Guest Aarhuselsker Skrevet 12. Juli, 2019 Alkoholikeren skrev, for 30 minutter siden: - kørte 2 år i samme firmabil, hævede en løn på 450.000 årligt i 1978 Muhaaaa, hele 2 år. Det blev sgu da en gammel øse, hva du? Og kun 450k i 1978. Det svare vel til omkring 3 millioner idag. Du sugede godt nok på lappen Nå, men respekt for resten af dit skriv. Det er nemlig det der gør at en virksomhed blomster. Behandel medarbejderne ordentligt. I øvrigt koster det ikke ret meget eksta. De sidste kroner til de ansatte er dem der giver mest retur. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 12. Juli, 2019 (edited) Aarhuselsker skrev, for 27 minutter siden: Muhaaaa, hele 2 år. Det blev sgu da en gammel øse, hva du? Og kun 450k i 1978. Det svare vel til omkring 3 millioner idag. Du sugede godt nok på lappen Nå, men respekt for resten af dit skriv. Det er nemlig det der gør at en virksomhed blomster. Behandel medarbejderne ordentligt. I øvrigt koster det ikke ret meget eksta. De sidste kroner til de ansatte er dem der giver mest retur. jeg ved ikke hvad det svarer til i dag, det er jo relativt, jeg kunne have hævet omkr. 1,8 mill hvis jeg husker ret, når du - som jeg var - er i bilbranchen forventes det at direktør (ejer) salgschef og sælgere kører i årg.model, så det blev sådan at min salgschef kørte i en nyere bil end jeg når kunder så "mester" i en "gammel øse" - så en ejer der ikke tjente monster meget - det gav en god psykologisk balance i sær med storkunder - Jeg har vist heller ikke skrevet at jeg har suget på lappen, jeg skrev at jeg ikke var grådig!! tak for respekten og de pæne ord, det kan altid i alle livets forhold, være givende at være et godt menneske - herunder også i forhold til ansatte.. god aften til dig Redigeret 12. Juli, 2019 af Alkoholikeren Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9745 Skrevet 12. Juli, 2019 Alkoholikeren skrev, for 2 timer siden: Jeg har vist heller ikke skrevet at jeg har suget på lappen, jeg skrev at jeg ikke var grådig!! Alko, kunne du ikke holde nogle foredrag for ansatte i den finansielle sektor? Det forekommer mig at der er et behov. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 13. Juli, 2019 Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden: Alko, kunne du ikke holde nogle foredrag for ansatte i den finansielle sektor? Det forekommer mig at der er et behov. Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg er ved at være historisk, og tiden var en anden, de "handelshøjskole liberalister" gider ikke høre på mig, i 70/80 erne kom der et "skifte" og borgerne blev mere "mig selv" - i dag kaldes det curling, før ego centrisme - så det ville ikke gavne...Det der skal til er de klassiske konservative og "bonde liberale" tanker sidstnævnte er Chresten Berg. Førstnævnte Edmund Burke - De neoliberale er lige så revolutionære som Enhedslisten...prøv at læse på Liberator... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9573 Skrevet 13. Juli, 2019 leo kbh skrev, den 10.7.2019 at 12:51: Fordi de ekstra penge vi allesammen kan bruge til noget, er altid de sidste penge vi tjener, så derfor skal man altid regne sådanne priser ud efter marginal skatten. Okay, altså luksusforbrug sker altid af sidst tjente krone. Der er to ting: Hvis ikke man arbejder ekstra for at finansiere det specifikke forbrug er det forkert (eller spekulativt). Dit Dankort ved ikke om det er først eller sidst tjente krone, når du køber en øl eller betaler husleje. Og i praksis er det svært at aftale at reducere arbejdstid, hvis man på laveste løn allerede tjener mere end man "har brug for." Og du argumenterer altså for, at luksus er dyrt for lavtlønnede? Hvad er egentlig pointen? Hurtig googling: Et kvarter i en Lamborghini koster 900, dvs 3600 i timen. Det vil koste en lavtlønnet mange arbejdstimer at spare op til. Er det overraskende eller er det et problem? Jeg har svært ved at se det. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9573 Skrevet 13. Juli, 2019 Aarhuselsker skrev, for 13 timer siden: Og kun 450k i 1978. Det svare vel til omkring 3 millioner idag Næppe. Det svarer til omkring 1,5 Mio baseret på nettoprisindekset. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 13. Juli, 2019 Tak Bebop - jeg er ikke mere end "lomme økonomisk" uddannet - har bare brugt min fornuft og det er altid i min optik fornuftigt at bruge lidt mindre end man tjener, hvis man tjener mere end lige til "dagen og vejen" - som man selv sætter dagsformen på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg