Rudolfski 151 Skrevet 22. Juli, 2019 Hej med jer I der har god/en del erfaring med oralsex, både til mænd og kvinder, bliver i nogen sinde smittet med noget..? Eks. bj, gør i det ofte, på mænd/shemale, og hvor stor er risikoen for noget smitte..? Tænker både når i undgår sæd i munden, og når i tager det hele..? Håber nogen vil byde ind med erfaringer, så jeg selv kan vurdere risiko kontra lyst Tænker at smittefaren ved oral til piger/kvinder er mindst..! God aften folkens Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 22. Juli, 2019 Jeg har ved enkelte piger fået oralsex uden gummi. Efter nogen erfaring bad jeg dem om ikke at puste spyt ned i urinrøret, når de blev for ivrige, da det giver irritation dagen efter ved vandladning. Dette kan give anledning til bekymring, selvom inkubertionstiden næppe er indtrådt på dette tidspunkt, og for folk med stærke psykosomatiske reaktioner – og dårlig samvittighed – kan det hurtigt udvikle sig til symptomer på både herpes, hiv, en god gunnar samt en solid syffert. Uden at de i virkeligheden fejler noget. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 22. Juli, 2019 Hey Det er uden diskussion størst risiko for kønssygdomme for den der har pikken i munden eller gnaver i fissen. Så hvis du bare får udført oralsex af en pige/mand så er du i den mindste risikogruppe for sexuelt overført sygdomme. Men husk du er aldrig helt 100% uden for risiko. Jeg har selv fået oralsex uden gummi fra adskillige GP’er uden på noget tidspunkt at blive smittet med noget. -lurik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 22. Juli, 2019 lurik skrev, for 2 minutter siden: Hey Det er uden diskussion størst risiko for kønssygdomme for den der har pikken i munden eller gnaver i fissen. Så hvis du bare får udført oralsex af en pige/mand så er du i den mindste risikogruppe for sexuelt overført sygdomme. Men husk du er aldrig helt 100% uden for risiko. Jeg har selv fået oralsex uden gummi fra adskillige GP’er uden på noget tidspunkt at blive smittet med noget. -lurik Jeg fprstår ikke dit indlæg. Du lægger ud med at besvovle folk, der har haft "pikken i munden eller gnaver i fissen". Og så slår du linien efter fast, at man er "i den mindste risikogruppe for sexuelt overført sygdomme". Hvad mener du egentlig? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 22. Juli, 2019 Borende X skrev, for 1 minut siden: Jeg fprstår ikke dit indlæg. Du lægger ud med at besvovle folk, der har haft "pikken i munden eller gnaver i fissen". Og så slår du linien efter fast, at man er "i den mindste risikogruppe for sexuelt overført sygdomme". Hvad mener du egentlig? Jeg besvovler absolut ikke noget der er større risiko for den udfører oral sex end den der modtager. Længere er den ikke prøv at læs det igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 22. Juli, 2019 lurik skrev, for 2 minutter siden: Jeg besvovler absolut ikke noget der er større risiko for den udfører oral sex end den der modtager. Længere er den ikke prøv at læs det igen. Ja, det gør jeg så. Men flere tråde herinde om smittefaren (samt nettet) mener, at modtageren har større risiko end giveren. Måske er den alligevel længere ..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rudolfski 151 Skrevet 22. Juli, 2019 Eftersom 95% af alle annoncer man kan finde, tilbyder bj uden gummi, må der være utrolig mange, som slæber noget skidt til sig. Hvis man giver blow til fem forskellige hver dag, kan man vel ikke slippe ret længe. Måske der er tricks til ikke at blive ramt så nemt...? Ellers må man være i behandling 24/7 tænker jeg... Jeg må lige en tur på vores ven google 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rudolfski 151 Skrevet 22. Juli, 2019 Rudolfski skrev, for 10 minutter siden: Eftersom 95% af alle annoncer man kan finde, tilbyder bj uden gummi, må der være utrolig mange, som slæber noget skidt til sig. Hvis man giver blow til fem forskellige hver dag, kan man vel ikke slippe ret længe. Måske der er tricks til ikke at blive ramt så nemt...? Ellers må man være i behandling 24/7 tænker jeg... Jeg må lige en tur på vores ven