og held og lykke til dig med dit fremtidige liv Nye tider Tak for rådet Kan fornemme der er mange holdninger til det offentlige. Jeg vil ikke bringe familien ind i dette, jeg går allerede i skole og arbejder hverdag 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6722 Skrevet 8. Oktober, 2019 (edited) Sillej7080 skrev, for 10 minutter siden: Tak for rådet Kan fornemme der er mange holdninger til det offentlige. - - det er jo i sidste ende kommunen der sidder på pengekassen, og de har alle midler til at sno og vende og dreje sig udenom Jeg vil ikke bringe familien ind i dette, jeg går allerede i skole og arbejder hverdag - meget respekt for det !!!! - det viser jo også din indre energi og styrke - det sidste skridt (din akutte økonomi) den klarer du også - jeg ved du kan Kære Sillej7080 - held og lykke Mvh Nye tider Redigeret 8. Oktober, 2019 af Nye tider Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 8. Oktober, 2019 @Nemtøs Jeg aner ikke hvordan enkeltydelser er for hjemløse osv Men hjælp til exit af prostitution er noget jeg har hjulpet med. Og Voldsramte kvinder, har jeg erhvervserfaring med at hjælpe. Og min erfaring er at kommunerne gerne vil hjælpe kvinder ud af prostitution, at de så er elendige til det er en anden sag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Muggi 457 Skrevet 8. Oktober, 2019 Kære Sillej7080 At du siger at man bliver afhængig i den branche, tja det sætter mit liv i perspektiv. For som sexkøber er jeg også afhængig. Det er sejt, at du har taget dine "ture", som du udtrykker det. Jeg ville ønske at jeg som sexkøber også ville ta den endelige beslutning at holde op. For det dræner ens økonomi :( Jeg har ikke nogen erfaring hvad angår det at skulle kvitte købesex, men én ting ved jeg da jeg holdt op med cigaretter. Det KRÆVER HJÆLP fra dine med mennesker. Nogle der vil hjælpe og kan være der for dig. At holde op HELT ALENE, var for mig umuligt. Nu ved jeg ikke om man kan bruge den parallel. Men det er måske et forsøg værd. Jeg håber du kommer ud på den anden side. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 8. Oktober, 2019 (edited) Sillej7080 skrev, for 29 minutter siden: Tak for rådet Kan fornemme der er mange holdninger til det offentlige. Og den kan også vendes om: Det offentlige har mange holdninger til borgerne. Alt afhængig af ens hjemkommune. Selvom loven foreskriver det, oplyser nogle kommuner kun nødigt og presset borgerne om deres rettigheder, mens andre gør. Redigeret 8. Oktober, 2019 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Muggi 457 Skrevet 8. Oktober, 2019 Borende X skrev, for 3 minutter siden: Og den kan også vendes om: Det offentlige har mange holdninger til borgerne. Alt afhængig af ens hjemkommune. Selvom loven foreskriver det, oplyser nogle kommuner kun nødigt og presset borgerne om deres rettigheder, mens andre gør. Lige præcis Borende X … da jeg var i tyverne blev jeg hjemløs. Jeg var tilknyttet Tårnby kommune, og jeg fik NADA hjælp fra dem. Det var først da jeg kom ind i Københavns kommune, at jeg fik hjælp til en lejlighed. Fandens til nærig kommune. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 8. Oktober, 2019 Sillej7080 skrev, for 25 minutter siden: Jeg vil ikke bringe familien ind i dette, jeg går allerede i skole og arbejder hverdag ...respekt til dig, godt du er videre med skole samt job...kan kun tilslutte mig @Nye tider,s opfattelse af støtte til din situation, det offentlige er ikke nogen bank, og man skal virkelig være på røven uden job ikke eje noget af værdi, samt boligløs så kan man komme i en udslusnings proces....men der er du jo slet ikke, se på det positive så løser det sig alt sammen... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 809 Skrevet 8. Oktober, 2019 (edited) Hej Sillej Hvis du mener du kan betale de 2500,- tilbage over en måned eller max to, så vil jeg gerne låne dig pengene Redigeret 8. Oktober, 2019 af Æ´Synderjyde Stavet pigens navn forkert Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sillej7080 10 Skrevet 8. Oktober, 2019 Æ´Synderjyde skrev, for 3 timer siden: Hej Sillej Hvis du mener du kan betale de 2500,- tilbage over en måned eller max to, så vil jeg gerne låne dig pengene Det kan jeg desværre ikke 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 809 Skrevet 9. Oktober, 2019 (edited) Sillej7080 skrev, for 7 timer siden: Det kan jeg desværre ikke Bare ok. Var også blot et tilbud til at løse din situation her og nu. Håber du finder en løsning. Redigeret 9. Oktober, 2019 af Æ´Synderjyde 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sillej7080 10 Skrevet 9. Oktober, 2019 Æ´Synderjyde skrev, for 16 minutter siden: Bare ok. Var også blot et tilbud til at løse din situation her og nu. Håber du finder en løsning. Ja er også glad for tilbuddet kan bare ikke betale så meget Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5176 Skrevet 9. Oktober, 2019 Sillej7080 skrev, for 58 minutter siden: Ja er også glad for tilbuddet kan bare ikke betale så meget De fleste kreditorer er til at snakke med med henstand af gæld i en korter periode. Mon ikke det er den bedste løsning. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg