Hop til indhold
Rejsenetværk

Solidaritets besøg af Rejsenetværk og Trine Tease

Recommended Posts

Borende X startede denne tråd i Politik:

Tråden handler om, hvordan det radikaliserede venstre ekstreme miljø, volds forherligende, volds udøvende, udenomsparlamentariske, og demokrati fornægtende miljø, på modbydelig vis, søger på løgnagtig, og truende vis, at skræmme folk fra at besøge en ny burgerrestaurant på Nørrebro:  

The Barn

Frederikssundsvej 7

2400 København

https://www.thebarn.dk/ 

På Google maps

https://www.google.dk/maps/place/Frederikssundsvej+7,+2400+København/@55.701024,12.5344513,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x4652524bbf728ff9:0xee60f520039f4959!8m2!3d55.701021!4d12.53664 

Der går både S tog, og Metro lige til døren.

Trine Tease, og jeg Rejsenetværk blev hurtigt enige om, at aflægge et solidaritets besøg, hvilket vi gjorde fredag den 4 oktober kl 19:00

Jeg kom først, og tog de store lyse, og hyggelige lokaler i øjesyn, før Trine mødte ind til tiden.

Lokalet domineres af en midt placeret aflang bar, med god plads hele vejen rundt, og borde og stole stod ikke tættere, end at man følte, at have et behageligt frirum omkring sig.

Der er gode toilet forhold i kælderen.

Stedet var velbesøgt ved ankomst, men ikke overrendt denne fredag aften, og vi var, viste det sig siden, lidt vel optimistiske omkring den forventelige ventetid.
Selv havde jeg valgt hjemmefra, og afleverede min bestilling på print, hvilket den søde unge servitrice, tog som en overraskelse med et stort smil.

Som altid når Trine og jeg mødes, har vi en verdens dagsorden, som vi skal have vendt, men den gode snak vi havde, formåede ikke at skjule, at tiden efterhånden begyndte at trække ud, med vores bestilling.

Samtidig med, at vi blev færre og færre gæster, efterhånden som dem, som havde spist forlod restauranten.

Jeg søgte at lægge en dæmper på Trines voksende utålmodighed, men til sidst sagde hun, at hvis jeg ikke ønskede at se hende folde sig ud, så måtte maden godt snart komme.

Efter ca 35 minutter rejste Trine sig op, og gik målbevidst op til baren, mens jeg holdt vejret, og ventede det værste, men Trine henvendte sig, afdæmpet, høfligt, men bestemt, hvor bliver vores bestilling af.

Her må vi nok erkende, at det ikke var kokkens fortjeneste, at vi valgte at blive, hun reagerede faktisk med et lidt trodsigt forsvar med de mange bestillinger.

Det skyldes alene de 2 ualmindeligt søde, og rare unge servitricer, at vi tog en forklaring til efterretning, og blev siddende.

Det viste sig da også, at da vi endelig efter 45 minutters venten fik serveret, hver vores burger menu, der syntes vi begge at maden smagte virkelig godt.

Trine fik som altid en vegetar udgave, mens jeg fik ugens burger med kyllingebryst, og et meget delikat fyld af salat og dressing + en dejlig chokolade mouse til dessert.
Begge fik vi pomfrittes til, jeg 4 forskellig dip, velkrydrede og gode til mine pomfrittes.

Trine drikker altid en sukkerfri cola, jeg skal have min med sukker :)

Servitricen undskyldte ventetiden mange gange, og forklarede det med, at på trods af den halvtomme restaurant, der havde de så mange take away bestillinger i pipelinen, at vi endte med at vente længere, end rimeligt var.
Vi fik tilbudt kaffe på husets regning, men takkede nej tak.

Efterfølgende er jeg lidt flov over, at jeg helt glemte at give pigerne lidt drikkepenge, som jeg ellers plejer at gøre, for det fortjente de alt i alt, at jeg havde givet dem, det må jeg huske at gøre næste gang.

Jeg havde regnet min regning ud til at blive på 188 kr, men jeg betalte kun 139 kr, da de stadig havde en åbningsrabat.

På bonen, stod stadig navnet på den cafe, som tidligere lå i de samme lokaler.

Sammenfattende, tror jeg at det er rigtigt at konkludere, at samtidig med, at det ikke nødvendigvis synes sådan i lokalet, der drukner The Barn tilsyneladende i sympati take away bestillinger, ovenpå at det radikaliserede venstre radikale, volds forherligende, voldsudøvende, udenomsparlamentariske, og demokrati fornægtende miljø, på modbydelig vis, søger på løgnagtig, og truende vis, at skræmme folk fra at besøge en ny burgerrestaurant på Nørrebro.

Men hvis denne fortjente goodwill, skal kunne opretholdes, kræver det at restauranten formår, at justere egen kapacitet, til også at kunne håndtere alt den velvilje, den mødes med fra helt almindelige ordentlige borgere, som bare ønsker at vise deres foragt for formummede anonyme kujoner, på den aller yderste venstrefløj.

Køkkenet der ellers først lukker kl 21:30, var ca ved 20 tiden løbet tør for varer, og kunne herefter ikke producere flere bestillinger.

Det kan hverken borgelige, eller socialdemokrater tage æren alene for, jeg er sikker på at der er mange gode SF'ere imellem, ja selv Radikale tror jeg kunne finde på at handle hos The Barn i trods, og solidaritet!

På trods af en ekstrem ventetid på 45 minutter, der kommer jeg igen, og der skal et par gentagelser til, før jeg holder op med at komme der.

Jeg kan kun gentage min opfordring, som jeg kom med i Borende X's tråd, til at I alle aflægger et, eller flere solidaritets besøg på The Barn.

Vil sætte pris på, at alle der gør det, kvitterer med et indlæg i denne tråd, sådan at vi forhåbentlig bliver mange, som lægger mange penge hos The Barn på Nørrebro.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Det var et hyggeligt mad-besøg Rejse :-)

Maden var virkeligt god, og selv min vegan burger var GOD! Det kan ellers godt være en kedelig oplevelse, for de fleste Burger steder, nedprioritere vegetar/vegansk muligheder. De syltede agurker var virkeligt gode, hjemmesyltede und alles.

Personalet var super søde - Men Kokken..... Hun var uhøflig og trak ned på den samlede oplevelse.

10 for selskab.

10 for Burgeren.

9 for tjeneren.

3 for kokken den sure madamme.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for de pæne ord 

I kan se en lille video her om ugens burger:

Howdy Weekly er i det søde køkken i denne uge.

Kyllingebryst grillstegt med mango/karry/basilikum-dressing i blød briochebolle. Pyntet med økosalat og hjemmelavede syltede økoagurker.

https://www.facebook.com/THEBARN2400/?hc_location=ufi

Håber at se indlæg i tråden fra flere der, har besøgt stedet, gerne så det bliver en lang tråd :)

Jeg har fået standsmæssig selskab i Trine Tease, det er jeg umådelig glad for.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lagaffe
Trinetease skrev, for 2 timer siden:

Det var et hyggeligt mad-besøg Rejse :-)

Maden var virkeligt god, og selv min vegan burger var GOD! Det kan ellers godt være en kedelig oplevelse, for de fleste Burger steder, nedprioritere vegetar/vegansk muligheder. De syltede agurker var virkeligt gode, hjemmesyltede und alles.

Personalet var super søde - Men Kokken..... Hun var uhøflig og trak ned på den samlede oplevelse.

10 for selskab.

10 for Burgeren.

9 for tjeneren.

3 for kokken den sure madamme.

Forhåbentlig var kokken ikke lige så slem som i denne scene ;)

https://youtu.be/2j-dbpcVSm0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 1 minut siden:

De har været udsat for hærværk i nat. Men de åbner heldigvis stadig i dag. Jeg får mere og mere lyst til at smutte forbi, og købe noget mad derinde. 

Gør det, og tag endelig flere med dig, hvis de vil med.

Og husk at skrive i denne tråd efterfølgende, at du/I har været der :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er dejligt at læse, at folk fra branchen kan mødes i forskellige sammenhænge.  At man så gør det i en god sags tjeneste bliver det sociale samvær nok ikke mere kedeligt af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 13 minutter siden:

Jeg synes det er dejligt at læse, at folk fra branchen kan mødes i forskellige sammenhænge.  At man så gør det i en god sags tjeneste bliver det sociale samvær nok ikke mere kedeligt af.

Helt rigtigt The Voice, og hvis nogle vil med tager jeg gerne på et nyt solidaritets besøg på The Barn, sammen med brugere her fra EG.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...