google Hmm, ved ski ikk om jeg bliver mere rolig https://www.bt.dk/sex-og-parforhold/disse-koenssygdomme-smitter-ved-oralsex Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 22. Juli, 2019 (edited) Borende X skrev, for 54 minutter siden: Ja, det gør jeg så. Men flere tråde herinde om smittefaren (samt nettet) mener, at modtageren har større risiko end giveren. Måske er den alligevel længere ..... Jeg arbejder selv inden for det danske sundhedsvæsen og al evidensbaseret forskning påviser, at der er størst risiko for den der udfører oral sex end den der modtager, alt andet lige. Dermed ikke sagt at det er risikofrit at modtage. Det er klart at hvis du stikker din pik i munden på en person der har store herpessår i udbrud eller blødende sår i mundhulen osv., udsætter du dig selv for stor smittefare, men det siger ligesom sig selv . Hvad andre tråde herinde beskriver anser jeg ikke som evidensbaseret viden, med mindre det kan understøttes. Læs i øvrigt sektionen - sexologens råd i BT artikel som @Rudolfski har vedlagt -lurik Redigeret 22. Juli, 2019 af lurik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 22. Juli, 2019 lurik skrev, for 14 minutter siden: Jeg arbejder selv inden for det danske sundhedsvæsen og al evidensbaseret forskning påviser, at der er størst risiko for den der udfører oral sex end den der modtager, alt andet lige. Dermed ikke sagt at det er risikofrit at modtage. Det er klart at hvis du stikker din pik i munden på en person der har store herpessår i udbrud eller blødende sår i mundhulen osv., udsætter du dig selv for stor smittefare, men det siger ligesom sig selv . Hvad andre tråde herinde beskriver anser jeg ikke som evidensbaseret viden, med mindre det kan understøttes. Læs i øvrigt sektionen - sexologens råd i BT artikel som @Rudolfski har vedlagt -lurik Jamen, jeg har altid bøjet mig for sagkundskaben, og dette er ingen undtagelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Petersen Skrevet 22. Juli, 2019 Jeg forstår ikke helt artiklen fra BT hvor der står at "Der er derimod næsten ingen risiko for at får sig en kønssygdom, hvis man går ned på en kvinde. Så der er ingen undskyldning, drenge." Menes der mon at "Der er næsten ingen risiko for at få en kønssygdom hvis man slikker fisse. Så slik bare løs, drenge." Eller er meningen mon en anden? Det er ikke skrevet videre klart. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5190 Skrevet 22. Juli, 2019 (edited) Rudolfski skrev, for 1 time siden: Eftersom 95% af alle annoncer man kan finde, tilbyder bj uden gummi, må der være utrolig mange, som slæber noget skidt til sig. Hvis man giver blow til fem forskellige hver dag, kan man vel ikke slippe ret længe. Måske der er tricks til ikke at blive ramt så nemt...? Ellers må man være i behandling 24/7 tænker jeg... Jeg må lige en tur på vores ven google Altså jeg har nok suttet mere pik end du har guffet bolsjer og har 7-9-13 ikke raget mig noget til ved blow uden gummi. Så den påstand kan du for min skyld stikke et sted hen hvor solen ikke skinner. Redigeret 22. Juli, 2019 af Frodige Ida 4 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Petersen Skrevet 22. Juli, 2019 Frodige Ida skrev, for 34 minutter siden: Altså jeg har nok suttet mere pik end du har guffet bolsjer og har 7-9-13 ikke raget mig noget til ved blow uden gummi. Så den påstand kan du for min skyld stikke et sted hen hvor solen ikke skinner. Dejligt Frodige Ida, jeg kan godt lide kvinder der går til den Hvis vi nu vender den om - og spørger de GP'ere og GP-kunder der (som mig) kun boller med kondom men som slikker fisse - hvor mange der har fået en sygdom ved at slikke fisse, hvad mon så svaret bliver? Er det mon ca. lige så sikkert at slikke fisse som Frodige Idas erfaringer med at sutte pik? Er der overhovedet nogen mænd herinde som nogensinde er blevet smittet af at slikke fisse, eller er der overhovedet nogen der kender en mand som er blevet smittet på den måde? Med antallet af brugere her på listen, og da de fleste af dem formentlig jævnligt har "GP-sex" må vi da kunne udlede en nogenlunde brugbar statistik over den