Hop til indhold
Guest Trinetease

Kaffe :-)

Recommended Posts

MizzAnne skrev, for 9 timer siden:

Det er - næsten - bedre end sex <3

Sikke noget sludder!!! 

Altså alt det andet du skrev er jeg fuldstændig enig i, men at skrive at en kop kaffe næsten er bedre end sex er noget være sludder og kan kun betyde at du får for meget af begge dele :P

Den ideelle temperatur er så vidt jeg ved ca 87 grader.

Jeg gør gerne det, at jeg lader det kogende vand stå, mens jeg Kværner bønner osv og så hælder jeg vandet hen over en spiseske så det spreder sig jævnt over bønnerne.

Tænker der går meget religion i "hvad er den bedste kop kaffe", så du er jo nok nødt til at gøre dine egne erfaringer

Personligt foretrækker jeg kaffen sort, men mange bruger lidt mælk i, for at tage lidt af bitterheden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Toddy skrev, for 11 minutter siden:

Altså alt det andet du skrev er jeg fuldstændig enig i, men at skrive at en kop kaffe næsten er bedre end sex er noget være sludder og kan kun betyde at du får for meget af begge dele 

Nu sagde jeg jo også kun næsten :P Forøvrigt får jeg kaffe nok - sex kunne jeg sagtens ønske meget mere af :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Valderrama
Trinetease skrev, den 30.9.2019 at 11:19:

Jeg drikker ikke Kaffe....

Men jeg har et spørgsmål til EG panelet.

Er Kaffe afhængighed skabende ?

Kan man få Kaffe ‘abstinenser’ - altså hovedpine osv ?

Er der smagen eller effekten af Kaffe som er det tiltrækkende ved at drikke det?

Sidste spørgsmål; Hvad er den bedste Kaffe ? Altså mærke, bryggemetode osv ?

Jeg inviterer dig gerne på en kaffedate @Trinetease 

1: Kaffe ER afhængighedsskabende, dog ikke i samme grad som alkohol, rygning o.a

2: Hvis jeg i perioder drikker meget kaffe, får jeg let hovedpine hvis jeg ikke drikker kaffe et par dage

3: Jeg syntes det er både smagen og duften der er tiltrækkende ved kaffe, duften af en nykværnet friskbrygget kaffe om morgenen, Mmmmmmm

4: Kaffe kan for nogen være en religion, og som ikke har lyst til at prøve nye varianter og smage. Jeg derimod elsker at prøve nye smage, bønner og alle de varianter der nu findes. Det handler om at finde det som smager for dig bedst, og derfra udforske resten af universet, lidt ligesom sexbranchen :biggrin:

Så hvis du engang kommer til det nord/midtjyske, så giver du bare et skriv, så vil jeg gerne udfordre dine smagsløg 

/Valderrama 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
Valderrama skrev, for 5 minutter siden:

Jeg inviterer dig gerne på en kaffedate @Trinetease 

1: Kaffe ER afhængighedsskabende, dog ikke i samme grad som alkohol, rygning o.a

2: Hvis jeg i perioder drikker meget kaffe, får jeg let hovedpine hvis jeg ikke drikker kaffe et par dage

3: Jeg syntes det er både smagen og duften der er tiltrækkende ved kaffe, duften af en nykværnet friskbrygget kaffe om morgenen, Mmmmmmm

4: Kaffe kan for nogen være en religion, og som ikke har lyst til at prøve nye varianter og smage. Jeg derimod elsker at prøve nye smage, bønner og alle de varianter der nu findes. Det handler om at finde det som smager for dig bedst, og derfra udforske resten af universet, lidt ligesom sexbranchen :biggrin:

Så hvis du engang kommer til det nord/midtjyske, så giver du bare et skriv, så vil jeg gerne udfordre dine smagsløg 

/Valderrama 

Hvor er du sød ♥️

Det skal jeg huske :-) 

Kh Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kaffe er en drik fanden har skabt i sin vrede. Det smager rædsomt og er stort set udrikkeligt. Ødelægger alt det kan blandes med: chokolade, whisky (fortsæt selv). Mange mennesker har udviklet en afhængighed på linje med rygning, det er usundt og lægger beslag på en masse ressourcer, der kan bruges til andet og mere nyttigt. 
Dixi

OT, den vratne gamle mand, der ALDRIG, drikker kaffe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...