Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Mindre mulighed for at ændre indlæg

Recommended Posts

Gæst

Hej

Lige et ændringsforslag mere fra min side af :)

Det drejer sig om, man kan ændre i sit indlæg op til ca 24 timer efter man har skrevet det. Hvilket som sådan er fint, da man jo hurtig kommer til, at skrive noget vås :)

Nu er det så sket for mig et par gange, at jeg er kommet til at ændre i mit indlæg, efter en ny person har svaret på tråden. Dette kan jo egentlig gøre, at det nye indlæg kommer til at se lidt sjovt ud, hvis det var som svar på det jeg havde skrevet ;)

Så mit ændringsforslag lyder på, man ikke kan ændre i sit indlæg, hvis der er skrevet et nyt i tråden!

p.s og måske lidt nyt statistik på siden :) det ser ud til, der vælter ind med medlemmer pt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan godt se problemet, men er lidt tøvende ved udsigten til en ændring. Jeg er sprognørd og bliver tit ærgerlig, hvis jeg opdager, at jeg har lavet en sproglig fejl. Derfor ser I en del rettelser i mine indlæg.

Så ved jeg godt, at man kan lave kladder først i et dokument, men alligevel ser resultatet ofte lidt anderledes ud, når det kommer på skærmen. Jeg har også været ude for, at et helt andet indlæg dukker op lige i hælene på mit eget, og i en sådan situation vil man jo efter forslaget være låst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du har helt ret X, man kan ikke ændre noget, uden det koster et andet sted ;) Men synes nu stadig, det er bedre med lidt stavefejl, kommafejl eller sproglige opstillinger end udgangspunktet man har skrevet sit indlæg efter, er ændret

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, jeg lagde godt mærke til, at Nikita havde skrevet et indlæg ud fra noget, du derefter ændrede på, og det er selvfølgelig uheldigt. Så her har du da en pointe.

Omvendt har jeg også prøvet at skrive noget vrøvl, som jeg så har været glad for, at jeg efterfølgende har kunnet rette til noget mere fornuftigt.

Faktisk er det sådan, at et enkelt fejlplaceret komma godt kan ændre ved meningen. Men som du er lidt inde på, er der da omkostninger bag begge synspunkter :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare sætte tiden ned fra 24 timer til eks. 3 timer?

Så har man mulighed for at læse sit indlæg igennem når det er på skærmen og så også rette på det. Efter 3 timer bliver det låst og kan ikke rettes mere.

Man kan jo nå at rette og helt slette sit indlæg som der er kommenteret på inden for 24 timer. Det er sket før at et indlæg er blevet slettet lang tid efter der er blevet kommenteret på det. Det er ikke så heldig igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ikke at jeg er negativ, men forholdet er nu nemt at løse uden nogen ændringer.

Efter at jeg også har taget mig selv i flere gange at have skrevet noget vrøvl, er jeg begyndt altid (næsten) at bruge knappen "Vis prøve".

Af én eller anden grund falder man langt lettere over stave-, grammatik- og meningsfejl, når man læser sit indlæg på den måde end i skrivefeltet.

På samme måde kan man, hvis man frygter, at ens svarindlæg vil fremstå som volapyk, når/hvis den, man svarer, foretager redigering af det oprindelige indlæg, simpelthen bruge "Svar med citat", så står man ikke helt som en uforståelig tumpe sidenhen.

God dag til jer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil være meget ked af hvis man ikke længere har 24 timer til at rette fejl :(

Jeg skriver både kladde først, og bruger vis prøve, men trods korrektur sker det ofte at jeg efter oprettelse ved genlæsning indenfor 24 timer opdager en irriterende slåfejl, som jeg så straks retter.

Alt overvejende er det hvad jeg bruger de 24 timer til. I enkelte tilfælde har jeg slettet afsnit, som jeg er blevet prajet for ikke at ride mine kæpheste i de forkerte tråde, som jeg så har erstattet med en forklarende kommentar.

Det er også betryggende at have de 24 timer til at finde fejl i en lang tekst, som eksempelvis mine rejsebretninger.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det der til gengæld er irriterende når man bruger "hvis prøve" og man retter linjerne til,

så de står nogenlunde pænt.

Det er når man efterfølgende gemmer, hopper og danser linjerne (linjeskift passer ikke).

Så skal man ind og rette/redigere igen, og håbe det bliver bedre.

Det er mao. ikke WYSIWYG.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det der til gengæld er irriterende når man bruger "hvis prøve" og man retter linjerne til,

så de står nogenlunde pænt.

Det er når man efterfølgende gemmer, hopper og danser linjerne (linjeskift passer ikke).

Så skal man ind og rette/redigere igen, og håbe det bliver bedre.

Det er mao. ikke WYSIWYG.

-OD

Det kan jeg ikke genkende, på min browser (IE8) står indlægget helt som på "vis prøve"

Og er der alligevel noget, man er oprigtigt ked af at have stående, er der jo altid den mulighed at bede teamet om at redigere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg genkender OD's beskrivelse.

På min skærm er "vis prøve" opsætningsmæssigt også anderledes end det endelige resultat, når man har trykket på "udfør". Jeg bruger Firefox.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

På min skærm er "vis prøve" opsætningsmæssigt også anderledes end det endelige resultat, når man har trykket på "udfør". Jeg bruger Firefox.

Det samme gør sig gældende hos mig. Bruger også Firefox.

Kan det være et browser problem ?

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan jeg ikke genkende, på min browser (IE8) står indlægget helt som på "vis prøve"

Og er der alligevel noget, man er oprigtigt ked af at have stående, er der jo altid den mulighed at bede teamet om at redigere.

Jeg bruger Google Chrome.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er et browserproblem.

Typisk er en hjemmeside optimeret/kodet påén bestemt browser - typisk IE

Jer, der bruger Firefox /chrome, prøv at teste hos jer selv med IE. IE 8 som minimum

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan sagtens se problemet med at nogle brugere redigere deres indlæg, efter en anden bruger har kommenteret på indlægget. Det er desværre ikke teknisk muligt i den forumsoftware som Eroguide.dk benytter, at låse for redigeringen af et indlæg, når en ny bruger har skrevet i tråden.

Grunden til grænsen blev sat til de 24 timer, var for at tilgodese de brugere som skriver længere indlæg, da man ofte kan stirre sig blind i en lang tekst, og først opdager sine fejl, efter lidt tid. Jeg kan sagtens sætte tiden man har til at redigere sit indlæg ned til eksempelvis 1 eller 3 timer, og så blot åbne midlertidigt op for længere tid til at redigere sit indlæg, for dem som skriver lange indlæg, når de har nogle rettelser.

Med hensyn til "Vis prøve" knappen, så er det ikke et problem jeg selv har kunnet genskabe, men jeg vil undersøge det nærmere. Kan til info fortælle at jeg selv har prøvet i Chrome, Firefox, Safari og Opera i OS X.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med hensyn til "Vis prøve" knappen, så er det ikke et problem jeg selv har kunnet genskabe, men jeg vil undersøge det nærmere. Kan til info fortælle at jeg selv har prøvet i Chrome, Firefox, Safari og Opera i OS X.

Hej Admin.

Nu er dette "problem" jo heller ikke større, end det er :D . Det er nærmere en pudsighed, som bl.a. jeg er faldet over :) .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan sagtens se problemet med at nogle brugere redigere deres indlæg, efter en anden bruger har kommenteret på indlægget. Det er desværre ikke teknisk muligt i den forumsoftware som Eroguide.dk benytter, at låse for redigeringen af et indlæg, når en ny bruger har skrevet i tråden.

Grunden til grænsen blev sat til de 24 timer, var for at tilgodese de brugere som skriver længere indlæg, da man ofte kan stirre sig blind i en lang tekst, og først opdager sine fejl, efter lidt tid. Jeg kan sagtens sætte tiden man har til at redigere sit indlæg ned til eksempelvis 1 eller 3 timer, og så blot åbne midlertidigt op for længere tid til at redigere sit indlæg, for dem som skriver lange indlæg, når de har nogle rettelser.

Med hensyn til "Vis prøve" knappen, så er det ikke et problem jeg selv har kunnet genskabe, men jeg vil undersøge det nærmere. Kan til info fortælle at jeg selv har prøvet i Chrome, Firefox, Safari og Opera i OS X.

Ok tak for tilbagemelding! Hvis det ikke kan lade sig gøre at låse indlægget, er den nuværende 24 timers periode vist meget fin :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...