mulige risiko ved at blive smittet af at slikke fisse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 23. Juli, 2019 Kim Petersen skrev, for 2 timer siden: Med antallet af brugere her på listen, og da de fleste af dem formentlig jævnligt har "GP-sex" må vi da kunne udlede en nogenlunde brugbar statistik over den mulige risiko ved at blive smittet af at slikke fisse. For at parafrasere Frodige Ida; den statistik er brugbar kun et sted hvor solen ikke skinner. De her spørgsmål omkring hvis nogen er blevet smittet, er ved at blive latterlige. Folk er blevet smittet - af alt muligt og på alle mulige måder. Det har sket og det sker hele tiden, uanset hvad folk skriver herinde om hvor mange gange de har gjort dit eller dat uden at noget har sket. Personligt har jeg faldt ned fra tag tre gange i mit liv, uden alvorlig skade. Men jeg rekommenderer derfor ikke folk at falder ned fra tag og påstår heller ikke at det er ufarligt. Tag f.eks. Herpes. Kender ikke statistiken i Danmark, men i USA - et forholdsvis modernt land - bærer 80 procent af befolkningen på HSV-1-virus, som forårsager oral herpes.. 80 procent!!! Men kun en tredjedel har udbrud, hvilket betyder at 2 tredjedeler ikke ved de bærer på viruset. Det finurlige er dog at HSV-1 kan smitte, selv om det ikke er i udbrud. Og værre: HSV-1 kan også smitte til genitalierne og forårsage genital herpes. En GP kan altså give dig genital herpes på trods af at hun er overbevist om at hun ikke har nogle sygdomme. Desuden bærer cirka 20 procent af befolkningen allerede på HSV-2, der forårsager genital herpes. Som også kan smitte selv om det ikke er i udbrud. OG det smitter alle veje: Du kan få oral herpes af at slikke en kvinde som har genital herpes, og du kan få genital herpes af at blive suttet af en kvinde som har oral herpes. Og du kan få genital herpes af vaginalt eller analt samleje. Og oral herpes af at kysse. Herpes er ikke behandlingsbar og genital herpes i udbrud kan være et helvede. Det er ikke noget du vil give din kone der hjemme. Face the facts: Ubeskyttet sex indebærer risikoer alle veje. Hvad man siden gør med den viden er op til den enkelte. Men tro ikke at folks erfaringer her inde - de få som nu overhoved skriver noget om spørgsmålet - giver nogen som helst brugbar information som gør at du kan validere risikoen. Den lader sig ikke valideres. Du kan blive smittet, uanset hvor mange herinde som ikke er blevet det. Og du kan knalde hele livet uden kondom uden at rammes af noget som helst. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fallara 137 Skrevet 24. Juli, 2019 Den største risiko man tager er nok HPV der kan give kræft i svælget.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 25. Juli, 2019 Rudolfski skrev, den 22-07-2019 at 21:43: Eftersom 95% af alle annoncer man kan finde, tilbyder bj uden gummi, må der være utrolig mange, som slæber noget skidt til sig. Hvis man giver blow til fem forskellige hver dag, kan man vel ikke slippe ret længe. Måske der er tricks til ikke at blive ramt så nemt...? Ellers må man være i behandling 24/7 tænker jeg... Jeg må lige en tur på vores ven google Et forudsætning for at man kan smitte nogen eller blive smittet, kræver pudsigt nok, at en af parterne bærer på smitten. Det er således lige meget hvor mange mænd en kvinde dyrker sex med, med mindre man tror at fordi man køber 30 lottokuponer hver uge, så er det bare et spørgsmål om tid før man har fundet en mil. Pudsigt nok har jeg faktisk prøve at vinde en mil på en enkelt kupon for mange år siden. Jeg godt med på mekanismen, at knepper man med et mega stort antal, så bliver den statistiske sandsynlighed større, men tallene har dels næppe den større, og dels tilbyder de fleste GP´er kun de ubeskyttede ydelser med meget lav risiko. Skulle det ske for en dansk pige, at hun bliver smittet, er de fleste heldigvis så fornuftige, dels at blive behandlet og dels at lukke butikken for en periode. Sådan for lige at sætte det hele i perspektiv, så er det farligere at tage på Roskilde festival. Udbredelsen er bare større blandt ungdommen end hos de halvgamle mænd på 50+. Det største forskel er nok bare, at mange tror at man ikke kan blive smittet ude i det normale liv, for det er jo søde og ordentlige mennesker. Omvendt så tror mange åbenbart at GP´ render rundt smitte, og aldrig bliver testet, alt i alt kvinder man ikke værdsætter, for hvordan når man ellers frem til disse fordomme. Sidst der blev lavet lidt statistik på området, blev mange overrasket over at den procentvise udbredelse var lavere i branchen end udenfor. Når det nu forholder sig således, kan man undre sig over, at folk ikke tænker sig lidt om, når de kl lort havner i sengen med et fremmedmennesker. Og ja, du må nok hellere google lidt om emnet kønssygdomme og arbejde lidt med dine fordomme 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rudolfski 151 Skrevet 25. Juli, 2019 TheVoice skrev, for 25 minutter siden: Et forudsætning for at man kan smitte nogen eller blive smittet, kræver pudsigt nok, at en af parterne bærer på smitten. Det er således lige meget hvor mange mænd en kvinde dyrker sex med, med mindre man tror at fordi man køber 30 lottokuponer hver uge, så er det bare et spørgsmål om tid før man har fundet en mil. Pudsigt nok har jeg faktisk prøve at vinde en mil på en enkelt kupon for mange år siden. Jeg godt med på mekanismen, at knepper man med et mega stort antal, så bliver den statistiske sandsynlighed større, men tallene har dels næppe den større, og dels tilbyder de fleste GP´er kun de ubeskyttede ydelser med meget lav risiko. Skulle det ske for en dansk pige, at hun bliver smittet, er de fleste heldigvis så fornuftige, dels at blive behandlet og dels at lukke butikken for en periode. Sådan for lige at sætte det hele i perspektiv, så er det farligere at tage på Roskilde festival. Udbredelsen er bare større blandt ungdommen end hos de halvgamle mænd på 50+. Det største forskel er nok bare, at mange tror at man ikke kan blive smittet ude i det normale liv, for det er jo søde og ordentlige mennesker. Omvendt så tror mange åbenbart at GP´ render rundt smitte, og aldrig bliver testet, alt i alt kvinder man ikke værdsætter, for hvordan når man ellers frem til disse fordomme. Sidst der blev lavet lidt statistik på området, blev mange overrasket over at den procentvise udbredelse var lavere i branchen end udenfor. Når det nu forholder sig således, kan man undre sig over, at folk ikke tænker sig lidt om, når de kl lort havner i sengen med et fremmedmennesker. Og ja, du må nok hellere google lidt om emnet kønssygdomme og arbejde lidt med dine fordomme Jeg har bestemt ingen fordomme...! Men ellers tak for et fornuftigt indlæg. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 25. Juli, 2019 Ja, jeg fik for mange år siden halsbetændelse efter at have slikket fisse i en swingerklub. I udlandet, midt om sommeren. Gik til lægen som konstaterede halsbetændelse og udskrev antibiotika. Af samme type som man bruger mod gonoré, kunne jeg læse på nettet. Det virkede, og efter et stykke tid forsvandt også de væmmelige belægninger på tungen som er en bivirkning af antibiotika. Blev ikke testet for den konkrete infektion. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 25. Juli, 2019 Borende X skrev, den 22/7/2019 at 19:29: Jeg har ved enkelte piger fået oralsex uden gummi. Efter nogen erfaring bad jeg dem om ikke at puste spyt ned i urinrøret, når de blev for ivrige, da det giver irritation dagen efter ved vandladning. Dette kan give anledning til bekymring, selvom inkubertionstiden næppe er indtrådt på dette tidspunkt, og for folk med stærke psykosomatiske reaktioner – og dårlig samvittighed – kan det hurtigt udvikle sig til symptomer på både herpes, hiv, en god gunnar samt en solid syffert. Uden at de i virkeligheden fejler noget. Jo, tak. Jeg har stået i køen på Bispebjerg med falske symptomer efter blow uden. Der var ikke noget at finde, men de bemærkede at jeg ikke var vaccineret imod hepatitis, i forhold til at jeg giver oral til pigen (kan slet ikke dyrke sex uden det). Burde EG folket have det lille Gefion springvand bag bygningen som mødested før man går ind? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg